Gå till innehåll

Spela jag fel?


tvingstedt

Recommended Posts

Spelar 9 manna bord på 0,5/1 NL.

 

Jag är BB, alla kastar till SM som raisar till 2,5 dollar, Jag sitter på AK och dubblar den till 4,5 dollar. Jag får syn.

 

Flop:

A 2 8 , inga färgdrag

 

Jag pottar den, min vän går all in.

 

Jag synar.

 

Min vän vissar upp AA.

 

Detta hände 2 gg inom 30 min i samma Game.

 

 

Man har svårt o lägga AK, med prick på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fråga är spelade du likadant båda gångerna? själv skulle jag om jag ändå har tänkt höja (inte) slow playa så skulle jag personligen höja mer än bara dubbla hans bet. Kanske raise till 7.50+ eller liknande i allafall, får du en syn då så kan du ju vara rätt säker att han sitter med en bättre hand eller samma hand i allafall. som det är nu blir han nästan tvungen att syna även med en "bluff" 78 9T A5s KQ 55 66 etc och du har inte en susning vad han sitter med. Högre pre flop bet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fråga är spelade du likadant båda gångerna? själv skulle jag om jag ändå har tänkt höja (inte) slow playa så skulle jag personligen höja mer än bara dubbla hans bet. Kanske raise till 7.50+ eller liknande i allafall, får du en syn då så kan du ju vara rätt säker att han sitter med en bättre hand eller samma hand i allafall. som det är nu blir han nästan tvungen att syna även med en "bluff" 78 9T A5s KQ 55 66 etc och du har inte en susning vad han sitter med. Högre pre flop bet!!

 

Det är ganska enkelt att vara efterklok,

 

jag menar det är nästan drömflop för AK där och vad mer kan man säga än att ibland så har man otur. Ser inga luckor i ditt spel som sagt förutom det som pkrstr nämde att du höjer upp mer än att bara dubbla, 9 ggr av 10 så kommer han syna oavsett vad han har om du höjer med så lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen att Fi har A när man själv har AK samt att det floppar ett A två gånger i rad under 30 är så liten att den nästan egentligen borde finnas.

 

Att få Ak då Fi har AA är liten ca 2-3 procent. Sedan att det floppa sista A på floppen är 6 procent. Det blir då typ 1 gång av 500 när man tilldelas AK.

 

Dvs man kan aldrig sätta motparten på AA när man själv sitter på AA och om man gör det så gör man fel. Det inträffar så sällan att man i praktiken helt kan bortse från de och det är bättre att förlora de gånger de inträffar än att bekymra sig om att det inträffar i den hand man spelar nu.

 

Att förlora ett inköp de fåtal gånger de inträffar är inte mycket att bry sig om. Chansen är mycket större att FI sitter på AK eller AQ i det fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska enkelt att vara efterklok,

 

jag menar det är nästan drömflop för AK där och vad mer kan man säga än att ibland så har man otur. Ser inga luckor i ditt spel som sagt förutom det som pkrstr nämde att du höjer upp mer än att bara dubbla, 9 ggr av 10 så kommer han syna oavsett vad han har om du höjer med så lite...

 

Spelet preflop är det inget fel på. Men jag håller med att man bör reraisa lite mer än bara dubbelt preflop. Om FI då pushar så är det en enkel fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde han satt på AQ, AJ eller QQ, 10 10 eller nått.

Hur som helst väldigt liten chans det ska hända, men att de händer 2gg inom 30 min är lite konstigt.

 

Inte bara lite konstigt, helt sjukt! Du kommer förmodligen aldrig vara med om det igen, så lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar 9 manna bord på 0,5/1 NL.

 

Jag är BB, alla kastar till SM som raisar till 2,5 dollar, Jag sitter på AK och dubblar den till 4,5 dollar. Jag får syn.

 

Flop:

A 2 8 , inga färgdrag

 

Jag pottar den, min vän går all in.

 

Jag synar.

 

Min vän vissar upp AA.

 

Detta hände 2 gg inom 30 min i samma Game.

 

 

Man har svårt o lägga AK, med prick på floppen.

 

 

Går nog att lägga den. Hade du gjort en lite större reraise hade det varit kört däremot. Det bästa man får se är AQ ibland.

Beror lite på stackdjupet också. Rätt stor skillnad med 50 eller 80$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tror jag kommer spela den likadant om de händer igen.

 

Jag var BB o SM, jag trodde först han ville sno blindsen.

Jag dubbla han bara för se om han hade något alls eller bara var ute efter tjuva lite. Sen att jag träffat mitt A är ju trevligt. Mindre trevligt han trissar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag trodde han satt på AQ, AJ eller QQ, 10 10 eller nått.

Hur som helst väldigt liten chans det ska hända, men att de händer 2gg inom 30 min är lite konstigt.

Det är väldigt starkt att kunna lägga handen när han går all-in...dessutom klokt. Att han har AQ, AJ QQ TT är rent önsketänkande egentligen. Med 75% säkerhet har han 2par med A alt ett set... Men fasen vad svårt det ändå är att lägga AK i det läget.

 

Man (ink. mej) måste lära sej att spela AK försiktigt. Personligen tycker jag det är rätt skönt att limpa med dom i NL, åtminstonde i tidig position. Anledningen till det är att man döljer sin styrka och därmed kan öka sin vinst vid träff, samtidigt som man kan "dämpa" sina förluster i tex ovan exempel om man e uppe mot en starkare hand, mycket pga av att motsåndaren då blir lite mindre aggresiv för attt försöka få betalt för sitt set...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tror jag kommer spela den likadant om de händer igen.

 

Jag var BB o SM, jag trodde först han ville sno blindsen.

Jag dubbla han bara för se om han hade något alls eller bara var ute efter tjuva lite. Sen att jag träffat mitt A är ju trevligt. Mindre trevligt han trissar.

Varför lägger du upp en hand om du inte kan ta till dig av kritiken? Du är HELT ute och cyklar och folk som förstår poker bra försöker hjälpa dig men ändå säger du att du hade spelat likadant i vilket fall? Suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som det är nu blir han nästan tvungen att syna även med en "bluff" 78 9T A5s KQ 55 66 etc och du har inte en susning vad han sitter med. Högre pre flop bet!!

 

Vadå nästan? När han får betala $2 för att spela headsup om en pot på $9 så kan han syna med vilken hand som helst, vilket gör nedanstående resonemang lite problematiskt. Vem skulle ens fundera på att lägga de fina händer du nämner?

 

Jag dubbla han bara för se om han hade något alls eller bara var ute efter tjuva lite.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar oxå varför du lägger upp denna hand och frågar om du spelat fel när du ändå tänker spela likadant nästa gång :shock:

Får hålla med de andra om att det är alldeles för liten höjning pre.... Hade du höjt mer så hade han kanske skjutit in högen pre, då hade du fått lite info om hans styrka och du hade troligen förstått att du va uppe mot minst en coinflip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...