Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en hand förut på PartyPoker och vill ha lite feedback.

Vad gör man när han höjer mig på flop?

Tilläggas kan att jag inte har någon direkt read på honom.

$200 USD NL Texas Hold'em - Saturday, May 05, 09:49:05 ET 2007

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: papinpoker ( $577.80 USD )

Seat 2: trymytrick ( $700.45 USD )

Seat 4: candice114 ( $0 USD )

Seat 5: GregAndrek ( $236.95 USD )

Seat 6: GrafL ( $71.75 USD )

Seat 3: Hero ( $223.25 USD )

trymytrick posts small blind [$1 USD].

Hero posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Kc::Kd: ]

candice114 has left the table.

GregAndrek folds

GrafL folds

Paris_Hilton69 has joined the table.

papinpoker raises [$8 USD]

trymytrick calls [$7 USD]

Hero raises [$28 USD]

papinpoker calls [$22 USD]

trymytrick calls [$22 USD]

** Dealing Flop ** [ :Tc:, :Th:, :9h: ]

trymytrick checks

Hero bets [$60 USD]

papinpoker folds

trymytrick raises [$122 USD]

Jag har sett att många andra retas lite och klipper bort slutet, så jag gör det jag med :]

Postad

Svårt läge. Problemet är att FI troligen kan sitta på en ganska bred HD där. Han fick fina pottodds att syna med sin hand pre, då du raisar, och den andra spelaren synar.

Har lite svårt att se FI bluffa i den här potten, men å andra sidan vet man ju aldrig, o eftersom du redan lagt in $84 i potten så får du nästan dega in resten nu som straff. (Något straff ska man väl ha?)

(sen får du gråta en skvätt om han slänger upp t.ex 99, eller en tia men du har ju iaf slaskat upp imagen lite, så du kan få betalt senare)

Jag hade inte betat ut så mycket som du gör på floppen, då du i princip commitar dig själv, men det kanske var det du ville?

Postad

hans minraise på floppen ser skum ut men det känns som att en push är det enda alternativet på en sån här dragig bräda med både färg och stegdrag ute. Han har kanske bägge vilket gör din hand sämre men du bör nog fortfarande spela den med tanke på att potten är så pass stor.

Postad

Småjobbigt läge. Han har kallsynat två höjningar, vilket borde utesluta QQ+. HD:n är nog, som nån sa, riktigt bred, och innefattar nog framförallt kombodrag färg + hålpipa (KhQh, KhJh) alt. superdraget JhQh samt en och annan T. Ditt spel å andra sidan skriker väl QQ+ vilket gör att en trixig fi kanske kan försöka locka fram en fold hos dig här?

Hålpipa + färgdrag ger 12 outs och du är knapp favorit. JhQh har 15 outs, där ligger du efter. Mot alla T ligger du långt efter.

Om vi utgår från att du inte vill folda rakt av (vilket känns löjligt vekt imo) är det väl lika bra att gå all in direkt, vilket jag nog trots allt hade gjort.

Postad

Jo jag håller med. Det är tungt att släppa den poten, kanske speciellt eftersom jag betar ut relativt mycket på flopen. Ville straffa hans eventuella drag och bestämde mig för att betala av en eventuell tia.

Klistrar slutet för er som är intresserade.

Hade det varit en tvåvägspot hade det väl varit rätt att ställa? Men nu när det är en trevägspot är det kanske marginalspel.

Hero is all-In [$133.25 USD]

trymytrick calls [$71.25 USD]

** Dealing Turn ** [ :Qh: ]

** Dealing River ** [ :4c: ]

trymytrick shows [ :9d:, :Td: ]a full house, Tens full of Nines.

Hero doesn't show [ :Kc:, :Kd: ]two pairs, Kings and Tens.

trymytrick wins $474.50 USD from the main pot with a full house, Tens full of Nines.

Postad

Ok. Rätt dåligt spel av fi. Först att ta preflopsynen inklämd mellan förstebettaren och 3-beten och därigenom riskera en 4-bet med mellanhöga sc på hand. Sen är väl floppen en given syn med kåk på hand, nu lyckades han ju nästan pressa fram en fold hos dig.

Intressant hand iaf :-)