Gå till innehåll

Fritidslirarn! (KNIOBes)


KNIOBes

Recommended Posts

ORKA LÄS

 

Jag tänkte för min egen skull börja kladda ner lite resultat/händer när jag sätter mig ner för att grinda lite nätpoker.

Jag har tidigare skrivit dagbok när en polare och jag körde ett gemensamt konto på Prima. Kolla in http://www.tellplayers.com klicka dagboken för att se TagTeamDJ:s inlägg. Jag är Mr.D. Har postat en del filmer/bilder/händer som kan intressera en människa med rätt läggning. Kommer kanske länka dit från detta forum för en del bilder. Min polare är en mkt stark spelare i mina ögon med bla ett WSOP i bagaget samt över minst $25K i onlineturre vinster. Men han härdas och bränns genom att ta några sköna skott på $15/$30 etc.

 

Jag har tidigare varit arbetslös och körde då en hel del NL100 på Prima Bad Beat bord. Jag nickade mest Eyes_to_Fear eller Re_Racer. Jag har hittills "rushat" inte på det sättet att jag skottat utan har satt in $700-$900 och lirat på NL100. Kommit upp till ca $3000 om allt funkat på 3 veckor. Sen toklessnat cashat ut och vilat ett tag. Nu har jag lessnat på att hålla på så. NL50 funkar inte speciellt bra på nån site förutom på Pokerstars där det inte gått lika dåligt åtminstone.

 

Jag har även lirat Rounders på Prima ett tag. Där gick det hyffsat men lessnade på att en-borda. Min vän som ville vara med köpte in sig i mina tokens för 5K sek och vi båda plussade när våra tokens var slut. Jag hade väl investerat $15 om jag minns rätt. Han är sjukt bra turneringslirare. Samma kille som ovan alltså.

 

Jag står fast vid min åsikt att liret i allmänhet Online har blivit för tight. Speciellt på "folklig" nivå där alla är rädda om cashen. Jag tror att lite högre upp finns det mer blandade spel, Skott, grind, tilt även nybörjare till och med. Vilket iofs finns på Low med men kanske med $10 istället för med $1000.....

 

Jag anser att ska man lira online poker ska man lira minst 5h per dag på minst 4 bord för att få stabilitet. Jag kommer INTE göra detta nu. Har gjort det tidigare och jag blev fan så tråkad, trött, osocial, grinig, ledsen, arg, trött osv osv osv.

 

På Pokerstars har jag kört en del turneringar och nickar KNIOBes. Jag har bara kört lowstakes cash och har deltagit i mestadels $10-$30 turrar. Har ett antal finalbord på PS samt Prima och även SvS. Väntar fortfarande på den STORA vinsten. Har en del $200-$800 turre vinster. Men känner inte att jag räckt hela vägen fram. Det är framförallt på Finalbordet som det rätta flowet inte infunnit sig. Har dock hängt en och annan.

 

 

Jag ser mig själv som en spelare som tror sig veta ungefär hur det ska liras i turrar samt i cash har jag nu börjar inse att totalgrind inte alltid lönar sig. Har gått från ca 15% sedda flopper till 20 % sedda flopper. Den ökningen ligger i positionspelet, vilket jag innan avstog när jag mulitkörde 4-6 bord för att slippa spela svaga marginalhänder. Har insett att det är marginalerna som avgör.

 

 

NOG SKRIVET! lol vad mkt det blev. Sitter på jobbet och är bored.

 

Till saken: Jag kommer skriva här när jag lirat onlinepoker. Kommer lipa en del men kommer nog att ha förståndet i behåll och komma med en vettig synvinkel. Lirar just nu Cash NL50 på Pokerstars nick KNIOBes.

Ska även köra betways Lagpoker turneringar varje söndag kl.19.00. Bästa individ får ett WSOP paket, bästa lag (4 spelare) får 25K sek att dela på. Jag har minst 2 proffs i mitt lag! Jag som är frirullarn med $44 inköp:-) Nickar Re_Racer.

 

Poker för mig just nu är inte ett måste. Men det är roligare om det går bra. Insikt ger kunskap vilket leder till större edge.

 

Jag lirade online för första gången i november 2005. Under första samt andra halvan av 2006 blev det rätt mkt nu har spelandet planat ut lite.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen blev Lagpoker tävlingen på Betway. Super brantablinds och jag vandrade mellan 1700-1300 i marker första halvtimmen. Blinds nu 75/150 jag har QQ utg, med stack på 1450. Jag miniraisar till 300 för att någon skall reraisa med hand som AQ, AJ, TT, JJ etc. Cutoff reraisar mkt riktigt till 750. Han har 1700 bakom sig, alla andra foldar till mig. Jag ställer men tror han har AK , han grillar och inser han är slagen men synar med just AKo. FLop K sen var det slut pajasat för denna gång. Helt ok. Inget jag kan göra.:rolleyes:

 

Lirade 2 st Cash NL50 på Pokerstars samtidigt fullring. Ingen action.

 

MVH Re_Racer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en $10 turre på Betway samt en 10$ på pokerstars samt 2 st NL50 på pokertars.

 

blev synad i en monster pott pre jag AQ han A6 synar mig allin, flop JJ6. Turapa.

 

Cashen gick segt med, plussade $35 typ. på 40minspel.

 

PS turren åkte jag ur på några platser innan cashen, tog ett spel lite innan det med JJ syn pre mot hans AK men K på flop sen fick jag inte dra ut.....hade färgdraget på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en $10 turre på Betway samt en 10$ på pokerstars samt 2 st NL50 på pokertars.

 

blev synad i en monster pott pre jag AQ han A6 synar mig allin, flop JJ6. Turapa.

 

Cashen gick segt med, plussade $35 typ. på 40minspel.

 

PS turren åkte jag ur på några platser innan cashen, tog ett spel lite innan det med JJ syn pre mot hans AK men K på flop sen fick jag inte dra ut.....hade färgdraget på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade 4st NL50 fullring på Pokerstars. 2h session. Plusset blev $40.

Fick in en vacker pott med AA, UTG har bara $6 och miniraisar till 1. UTG+1 reraisar till 2. Jag inser läget med min AA i MP och Synar reraisen för jag vet shortstacken kommer gå allin och UTG+1 kommer nog försöka isolera min Synhand preflop. Mycket riktigt händer just detta jag är upp mot AQo samt QQ, mina AA håller och in kommer en ca $70pott.:lol:

 

Min vän Turreklonkarn har hittat hem på pokerstars nu och ikväll vannhan inte helt oväntat sin doubleshootout till Sundaymillion. WD!

 

på återhörande, Eventuellt blir det 25K garantin på Pokerstars senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde som lovat 25K garantin med 55 buyin. gjorde ca 5 spel vilket ena var med nöt på turn som min motståndare la sig fortare än när en hora ser en tusenlapp. Alla andra spel losade jag och åkte ur tidigt.

 

Surna ur och körde NL50 Cash fullring Pokerstars.

1h20min session och CA $132 plus. 4 bord. Dubbla 2 ggr första med AA mot KK gången allin PREFLOP vilket är min nya AA cash strategi. Vinn jätteliten vinn stor istället för vinn liten förlora stor. Badbeat inte inräknat.

Andra dubblingen kom med JTs på nötfloppen 789 rain:mrgreen: . killen som jag lirar mot har 56. Jag pushar river stenhårt han kan inte lägga. Nöten står på river.

 

Stats efter 3000 händer på NL50 fullring är: 10,95 BB/100 händer, +$322. 22,40% seenflops. Nån som har stabila 9seater Stats?? Gärna från högre limits.

 

//BLADH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock: :shock:

Sick.... första ggnjag lirade på förmiddagen på Pokerstars, varför känns det som om man blir värdebettad på alla gator? Fisbetar helavägen. Testade ett par ggr att slå om på bluff, men icke då kom synen från vissa med mellanpar på river..... Är det helt enkelt så svagt spel?? Kan man alltså slå om med Starka händer mot mellanpar och få betalt? Jag värdehöjde med AQ med Q prick med ett lågt par på bordet och kände att han har en Q med. Visst han synar. Men och andra sidan känns det för jävligt att sitta och betala av deras nötstegar på river mot ett 1/5 pottbet. men antagligen EV- på dom....

 

Denna session blev jag lite överraskad av den stora skillnaden på spelet och tror jag backade $10 lr nåt. 1h30min session på 6st NL50 fullring. Iofs backade jag $75 på ett bord inom 10 min så känns som en vinst.

 

Har 1744 FPP

 

/Bladh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuså var känslan tillbaka, inga beats utan bara rätt tänk hela sessionen. iofs inga monster beslut men ändå skönt.

4bord NL50 på pokerstars i ca 2 timmar. ca 550 händer.

 

+$126 denna gång.

 

vecka 1:

 

$478 plus nu tot på 6 speldagar

4160 händer totalt.

22,86% seenflop

med edge på $11,16 BB/100 hands.

total bordstid:61h40min.

FPP: 1868

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirade4 st NL50 plus 5d rebuy på pokerstars, Turren pågår återkommer med resultat har 47K ave. på 42K, bubblan nu.

 

Cashen gick med ett back på $2 sick.... 2,5h lira blev det.

Ska nog skippa morron körandet ger ju inget..........

2042FPP

 

minsta vinsten i turren. Gjorde ett spel som icke funkade, KQ han KT. T prick.

avgörandet blev min AJ mothans par pre allin.

 

Så plusset på sessionen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, testa lite NL100 sominte funkade, satt i ca 100 händer på fullring men inser att jag borde bygga på NL50 FR istället. Känns som bättre värde när man känner sig bekväm.

 

Sessionen slutade iofs med bara ett back på $31 men låg mer back än så. låg på plus med ett tag. menmen.

 

2166 FPP.

Har fått inside på att jag borde lira turrar men är skeptisk. vill ha mer att röra mig med än såhär........ pallar inte 5d turrar utan bör vara 20d rebuy minst......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken kass människa jag e. Har man gjort en withdrawal på Pokerstars. RUSHADE med 8 bord NL50 å backade som en nacke, fick totalt 3001 VIP och blev silverstar. Så jag får deltaga i en 20K frirulle varje lördag samt att jag tog ut 2 tröjor lol.

 

ska bli stejkad med 500d på ongame snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På det igen bara.

Backade lite på NL50 FR så sket i det å lira 2/4 FL SH istället. plussade och slutade med plusset totalt.

Idag har jag kört NL100 samt NL200 med shortinköp på fullring. plussade $150 ca tot. helt ok.

Man får ju otroligt mkt FPPs nu när det är jubileum på Pokerstars samt att jag fick min Silverstar förra veckan. Några turrar med men minns typ inte hur det gått. Jag måste nog börja bry mig mer....

 

3360 FPP

+$182 hittills idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säger bara en sak KNIOBes for president

 

hehe, ja då har man EN röst iaf!

 

Nu har jag kört lite mer på Pokerstars. Tänker bli Goldstar hade jag tänkt. Vettefan vad det innebär. Troligen får man sätta på kaffepannan ifall joe hachem lr ngn annan världsmästare skulle ringa på dörren.

 

missade en del i pokeroffice så jag tror jag plussade. NL50 har vinden vänt har KASS edge. kör lite NL100 istället. klonka ett set första handen och fick dubbla. de va bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja morron lir e kass punkt. lirade 6 bord. 4 st NL50, samt 2 st NL100. Back 65 tot allt på NL100. inte så farligt. Men helt klart vassare contbet samt noga studerade reraisar på morron mot mig gör att jag ska skippa morronliret.

 

morronmorron morron morro n morron

 

 

morron morronrornongormtroimntirnm rr im igrngroirgn

fdfds

df

b

bvv bvcx b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk skillnad på spelet, nu fick man bestämma lite Iallfall.

Plussade ca $60 på 2stNL50 samt 2 st NL100.

 

Ska äta Kycklingtaco nu på reveljen. SJUKT GOTT!

vann en sick hand som jag glömt, SICK VA DEN, SICK! tror jag hade färg lr nåt.

 

3680FPP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick man Goldstar på Pokerstars. iofs inget märkvärdigt, men jag har aldrig varit insatt i deras system och visst är det kul att ha något att jaga emot...

 

Nu funkade liret helt OK!

 

körde 2st NL50 FL samt 2 st NL100 FR. Totala plusset idag blir:$212.

det betyder att jag plussade ca 270 dena session vilket är helthelt OK på bara 4 bord.

 

4018FPP

 

5982 till Platinumstar....verkar inte så avlägset.....

 

/BLADH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ääh, lira lite NL100 funkar skitapa. Sätter mig på limit ett tag å hittar plusset. körde 2st 2-4Limit samt ett 3-6 Limit. Shorthanded.

undvika NL100? har verkligen inte orken att grinda därför känns limit ett bättre val just nu..

 

6096 FPP (!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...