stasjo Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Hmmm jag har haft två snarlika händer nu och jag är lite osäker på hur man bäst spelar dem. Anyway ja postar: 1: Fullring Hero was dealt QsQh Effektiv stack 90$ 5 fold Fi raise -> 8$ 1 fold Hero reraise -> 22$ SB fold BB fold Fi call FLOP: Jd 6d 4d POT= 47$ Fi check HERO ???? 2 FR Hero was dealt KcKs Fi2 Stack 200$ Fi1 Stack 140$ Hero täcker 3 fold Fi1 raise -> 8$ 1 fold Fi2 call 8$ 2 fold SB fold Hero reraise ->26$ Fi1 call 26$ Fi2 call 26$ FLOP Td 6d 3d POT= 79$ Hero ??? Hittills har jag resonerat så att ja bettar weak och hoppas på att någon (shortstackad) Fi slår om allin vilket jag synar. I detta fall är jag ju ofta uppe mot ett flushdrag. Problemet är att jag inte är så jättestor favorit mot flushdrag, särskilt inte om dem har ett överkort... Vidare kan ju fienden sitta på set eller tom färdig flush i vilket fall jag är helt död. Frågan är därmed om det finns något bättre sätt att spela dessa händer? I hand 1 tex kanske jag kan pusha allin direkt och hoppas att fi lägger AxKd AxQd i tron om att jag kanske har Ad? Några ideer? Citera
iamivar Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Hand 1 är instapush. Hand 2 fungerar det nog både med CRAI och pott/syn. Känns dock bäst att bara potta ut då det vore misär vid rundcheck. Citera
stasjo Postad 5 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2007 Hmm vad tror ni om det jag gjorde då? I hand ett så betta ja 22$ för att ge fi 68$ att pusha med. På det sättet får ja Fi att pusha me så många händer som möjligt eftersom han verkar ha FE. Frågan är om de e värt. I detta fall pusha han tex med TdTx, jag har 57% att vinna. Citera
iamivar Postad 5 Maj , 2007 Rapport Postad 5 Maj , 2007 Hmm vad tror ni om det jag gjorde då? I hand ett så betta ja 22$ för att ge fi 68$ att pusha med. På det sättet får ja Fi att pusha me så många händer som möjligt eftersom han verkar ha FE. Frågan är om de e värt. I detta fall pusha han tex med TdTx, jag har 57% att vinna. Kallt. Du lär ju bluffa ofta med ett 22$ bet? Dessutom känns det jobbigt att bli knullad av tex AdKx som får odds att dra. Citera
Recommended Posts