Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det faktiskt en liten turnering till. En 155 spelares WSOP-satellit på Poker Room, men jag åkte som nr 85 eller så. Försökte dubbla upp startstacken två gånger, med AK vs AQ och med AQ vs A10, men splittade båda och åkte sedan med 88 vs QQ.

JAg kommer inte att lira den dyra Stars-satelliten ikväll utan jag kör den nästa lördag istället.

• Svars 805
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Den så kallade "Hakflem ska alltid bli smärtsamt utdragen när det börjar dra ihop sig"-riggen lever vidare. Denna är i en supersatellit till Stars 150-platsers WSOP sat på söndag. 20 spelare kvar med 7 priser, detta är för nästan chiplead och en så gott som säker plats bland top 7:

PokerStars Game #10381712126: Tournament #52343377, $25+$2 Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2007/06/11 - 11:36:59 (ET)

Table '52343377 1' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: pokerhaj.dk (14900 in chips)

Seat 2: JuanchoR (8850 in chips)

Seat 3: AAkrusty (11662 in chips)

Seat 4: Hakflem (8960 in chips)

Seat 5: Dunkelb1 (9180 in chips)

Seat 7: ozwald99 (19960 in chips)

Seat 9: scabi1968 (10150 in chips)

pokerhaj.dk: posts the ante 50

JuanchoR: posts the ante 50

AAkrusty: posts the ante 50

Hakflem: posts the ante 50

Dunkelb1: posts the ante 50

ozwald99: posts the ante 50

scabi1968: posts the ante 50

scabi1968: posts small blind 400

pokerhaj.dk: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hakflem King of ClubsKing of Spades

JuanchoR: raises 8000 to 8800 and is all-in

AAkrusty: folds

Hakflem: raises 110 to 8910 and is all-in

Dunkelb1: folds

ozwald99: folds

scabi1968: folds

pokerhaj.dk: folds

*** FLOP *** Ace of Spades6 of Clubs4 of Spades

*** TURN *** Ace of Spades6 of Clubs4 of SpadesQueen of Spades

*** RIVER *** Ace of Spades6 of Clubs4 of SpadesQueen of Spades9 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

JuanchoR: shows 9 of Spades9 of Hearts (three of a kind, Nines)

Hakflem: shows King of ClubsKing of Spades (a pair of Kings)

JuanchoR collected 19150 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 19150 | Rake 0

Board Ace of Spades6 of Clubs4 of SpadesQueen of Spades9 of Diamonds

Seat 1: pokerhaj.dk (big blind) folded before Flop

Seat 2: JuanchoR showed 9 of Spades9 of Hearts and won (19150) with three of a kind, Nines

Tur att han hade spader nio i handen så jag i alla fall slapp bli en-outad på rivern.

EDIT: De senaste månaderna känns det som jag ligger på cirka 30% vunna då jag hamnar allin preflop med KK. Vet inte hur långt ifrån sanningen det egentligen är, men det gör ju inte att självförtroendet växer direkt

Postad

Lirade Mansion idag, men åkte rätt snabbt utan att ha vunnit en enda hand. 40% av stacken torskades i en 1,3K pott tidigt där KK som vanligt fick smaka, denna gång mot A10s. Sen torskade jag ytterligare då jag höjt som relativt shortstack med AQs och fått syn av 67s som ju har enormt värde mot en 15bb-stack. Till slut åkte jag när jag squeezepushade A10s och mötte AQs.

Lirar också den trevliga morgonturneringen på Stars ($13K i prizepool) där jag ligger 15/35 just nu och satsar stenhårt på FT. Risken är halvskaplig att jag donkar ut mig långt innan dess dock...

Postad

Allt jag behöver är alltså att dodga bad beats för att komma till FT, då alla spelar som ärkenötter:

Seat 1: Hakflem (28253 in chips)

Seat 2: keufcoen (59582 in chips)

Seat 5: woftam71 (42366 in chips)

Seat 6: razlar (149631 in chips)

Seat 7: Bullermis (66728 in chips)

Seat 8: dropkick84 (36472 in chips)

Seat 9: chick113 (59128 in chips)

Hakflem: posts the ante 150

keufcoen: posts the ante 150

woftam71: posts the ante 150

razlar: posts the ante 150

Bullermis: posts the ante 150

dropkick84: posts the ante 150

chick113: posts the ante 150

chick113: posts small blind 1500

Hakflem: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hakflem Ace of DiamondsJack of Clubs

keufcoen: folds

woftam71: folds

razlar: folds

Bullermis: raises 9000 to 12000

dropkick84: folds

chick113: folds

Hakflem: raises 16103 to 28103 and is all-in

Bullermis: calls 16103

*** FLOP *** 3 of Clubs4 of Spades8 of Clubs

Hakflem said, "nice call"

*** TURN *** 3 of Clubs4 of Spades8 of ClubsKing of Spades

*** RIVER *** 3 of Clubs4 of Spades8 of ClubsKing of Spades7 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Hakflem: shows Ace of DiamondsJack of Clubs (high card Ace)

Bullermis: shows 4 of ClubsAce of Spades (a pair of Fours)

Bullermis collected 58756 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 58756 | Rake 0

Board 3 of Clubs4 of Spades8 of ClubsKing of Spades7 of Hearts

Seat 1: Hakflem (big blind) showed Ace of DiamondsJack of Clubs and lost with high card Ace

Seat 2: keufcoen folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: woftam71 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: razlar folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Bullermis showed 4 of ClubsAce of Spades and won (58756) with a pair of Fours

Seat 8: dropkick84 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: chick113 (small blind) folded before Flop

Frågan är bara hur mkt jag hade legat plus denna månad om jag vunnit ett par av dessa situationer som jag alltid åker i.

EDIT: Blev en 20e plats och snart spyr jag på alla placeringar strax utanför FT.

Postad

I helgen blir det antagligen sjukt många MTTs och jag ska även försöka mig på ett par WSOP-satelliter är det tänkt.

Har just åkt ur Mansion runt 180e plats där jag lungt och stabilt cruisade mig upp till 6500 chips genom att vinna två allin-situationer, AK vs AQ och AQ vs 45o.

När jag åkte låg jag på average och tog mitt första riktiga skott i turneringen för en stor stack, då jag hamnade all-in med AK vs QQ som jag inte gick vinnande ur. Är ganska nöjd med mitt spel dock och jag hade haft ganska bra slagläge om jag vunnit den flippen, hade legat kring 7-8e plats så det är inget jag ångrar., nån gång ska väl jag säkert vinna en stor coinflip.

Lirar endast en 11+R turre på Stars nu där jag ligger 34/276 i pausen, och nu börjar väl jag snart satellita för platser i Stars och FTPs söndags-WSOP-satelliter.

Postad

Lyckades fixa en plats till Stars 150-platsers WSOP grej i morgon och detta kostade mig en sisådär $150 så lite profit i alla fall. Nu kör 21:00-passet igång med:

€10K på B2b

$20K på Boss

$50K på Stars

Dessutom blir det lite diverse satelliter på Party och kanske FTP.

Postad

KK fortsätter att kosta mig sjuka pengar. Torskar en rätt så najs pott aipf på Boss mot JJ, torskar halva stacken mot limpsynande Ax på Stars och bustar i en FTP tier 2 satellit också mot JJ all in preflop. Fyra raka förluster idag med den sabla handen och månadsvinstsnittet med KK börjar nog krypa ner mot 10%...

Postad

Då ska vi se:

B2B: åkte på klassikern AK vs QQ

Stars: Nere på 1100 vid första pausen, nu 3570 tack vare ett par maffiga pushar som jag tagit ner osynat. Avg på 6600 så jag måste jobba på.

Boss: Har 8K, avg på 10K så jag måste jobba på. EDIT: Coinflip ner till 3K (våga vinn en coinflip i år)

Lirade en supersatellit till kvällens $600 WSOP kval på Party också. Fick in avg stack med AA vs 88 med 20 kvar (10 platser) men såklart 8 på flop. Shortstackad synade jag sedan mig all in med 108s vs 78s men såklart en sjua på flop. Det är gott att vara i zonen!

Postad

Så sjukt tråkigt med poker just nu. Detta i Stars $650 WSOp-kval med 7 platser, 36 kvar. Kan KK nånsin stå eller vad fan är det frågan om?

Table '52350973 13' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: perryl (9275 in chips)

Seat 2: argenpoker (16225 in chips)

Seat 3: Hakflem (3240 in chips)

Seat 4: kliebert1 (8631 in chips)

Seat 5: melikman (10155 in chips)

Seat 6: highR (4495 in chips)

Seat 7: just1cool (16555 in chips)

Seat 8: busto_soon (3660 in chips)

Seat 9: Str8$$$Homey (11680 in chips)

kliebert1: posts small blind 100

melikman: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hakflem King of ClubsKing of Hearts

highR: folds

just1cool: raises 400 to 600

busto_soon: folds

Str8$$$Homey: folds

perryl: folds

argenpoker: folds

Hakflem: raises 2640 to 3240 and is all-in

kliebert1: folds

melikman: folds

just1cool: calls 2640

*** FLOP *** 10 of Hearts4 of Diamonds6 of Diamonds

*** TURN *** 10 of Hearts4 of Diamonds6 of Diamonds2 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Hearts4 of Diamonds6 of Diamonds2 of DiamondsAce of Spades

*** SHOW DOWN ***

just1cool: shows Ace of HeartsJack of Spades (a pair of Aces)

Hakflem: shows King of ClubsKing of Hearts (a pair of Kings)

just1cool collected 6780 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 6780 | Rake 0

Board 10 of Hearts4 of Diamonds6 of Diamonds2 of DiamondsAce of Spades

Seat 1: perryl folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: argenpoker folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Hakflem (button) showed King of ClubsKing of Hearts and lost with a pair of Kings

Seat 4: kliebert1 (small blind) folded before Flop

Seat 5: melikman (big blind) folded before Flop

Seat 6: highR folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: just1cool showed Ace of HeartsJack of Spades and won (6780) with a pair of Aces

Seat 8: busto_soon folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Str8$$$Homey folded before Flop (didn't bet)

Postad

När MTT-spelet går åt pipan så verkar i alla fall CG-spelet gå bra, det ser ut att bli tredje raka plusdagen (på cashgame, inte totalt sett) konstigt nog. Synen här tar jag ju verkligen inte normalt, men denna Fi var riktigt slaskig och jag kände mig formstark.

Seat 5: Hakflem ( $449.55 USD )

Seat 2: Michael1924 ( $109.57 USD )

Seat 1: mad4it109 ( $228.85 USD )

Seat 4: Adbouy ( $93.90 USD )

Seat 6: MasterKingr ( $141.91 USD )

Seat 3: badcynthia ( $80.59 USD )

Adbouy posts small blind [$1 USD].

Hakflem posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hakflem [ Ts Th ]

MasterKingr calls [$2 USD]

mad4it109 folds

Michael1924 folds

badcynthia folds

Adbouy folds

Hakflem raises [$8 USD]

MasterKingr calls [$8 USD]

** Dealing Flop ** [ 5h, 7s, 8h ]

Hakflem bets [$12 USD]

MasterKingr calls [$12 USD]

** Dealing Turn ** [ 8c ]

Hakflem bets [$22 USD]

MasterKingr calls [$22 USD]

** Dealing River ** [ 5d ]

Hakflem checks

MasterKingr is all-In [$97.91 USD]

Hakflem calls [$97.91 USD]

Hakflem shows [ Ts, Th ]two pairs, Tens and Eights.

MasterKingr doesn't show [ 3h, Jh ]two pairs, Eights and Fives.

Hakflem wins $281.82 USD from the main pot with two pairs, Tens and Eights.

Postad

9/32 på FTP nu. Har helt sluppit hemska KK-händer vilket är kul. Dessutom har mina händer hållit alla allin-situationer, har i alla fall dubblat 4 gånger med AK och har haft turen att vinna samtliga, samtliga gånger mot Ax. Den enda gången det var riktigt oroligt var när jag shortstackpushade med A6o mot en limpare som hade KQ men min hand höll.

Det sitter en extremslaskig chipleader på bordet, så det är i princip omöjligt att stjäla potter. Däremot är han inte feg att syna pushar med händer som A4, så om jag kan få lite godis av dealern så kan det bli bra.

Postad

Som vanligt blir det slasktrattarna som får sista ordet mot mig. Lyckades först dubbla med KK (ÄNTLIGEN!) mot AQ, sen synar jag en miniraise från bordets supergalning med K10s. Flop är KQ3 med två ruter. Han bettar pott och jag checkraisar allin (ger inte den mannen mycket respekt).

Innan handen har han 115K och jag har 80K. Hans bet är 16K och jag pushar för ungefär 73K dvs 66K till och han blixtsynar med 37c! Givetvis får ett sådant hjältespel utdelning och han drar in den vinnande rutern på turn. Potten var givetvis för chiplead i turneringen med 18 spelare kvar.

Surt sa räven, ytterligare en hedersam placering men såna ger ju inga stora pengar. Nu har jag i alla fall brutit min KK-curse, snart kanske jag lyckas krångla mig upp på ett finalbord också! :mrgreen:

EDIT: Vad drar vi för lärdom av detta då? Kanske att inte syna preflop med veka händer som K10s, fast å andra sidan var vi exakt en coinflip ifrån att få oss en chiplead i turneringen vilket ju definitivt måste ha varit +$EV i det läget. Gillar inte riktigt hans spel heller, att höja pre med 73s på ett galet restealande bord är ju något tveksamt, sen måste han ju förvisso syna min push när han nu får en såpass bra flop. Han kan dock aldrig vara bättre än en coinflip i det läget, ofta är han en bit efter mot tvåpar, set eller bättre combodrag dessutom.

Postad

Nya tag i dag, det är kanske i kväll det smäller?

Lirar just nu:

Ipoker 100K - har 5.5K - average är 3.6K

Boss 100K - har 5.8K - average är 3K

Skönt med bra start i båda!

Sen blir det Mansion kl 22 och Stars 150 seat WSOP kl 22:30

Postad

Torskade just halva stacken på Ipoker med AK vs A9, 9 på turn. 73/147 nu med 50 ITM, dax att börja jobba!

Ligger 86/509 på Boss i alla fall och lite under startstack på Mansion efter faktiskt ha foldat AK mot en push (sjukt men sant)

Postad

Åkte på ett riktigt fiskspel på Boss. Världelös är jag :evil:

Men i samma veva gör jag ytterligare ett fiskspel på Ipoker, pushar med K10s mot en mesraise från sen pos och får syn av JJ på SB och QQ från ursprungsraise. Och för första gången på jagvetintehurlångtid så drar jag ut rättvist med två kungar på flop och ligger nu 21/113 där.

På Mansion går det segt och nu börjar visst Stars wsop-grej med, wow, 6900 deltagare.

Postad

Seriöst. 21 spelare kvar på Ipokers 100K - chipleader har 75K, sen åker jag i denna pott på 123K. Varför?

NoIQPoker 100,000 Guaranteed 1200/2400, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button stenfrisk2 (35437)

SB Hannna 18 (65000)

BB CutiePi314 (71957.65)

UTG Kurotora (52405.75)

UTG+1 BeStrong (44813)

CO-1 MightyZug (60019.75)

CO Djorgo (65683)

Preflop: MightyZug is in the CO-1 with Ah Ac

2 folds, MightyZug raises to 7000, Djorgo raises to 23200, 3 folds, MightyZug moves all-in for 53019.75, Djorgo calls 36819.75.

Flop (123639.50) 7s Ts 5d

Turn (123639.50) 5h

River (123639.50) 8s

MightyZug shows Ah Ac

Djorgo shows As Ks

Djorgo wins 123639.50 with Flush (Spades) with Ace high

Postad

Abnormt kortdöd i Stars WSOP sat också. Nere på 15bb får jag dock ett bra stealläge när tre spelare limpat till mig så jag pushar med K9s. Limpare nr 1 funderar i 0.2 sekunder innan han synar 65% av sin stack med 55. Nh wp.

Ligger ju lite plus idag, men jag känner mig som vanligt helt överkörd efter att åter igen varit nära något stort i en relativt stor turnering utan att lyckas. Det sista för kvällen blir 22K på FTP där inget spännande hänt på 45 minuter.

Postad

Hade cashat tre dar i rad på Boss 20K men idag tog det stopp och som vanligt springer man in i en riktig mina. Jag har cirka 10K på 300/600 och KTo på SB. Knappen, som täcker mig knapp, limpar in och BB synar. Flop är finfina KcTh8c. Jag planerar en fet checkraise och checkar, BB minibettar och knappen synar. Jag dunkar upp det till 5K och berättar därmed för de båda att "nu kör vi om stacken". SB foldar men knappen synar! Jaha nu slöspelar han väl ett set då eller så har han nåt märkligt drag som han sätter på turn.

Turn är såklart det förfärliga Qc och helt plötsligt slår jag nog ingenting förutom en konstigt spelad AK, KJ eller eventuellt K8 men jag känner mig illa tvungen att skicka in resten och jag väntar på synen med KQ eller färgen, men icke. Istället vikar han upp J9o för en otippad, men verkligen jättebra spelad stege och han kan hånskrattande ta en femteplats i turneringen med 90 spelare kvar.

Som jag kanske antyder så har hela månaden varit grå, jag har kommit ganska långt i många turneringar, fått in hela stacken i ett bra läge inför FT och torskat så många gånger nu att jag tappat räkningen.

Åkte precis ur Mansion (KQ som shortstack möter ju alltid AQ/AK) och är rätt shortstackad på Stars 50K och har sådär stack på FTP 15K. Men antagligen blir det ingen succé så jag laddar för lite cashgame med fyllona på Svenska Spel senare istället.

Postad

Jehopp lyckades nästan krångla mig till pengarna på Stars, men är man iskallare än en Yeti så är det svårt. Efter nytt genispel av Fi så åker man på 193 plats (180 ITM). Är faktiskt inte ens en smula överraskad när The Utdragning kommer. Kollade upp snubben som drog ut mig och det visade sig att han hade en ROI på 117% och det förstår jag med såna skills. Syna en shortstack som raisar i tidig pos på semibubblan med 69s måste det ju vara bra värde på. Men jag är inte bitter.

Seat 1: Hakflem (13950 in chips)

Seat 2: Dennis_TO (12745 in chips)

Seat 3: mosmeny (20429 in chips)

Seat 4: SuitedAce87 (63781 in chips)

Seat 5: FWMK (31876 in chips)

Seat 6: confiteor (15455 in chips)

Seat 7: india3 (31069 in chips)

Seat 8: demetrism (21941 in chips)

Seat 9: crazydev (6766 in chips)

Hakflem: posts the ante 75

Dennis_TO: posts the ante 75

mosmeny: posts the ante 75

SuitedAce87: posts the ante 75

FWMK: posts the ante 75

confiteor: posts the ante 75

india3: posts the ante 75

demetrism: posts the ante 75

crazydev: posts the ante 75

FWMK: posts small blind 600

confiteor: posts big blind 1200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hakflem Queen of ClubsQueen of Diamonds

india3: folds

demetrism: folds

crazydev: folds

Hakflem: raises 1900 to 3100

Dennis_TO: folds

mosmeny: folds

SuitedAce87: calls 3100

FWMK: folds

confiteor: folds

*** FLOP *** 4 of Diamonds10 of Spades9 of Diamonds

Hakflem: bets 6000

SuitedAce87: raises 6000 to 12000

Hakflem: calls 4775 and is all-in

*** TURN *** 4 of Diamonds10 of Spades9 of Diamonds6 of Diamonds

*** RIVER *** 4 of Diamonds10 of Spades9 of Diamonds6 of Diamonds3 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Hakflem: shows Queen of ClubsQueen of Diamonds (a pair of Queens)

SuitedAce87: shows 6 of Spades9 of Spades (two pair, Nines and Sixes)

Hakflem said, "wp"

SuitedAce87 collected 30225 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 30225 | Rake 0

Board 4 of Diamonds10 of Spades9 of Diamonds6 of Diamonds3 of Hearts

Seat 1: Hakflem showed Queen of ClubsQueen of Diamonds and lost with a pair of Queens

Seat 2: Dennis_TO folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: mosmeny folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: SuitedAce87 (button) showed 6 of Spades9 of Spades and won (30225) with two pair, Nines and Sixes

Seat 5: FWMK (small blind) folded before Flop

Seat 6: confiteor (big blind) folded before Flop

Seat 7: india3 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: demetrism folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: crazydev folded before Flop (didn't bet)

Postad

Satt på samma bord som handhistoriken ovanför, den killen var ju totalt störd. Direkt efter att bubblan spruckit så hittade jag ATd i sb och tryckte mot hans bb. Två svarta ess såklart.