Gå till innehåll

investering

slice

Recommended Posts

Det är så att jag håller på med valutahandel. En investeringsform, som kan vara väldigt lukrativ om man vet vad man gör men också riskfylld i och med hävstångseffekten där en 1% i ökning kan bli 500% istället.

Jag har arbetat med ett system för valutahandel under en rätt så lång tid nu och resultaten har varit bra(minst 70%). Om du är intresserad så får du veta mer angående resultaten.

Nu är jag inte riktigt säker på om jag vill,men vill gärna se hur stort intresset är för att trada åt någon

Det jag har tänkt att personen i fråga öppnar ett demo konto(man tradar med virtuella pengar) och ger mig inloggningsuppgifterna, så kan jag logga in och trada där i en vecka, så kan personen med egna ögon se de resultat jag får. En vecka är rimligt, då jag gör exakt 5 trades per dag med min strategi.

Skulle personen sen vara nöjd, kan han öppna ett riktigt konto för att sedan ge mig inloggningsuppgifterna. På de stora mäklarfirmorna kan pengarna bara skickas tillbaka samma väg som de kom in,för säkerhetsskäl, vilket innebär att jag aldrig kan få tag på pengarna,utan din överrenskommelse.

Det speciella med min strategi är att du under en dag aldrig kommer kunna förlora mer än 5% På varje trade riskerar jag att förlora 1%, så om jag mot förmodan skulle få 5 förlorare i rad så blir det 5%. Jag kommer arbeta ca 10timmar per dag, och du kan givetvis logga in i kontot och se hur det går hela tiden.

Som sagt inte 100 på om jag vill, utan vill gärna se hur intresset ser ut eftesom jag ändå antar mig ett ansvar att prestera under en viss period där jag måste jobba 10 timmar per dag.

och här är några svar på frågor som jag fått från andra:

Om du nu presterar så bra,varför måste du få pengar från andra? Svar:Visst, lägger jag in 50k, och säg att man förslagsvis får 90% år, så blir det typ 30mille efter 10 år. Men varför inte uppnå det på bara något år istället? Ju mer pengar,

editerat:här är länken till resultaten. (13 vinster i rad, handlar med 250 000 dollar per trade, och vinsten är ca 2300 dollar på två dagar)

http://img142.imageshack.us/my.php?image=ddhn9.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillåt mig tvivla på att du skulle kunna ge en avkastning på 90% per år.

Det är lite därför som jag anser att det kanske vore en bra ide att trada på ett virtuellt konto i en vecka så att denne själv får se med egna ögon, och kanske också lära sig ett och annat om min strategi på köpet.

Länk till kommentar

Vem som helst med lite sunt förnuft inser ju att detta inte är möjligt. Om du nu har arbetat fram denna strategi under ett antal år(?) så låter det mycket konstigt om du inte skulle ha ett eget kapital att trada med.

Det finns inte någon eller något som kan garantera dig att snitta på +90% varje år. Det finns helt enkelt inte.

Länk till kommentar

back: jo jag har ett bra kapital,men jag riktar mig till investerare som kan tänka sig att trada rätt så stora summor om det ska bli intressant för mig att börja trada åt denne. Sen garanterar jag inte en viss %, men kan ge säga på ett ungefär vad man kan förvänta sig, med tidigare resultat som underlag.Dessutom ger jag en bra riskkontroll där du max kan förlora 5% på en dag. Sen kan jag tänka mig att trada i en vecka på ett virtuellt konto för att du med egna ögon ska kunna få en uppfattning om prestandan.

Länk till kommentar

Chansen att ovanstående skulle vara sant är i min uppfattning ca 1 på 100.

För om någon uppfinner ett sådant system så behöver man väldigt lite startkapital för att mycket fort bli mångmiljonär.

Det är enkelt att skapa en konto där man torrhandlar och går plus 100% på tradarna under en veckan.

Börja med 16 konton på 8 gör man en affär och på 8 andra gör man motsatta affären. De 8 som går minus avslutar man och behåller de 8 som går plus. Gör om men nu med 4 på varje sida av affären. Skrota de 4 som går minus och nu har man 4 konton med 2 positiva affärer var på. Nu gör samma med med 2 konto på att en valuta går upp en de andra 2 på att valutan går ner. Nu har man 2 pluskonton och gör en sista affär med ena där man satsar på att valutan går upp och den andra på att den går ner.

Så har man slutligen 1 konto med 5 plusaffärer. Enkelt att fixa.

Länk till kommentar

vetgirig: i bilden som jag länkade ser du 13 vinster i rad(tradar med 250 000 dollar per trade och tjänar ihop 2300 dollar på två dagar). Men skulle dock påstå att mitt system har en vinst ratio på ca 90%.

vad är chansen att få 13 vinster i rad om chansen att få en vinst är 50%? (chansen är egentligen mindre eftersom varje trade har en avgift). det är 0.5^13`=0.0000122

På en vecka gör jag ca 25 trades och då kan man räkna att ca 90% är vinster,dvs ca 22 av dom. Chansen att få 22 av 25 om chansen är 0.5% är likväl extremt liten. Och därpå så är detta bara med virtuella pengar. och steget ut till riktiga pengar där jag då eventuellt kan tjäna pengar har inte har ägt rum än,varpå jag under en prövning till skulle behöva prestera.Hade varit ett enormt arbete med tusentals konton om jag skulle scamma så som du säger.

Länk till kommentar

Men det förändrar ju inte poängen: Hade du "vunnit" i 90% av fallen så hade du inte postat här. Då hade du tillbringat all din egen tid med att tjäna egna pengar. Varför handla åt andra med x% i avgift när du kan ta hela kakan själv?

De enda förklaringarna är:

a) Du försöker blåsa folk

b) Du försöker lura folk att det är idiotsäkert, men egentligen är det inte det. Därför vill du sprida dina risker och istället för att risker eget kapital kan du riskera andras och tjäna kommission. Då slipper du egen risk och får bara fördelar.

Av dessa två tror jag mest på alternativ b. Skulle systemet vara vattentätt skulle du inte annonsera ut det. Dessutom finns inga vattentäta system på finansmarknaderna. Det finns däremot rikligt med lurendrejare/optimister som varje år påstår att de funnit ett sådant system.

Länk till kommentar

Ta kontakt med exakt precis valfri bank eller annan finansiell firma. Dom kommer utvärdera dittsystem, och om det funkar så kommer dom ge dig en miljonlön i månaden, för att du ska trada åt dom. Varför sikta så lågt på några stackars pokerspelare lixom, när du kan få ett kapital på massa miljarder att trada för...

Efter det kan du komma och räcka lång näsa åt oss, men innan dess låser jag tråden för jag får jävligt stora scamvibbar.

Länk till kommentar