lagu2653 Postad 2 Maj , 2007 Rapport Postad 2 Maj , 2007 Jag läste i en bok att man kan gå med i höjda potter i tidig position med 76s om man har väldigt bra kontroll på bordet. Jag tror mig veta en del av de saker som man skall ha koll på. Att se om de är lösa-tighta, passiva-aggressiva är ju inte så svårt. Skall man dessutom veta om det är speciella händer som många spelar men som de undviker och vice versa. Vad är det mer som man skall ha koll på? (Gärna lång utläggning) Citera
mariani Postad 2 Maj , 2007 Rapport Postad 2 Maj , 2007 Med kontroll menas bla att du tycker du är bättre än motspelarna och vid detta tillfället att du kan spela ut dem postflop (just eftersom du tycker du är bättre än dem och vet hyffsat hur de spelar) Citera
lagu2653 Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Är det inte svårare att få bra kontroll på ett NL10-bord än ett NL100-bord? Ibland spelar de så konstigt. Ibland öppnar de från tidig position med Q6o. Andra gånger limpar de med AKs från sen position. Citera
mariani Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Jo, det kan mycket väl vara så... Så därför är det bättre att på de lägre borden spela mer "standard" i de flesta lägena, tightaggresivt helt enkelt. Citera
Joeduck Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Är det inte svårare att få bra kontroll på ett NL10-bord än ett NL100-bord? Ibland spelar de så konstigt. Ibland öppnar de från tidig position med Q6o. Andra gånger limpar de med AKs från sen position. satt med nästan 50xInköp på ett 10$bord en gång, har aldrig hänt på högre för mig iallafall men så beror det ju självklart vem man spelar mot, för en del tomtar betyder 10$/£ mer än för andra Citera
Recommended Posts