Gå till innehåll

Jozoa och Stormen pausar samarbetet


jozoa

Recommended Posts

Va tyckte du om filmen? Funderar på att tanka den... (Om nån moderator blir sur så kan vi väll anta att jag tankar lagligt) ;)

 

Filmen var riktigt bra och underhållande tycker jag. Helt klart en sevärd film. Dock har jag inte sett Spiderman 2, och det var sjukt länge sen jag såg ettan, så i början kände man sig lite småvilsen på karaktärerna och vem som gjort vad och visste vad osv. Men det tog typ bara några minuter så var man fast och inne i leken igen..:-)

 

Så tanka den du! Jag tror inte du kommer bli besviken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tilta mig inte förresten!!! Spelade standard TAG-poker och låg plus $80 ett tag, men sen valde jag att växla tempo ganska ordentligt och började lira LAG. Kan ni gissa hur det gick? Ja, just det, ni gissade rätt. TOTALFIASKO!! Spelet vände och jag kunde inte plocka ner några potter, tappade allt jag låg plus och en del utöver det. Kanske borde hålla mig till solid TAG-poker i fortsättningen...:roll:

 

Nu får det vara nog med röda siffror här...imorrn blir det 4-tabling, istället för 6-8-tabling, och endast extremt solid TAG-poker. Funderar nästan på att testa att lira endast "Phil Hellmuths top 10 hands", men om det ska bli så tight så blir det nog MINST 6 bord iaf då jag annars kommer dö av tristess.

 

Sessionsresultat: -$66.2

BR: $1589.61

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det verkligen stopp. Inget lir på ett tag, måste ha ett break för snart får jag ett nervsammanbrott. Testade att gå ner till NL25 och lira men riggen ligger där också, FTP kan dra åt helvete, äckliga sajtfan!

 

Resultat tredagarsperiod #2: -$73.45

BR: $1 245.12

 

BREAK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 2k händer till igår men det gick inget vidare. Jag känner att även jag behöver komma ifrån FTP ett tag så jag tar ett break i bonushorandet och hittar grinden på PartyPoker istället.

 

Sessionsresultat sista sessionen igår: -$36

Resultat tredagarsperiod #2: +$39

Skickat till jozoa: $18.5

BR vid övergång till ny period: $1601.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu är det färdigspelat för dagen. Blev ca 800 händer och spelet gick rätt så bra förutom på ett bord där jag blev mer eller mindre överkörd av en über-LAG spelare. Nu är jag inte säker på hur någon av dagens sessioner slutar exakt så jag väljer att sammanställa ett dagsresultat istället. En sak som på sätt och vis är lite jobbig är att jag har sjukt spelsug men spelet har ju inte flutit på särskilt väl sista tiden så grind är nästan -EV för mig just nu. Vetefasen om jag ska försöka arbeta mig ur downswingen eller ta ett break och komma tillbaka med förhoppningsvis mitt A-game. Känns som det lutar åt det första alternativet just pga mitt enorma pokersug. Imorrn är det dock tveksamt om det blir något lir då jag tidigt imorrn kväll ska börja en nybörjarkurs i golf. Tiger Woods, släng dig i väggen! :-)

 

Dagsresultat: +$34.72

BR: $1635.78

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åååååhhh, jag backar rakt ut. Inför en egen regel som säger att jag max får spela 4 bord åt gången. Detta skulle kunna få mig att hitta tillbaka till spelet samt att färre bord gör att man utvecklas snabbare. Skulle jag bryta mot detta så straffar jag mig själv med 1 veckas speluppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åååååhhh, jag backar rakt ut. Inför en egen regel som säger att jag max får spela 4 bord åt gången. Detta skulle kunna få mig att hitta tillbaka till spelet samt att färre bord gör att man utvecklas snabbare. Skulle jag bryta mot detta så straffar jag mig själv med 1 veckas speluppehåll.

 

Haha disciplin.

På tal om disciplin så kan man tro att jag inte har det eftersom jag inte har tagit det break jag satte upp. Det handlar dock inte om disciplin denna gång eftersom jag alltid vet när jag inte ska spela. Jag har haft sånt otroligt pokersug och motivation till att spela men har backat mycket pga kortoflyt och mkt rigg på FTP.

 

Därför valde jag att gå över till Unibet och försöka mig på deras $500-bonus samt försvinna från FTP ett tag. Har spelat tre sessioner på två dagar och nedan följer resultaten:

 

Sessionsresultat #1: +$179.66

 

Spelade riktigt bra och undvek utdragningar och diverse standarrigg. Antar att väkomstrigg inte bara är ett uttryck.

 

Sessionresultat #2: +$90.50

 

Spelar även här riktigt stabilt. Får in degen som fav och händerna står.

 

Sessionsresultat #3: -$64.05

 

Riktigt slaskigt spel som inte passar mig. Skumma spel från fi och lite standardoflyt slutar med ett back. Ligger dock + totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha disciplin.

På tal om disciplin så kan man tro att jag inte har det eftersom jag inte har tagit det break jag satte upp. Det handlar dock inte om disciplin denna gång eftersom jag alltid vet när jag inte ska spela. Jag har haft sånt otroligt pokersug och motivation till att spela men har backat mycket pga kortoflyt och mkt rigg på FTP.

 

Därför valde jag att gå över till Unibet och försöka mig på deras $500-bonus samt försvinna från FTP ett tag. Har spelat tre sessioner på två dagar och nedan följer resultaten:

 

Sessionsresultat #1: +$179.66

 

Spelade riktigt bra och undvek utdragningar och diverse standarrigg. Antar att väkomstrigg inte bara är ett uttryck.

 

Sessionresultat #2: +$90.50

 

Spelar även här riktigt stabilt. Får in degen som fav och händerna står.

 

Sessionsresultat #3: -$64.05

 

Riktigt slaskigt spel som inte passar mig. Skumma spel från fi och lite standardoflyt slutar med ett back. Ligger dock + totalt.

 

Härligt att se att det går bra för någon av oss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en helt uppgiven känsla nu. Inte nog med att jag hittat backet idag, utan sessionen avslutas med att jag floppar färg som jag 3-betar på floppen för att sedan se FTP hänga sig och min hand därmed stekfoldas. Där försvann min chans att bättra på resultatet. ragiufaw7bvroig aw87ftg wgfer7b8:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

 

I övrigt kändes dock spelet riktigt bra efter att jag gick ner på 4 bord.

 

Sessionsresultat: -$122.74

BR: $1513.04

 

 

Nu ska jag försöka sova bort ****riggtilten efter dagens sista hand. FTP kan gå och dö! :evil:

 

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en ca 2h lång session på natten mellan ons-tors och den var rätt konstig på många vis. Mycket slaskande spelare och rätt mycket swings på mitt spel. Slutade med ett litet kebab-med-dricka-plus.

 

Sessionsresultat: +$11.26

 

Lär bli mer spel imorgon, nu sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg session idag som slutade +$29.29. Vet inte när det blir lir härnäst då jag imorrn måste börja städa ur lägenheten då jag flyttar hem till mor & far på lördag. Så lördag blir flytt och söndag måste jag skriva fördjupningsarbete i historia. Men lite spel ska jag försöka klämma in. Ska förresten skriva om pokerns historia så har någon något lästips så var inte rädd att skriva...alla tips uppskattas. :-)

 

Sessionsresultat: +$29.29

BR: $1542.33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAN VAD JAG HATAR ÄCKLIGA ***FTP, ska inte sätta min fot på den där äckliga ***sajten!! Är så sjukt tiltad nu så det är sanslöst!! Plussar hur stabilt som helst på microgaming och Unibet. Tänkte, "eh, jag testar FTP nu, kan ju omöjligt vara lika riggat som förut". Men visst fan är det rigg av hög klass!! Sista handen är den som tiltar mig mest. Knapp höjer först in, jag re-raisar med JJ och han synar. Flop 3 J Q. Jag betar, fi höjer, jag ställer och han synar med QQ. Eller vad sägs om denna?

 

Full Tilt Poker Game #2394882895: Table Regena (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 16:42:52 ET - 2007/05/10

Seat 1: Kuthbert ($55.35)

Seat 3: lublu_pivo ($61.10)

Seat 4: iwwyma ($35.25)

Seat 5: BeerMe ($54)

Seat 6: HERO ($46.50)

iwwyma posts the small blind of $0.25

BeerMe posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of HeartsQueen of Diamonds

huludicial sits down

HERO raises to $2

huludicial adds $30

Kuthbert folds

lublu_pivo folds

iwwyma raises to $3.50

BeerMe folds

HERO calls $1.50

*** FLOP *** 7 of Hearts4 of Clubs7 of Diamonds

iwwyma checks

HERO bets $7

iwwyma raises to $31.75, and is all in

HERO calls $24.75

iwwyma shows Ace of SpadesJack of Clubs

HERO shows Queen of HeartsQueen of Diamonds

*** TURN *** 7 of Hearts4 of Clubs7 of DiamondsAce of Hearts

*** RIVER *** 7 of Hearts4 of Clubs7 of DiamondsAce of Hearts4 of Spades

iwwyma shows two pair, Aces and Sevens

HERO shows two pair, Queens and Sevens

iwwyma wins the pot ($68) with two pair, Aces and Sevens

*** SUMMARY ***

Total pot $71 | Rake $3

Board: 7 of Hearts4 of Clubs7 of DiamondsAce of Hearts4 of Spades

Seat 1: Kuthbert didn't bet (folded)

Seat 3: lublu_pivo (button) didn't bet (folded)

Seat 4: iwwyma (small blind) showed Ace of SpadesJack of Clubs and won ($68) with two pair, Aces and Sevens

Seat 5: BeerMe (big blind) folded before the Flop

Seat 6: HERO showed Queen of HeartsQueen of Diamonds and lost with two pair, Queens and Sevens

 

:evil: :evil:

 

 

Summering av tre-dagars-period #3

 

Session 1: +$179.66

Session 2: +$90.50

Session 3: -$64.05

Session 4: +$11.26

Session 5: -$35.92

Session 6: -$75.23

Session 7: +$93.15

Session 8: -$170.28

 

Totresultat: +$29.09

Skickat till stormen: $14.54

BR: $1 279.66

 

Värt att notera är att alla gröna siffror kommer från UNIBET och alla röda från FTP. Jag kanske är vidskeplig men jag ser ett tydligt samband som nu resulterar till att jag cashar ut allt från FTP och avlägsnar mig så långt bort från riggen som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny tredagarsperiod, FRE-LÖR-SÖN

 

Ny period och nu ska det banne mig bli positiva resultat här. Dessvärre kommer jag inte hinna spela mycket denna period...men om det blir spel så ska det klonkas friskt! Hinner jag färdigt (har inte börjat ännu) med mitt arbete om pokerns historia idag så blir det spel efter det och sedan flytt imorgon.

 

Spelade faktikst en 3h-session inatt. Sessionen gick inledningsvis bra men de sista 2 timmarna var extremt kalla och jag tappade därmed en del av det jag plussade första timmen. Aja, skönt att det blev ett grönt resultat iallafall.

 

Erhållet av jozoa efter förra perioden: $14.54

BR vid nuvarande periods start: $1556.71

Sessionsresultat: +$50.1

BR: $1606.81

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det slut på ännu en tre-dagarsperiod och här kommer resultaten från sessionerna:

 

Session 1: -$72.05

Session 2: +$21.48

Session 3: -$40.00

Session 4:+$153.93

 

BONUSRELEASE: +$100

 

Slutreslutat tredagarsperiod #4: +$163.36

 

Skickat till stormen: $81.68

 

BR: $1 386.39

 

Lite missnöjd med denna period eftersom stora delar av plusset kommer från en $100-bonus. Dock så är jag riktigt nöjd med sista session då jag spelade riktigt bra poker. Plussade ca 6.5inköp på NL25 vilket var rätt skönt, men måste börja bygga mer. Känner att jag ligger efter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var ännu en period slut och jag känner att jag börjar hitta spelet och plusset vilket är skönt 8-)

 

Spelade ett par sessioner igår och i förrgår men båda dessa var väldigt kalla och jag slutade ett par dollar minus, gick bättre idag dock.

Spelade lite på ftp för att cleara en gammal refer-bonus som jag lyckades med idag, +$100. Sedan gick jag över till microgaming och unibet där spelet gick betydligt bättre.

 

Natten mellan mån-tis: -$5.00

 

En av dessa kalla sessioner. Spelade 8bord i ca 3h utan att det hände speciellt mycket, slutar ett par dollar back.

 

Onsdags-session: -$10.50

 

Han inte spela så länge här, blev en timme sen var jag tvungen att sticka på träning. Låg +$50, men spelade ett par potter där jag hade lite otur så det blev back.

 

Kort session för att spela in de sista poängen för att clera bonusen: -$13.00

 

Inte så mycket att säga. Ville bara snabbt från FTP och referbonusen clerades!

 

+$100 ReferBonus

 

 

Direkt efter denna gick jag över till Unibet och hittade ett fint pluss. Har dock en hand som jag måste posta för det har hänt ett par gånger de senaste dagarna att liknande situation har utspelats med samma hand.

 

Microgaming har idiotisk HH-struktur så det blir som det blir. Noterbart är att jag sitter på ca $78 och de övriga spelarna mellan $30 och $50 där huvudFI har ca $45. No Limit Hold'em 6 players, blinds 0.20/0.40.

 

> Game # 1,389,248,704 starting.

> Dealing Hole Cards(Ah Kh )

> Helthu left the table

> mortqrus raised for $1.60 Höjer upp 4BB UTG, standard.

> Hornbuck called for $1.60

> EagleEyeDoo called for $1.60

> dup07 raised for $7.80

> hondaxx folded

> mortqrus ?? Vad gör jag här? Syn för att spela handen ur pos? Ställa, men då uppstår problemet med de två överiga spelarna som inte har agerat än? Hur ofta är jag inte upp mot AA, KK? Enkel fold?

 

Sessionen slutar hursomhelst +$217.76 vilket är bra :)

 

Slutresultat tre-dagarsperiod #5 (ink. referbonus): +$289.26

BR: $1675.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var ännu en period slut och jag känner att jag börjar hitta spelet och plusset vilket är skönt 8-)

 

Spelade ett par sessioner igår och i förrgår men båda dessa var väldigt kalla och jag slutade ett par dollar minus, gick bättre idag dock.

Spelade lite på ftp för att cleara en gammal refer-bonus som jag lyckades med idag, +$100. Sedan gick jag över till microgaming och unibet där spelet gick betydligt bättre.

 

Natten mellan mån-tis: -$5.00

 

En av dessa kalla sessioner. Spelade 8bord i ca 3h utan att det hände speciellt mycket, slutar ett par dollar back.

 

Onsdags-session: -$10.50

 

Han inte spela så länge här, blev en timme sen var jag tvungen att sticka på träning. Låg +$50, men spelade ett par potter där jag hade lite otur så det blev back.

 

Kort session för att spela in de sista poängen för att clera bonusen: -$13.00

 

Inte så mycket att säga. Ville bara snabbt från FTP och referbonusen clerades!

 

+$100 ReferBonus

 

 

Direkt efter denna gick jag över till Unibet och hittade ett fint pluss. Har dock en hand som jag måste posta för det har hänt ett par gånger de senaste dagarna att liknande situation har utspelats med samma hand.

 

Microgaming har idiotisk HH-struktur så det blir som det blir. Noterbart är att jag sitter på ca $78 och de övriga spelarna mellan $30 och $50 där huvudFI har ca $45. No Limit Hold'em 6 players, blinds 0.20/0.40.

 

> Game # 1,389,248,704 starting.

> Dealing Hole Cards(Ah Kh )

> Helthu left the table

> mortqrus raised for $1.60 Höjer upp 4BB UTG, standard.

> Hornbuck called for $1.60

> EagleEyeDoo called for $1.60

> dup07 raised for $7.80

> hondaxx folded

> mortqrus ?? Vad gör jag här? Syn för att spela handen ur pos? Ställa, men då uppstår problemet med de två överiga spelarna som inte har agerat än? Hur ofta är jag inte upp mot AA, KK? Enkel fold?

 

Sessionen slutar hursomhelst +$217.76 vilket är bra :)

 

Slutresultat tre-dagarsperiod #5 (ink. referbonus): +$289.26

BR: $1675.65

 

 

Ganska klar fold tycker jag. En annan sak om du har pos eller om ni har djupare stackar...

Kul med ett bra resultat iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spelade jag knappt någonting alls förra perioden då jag helt enkelt inte hade tid. Det lilla jag spelade var helt sjukt. Helt ärligt så har jag aldrig floppat så många set på så kort tid som jag gjorde dessa sessioner...men jag har aldrig heller blivit översettad så många gånger. En helt seriös uppskattning så blev jag översettad runt 70% av gångerna jag floppade set. Okej att jag kanske donerade ca $30 i onödan, men utöver det så var det pure motrigg.

 

Periodsresultat: -$104.64

BR: vid periodövergång: $1558.79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...