Gå till innehåll

Jackrabbit Slim hatar Ongame obeskrivligt mycket


Jackrabbit Slim

Recommended Posts

Måste säga att du är sjukt bra! Foldar bort hela stacken tills du ställer med 99 och grinar när någon synar med QJ med pottodds hela dagen... Såg dig på ett antal bord idag, hur många ggr kom du längre än mig?

 

Thank you thank you! :). Man kan väl säga att jag förtjänar denna. Skulle tippa att jag kom längre än dig 1 gång, tror att det stämmer?

 

Gnäller i chatten gör jag ganska ofta, en dålig vana kan man säga. Beror oftast inte särskilt mycket på den aktuella handen. Sen var min kommentar ovan mest på skämt eftersom jag som sagt inte la märke till ditt spel något alls, kanske framgick lite dåligt.

 

Får man fråga vad du ligger på för ROI på $22 och upp? Hittade inte nån regular på nivån som hade över 10% ROI vilket är lite deprimerande. Då är det ju bättre pengar på $11-nivån även om det ger hälften så mycket poäng.

 

Har lekt lite med SnGPT efter sessionen och mitt spel behöver helt klart anpassas en del till denna nivå. Spelet på $11-nivån är rätt mycket annorlunda och det är därför jag spelar så passivt som jag gör. Dock står jag fast vid att ni multitablande regulars synar för löst ibland (kanske inte du specifikt, men jag gissar att det var därför jag kommenterade dig första gången). Får väl försöka hitta nått slags mellanläge.

 

Vi kommer säkerligen höras mer vid borden då jag gnäller på när du synar mina pushar för hela stacken med Q2o ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Vi kommer säkerligen höras mer vid borden då jag gnäller på när du synar mina pushar för hela stacken med Q2o ;-)

 

Ok, visa mig några sådana händer (en kan va missklick) där jag inte är BB med mindre än 3BB eller mer än säg 12BB och du har foldat ned dig till obetydlig stack så ska jag ställa mig i skamvrån sen...

 

Har säkert 50 nick och ROI vet jag inte Towerorjan är sämst iaf, har några nick över 10 men de är lite äldre, mkt svårare att stjäla numera...

 

Som du vet kör jag oftast måånga bord och bonusen täcker upp ev dålig ROI.

 

Öppna upp ditt spel och testa 30nivån, där kan ff överleva även med korttorka...

 

Till sist, har aldrig sagt att jag inte är kass.. Frågan är bara om du är så fantastiskt mkt bättre... Mitt spel är väldigt enkeltspårigt, tight i början och lösare sen. Men hur många finesser får rum på 25min???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tittar på min rubrik så står där att jag är sämst på $22-nivån. Det är inget som har ändrats och du är garanterat bättre än jag. Som det ser ut nu kommer jag se mig slagen och flytta tillbaks för gott till $11orna när denna bonus är klar.

 

Har inga händer alls sparade från turneringsspelande eftersom PT mig veterligen inte fungerar på Ongame-turrar och det är tveksamt om min dator skulle klara det ändå. Vi gör så här i stället, jag tar tillbaka allt jag sagt om dig, var förmodligen ett misstag när jag blandade ihop dig med någon annan multitabler. Du är duktig och jag är det ej.

 

Tillbaks till den "roliga" grinden då. Plöjde 25 turneringar till nyss och det gick väl marginellt bättre, men jag bubblade massor igen. När vi är fyra kvar med hyffsat jämna stackar bubblar jag i princip alltid. Tvekar på någon skräppush och sedan är jag kortstack och pushar in i AA. Får väl hårdplugga med SnGPT senare och se vad jag gör för fel.

 

Back totalt $200 för dagen nu och totalt $100 på $22-nivån efter 191 turneringar. I am teh sämst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag pallar mer snart. Den här $22-nivån är inget för mig. Folk synar sjukt brett och så dåligt att man blir helt vimsig. Bubblan med en 5-6bb stack? Då är det läge att blixtsyna med J8o eller T9s eller T7o. HU är som alla vet 62s stålet, även om jag pushar 5+bb. Själv drar jag ut hela tiden vilket mest känns patetiskt. Kan bästa handen få stå nån jävla gång eller? Bryr mig inte om vem det är som är med i potten.

 

Plus runt $60-70 idag och som vanligt har jag 2 vinster och sex tusen andraplatser. Frågan är om jag ska orka plåga mig igenom fler $22or eller om jag ska köra 70 11or istället. Skitspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, då var bonusen äntligen klar. Valde att gå ner till $11orna igen för att försöka vinna tillbaka lite och där fortsatte rushen som vanligt. Ser faktiskt ingen poäng i att spela 22orna alls när det är så pass enkla pengar på nivån under. Där är det dessutom alltid mer action. Enda bekymret är väl att bonusar tar dubbelt så lång tid, men med tanke på att jag backar på spelet på $22-nivån och att bonusarna inte är jättestora så blir det nog 11or ett bra tag framöver.

 

Planen är nu att ta en bonus på Eurobet innan jag eventuellt flyttar till Full Tilt och testar deras SnG. Är nämligen innerligt trött på Ongame-klientens alla brister och fel. Under denna session hängde sig allt precis när jag floppat toppset i en 7-vägspott som var höjd preflop. Kom lagom tillbaks för att se hur jag foldades och min bordsgranne vann med sitt tvåpar. Det går heller inte att 9-tabla på min dator utan att klienten får tuppjuck vilket är väldigt trist då jag känner att jag skulle klara av 9 bord nu. Har kört ungefär 7 bord den senaste tiden och det är inga problem alls eftersom jag inte kör i sets.

 

Jaja, det är ju lätta pengar just nu så jag får väl stå ut en stund till. Eurobets bonus är på $250 för 500 11or, så jag sätter målet på $1000 total vinst och hoppas vara klar i början på nästa vecka. Måste leta upp ett nytt Excel-blad att spara resultat i också, mitt börjar bli fullt. Kan iofs föra in manuellt i TourneyManager.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 744

ROI: 24.5%

ITM: 41.7%

 

$22 Turbo SnG full ring

Spelade: 221

ROI: -0.9%

ITM: 33.5%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget lir idag. Väntade på att pengarna från RedKings skulle dimpa in på Neteller, men när de väl gjorde det framåt eftermiddagen så spärrades mitt konto för någon Security Validation. Det tog några timmar och två telefonsamtal att reda ut det hela men det var inga problem. Lite konstigt att verifiera kontouppgifter två och ett halvt år efter kontot skapats kan man tycka kanske. Att jag råkat skapa kontot under namnet Kalle istället för Karl som står i mitt pass var dock inte så lyckat. Att jag hade glömt svaret på min hemliga fråga hjälpte inte heller (varför välja frågan favoritsport istället för något som inte förändras från vecka till vecka liksom?).

 

Nu har jag iaf fått mina pengar och skickat in $1000 på Hollywood Poker igen där jag fått en $200 bonus helt gratis. Dessutom fick jag en $250 bonus på RedKings direkt efter jag cashat ut, så planen för resten av juli blir följande:

 

$200 bonus på Hollywood: 1800 poäng = 360 turneringar.

$250 bonus på RedKings: 2000 poäng = 400 turneringar.

$250 bonus på Eurobet: 2500 poäng = 500 turneringar.

 

Får ligga i lite och det är nog ett mål i överkant, men sikta mot stjärnorna osv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore jävligt sjukt om du kan slå 10$ nivån men inte 20$ nivån. Själv lirar jag på 50$ nivån nu och tycker inte att det är alltför svår slaget.

 

Testa att lira lite tightare och lite mer aggro och safta på med höjningarna pre. Tror inte jag höjer en hand under 200 på ongame oavsett nivå. Sen är det bara att rulla med swingsen ibland sitter inget ibland sitter allt. Att nöja sig med 10$ är dock bara patetiskt!

 

Kämpa på!

 

Ps. Skit i dem dära bonusarna den ändå som är något sånär dräglig är RK bonusen men ändå den är i högsta laget för ongame. Kör RK bonusen och sen skickar du ett mail till RK efter du har gjort och säg att du vill ha rullande 7x bonusar brukar ordna upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore jävligt sjukt om du kan slå 10$ nivån men inte 20$ nivån. Själv lirar jag på 50$ nivån nu och tycker inte att det är alltför svår slaget.

 

Testa att lira lite tightare och lite mer aggro och safta på med höjningarna pre. Tror inte jag höjer en hand under 200 på ongame oavsett nivå. Sen är det bara att rulla med swingsen ibland sitter inget ibland sitter allt. Att nöja sig med 10$ är dock bara patetiskt!

 

Kämpa på!

 

Ps. Skit i dem dära bonusarna den ändå som är något sånär dräglig är RK bonusen men ändå den är i högsta laget för ongame. Kör RK bonusen och sen skickar du ett mail till RK efter du har gjort och säg att du vill ha rullande 7x bonusar brukar ordna upp sig.

 

Jo, lite mystiskt tycker jag det är då man nästan kan säga att jag krossar $11orna. Spelet är dock väldigt annorlunda på 22 och upp och jag måste nog anpassa mig rätt rejält om jag ska kunna vinna nått. Tar kanske lite skott framöver, men just nu fortsätter jag nog att ta ut pengar från $11-bankomaten ett tag till. Ska dock kolla upp det där med RedKings-bonusar, sånt skadar ju aldrig.

 

En ganska grindfylld dag har det blivit. Totalt 90 turneringar spelade uppdelat på 50 på eftermiddagen och 40 nu på natten. Första sessionen var ganska motig och jag hade väldigt svårt att vinna. Inledde t.ex. med fem raka tredjeplatser följt av fyra andraplatser. Nattsessionen blev dock raka motsatsen. 9 vinster och 3 andraplatser skrapade jag ihop. Väldigt skönt att ta hem lite segrar, det har ju saknats på sistone. Första dagen på Hollywood slutar alltså +$231. Mycket skönt. Lyckas jag nu ta 90 turneringar om dagen så fixar jag denna bonus den här veckan.

 

Synd att klaga när man har en rush som sträcker sig över 800 turneringar. Eller kan det vara skicklighet? ;)

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 834

ROI: 24.4%

ITM: 41.7%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, en 50-turneringssession till avklarad. Precis som igår eftermiddag gick det väldigt motigt och jag slutade på -$30. Många bubblor där lillstacken vann 5-6 allins i rad och ett helt gäng 2-outare bidrog till resultatet. Gjorde nog några tveksama syner här och var också. Sen får man kanske skylla sig själv när man lirar denna dag :)

 

Tänkte försöka klämma 50 till ikväll, om det inte händer något annat spännande.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 884

ROI: 22.7%

ITM: 41.4%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger mig i förtid idag som vanligt. 30 turneringar till blev det och ett mastigt totalpluss på $30 för dagen. Fick spela en match mot staris också, men den blev inte så långvarig då $11-nivåns största gädda TIGGAJIGGA gjorde processen kort med oss båda. Var en hel del grinders inne och körde nu på kvällen, lite trist.

 

Återkommer imorgon.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 914

ROI: 22.5%

ITM: 41.4%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det inget spel alls då sol och öl lockade mer än att sitta framför datorn. Idag har jag dock grindat på ganska skapligt. Det blev lite färre turneringar än jag först tänkt, men jag gillar jämna fina nummer så jag körde på tills jag fått ihop 1000 spelade $11-turbos totalt på Ongame sedan dagboken började. Spelet flöt på ganska fint under dagen, det mesta var rätt standard. Vann fler HU än jag förlorade vilket var väldigt skönt. Dock börjar jag nu få lite problem med ett par regulars som fulsynar mina pushar på bubblan med tämligen usla händer bara för att jag spelar många bord. Trist om jag måste tajta till mitt pushande mot dem. Får byta konton lite oftare kanske.

 

Så bu på OVytbfe och den andre som jag nu glömt nick på. Rätt trevlig kille dock, från Ryssland är han visst.

 

Nuffrorna för mina 1000 turneringar ser ut som följer.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 1000

ROI: 22.8%

ITM: 41.5%

Total vinst: $2510

Platsfördelning ITM: 12.4% - 14.9% - 14.2%

Bubbel%: -0.6%

 

Jag skulle vilja hyffsa till platsfördelningen till 1>3>2, men den har blivit mycket bättre de sista 1-200 turneringarna så jag får väl vänta och se. Anledningen till att bubbel% är så dålig tror jag är att spelet på denna nivå är såpass dåligt. Ofta är det 1-2 jättetomtar som bygger superstora stackar på snabba utdragningar och som aldrig foldar. Då hamnar man lätt med 4-5 personer kvar och 3-4 jämnsmå stackar och en jättestor synstation. Men jag borde nog titta lite på spelet kring bubblan ändå, tror jag blir för tajt med en stack på runt 3k och blindar ofta bort ganska mycket i väntan på bra händer.

 

103 turneringar är det kvar för att cleara bonusen och dessa ska jag klara av imorgon. Dags att kolla på nått avsnitt av Sopranos innan sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygga stats, men tycker ändå att du borde röra dig uppåt :)

 

Testa en 22 session och släng up en video på den så får jag se om det är nått jag tycker du gör fel.

 

Ja, lite feedback av mästaren vore inte fel faktiskt. Försöker slänga ihop en video med 4 bord $22 turbos imorgon.

 

Som vanligt lyckades jag inte grinda så mycket som jag planerat idag. Sol och andra mer intressanta saker gjorde att jag inte började spela förrän klockan 22.30. Det blev dock en rätt lång session och jag fick ihop 68 turneringar till slut innan det började ta för lång tid att starta nya turneringar. Inledde med 4 vinster, en andra och en tredjeplats på de första åtta spelade men sen gick det utför. Kändes lite som hela sessionen gick på tomgång och flytet ville inte infinna sig. Landade dock på +$150 vilket man väl få vara nöjd med ändå.

 

En hel del regulars ute och lirar och med risk för ytterligare hårda ord från Örjan så måste jag säga att de flesta inte är särskilt bra. Väldigt många verkar ha ett litet hum om push/fold-spelet men oftast pushar och synar de alldeles för brett. Det finns såklart några undantag, och jag har säkert haft en väldig massa tur de senaste 1100 turneringarna, men det är min åsikt.

 

.QueNt1N. heter ryssen jag pratade om igår. Han är en av de bättre regulars på $11-nivån och väldigt trevlig. Blir dock lite orolig eftersom även OVytbfe är ryss och jag såg att de pratade ryska med varandra vid några bord. Konversationen såg misstänkt ut kollusion några gånger, kanske borde man skicka nått mail till supporten?

 

Imorgon får jag spela de sista 35 turneringarna för bonusen och sedan som sagt spela in en $22-film innan jag cashar ut och flyttar över till RedKings igen. Ska bli skönt att slippa den röda fula bakgrunden.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 1068

ROI: 22.7%

ITM: 41.4%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 22 och 33 fullrings turbo SnG:s på Ongame, tycker att det är rätt dåligt motstånd överlag. Men visst kan man bli frustrerad när folk synar in sig med skit och drar ut. Men överlag så tycker jag ett tydligt och rakt tight-aggro spel lönar sig. Gäller dock att beta ut hårt med bra starthänder, annars sitter man där med 4-5 synare. Jag slaskar väldigt lite och foldar eller betar hårt i regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HELVETES JÄVLA RIGGADE SKITSPEL

 

Bara 35 turneringar kvar för att cleara bonusen. Sjukt oväntat att riggen skulle slå till med full jävla kraft. Precis allting misslyckades trots orimligt uruselt motstånd. Tror jag pushade in i AA 4 ggr och torskade med AA mot oparade underkort typ 85o 3ggr (allting all-in preflop så klart). Antar att jag bara haft flyt de senaste 1000 turneringar och att mitt riktiga resultat börjar visa sig nu.

 

Skulle spelat in en $22-film idag också, men är duktigt tiltad just nu och vet inte om det är så lämpligt. Finalbordet i WSOP börjar precis också. Får fundera lite.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 1103

ROI: 21.1%

ITM: 40.9%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ytterligare en ofrivilligt spelfri dag idag. Klockan 20 hade pengarna fortfarande inte kommit in på Neteller och jag gick med en polare på bio istället. Var och såg Transformers, och kan bara säga :-D . Visst var det mycket barnsligt trams osv, men det handlar ju ändå om leksaker för 7-åringar så man får väl ta det för vad det är. Jag var iaf väldigt positivt överraskad. Sen måste jag låta som en gammal gubbe, men en sån sjuk skillnad det är på barnunderhållning nu och när jag själv var ung (någon gång på 80-talet). Robotarna var nästan löjligt "verklighetstrogna".

 

Nu är iaf $1000 inploppade på RedKings och jag måste spela 400 11or för att ta en bonus på $250. Målet är att klara detta innan veckans slut och att kunna casha ut $2000 efteråt, dvs plussa $750 på spelet. Ska även hinna med att spela in en $22-film för hård kritik.

 

Anledningen till att jag fortsätter på 11orna ett tag till är för att pokern just nu är min enda inkomst och jag formodligen är en ok vinnande spelare där om man ser på min statistik. Känner dock att jag strax fått ihop en tillräcklig rulle för att inte behöva bygga så mycket mer och gör nog några nya försök i augusti på att bemästra $22-nivån. Särskilt om TowerGaming har kvar sina fina bonusar då.

 

Dags för ett avsnitt Dexter innan sängen. Transformers och en ny säsong av Dexter på samma dag liksom, bättre än julafton :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var grinden på RedKings igång. Ytterligare en motig session nu, men jag lyckades iaf styra upp ett $60 plus på 40 turneringar till slut. Har massor massor massor av tredjeplatser de senaste 150 turneringarna så jag får hoppas att det mest är varians just nu. En italiensk regular (AkiraSendo) som är duktig på att äga bubblan som storstack men rätt dålig i övrigt blev fullkomligt skogstokig när jag drog ut ett par gånger HU för att till slut vinna. Många svordomar på italienska fick man lära sig :). Kanske inte så konstigt att killen är frustrerad iofs med breakevenspel på 2000+ $11 sng och lägre :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Positivt: Spelade 100 SnG idag, vilket var målet.

Negativt: Variansen kissar på mig.

 

En 60 turneringar lång nattsession landar till slut på imponerande -$10. Ligger nu på 4% ROI de senaste 200 spelade. Tror inte att jag spelar särskilt annorlunda, fast det gör jag säkert. Får väl försöka spela på och se om något förändras. 18% sjundeplatser känns väldigt stabilt. Sen får man ju skylla sig själv när första handen på sessionen ser ut så här: massor av limpers, jag höjer till 200 i SB med AA, en "trixig" svensk limpreraisar all-in utg+1 med 55 och prickar en runner runner färg. Återigen, take a hint liksom.

 

4 gånger förlorade jag all-ins med ordentliga stackar med AA eller KK mot oparade underkort som KJ och 85s och en gång mot AQo. 6 gånger på bubblan eller HU pushade jag in i AA/KK.

 

Får hitta en sjuk rush om jag ska nå målet på $750 i vinst på denna bonus. Lär knappast hända dock. Känns ju heller inte särskilt aktuellt att kliva upp en nivå när spelet går så här. Sen får alla multitablers sluta syna mig sjukt löst hela tiden. Det är ju jättevettigt att bara hälla ut värde över de andra spelarna vid bordet för att få hamna i ett stadigt 55/45 läge. Suck.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 1203

ROI: 19.7%

ITM: 40.4%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 turneringar lyckades jag spela ihop idag. Mindre än planerat, men jag tror jag behöver en paus ändå i denna downswing. Sessionen var väldigt motig rakt igenom, men jag fick till en minirush på slutet och landade på +$162 vilket var mycket skönt. Kan den elaka downswingen (om man nu får kalla det så när man bara varit breakeven) äntligen vara slut?

 

Får tacka staris för sällskapet under kvällen, skönt att ha någon att tjöta med. Men du får gärna sluta med att slå ut mig :)

 

Imorgon ska jag göra lite annat, men jag siktar på att köra 43 turneringar ändå så bonusen är halvvägs. Sedan 100 på söndag + måndag för att göra klart den.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 1260

ROI: 20.1%

ITM: 40.3%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är en latmask har jag spelat mindre än planerat som vanligt. Tror dock att det var bra med en liten paus i allt breakevenspel. Körde en session på morgonen/förmiddagen som gick precis som de senaste 250 turneringarna. Inget funkade och allt var allmänt trist. Har precis avslutat en 60 turneringars eftermiddagssession och äntligen kom rushen jag väntat på efter allt dystert. Började med en härlig 13 OOTM streak men sen tog det fart. Kunde inte förlora någonting i princip. Vann väl 70% av mina coinflips, mina dominerande händer stog och mina 40/60 vann jag minst hälften, förmodligen fler. Blev nästan lite pinsamt ett tag, men sån är pokern. +$320 för dagen är iaf skönt. Kör eventuellt en liten session till, men är rätt trött så det kan vara dumt.

 

Bonusen ska iaf bli klar imorgon på ett eller annat sätt. Min forne kamrat .QueNt1N. har skällt ut mig på varenda bord nu när jag spelar med ett annat konto. Svär och skriker och är allmänt otrevlig. Lite trist. Det dyker konstant upp nya multitablers, men jag kan fortfarande inte avgöra vems nya konton det är, är väl inte tillräckligt uppmärksam på spelstilar.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 1360

ROI: 20.7%

ITM: 40.1%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmiddagen visar sig vara en rätt trevlig tid att lira på. Väldigt lite multitablers och spelkvalitén var sämre än någonsin. Det enda tråkiga är att det tar lite tid att köra igång turneringarna.

 

40 avklarade idag iaf och -$10 än så länge. Fiskarna har prickat det mesta, men jag kör på. 102 kvar till bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

140 turrar var ett lite väl optimistiskt mål. Tror dock att det är bättre att ta det lite lugnare och inte mosa på när tröttheten kommer krypande osv. 100 spelade per dag är klart godkänt ändå. En skön kvällssession blev det till slut och dagen slutar +$240 vilket är väldigt trevligt. Känns som breakevenperioden är slut för denna gång.

 

Två nya multitablers ute och härjade. Den ena är en överaggro jättefirre (padlec_ee) och den andra var ganska stabil (Bullka). Lyckades plocka en vinst efter 200-14800 underläge HU med 500/1000 blinds också. Personligt rekord :). Min motståndare var ganska upprörd med all rätt.

 

43 turneringar kvar till bonusen och klarar jag att spela breakeven på dem så når jag mitt resultatmål för denna bonus. Håller tummarna. Ska också försöka spela in en $22-film imorgon också när bonusen är clearad. Planen är att försöka hoppa upp i nivå på nästa bonus. Tycker att mina resultat borde vara bra nog för att kunna slå nästa nivå.

 

$11 Turbo SnG full ring

Spelade: 1460

ROI: 20.8%

ITM: 39.9%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...