Stormen Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Va tyckte du om filmen? Funderar på att tanka den... (Om nån moderator blir sur så kan vi väll anta att jag tankar lagligt) Filmen var riktigt bra och underhållande tycker jag. Helt klart en sevärd film. Dock har jag inte sett Spiderman 2, och det var sjukt länge sen jag såg ettan, så i början kände man sig lite småvilsen på karaktärerna och vem som gjort vad och visste vad osv. Men det tog typ bara några minuter så var man fast och inne i leken igen.. Så tanka den du! Jag tror inte du kommer bli besviken... Citera
Stormen Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Tilta mig inte förresten!!! Spelade standard TAG-poker och låg plus $80 ett tag, men sen valde jag att växla tempo ganska ordentligt och började lira LAG. Kan ni gissa hur det gick? Ja, just det, ni gissade rätt. TOTALFIASKO!! Spelet vände och jag kunde inte plocka ner några potter, tappade allt jag låg plus och en del utöver det. Kanske borde hålla mig till solid TAG-poker i fortsättningen... Nu får det vara nog med röda siffror här...imorrn blir det 4-tabling, istället för 6-8-tabling, och endast extremt solid TAG-poker. Funderar nästan på att testa att lira endast "Phil Hellmuths top 10 hands", men om det ska bli så tight så blir det nog MINST 6 bord iaf då jag annars kommer dö av tristess. Sessionsresultat: -$66.2 BR: $1589.61 Citera
Stormen Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Spelat 1.2k händer hitills idag och nu är det dags för mat-break. Sessionsresultat: +$66.85 BR: $1656.46 Citera
jozoa Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Nu är det verkligen stopp. Inget lir på ett tag, måste ha ett break för snart får jag ett nervsammanbrott. Testade att gå ner till NL25 och lira men riggen ligger där också, FTP kan dra åt helvete, äckliga sajtfan! Resultat tredagarsperiod #2: -$73.45 BR: $1 245.12 BREAK Citera
Stormen Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Spelade 2k händer till igår men det gick inget vidare. Jag känner att även jag behöver komma ifrån FTP ett tag så jag tar ett break i bonushorandet och hittar grinden på PartyPoker istället. Sessionsresultat sista sessionen igår: -$36 Resultat tredagarsperiod #2: +$39 Skickat till jozoa: $18.5 BR vid övergång till ny period: $1601.06 Citera
Stormen Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Första sessionen på party slutar back ca $30, ska vila ett tag nu men kommer mer exakt update, samt kanske mer spel, senare. Citera
Stormen Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Sådär, nu är det färdigspelat för dagen. Blev ca 800 händer och spelet gick rätt så bra förutom på ett bord där jag blev mer eller mindre överkörd av en über-LAG spelare. Nu är jag inte säker på hur någon av dagens sessioner slutar exakt så jag väljer att sammanställa ett dagsresultat istället. En sak som på sätt och vis är lite jobbig är att jag har sjukt spelsug men spelet har ju inte flutit på särskilt väl sista tiden så grind är nästan -EV för mig just nu. Vetefasen om jag ska försöka arbeta mig ur downswingen eller ta ett break och komma tillbaka med förhoppningsvis mitt A-game. Känns som det lutar åt det första alternativet just pga mitt enorma pokersug. Imorrn är det dock tveksamt om det blir något lir då jag tidigt imorrn kväll ska börja en nybörjarkurs i golf. Tiger Woods, släng dig i väggen! Dagsresultat: +$34.72 BR: $1635.78 Citera
Stormen Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Hur gick det med golfen? Det var rätt så segt, bara massa teori idag och likadant blir det imorgon. Men jag är riktigt taggad på att få ge mig ut på banan! Golf är nöten, synd bara att jag har sån fruktansvärd pollenallergi. Citera
Stormen Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Åååååhhh, jag backar rakt ut. Inför en egen regel som säger att jag max får spela 4 bord åt gången. Detta skulle kunna få mig att hitta tillbaka till spelet samt att färre bord gör att man utvecklas snabbare. Skulle jag bryta mot detta så straffar jag mig själv med 1 veckas speluppehåll. Citera
jozoa Postad 9 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2007 Åååååhhh, jag backar rakt ut. Inför en egen regel som säger att jag max får spela 4 bord åt gången. Detta skulle kunna få mig att hitta tillbaka till spelet samt att färre bord gör att man utvecklas snabbare. Skulle jag bryta mot detta så straffar jag mig själv med 1 veckas speluppehåll. Haha disciplin. På tal om disciplin så kan man tro att jag inte har det eftersom jag inte har tagit det break jag satte upp. Det handlar dock inte om disciplin denna gång eftersom jag alltid vet när jag inte ska spela. Jag har haft sånt otroligt pokersug och motivation till att spela men har backat mycket pga kortoflyt och mkt rigg på FTP. Därför valde jag att gå över till Unibet och försöka mig på deras $500-bonus samt försvinna från FTP ett tag. Har spelat tre sessioner på två dagar och nedan följer resultaten: Sessionsresultat #1: +$179.66 Spelade riktigt bra och undvek utdragningar och diverse standarrigg. Antar att väkomstrigg inte bara är ett uttryck. Sessionresultat #2: +$90.50 Spelar även här riktigt stabilt. Får in degen som fav och händerna står. Sessionsresultat #3: -$64.05 Riktigt slaskigt spel som inte passar mig. Skumma spel från fi och lite standardoflyt slutar med ett back. Ligger dock + totalt. Citera
Stormen Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Haha disciplin.På tal om disciplin så kan man tro att jag inte har det eftersom jag inte har tagit det break jag satte upp. Det handlar dock inte om disciplin denna gång eftersom jag alltid vet när jag inte ska spela. Jag har haft sånt otroligt pokersug och motivation till att spela men har backat mycket pga kortoflyt och mkt rigg på FTP. Därför valde jag att gå över till Unibet och försöka mig på deras $500-bonus samt försvinna från FTP ett tag. Har spelat tre sessioner på två dagar och nedan följer resultaten: Sessionsresultat #1: +$179.66 Spelade riktigt bra och undvek utdragningar och diverse standarrigg. Antar att väkomstrigg inte bara är ett uttryck. Sessionresultat #2: +$90.50 Spelar även här riktigt stabilt. Får in degen som fav och händerna står. Sessionsresultat #3: -$64.05 Riktigt slaskigt spel som inte passar mig. Skumma spel från fi och lite standardoflyt slutar med ett back. Ligger dock + totalt. Härligt att se att det går bra för någon av oss! Citera
Stormen Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Själv har jag en helt uppgiven känsla nu. Inte nog med att jag hittat backet idag, utan sessionen avslutas med att jag floppar färg som jag 3-betar på floppen för att sedan se FTP hänga sig och min hand därmed stekfoldas. Där försvann min chans att bättra på resultatet. ragiufaw7bvroig aw87ftg wgfer7b8:evil::evil::evil::evil::evil::evil: I övrigt kändes dock spelet riktigt bra efter att jag gick ner på 4 bord. Sessionsresultat: -$122.74 BR: $1513.04 Nu ska jag försöka sova bort ****riggtilten efter dagens sista hand. FTP kan gå och dö! :cry: :cry: :cry: :cry: Citera
jozoa Postad 10 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2007 Blev en ca 2h lång session på natten mellan ons-tors och den var rätt konstig på många vis. Mycket slaskande spelare och rätt mycket swings på mitt spel. Slutade med ett litet kebab-med-dricka-plus. Sessionsresultat: +$11.26 Lär bli mer spel imorgon, nu sömn. Citera
Stormen Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Seg session idag som slutade +$29.29. Vet inte när det blir lir härnäst då jag imorrn måste börja städa ur lägenheten då jag flyttar hem till mor & far på lördag. Så lördag blir flytt och söndag måste jag skriva fördjupningsarbete i historia. Men lite spel ska jag försöka klämma in. Ska förresten skriva om pokerns historia så har någon något lästips så var inte rädd att skriva...alla tips uppskattas. Sessionsresultat: +$29.29 BR: $1542.33 Citera
jozoa Postad 10 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2007 FAN VAD JAG HATAR ÄCKLIGA ***FTP, ska inte sätta min fot på den där äckliga ***sajten!! Är så sjukt tiltad nu så det är sanslöst!! Plussar hur stabilt som helst på microgaming och Unibet. Tänkte, "eh, jag testar FTP nu, kan ju omöjligt vara lika riggat som förut". Men visst fan är det rigg av hög klass!! Sista handen är den som tiltar mig mest. Knapp höjer först in, jag re-raisar med JJ och han synar. Flop 3 J Q. Jag betar, fi höjer, jag ställer och han synar med QQ. Eller vad sägs om denna? Full Tilt Poker Game #2394882895: Table Regena (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 16:42:52 ET - 2007/05/10 Seat 1: Kuthbert ($55.35) Seat 3: lublu_pivo ($61.10) Seat 4: iwwyma ($35.25) Seat 5: BeerMe ($54) Seat 6: HERO ($46.50) iwwyma posts the small blind of $0.25 BeerMe posts the big blind of $0.50 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO huludicial sits down HERO raises to $2 huludicial adds $30 Kuthbert folds lublu_pivo folds iwwyma raises to $3.50 BeerMe folds HERO calls $1.50 *** FLOP *** iwwyma checks HERO bets $7 iwwyma raises to $31.75, and is all in HERO calls $24.75 iwwyma shows HERO shows *** TURN *** *** RIVER *** iwwyma shows two pair, Aces and Sevens HERO shows two pair, Queens and Sevens iwwyma wins the pot ($68) with two pair, Aces and Sevens *** SUMMARY *** Total pot $71 | Rake $3 Board: Seat 1: Kuthbert didn't bet (folded) Seat 3: lublu_pivo (button) didn't bet (folded) Seat 4: iwwyma (small blind) showed and won ($68) with two pair, Aces and Sevens Seat 5: BeerMe (big blind) folded before the Flop Seat 6: HERO showed and lost with two pair, Queens and Sevens :evil: Summering av tre-dagars-period #3 Session 1: +$179.66 Session 2: +$90.50 Session 3: -$64.05 Session 4: +$11.26 Session 5: -$35.92 Session 6: -$75.23 Session 7: +$93.15 Session 8: -$170.28 Totresultat: +$29.09 Skickat till stormen: $14.54 BR: $1 279.66 Värt att notera är att alla gröna siffror kommer från UNIBET och alla röda från FTP. Jag kanske är vidskeplig men jag ser ett tydligt samband som nu resulterar till att jag cashar ut allt från FTP och avlägsnar mig så långt bort från riggen som möjligt. Citera
Stormen Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Såklart så är suget som störst när man inte har tid att lira. Är så sjuuuukt pokersugen så att det inte är sant men jag har masor att göra Citera
Stormen Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Ny tredagarsperiod, FRE-LÖR-SÖN Ny period och nu ska det banne mig bli positiva resultat här. Dessvärre kommer jag inte hinna spela mycket denna period...men om det blir spel så ska det klonkas friskt! Hinner jag färdigt (har inte börjat ännu) med mitt arbete om pokerns historia idag så blir det spel efter det och sedan flytt imorgon. Spelade faktikst en 3h-session inatt. Sessionen gick inledningsvis bra men de sista 2 timmarna var extremt kalla och jag tappade därmed en del av det jag plussade första timmen. Aja, skönt att det blev ett grönt resultat iallafall. Erhållet av jozoa efter förra perioden: $14.54 BR vid nuvarande periods start: $1556.71 Sessionsresultat: +$50.1 BR: $1606.81 Citera
slampen Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Bara att nöta och att inte slänga bort några cent i onödan! Citera
jozoa Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 Så var det slut på ännu en tre-dagarsperiod och här kommer resultaten från sessionerna: Session 1: -$72.05 Session 2: +$21.48 Session 3: -$40.00 Session 4:+$153.93 BONUSRELEASE: +$100 Slutreslutat tredagarsperiod #4: +$163.36 Skickat till stormen: $81.68 BR: $1 386.39 Lite missnöjd med denna period eftersom stora delar av plusset kommer från en $100-bonus. Dock så är jag riktigt nöjd med sista session då jag spelade riktigt bra poker. Plussade ca 6.5inköp på NL25 vilket var rätt skönt, men måste börja bygga mer. Känner att jag ligger efter... Citera
jozoa Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Blev en ganska kall session igår. Spelade ca 2h och slutade back ett par dollar... Sessionsresultat: -$5.00 Citera
jozoa Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 Så var ännu en period slut och jag känner att jag börjar hitta spelet och plusset vilket är skönt Spelade ett par sessioner igår och i förrgår men båda dessa var väldigt kalla och jag slutade ett par dollar minus, gick bättre idag dock. Spelade lite på ftp för att cleara en gammal refer-bonus som jag lyckades med idag, +$100. Sedan gick jag över till microgaming och unibet där spelet gick betydligt bättre. Natten mellan mån-tis: -$5.00 En av dessa kalla sessioner. Spelade 8bord i ca 3h utan att det hände speciellt mycket, slutar ett par dollar back. Onsdags-session: -$10.50 Han inte spela så länge här, blev en timme sen var jag tvungen att sticka på träning. Låg +$50, men spelade ett par potter där jag hade lite otur så det blev back. Kort session för att spela in de sista poängen för att clera bonusen: -$13.00 Inte så mycket att säga. Ville bara snabbt från FTP och referbonusen clerades! +$100 ReferBonus Direkt efter denna gick jag över till Unibet och hittade ett fint pluss. Har dock en hand som jag måste posta för det har hänt ett par gånger de senaste dagarna att liknande situation har utspelats med samma hand. Microgaming har idiotisk HH-struktur så det blir som det blir. Noterbart är att jag sitter på ca $78 och de övriga spelarna mellan $30 och $50 där huvudFI har ca $45. No Limit Hold'em 6 players, blinds 0.20/0.40. > Game # 1,389,248,704 starting. > Dealing Hole Cards(Ah Kh ) > Helthu left the table > mortqrus raised for $1.60 Höjer upp 4BB UTG, standard. > Hornbuck called for $1.60 > EagleEyeDoo called for $1.60 > dup07 raised for $7.80 > hondaxx folded > mortqrus ?? Vad gör jag här? Syn för att spela handen ur pos? Ställa, men då uppstår problemet med de två överiga spelarna som inte har agerat än? Hur ofta är jag inte upp mot AA, KK? Enkel fold? Sessionen slutar hursomhelst +$217.76 vilket är bra Slutresultat tre-dagarsperiod #5 (ink. referbonus): +$289.26 BR: $1675.65 Citera
KungKroon Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Så var ännu en period slut och jag känner att jag börjar hitta spelet och plusset vilket är skönt Spelade ett par sessioner igår och i förrgår men båda dessa var väldigt kalla och jag slutade ett par dollar minus, gick bättre idag dock. Spelade lite på ftp för att cleara en gammal refer-bonus som jag lyckades med idag, +$100. Sedan gick jag över till microgaming och unibet där spelet gick betydligt bättre. Natten mellan mån-tis: -$5.00 En av dessa kalla sessioner. Spelade 8bord i ca 3h utan att det hände speciellt mycket, slutar ett par dollar back. Onsdags-session: -$10.50 Han inte spela så länge här, blev en timme sen var jag tvungen att sticka på träning. Låg +$50, men spelade ett par potter där jag hade lite otur så det blev back. Kort session för att spela in de sista poängen för att clera bonusen: -$13.00 Inte så mycket att säga. Ville bara snabbt från FTP och referbonusen clerades! +$100 ReferBonus Direkt efter denna gick jag över till Unibet och hittade ett fint pluss. Har dock en hand som jag måste posta för det har hänt ett par gånger de senaste dagarna att liknande situation har utspelats med samma hand. Microgaming har idiotisk HH-struktur så det blir som det blir. Noterbart är att jag sitter på ca $78 och de övriga spelarna mellan $30 och $50 där huvudFI har ca $45. No Limit Hold'em 6 players, blinds 0.20/0.40. > Game # 1,389,248,704 starting. > Dealing Hole Cards(Ah Kh ) > Helthu left the table > mortqrus raised for $1.60 Höjer upp 4BB UTG, standard. > Hornbuck called for $1.60 > EagleEyeDoo called for $1.60 > dup07 raised for $7.80 > hondaxx folded > mortqrus ?? Vad gör jag här? Syn för att spela handen ur pos? Ställa, men då uppstår problemet med de två överiga spelarna som inte har agerat än? Hur ofta är jag inte upp mot AA, KK? Enkel fold? Sessionen slutar hursomhelst +$217.76 vilket är bra Slutresultat tre-dagarsperiod #5 (ink. referbonus): +$289.26 BR: $1675.65 Ganska klar fold tycker jag. En annan sak om du har pos eller om ni har djupare stackar... Kul med ett bra resultat iaf Citera
Stormen Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Sessionen slutar hursomhelst +$217.76 vilket är bra Slutresultat tre-dagarsperiod #5 (ink. referbonus): +$289.26 BR: $1675.65 Härligt med ett grönt resultat, starkt jobbat! Skönt att du börjat hitta spelet igen. Citera
Stormen Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Själv spelade jag knappt någonting alls förra perioden då jag helt enkelt inte hade tid. Det lilla jag spelade var helt sjukt. Helt ärligt så har jag aldrig floppat så många set på så kort tid som jag gjorde dessa sessioner...men jag har aldrig heller blivit översettad så många gånger. En helt seriös uppskattning så blev jag översettad runt 70% av gångerna jag floppade set. Okej att jag kanske donerade ca $30 i onödan, men utöver det så var det pure motrigg. Periodsresultat: -$104.64 BR: vid periodövergång: $1558.79 Citera
Recommended Posts