Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lider med dig. Har själv haft en tung period det senaste, dock inte lika tung som din. Testade att gå er till sex bord samtidigt ist för mina vanliga åtta häromdan och har sedan dess fungerat bättre. Men man vet ju aldrig, rätt som det e kanske det går neråt igen.

Aja, GL iaf och hoppas du tar dig ur eländet snart.

• Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fick ihop 100 turneringar idag iaf, det enda positiva man kan hitta. Back $150 landar jag på och vet som vanligt inte vad som är fel. Min resultatkurva för $11-nivån går spikrakt neråt de senaste 300 turneringarna. Svänger ingenting, bara ett rakt streck neråt. 3-16-16 landar dagens vackra ITM-placeringar på. Tycker personligen det är rätt sjukt, men jag har slutat bli förvånad.

Kanske gör en ny film imorgon så någon kan tala om vad jag gör för fel. Eventuellt får jag kliva ner till $5.5-nivån också.

Mål augusti

Spelade: 791/2100

Bonusar: $1000/$3000

Vinst: -$323/$3000

Man kan väl gissa att målen inte kommer uppnås. Den senaste $500-bonusen tog mig bara ett par dagar att spela bort. Får se hur mycket nästa kommer kosta och hur lång tid det tar att förlora den.

Postad

Blev paus hela dagen igår och idag vet jag inte hur mycket spel det blir. Är löjligt bollrädd nu efter detta konstanta backande men jag måste väl försöka. Har lirat lite mer NL20 och där ligger jag fortfarande stadigt back efter 9k händer. Deprimerande är bara förnamnet. Ska försöka nitta till mig lite dock. De flesta spelarna förstår absolut ingenting och då får man sluta spela potter med trams.

Postad

Jaha, har försökt köra lite SnG igen idag och nu är jag nästan 50/50 på att skitsajten är riggad. Första 10 turneringarna gick exakt likadant. Helt kortdöd tills 75/150 ish och sen fick jag AKs/AQs, hamnar allin och BB vaknar med KK eller AA (3ggr), någon limpsynar med 22 eller 44 som står eller så får jag syn av ett sämre ess som drar ut. För att verkligen poängtera att jag aldrig kommer vinna nått fick jag äran att förlora elfte turneringen med AA mot AKo allin pre för 20bb stackar.

Postad

Fan vad trist att det är motigt och har varit motigt ett tag nu.

Gör några videor. NÅGOT i spelet har förändrats som gör att du börjat backa. Till detta otur att få syn av AA och KK när man har pushat.

Men förutom otur/rigg/varians etc är grundspelet ganska känsligt. Mycket små förändringar i spelstilen kan göra mycket på ROIn.

Vi hörs, och ses vid borden.

Postad

Tackar för de uppmuntrande orden, de behövs ibland.

Det blev mest cashgame idag då jag inte har något som helst sug för SnG-spel för tillfället. Tror en endaste liten plusdag skulle hjälpa väldigt. Ska iaf försöka spela in en till film imorgon och förhoppningsvis få lite feedback. Lekte en del med SnGPT under dagen och har väl hittat en del fel jag gör och min 20 turneringar långa session under eftermiddagen slutade med 3 raka vinster och jag backade bara $10. Spelade mycket mer aggressivt med 4-5 kvar och jag ska försöka köra på så imorgon och se om det ger några resultat. 25% ITM är rätt deprimerande dock men jag hade inte direkt medflyt med korten heller.

Har klämt 2700 händer NL20 idag också och efter 12000 händer totalt är jag nu på gröna siffror igen. Hade en lång breakevensession tidigare men nu på kvällen var det spikrakt upp. Dagen landar på +$90 på cashgame vilket är väldigt skönt. Förhoppningsvis kommer inte en ny störtdykning den närmsta framtiden.

Postad

Det har väl framgått med all önskvärd tydlighet att mina mål för augusti inte uppnåtts. Denna fina graf tycker jag berättar det mesta:

displaygraphgj3.png

1-800 är $22or och de sista 200 turneringarna klev jag ner till $11-nivån för att försöka reparera mitt spel. Gick ju lysande.

Med lite cashgamelir och bonusar slutar månaden ungefär +$1k vilket är en enorm besvikelse.

Preliminära mål för september är att göra klart en $500-bonus på tower för att sedan flytta från det rigghålet för gott och cleara antingen Betssons $1500 eller Bestpokers $1200-signup. Ska dessutom försöka klämma in ett gäng händer cashgame på iPoker. Stolpar inte upp något mer exakt än så då det bara leder till besvikelser och elände.

Postad

September har inletts trevande och med nästan uteslutande cashgamespel. Måste verkligen ta tag i grytgrinden dock. Fick utan förvarning $50 av party för några dagar sen och jag har hängt där ett tag och försöker spela upp de pengarna till något vettigt. Krävs en massa poäng för att cleara och grinda microstakes är tråkigt. Började med att grinda lite $3-SnG men eftersom jag är sämst i världen fick jag sluta eftersom jag backade på det. Har försökt grinda NL25 så gott det går men ligger nog back 3-4 inköp där. Färg mot högre färg har kostat mig 3 inköp idag t.ex. Att jag inte är gul beror på att jag kört NL100 som shortstack då och då och dubblat. Får se om jag orkar grinda klart på NL25 eller om jag gular mig på högre nivåer. $90 ligger iaf Party-rullen på för tillfället.

På Tower har de en massa freerolls denna vecka och mitt enda spel där denna månad vad dagens turnering. Som vanligt på horrigghelvetes-Tower så kissade de mig i ansiktet och jag längtar bort från den sajten än mer. Lyckades iaf bubbla turneringen med KK mot AJ som är 30-70 underdog på mitt konto.

Fick mail från RedKings om en $1000 6.5x reload som verkar lite frestande. Lutar nog åt att jag tar den efter min $500 på Tower.

Postad

Har latmaskat mig som vanligt hela dagen. Dock fick jag lite revansch för gårdagens bubbla i freerollen på Tower och lyckades till slut knipa en tredjeplats i dagens $1000-turre. $120 friska in på kontot vilket var väldigt skönt. Bytte strategi denna gång och försökte så långt det gick få in alla marker som underdog eftersom dessa alltid vinner på Ongame och det fungerade finemang. KJs mot QQ och A6s mot 66 så var man ITM. Sedan klantade jag till mig och hamnade allin med AK mot AJ. Så lätt att glömma men en snajsig JJQ flop fick mig på rätt spår igen. Spelet på finalbordet var väldigt passivt och folk hade absolut ingen koll på begrepp som pottodds så jag lyckades stjäla mig upp ganska fint. Med tre kvar hamnade jag all in med JJ mot AQo och med en 864 flop med två spader fick jag se mig besegrad eftersom runner runner drag är ca 80% att gå in på Tower.

Det blev lite cashgame på Party tidigare idag också. Plus två inköp på NL25 där, båda med nötfärg. Verkar som om man måste vika alla ickenötfärger mot motstånd på Party. Rätt intressant att spelet kan skilja sig så mycket mellan olika sajter. På Party blir man trebetad till höger och vänster och ska man hamna allin måste man oftast ha nötterna. På iPoker däremot är spelet sjukt passivt och folk betalar av med allsköns skräp.

Dags att kolla lite serier innan sängen.

Postad

Jahapp, grindat en hel del idag och slutar på hela +$1. Väldigt mycket upp och ner på Partys NL25-bord. Gillar fortfarande inte riktigt spelet där. Många tajta grinders och så en och annan fisk som synar 100% och tar alla mina pengar när jag aldrig träffar. Blåste bort tre inköp jättesnabbt på eftermiddagen och har spenderat resten av dagen med att grinda tillbaks pengarna typ. Var på lite småtilt då ett av inköpen var allin pre med AK mot 86s som drog ut (jag pushade mot en svensk aggromupp och han synade $20 extra med $3 investerat). Betade bort säkert ett inköp mot ovan nämnda jättesynfiskar under kvällen vilket var rätt onödigt. Sedan förlorade jag ett helt inköp med AKs mot AA vilket var ganska onödigt. Fi hade dock trebetat massor och jag valde att syna hans fyrbet (knapp mot sb) och efter Kxx flop orkade jag inte hitta viket. Hoppas ju egentligen bara på chop där dock.

På Towers frirulle höll jag på att knipa ytterligare en pengaplats men glömde igen att man aldrig får gå in som favorit. Satt med 3200 stack på 150/300 och hittar QQ på knappen. Bordets största sopa höjer till 900 i mellanpos och jag pushar. Han blixtsynar med K7s och par mot ett överkort är som sagt 20-80 dog på ongame och jag är ute. En kvar imorgon.

Postad

Har haft fortsatt motigt på Party och är back en del för dagen. Måste väl finnas nått trick som jag inte kommit på än för spelet passar mig inte alls.

Lyckades nu med bedriften att ta en till bubbla i kvällens $2000 freeroll på Tower också. 106 deltagare, 15 priser och jag knep 16:e platsen. Spelade tyvärr skamligt vekt på slutet, men när man med 16 kvar har 10k stack med 300/600 blinds är det väl själva fan att ingen kan åka före en själv.

Postad

Dagen har varit precis så urusel som den kan bli. Inledde spelandet med att sumpa kryssningssatelliten. Skänkte bort alla marker med AK mot KK istället för att spela ordentligt och det kändes jättefint efter bubblan i fredags.

Resten av natten har ägnats åt mer cashgamelir på Party. Har tänkt lite och kikat på lite filmer och ändrade därför mitt spel lite. Dra ner lite på cbets mot synstationer osv och jag spelade riktigt ok de första timmarna. Belöningen var omdelbar. Gång på gång på gång på gång fick jag in pengarna med bästa handen och blev utdragen. Alla shortstacks träffade dessutom varje gång dom var i en pott med mig osv. Efter massor av händer var jag breakeven och sedan började jag tilta lite smått när mupp efter mupp fick in 90% av stacken på flop+turn för att sen träffa sitt drag varje gång. Spelet försämrades såklart och Partyrullen är nu gul. Kåk mot fyrtal var också roligt.

Jag är alltså en jättestor förlorare på lägsta SH NL-nivån på party. Känns ju sjukt bra. Helvete.

Postad

Efter att ha gulat min Party-rulle har jag nu återgått till mina vanliga konton. Körde lite mer NL20 på iPoker i måndags och plussade fint. Motståndet där är verkligen uruselt, enorm skillnad mot andra nätverk. Misstänker dock att det blir värre några nivåer upp.

Den $500-bonus jag jobbar med på Tower måste göras klart innan måndag. Därför förläggs nu all grind där de närmsta fyra dagarna. Körde några $11or igår och hittade jätterushen men bytte sedan till lite SH NL50 för lite omväxling. Har klämt in drygt 3k händer där idag och fick ihop 480ish poäng på det så de 1800 som är kvar för bonusen bör inte vara några problem. Takten är jämförbar med att grinda $11or men som sagt, lite omväxling förnöjer.

Dock skulle jag kunnat grinda minst 1000 händer till idag om inte Ongame använt världens i särklass sämsta klienter. Har ju klagat lite på den under mitt SnG-grindande tidigare men detta var något helt nytt. Efter ca 20 minuters spel så tar det 1-2 minuter att få upp ett bord som man klickar på i lobbyn och vid det laget är den lediga platsen redan tagen. Grymt frustrerande då man måste hoppa runt en hel del på 5-mannaborden.

Jag misstänker att det är statistikdatabasen som är boven. Den sätter även käppar i hjulen för min PT+HUD setup. Lyckades styra upp en layout så jag kan köra PokerAce även på mini tables, dock utan popup, men det hjälper inte då databasen krånglar konstant. Efter bara några minuter verkar det som om inga händer registreras i databasen och därför inte heller i PT/PokerAce. Har försökt rensa databasen mellan varje session och inledningsvis flyter allt på relativt smärtfritt. Visserligen är det kanske bra att ta pauser rätt ofta i grinden men var 300:e hand är lite väl.

Någon som har tips på hur man löser eländet? Måste väl finnas några som grindar mini tables med PT+HUD på forumet?

Är iaf +$299 på spelandet idag och igår vilket är mycket trevligt. Motståndet på NL50 är verkligen kasst, men ska klienten bete sig så här måste jag byta nätverk ändå tyvärr.

God natt!

Postad

Jahapp, en ordentlig grinddag har det blivit. Nästan 4000 händer på NL50 klämde jag in vilket nog är rekord för mig, särskilt som jag bara 6-tablar. Det har svängt rätt rejält och jag tror inte att jag slår nivån än. I princip kan man väl säga att jag är allmänt kass på poker. Tappat massor av inköp med överpar mot set, men folk stackar ju av med vad fan som helst hela tiden så jag orkar aldrig lägga.

Låg nått inköp back rätt länge tills jag stötte på en riktig jättefisk. Fick in hela stacken mot honom med JJ på 985r flop. Han bet-3bet-synade min push med AKo utan backdoordrag och klonkade raskt ett ess på turn. Har jag sagt att jag har svårt att lägga överpar? Efter detta var jag småtiltad och satt kvar vid det bordet tills han stack vilket var flera timmar. Lyckades till slut få in hela stacken (130bb) preflop med KK mot hans vackert spelade A9o men då vaknar givetvis bordets andra megafirre upp i bb med AA och tar hem 360bb-potten.

Var back 5 inköp som mest men hittade någon slags comeback och slutar -$99 vilket väl är ok. Om det beror på min sega dator vet jag inte, men ongame-databasen missar händer och pokertracker missar ännu fler så resultatet där stämmer inte alls. Pga detta funkar Pokerace väldigt skakigt vilket är synd. Kanske skulle man kunna lägga något överpar någon gång om man hade lite stats.

Förhoppningsvis kan jag lära mig lite NL medans jag tar bonusen, eller iaf spela utan att backa allt för mycket. 1200 poäng kvar iaf vilket jag enkelt tar på tre dagar.

Lyckades otroligt nog lägga en AA idag, fast det kanske var helt fel. Vad sägs?

Texas Hold'em $0.50-$1 NL (real money)

Table Chattanooga, 15 Sep 2007 2:45 AM ET

Seat 3: profesoru1 ($45.70 in chips)

Seat 4: hikmet178 ($4.25 in chips)

Seat 5: To The Gate ($7.60 in chips)

Seat 9: Hero [ :Ah:,:As: ] ($56.85 in chips)

Seat 10: -HepYek- ($78.40 in chips)

ANTES/BLINDS

To The Gate posts blind ($0.25), Hero posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

-HepYek- folds, profesoru1 bets $2, hikmet178 folds, To The Gate folds, Hero bets $6.50, profesoru1 calls $5.

FLOP [board cards :Kd:,:3c:,:Kc: ]

Hero bets $10, profesoru1 bets $38.70 and is all-in, Hero folds?

Fi sitter på ett par av mina bord och har spelat rätt nittigt. Jag har inte trebetat särskilt ofta och han funderade lite innan han tog synen preflop. Tänker att han har AK ungefär alltid här, men jag kanske är weaktajtast i världen?

Postad

Jaha, vet inte riktigt vad jag ska säga. Känner mig ganska tom just nu. Lördag och natten till söndag blev en maratongrindsession på NL50. 4300 händer lyckades jag få ihop och resultatet var ganska imponerande.

BACK 14 HELVTES JÄVLA INKÖP!!!

Var nog en hel del tilt inblandat och rikligt med dåliga spel, men för i helvete. Varenda stor pott förlorade jag. Folk träffade set varje gång jag fick överpar. Gutshots satt som smäckar varje jävla gång. Plågsamt att jag inte klarar av att lägga sämsta handen nån gång heller.

Sessionen inleddes givetvis med att backa ett inköp första minuten. UTG "trappar" med KK genom att limpa och stackar sedan av på J67 flop mot mina 67o i BB. J turn landar direkt.

Var allin preflop fyra gånger totalt:

AA mot 99 mot halvstack - förlust

KK mot 88 mot halvstack - förlust

AA mot K4s och 99 för 270bb pott - K49J7 brädan

KK mot QQ och 55 för 260bb pott - set i femmor fixar biffen

Krydda detta med ytterligare en KK mot AA som visserligen hamnade allin på flop men ändå.

Ytterligare två inköp:

AA mot KQo på QTx flop - river K

KK mot AQo på Q23r flop - turn A

Gjorde ett par helt sjuka utdragningar själv också, annars hade nog towerrullen varit gul nu.

$1200 inledde jag sessionen med och nu har jag ett imponerande saldo på $483. Behöver 500 poäng till för att få ut bonusen, så lyckas jag på något magiskt sätt ordna dessa med breakevenspel så kan jag hamna på plusminus för bonusen. Så sjukt jävla patetiskt. Att jag inte slår ens de enklaste NL-spel mot de absolut mest förståndshandikappade motståndarna står nu tämligen klart. Det betyder att jag numera inte slår någon form av poker alls.

Misär.

Postad

Tower är så helvetes jävla knullriggat att det är helt osannolikt. Så fort denna bonus är klar drar jag därifrån och kommer aldrig i helvete tillbaks!

Har kört 17 $11 turbos och fått en andra och en tredjeplats och 15 OOTM. Hamnade HU med 13.5k mot 1.5k, givetvis chanslös. 3-outad i precis varenda jävla allin. 7 bubblor också, ganska imponerande. Så här dåligt spelar jag allvarligt talat inte.

Runt 30 inköp kvar på sajten, blir intressant att se om det räcker för att cleara bonusen som nu har kostat snart $800.

Postad

Jobbigt att höra hur motigt det är. Känner igen en hel del :D

Cashgamet på party har jag haft riggen i ryggen och träffat osannolikt många set, så där är det lite plus som tur är. Men 14 inköp back är helt klart imponerande!

För min del är det bara $5,5 som gäller nu. Rullen måste upp, annars gular jag före månadsskiftet.

I kväll blir det lir igen. Om du är online ses vi på MSN.

PS. Det är rigg-modulen som gör att OnGames mjukvara är så helvetes seg!

GL!

Postad

Då var äntligen en sjukt frustrerande dag slut. Motriggen har verkligen pissat mig i ansiktet konstant och med 12 turneringar kvar och massor av slit låg jag back 6 inköp. Sedan följde en riktigt löjlig rush och det känns mets töntigt när man vinner så många potter. Lyckades iaf vinna rätt många turneringar och dagen slutar +$170 vilket är galet skönt. Bonusen på $500 är äntligen clearad och nu lämnar jag äckel-Tower förhoppningsvis för gott. +$145 totalt inklusive $500 bonus. Jag är verkligen sämst.

Nästa steg blir en $250 + $650 bonus på Red Kings. Förhoppningsvis är det kontot en smula mindre riggat.

Postad

Känns som att det inte blir någon jättegrind idag. Får väl sikta på 50 turneringar eller något sånt. Har precis kollat på en film med ett set $16-turbos på Stars och jag tror att jag kan snappa upp lite tips från den. Ja, precis så dålig är jag faktiskt. Får se om jag kan applicera något av det på dagens grind.

Postad

Som vanligt när jag skriver något om mål slutar det med att jag gör något helt annat. Bestämde mig för att sätta in lite pengar på stars för att få wcoop-bonusen eftersom den kan ligga kvar på kontot i sex månader. Fick sedan ett sug efter att lira lite FL igen (jag vet, jag är en sjuk individ) så jag har grindat lite $0.25/$0.5 fullring i en dag för att färska upp minnet lite och för att jag är en fegis.

3000 händer har jag fått ihop vilket har givit hela 80 VPP. 70k händer för att cleara $125 i bonus alltså. Snacka om kalasvillkor. :) Jag känner mig ganska shorthandedskadad när jag spelar. Får anstränga mig för att inte höja Q9s UTG osv. Tråkigt att man måste spela så snuskigt tajt på fullring. Kör 9 bord och sitter ofta och väntar på händer. Motståndet är dock helt vansinnigt uruselt. Sämre än vad jag minns från när jag började spela poker för tre år sedan nästan, fast då var jag förmodligen ungefär lika dålig. :)

En lustig detalj jag har märkt med alla fiskar är att trots att de spelar med typ 80% VP$IP, 2% PFR och en aggression factor på runt 0.2 så sitter de och höjer med färgdrag. Måste ha skickats ut något nyhetsbrev till akvariet eller något. 4.8BB/100 känns iaf väldigt sustainable.

Postad

Jag kommer inte igång med någon ordentlig grind alls. Detta beror garanterat på att jag har backat konstant på alla former av poker i snart två månader i sträck nu. Jag har väldigt svårt att motivera mig till att köra igång med jättebacket i ryggen. Det känns som om jag är en garanterat förlorande spelare på allt jag ger mig på, och det kanske jag är också, med tanke på resultaten.

Idag blev det 1500 händer FL och inte helt oväntat backade jag även där. Verkar inte finnas något slut alls. Jag måste ha tappat allt vad känsla för spel heter och får spö av nätets absolut sämsta lirare i alla former av poker. Känns kasst.