Gå till innehåll

Joe_21 - Välter valar och elefanter


Joe_21

Recommended Posts

Har inte spelat speciellt mycket so far i Juli. Är ganska less på pokern tbh, men försöker tvinga mig själv att spela. Tror jag skulle behöva en kurs i självdiciplin.

 

Hade två korta sessions på ett fåtal händer där jag plussade runt $280 totalt.

 

Idag blev det iaf en normal session här på morgonkvisten på FTP.

400 händer, och $900 57 BB / 100 Hands.

 

Spelet flöt på helt ok men nu är det dags för en paus. Måste ner o boka tvättstugan :)

 

So far alltså runt $1200 plus i Juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var ute en sväng under dagen men hittade lillgrindet nu på eftermiddagen.

 

Blev några hundra händer. Sessionen startade lite småtrist. Stackade av första handen :)

 

Trebetade knappens raise från big blind med 99 och floppar 9JT. Jaha.. nu ska degen in ungefär. Och in åkte den, mot hans JT'a som givetvis hittade en extra tia på river för storkåken. Mums. Fortsatte dock spela, och med stabilt spel vände jag upp och slutade slutligen på $90 plus.

 

Skönt när man inte blir tiltad, och fortsätter spela sitt bästa spel även när man blir utdragen sådär.

 

Nu ska jag hem till föräldrarna o äta sill. *klonk*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte egentligen inte spela idag, men lyckades endå tvinga mig att sätta mig runt 2330, vilket jag inte borde gjort. Spelet gick verkligen uruselt.

Till råga på allt strulade min uppkoppling (Turbo 3G) rejält, vilket resulterade i detta:

 

FullTiltPoker Game #2860208379: Table Marietta (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 18:16:29 ET - 2007/07/05

Seat 1: sullivp13 ($99.60)

Seat 2: bouncii ($408)

Seat 3: RikJamesB1atch ($896.30)

Seat 4: HERO ($410.40)

Seat 5: jigga__man6 ($873.30), is sitting out

Seat 6: philuva ($1,215.10)

bouncii posts the small blind of $2

RikJamesB1atch posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of ClubsQueen of Diamonds

HERO raises to $14

philuva folds

sullivp13 folds

bouncii folds

RikJamesB1atch raises to $48

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $34

*** FLOP *** 9 of Clubs3 of Clubs6 of Hearts

RikJamesB1atch bets $72

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $72

*** TURN *** 9 of Clubs3 of Clubs6 of HeartsJack of Spades

RikJamesB1atch checks

HERO has 15 seconds left to act

HERO is sitting out

HERO has timed out

HERO checks

*** RIVER *** 9 of Clubs3 of Clubs6 of HeartsJack of Spades5 of Clubs

RikJamesB1atch bets $144

HERO folds

Uncalled bet of $144 returned to RikJamesB1atch

RikJamesB1atch mucks

RikJamesB1atch wins the pot ($239)

*** SUMMARY ***

Total pot $242 | Rake $3

Board: 9 of Clubs3 of Clubs6 of HeartsJack of Spades5 of Clubs

Seat 1: sullivp13 (button) didn't bet (folded)

Seat 2: bouncii (small blind) folded before the Flop

Seat 3: RikJamesB1atch (big blind) collected ($239), mucked

Seat 4: HERO folded on the River

Seat 5: jigga__man6 is sitting out

Seat 6: philuva didn't bet (folded)

 

Det sjuka var att jag är ganska övertygad om att jag ledde (iaf på turnen) och jag skulle beta, men då dyker såklart internet, och istället blir jag ut-timad. Snubben måste blixtbetat river för att autofolda mig, för jag återanslöt på typ 20 sekunder och då var handen redan över.. Så tiltande. En potentiell $240 pott åt helvete pga Tres skitnät.

 

Internet strular fortfarande så jag kan inte fortsätta spela. Slutade på back lite drygt $800..

 

Usch. Aja, nu blir det sängen. Kanske blir mer spel imorn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det blandad kompott. Spelat en del på 10/20 på SvS och även lite NL400 på FTP. Spelet på sistnämnda gick inge vidare. Stackade av med J8s mot QQ bland annat. Tycker FI gjorde en relativt sjuk move.

 

Jag raisade upp från knappen med J8s, och han trebetar från bb. Eftersom båda har drygt 100BB och jag har position tar jag synen, och floppar 796 (med 2 hjärter, vilket jag har 0 på handen). Iaf, han bettar ut ca $70 och jag raisar upp till $210 med mitt öppna stegdrag, varpå han pushar.. Med QQ. Blixtsyn för mig men 0 klonk. Backade runt $450 på FTP.

 

Spelet på SvS gick bättre. Otroligt slask där imo. Spelade 10/20 och började med att backa 5000 kronor ungefär men vände upp och slutade på 3900 kronor plus. Den största potten jag vann var helt osannolik. Jag hade 99, och FI hade J9...

 

På river såg bordet ut typ, 67789 och jag ställde honom (typ 2800 kronor för honom att syna) och han hittar synen.. helt stört löst, och jag förstod verkligen ingenting. Iaf tack för 9000 kronorspotten.

 

Spelet slutade alltså på lillplusset någon stans runt 1000 SEK.. Nu ska jag hitta sovet. Peace out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgen blev ganska lugn. Var en sväng ner till västkusten med familjen o hälsade på släktingar. Trevligt värre, men nu är jag tillbaka i Sthlm laddad för grind. Började redan igårkväll och det blev NL400 på FTP.

 

Vet inte vad som hänt, men efter en paus på 2 dagar sådär så blev det helt fräscht att lira igen. Höll uppe något av smågalna stats, och spelade ett

29%/ 25% / 5.0 + spel över 1100 händer, vilket är bra mycket mer aggressivt än jag normalt kör. Brukar ligga runt 22% / 18% normalt, men jag löste upp spelet lite den här gången och det fungerade helt ok. Sessionen började med att jag slaskade bort 2 inköp. Först en blindbattle där small raisade upp till

3xBB. Jag sitter på big med :As::Js: och 3betar honom till $36, varpå han synar. Floppen kommer: :Ts::Qs::6h: och han check-raisar mig på floppen, varpå jag ställer in, och han blixtsynar med 66. Inget klonk där såklart.. :P

 

Sen överspelade jag en A7 och förlorade ett inköp till. Imagen var verkligen sargad vid det här laget, vilket härligt nog gjorde att jag fick otroligt fin payout sen på mina starka händer.

 

Sessionen slutade på $830 plus. Skönt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens session blev minst sagt intressant. Började spela mycket stabilt och aggressivt. Inte riktigt lika aggro som gårdagens session men det hade helt enkelt att göra med att borden jag satt på idag var lite tuffare. Mer trebets från FI fick mig att tighta till mig lite. Höll dock en relativt skön spelstil på 25.7% / 20.1% / 4.5.

 

Spelet började bra, och jag stackade först upp en del, och var runt $1k plus. Sen började antiklonket. En ruskig fisk checkar med :5h::5s::5d::4s::Jh: floppen och jag checkar bakom med :6s::7c: (ohöjd pott)

 

Turnen kommer :8h: och fi bettar nu ut $8.. jag raisar upp till $32.. varpå han höjer till $92. Jag steker en stund, trycker på time, och ställer sen in resten. Och han blixtsynar med sitt äckliga set mot min nötstege, och givetvis klonkar han kåken på river. Urk. $750 pott...

 

Sen lyckas en shortstack med $130 med konststycket att dubbla två gånger i rad på mig. Först raisar jag upp K8s, FI synar bakom (han spelar 40% preflop) så när floppen ger mig, :Ks::2d::3h: är jag redo att gå allin mot honom i princip. Jag bettar ut, han synar bakom. Turnen kommer blank. Jag checkar till honom för att inducera bluffen och han ställer. Jag blixtsynar och han slänger upp 45o för stegdraget som han klonkar på river.

 

Nästa hand plockar jag upp Q7s och såhär går det:

 

FullTiltPoker Game #2909133573: Table Gateway (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 19:45:26 ET - 2007/07/10

Seat 1: Caide ($418.30)

Seat 2: pokerblue ($440.30)

Seat 3: SDBuckO ($173.60)

Seat 4: SABRES7000 ($111)

Seat 5: HERO ($1,317.20)

Seat 6: Keks82m ($272.50)

HERO posts the small blind of $2

Keks82m posts the big blind of $4

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of SpadesQueen of Spades

Caide folds

pokerblue folds

SDBuckO folds

SABRES7000 folds

HERO raises to $12

Keks82m calls $8

*** FLOP *** 6 of SpadesQueen of Diamonds6 of Diamonds

HERO bets $20

Keks82m raises to $40

HERO calls $20

*** TURN *** 6 of SpadesQueen of Diamonds6 of DiamondsQueen of Hearts

HERO checks

Keks82m checks

*** RIVER *** 6 of SpadesQueen of Diamonds6 of DiamondsQueen of Hearts6 of Clubs

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $104

Keks82m has 15 seconds left to act

Keks82m raises to $220.50, and is all in

HERO calls $116.50

*** SHOW DOWN ***

Keks82m shows Queen of Clubs6 of Hearts four of a kind, Sixes

HERO mucks

Keks82m wins the pot ($542) with four of a kind, Sixes

*** SUMMARY ***

Total pot $545 | Rake $3

Board: 6 of SpadesQueen of Diamonds6 of DiamondsQueen of Hearts6 of Clubs

Seat 1: Caide didn't bet (folded)

Seat 2: pokerblue didn't bet (folded)

Seat 3: SDBuckO didn't bet (folded)

Seat 4: SABRES7000 (button) didn't bet (folded)

Seat 5: HERO (small blind) mucked 7 of SpadesQueen of Spades - a full house, Queens full of Sixes

Seat 6: Keks82m (big blind) showed Queen of Clubs6 of Hearts and won ($542) with four of a kind, Sixes

 

Yes!! Och sen kommer den här mysiga handen på ett annat bord en liten stund senare.

 

FullTiltPoker Game #2909399342: Table Gateway (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 20:12:42 ET - 2007/07/10

Seat 1: Caide ($433.80)

Seat 2: pokerblue ($446.30), is sitting out

Seat 3: ur_an_ASSet ($414)

Seat 4: SABRES7000 ($288.90), is sitting out

Seat 5: HERO ($1,224.50)

Seat 6: Keks82m ($427.35)

ur_an_ASSet posts the small blind of $2

HERO posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Spades10 of Clubs

SABRES7000 stands up

Keks82m has 15 seconds left to act

iluckyilucky adds $160

Keks82m calls $4

Caide folds

iluckyilucky is sitting out

ur_an_ASSet raises to $16

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $52

Keks82m folds

ur_an_ASSet has 15 seconds left to act

ur_an_ASSet calls $36

*** FLOP *** 4 of ClubsJack of Hearts2 of Hearts

ur_an_ASSet checks

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $72

ur_an_ASSet raises to $362, and is all in

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO calls $290

ur_an_ASSet shows Ace of DiamondsKing of Spades

HERO shows 10 of Spades10 of Clubs

*** TURN *** 4 of ClubsJack of Hearts2 of HeartsKing of Clubs

*** RIVER *** 4 of ClubsJack of Hearts2 of HeartsKing of Clubs4 of Spades

ur_an_ASSet shows two pair, Kings and Fours

HERO shows two pair, Tens and Fours

ur_an_ASSet wins the pot ($830) with two pair, Kings and Fours

*** SUMMARY ***

Total pot $832 | Rake $2

Board: 4 of ClubsJack of Hearts2 of HeartsKing of Clubs4 of Spades

Seat 1: Caide (button) didn't bet (folded)

Seat 2: pokerblue is sitting out

Seat 3: ur_an_ASSet (small blind) showed Ace of DiamondsKing of Spades and won ($830) with two pair, Kings and Fours

Seat 4: SABRES7000 is sitting out

Seat 5: HERO (big blind) showed 10 of Spades10 of Clubs and lost with two pair, Tens and Fours

Seat 6: Keks82m folded before the Flop

 

Varför ska det aldrig stå då man gör de här jättesynerna? FI ska lyckas dra ut när det väl gäller. Kanske inte ska klaga så mycket, jag lyckades med konststycket att hamna allin med full stack preflop med A7s mot en grinder på ett annat bord en stund senare:

 

FullTiltPoker Game #2909544665: Table Plumas (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 20:27:31 ET - 2007/07/10

Seat 1: HERO ($616)

Seat 2: philuva ($400), is sitting out

Seat 3: JustCuts ($1,022.70)

Seat 4: CookbytheBook ($394)

Seat 5: Grumpy Hippo ($992.30)

Seat 6: lightbright5 ($220)

JustCuts posts the small blind of $2

CookbytheBook posts the big blind of $4

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of Hearts7 of Hearts

philuva has returned

Grumpy Hippo folds

lightbright5 calls $4

HERO raises to $18

JustCuts has 15 seconds left to act

JustCuts folds

CookbytheBook has 15 seconds left to act

CookbytheBook raises to $60

lightbright5 folds

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $186

CookbytheBook has 15 seconds left to act

CookbytheBook raises to $394, and is all in

HERO calls $208

CookbytheBook shows King of HeartsKing of Clubs

HERO shows Ace of Hearts7 of Hearts

*** FLOP *** 2 of ClubsAce of DiamondsQueen of Clubs

*** TURN *** 2 of ClubsAce of DiamondsQueen of Clubs8 of Spades

*** RIVER *** 2 of ClubsAce of DiamondsQueen of Clubs8 of Spades7 of Diamonds

CookbytheBook shows a pair of Kings

HERO shows two pair, Aces and Sevens

HERO wins the pot ($791) with two pair, Aces and Sevens

Grumpy Hippo: omg wtf

CookbytheBook adds $400

*** SUMMARY ***

Total pot $794 | Rake $3

Board: 2 of ClubsAce of DiamondsQueen of Clubs8 of Spades7 of Diamonds

Seat 1: HERO showed Ace of Hearts7 of Hearts and won ($791) with two pair, Aces and Sevens

Seat 2: philuva (button) is sitting out

Seat 3: JustCuts (small blind) folded before the Flop

Seat 4: CookbytheBook (big blind) showed King of HeartsKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 5: Grumpy Hippo didn't bet (folded)

Seat 6: lightbright5 folded before the Flop

 

Hehe.. Planen var inte att hamna allin, jag trodde han gjorde en move, men när jag hade stoppa in 3beten var det bara att gråtsyna resten. :) Skönt med lite medklonk efter motklonket.

 

Sessionen slutade på $1149 21.14 BB / 100 Hands (1349 händer)

 

Nu blir det sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en smågalen nattsession på NL400. Har svängt ngt sjukt, men avslutar nu sessionen på småplusset iaf .. vilket känns skönt.

 

Gick ungefär upp o ner mellan -$1200 -> + $800 fyra gånger. Svängde något sjukt. Hade några mindre snygga händer. Lyckades bland annat med konststycket att stacka av 1.5 buyin med J4s... :P

 

Lyckades även bli översetad once, och överseta en snubbe en gång.

Stackade av med 88 mot KK, och lite annat kul. Var verkligen en lös session.

 

Slutade på 28.5% / 22% o en lite väl låg AF på 2.4... $187 plus iaf till slut. Lite väl låg AF, men det berodde en del på att jag blev ganska dominerad ett tag på 2 av borden av några bra spelare och vågade helt enkelt inte smasha på med betsen lika hårt.

 

Iaf... dags att sova. Hej! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är jag som suger eller om det är motrigg just nu. Gårdagens sessioner var crazy.. Började med dagsgrind, o startade med att backa 5 inköp.. -$2000 alltså, som jag på 3 timmar sen lyckades vända till plus $400. Happy ending of story? Inte riktigt. På kvällen tänkte jag fortsätta och spela. Jag kände mig stark efter att ha vänt 5 inköp back till ett plus. Typ första handen jag spelar synar jag en UTG raise med 99. Floppen kommer 9K2.

 

FI minbettar in i mig, jag raisar upp pott, han synar. Turn blank, jag pottar in i honom. Han steksynar. River A.. jag ställer honom han blixtsynar med KK.

Ganska komiskt. Av mina 99 jag spelat i Juli har jag träffat set 6 gånger, och varit översetad 4 av dem...

 

Egentligen borde jag slutat spela ganska snabbt, för jag backade kvickt runt 2.5 inköp, och kände att jag var ganska irriterad och spelade halvkass, men kunde inte lägga av endå.. Fortsatte lira typ 6 timmar till, och slutade på monsterbacket... Jag backade totalt $3900 under kvälls-sessionen, vilket är mitt värsta dagsback so far. Backade 13 inköp på NL200 en gång förut, vilket är värre i inköp sett, men detta är so far det värsta i $.... Otroligt kasst av mig, och trist. Spelade i princip bort det jag vunnit i Juli so far, vilket känns mindre kul. Egentligen var det inte så extremt mycket tilt, men min tableimage var otroligt kass, och jag spelade i zombiestadiet där jag inte förstod att FI skulle syna ner mig 3 gator med mid / bottompair ungefär. Förlorade mycket på rena bluffar, och blev utdragen / coolad flera gånger.

Sista handen jag spelade innan jag la av fick jag färg mot högre färg. Man vill lixom inte tro på det utan trycker bara in.

 

Av någon anledning tar jag endå inte det här lika hårt längre. Minns när jag hade 13 inköpsbacket på NL200. Var helt varm i kroppen och skakade typ. Ifrågasatte existensen osv.. Igår var det inte riktigt så. Visst var jag sur på mig själv, men samtidigt inser jag att det inte leder någonvart att se rött.

 

Gårdagen slutade alltså med andra ord -$3500

 

Idag är en ny dag och jag ser det hela som att jag är +-0 igen i Juli och börjar en fräsch start. Skönt! Spelade en minisession på FTP, och plussade $950 ungefär över 200-300 händer. Skönt med ett litet plus efter ett monsterback.

 

Sen kommer ju rakebacken in nästa månad som lite plåster på såren. Får försöka se över spelet lite, och jag måste lära mig att sätta någon form av stoploss. Har märkt att jag generellt spelar riktigt kass efter 1000-2000 händer. Troligen för att jag blir så trött i huvudet. Slutar med att man inte har någon riktig koll. Sitter o raisar upp mekaniskt, o instafoldar mot FI's 3betar som troligen är 80% air i slutet.

 

Bomberman Live släpptes till 360 idag, och det var fett iaf. Är ett gammalt fan och detta var ett givet köp. Om någon vill spela en match om pengar är det bara att höra av sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen att gå igenom rullen och kolla vad den egentligen låg på. Varje gång jag drar ett monsterback tror jag att jag har gulen runt hörnet men det verkar som att det är ganska lugnt fortfarande.

 

Har för nuvarande ca $22000 online utspritt på några olika sajter, vilket räcker nog och väl för NL400.

 

Skönt iaf.. Blir pokerpaus resten av dagen nu tror jag. Måste rensa huvet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en kvälls-session iaf. Började verkligen skitbra och plussade en massa. Tror jag var $1800 plus ett tag, men lyckades med konststycket att stacka av $900 mot en callingstation.. Fisken limpar från sb, alla har foldat fram till han. Vi sitter på $900 var ungefär, och jag har KK.

 

Jag raisar upp till $18... då kommer en 3bet?.. Vänta nu? Han limpar från sb och sen trebetar han mig?... Jag tror inte han har en riktig premiumhand, så jag fyrbetar tillbaka till $190... och han synar.

 

Floppen kommer :Qs::8h::2h: och han leder in i mig $125.. Här kommer vektighte tomten fram, och jag är dum nog att bara kallsyna. Nu vet jag inte om det hade gjort att slutresultatet hade blivit annorlunda, men endå. Turn kommer :9h: och han leder in i mig igen $200ish den här gången. Jag har drygt $600 kvar så jag får ju syna ner resten på river eller ställa direkt om jag ska fortsätta.. Så jag är dum nog att fortsätta såklart och fisken hade synat min 4bet på $190 ur position preflop med :Ah::Th: och klonkade givetvis nötfärgen på turnen. Troligen hade han väl synat om jag ställt in på floppen med draget, men man vet ju aldrig. Jag spelade handen vidrigt dåligt iaf.

 

Borde först o främst raisat upp ännu mer preflop. Troligen fyrbetat till $240 eller något, och sedan bara ställt in degen på floppen. Då hade jag iaf kunnat gråta ut om hur vidrig tur han hade som drog ut på mig, men nu var det jag som degade in $600+ då han redan satt på nötterna. /wrist

 

Sessionen slutade iaf på $950 plus, vilket innebär att dagsresultatet slutade på ca $1900 totalt.

 

Dragit lite slutsatser också. Tror inte jag ska spela mer än 500 händer i sträck. Jag spelar oftast 3-4 bord och fokuserar grymt mycket på spelet. Brukar generellt sett gå bäst den första timmen - två timmarna sådär, och sedan brukar det gå mkt sämre. Troligen kan jag inte koncentrera mig tillräkligt, så jag ska försöka tänka på det i framtiden.

 

Var ute o sprang en sväng idag. Måste försöka träna upp konditionen, inte bara för att den är urusel, utan även för att jag tror att det kan göra att jag gör bättre ifrån mig på pokerborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten tanke:

 

Sjukt att man inte kan glädja sig åt att ha plussat en session. Poker är vidrigt. När man plussar en session är man typ likgiltig. När man backar mår man skit.

Om man plussar, en session, men vet att man kunde plussat mer, så mår man också dåligt. T.ex som dagens session där jag vet hur ruttet jag spelade KK.. Även fast jag slutade på plus så är jag inte glad. Vad i helvete..

 

Har även insett att alla de gånger jag gjort ett monsterback så har det varit i samband med att jag suttit o spelat konstant i typ 5-12 timmar.

 

Slutats: jag kan inte fokusera tillräkligt bra efter 2 timmar och bör därför aldrig köra längre än så utan en bra paus däremellan.

 

Frågan är nu hur fasen jag ska klara av ett WSOP event?! Är jag vek eller?

 

Kan någon skicka en burk dunderhonung, eller kan någon sajt lägga in i sin vip shop kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en session nu på dagen. 691 händer på FTP, och det slutade riktigt fint.

Spelet flyter på igen, och det känns bra. Jag är nästan breakeven sen monsterbacket för två dagar sen.

 

Inga jätteintressanta händer direkt, så jag postar inga idag. Den enda som var småintressant var den enda stora jag förlorade där jag gjorde en "herocall" på river med A hög vilket jag inte borde gjort =)

 

Fi check-callade floppen som var :Th::Ts::Qh:, turn kom :Qd: o han checkar. River kommer :4c:. Då shovar han in, en overbet av sjuk size. Typ $240 i en $70 pott.. Han hade gjort stora bluffar förut så jag synade ner med AK. Givetvis hade han nöten, med sin Q9o och jag fick bita i det sura äpplet.

När jag tänker efter var det otroligt kasst att syna på river eftersom jag bara lagt in $35 i potten, men prestigen och känslan av att fånga bluffar i sådana här lägen är imo värda så mycket att spelet nästan känns ev+ ändå :D

 

Iaf, slutade på $1206 plus och nu blir det paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens session gick verkligen skit. Började otroligt kass. Tappade direkt 2 inköp och var snart 5 inköp back. Spelade dock vidare och försökte fokusera.

 

Satt bland annat headsup mot en snubbe och hittade :As::Ks: mot hans :Kh::Kd:.. Han raisar upp, jag 3beta, och han 4beta. Headsup.. vad gör man? Jag ställde, han blixtsynade och givetvis smällde fru fortuna upp sista kungen direkt på floppen för att håna mig ännu mer.

 

Lyckades inte vinna en enda coinflip och blev utdragen hela tiden i princip. Otroligt segt.

 

Bland annat en hand där jag raisar upp :Kc::Qc:, och får en coldcall bakom av en semitight FI. Floppen kommer :2c::5s::Tc: och jag bettar ut $24.. Fi raisar upp till $88.. jag re-raisar till $230 för jag vill ta potten nu eller få in all deg. Iaf, han ställer och jag synar. Fi visar upp :5c::6c: och givetvis håller hans hand upp. ($800 pott)

 

Lite senare trebetar jag :Qh::Qs: från BB mot en knapphöjning. Jag raisar upp till $72 för att helst ta potten direkt men han synar. Floppen kommer :Ah::Jh::2h: och jag checkar, varpå han bombar $125 in i potten som är ca $150 redan preflop, och jag ställer in. Han steker lite och synar sen med :As::Kd: o givetvis drar jag inte ut här heller. ($900 pott)

 

Två fina pottar som gick åt fel håll, och såhär fortsatte det. Spelade jag händerna kass? Kommentera gärna.

 

Den enda stora potten jag vann i princip, var iåf ett riktigt monster. Sjuk hand, men vad skulle jag göra. Callide var på fet-tilt.

 

Här kommer den:

 

FullTiltPoker Game #3018738024: Table Reflex (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 21:11:26 ET - 2007/07/21

Seat 1: MKovner ($1,769.60)

Seat 2: BlackGoblin ($940.30)

Seat 3: HERO ($784.80)

Seat 4: riverbaby11 ($420.60)

Seat 5: beefbot ($401)

Seat 6: Callide ($208)

BlackGoblin posts the small blind of $2

HERO posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Jh Jd]

riverbaby11 has 15 seconds left to act

riverbaby11 folds

beefbot folds

Callide raises to $208, and is all in

MKovner folds

BlackGoblin raises to $628

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO raises to $784.80, and is all in

BlackGoblin calls $156.80

HERO shows [Jh Jd]

Callide shows [Ad Ks]

BlackGoblin shows [Ac Kh]

*** FLOP *** [2c 3h 9s]

*** TURN *** [2c 3h 9s] [4c]

*** RIVER *** [2c 3h 9s 4c] [7h]

HERO shows a pair of Jacks

BlackGoblin shows Ace King high

HERO wins the side pot ($1,153.60) with a pair of Jacks

Callide shows Ace King high

HERO wins the main pot ($621) with a pair of Jacks

Callide adds $400

*** SUMMARY ***

Total pot $1,777.60 Main pot $624. Side pot $1,153.60. | Rake $3

Board: [2c 3h 9s 4c 7h]

Seat 1: MKovner (button) didn't bet (folded)

Seat 2: BlackGoblin (small blind) showed [Ac Kh] and lost with Ace King high

Seat 3: HERO (big blind) showed [Jh Jd] and won ($1,774.60) with a pair of Jacks

Seat 4: riverbaby11 didn't bet (folded)

Seat 5: beefbot didn't bet (folded)

Seat 6: Callide showed [Ad Ks] and lost with Ace King high

 

Sessionen slutade på -$1123 vilket inte är katastrof men jag hoppas att jag kan vända denna jävla swingytrend som jag har haft på sistone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite slask på SvS idag. Har nästan börjat tro att FTP är riggat mot mig på sistone så det var ganska skönt att byta rum. Spelade lite 10/20 kr förut men eftersom jag haft en sån tung period på ett tag kände jag för att gå ner lite, så det blev 5/10 kr.

 

Körde 2 bord och försökte verkligen fokusera mkt på spelet och det gick helt ok.

Två timmars spel ungefär och 4400 kronor plus. Helt ok resultat.

 

Tappade en stor pott där jag hade nötstegen på turn men FI rivrade färgen. Ville bara inte tro på att han hade synat min check-raise på turnen som var enorm. (jag checkade, han betar 100 och jag raisade till 400..) men men.. Tydligen var det värt det. Han fick av mig en potbet på river.

 

Slutresultat +4400 kronor kändes dock helt ok.

 

Nu blir det sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK handen: Inte så mycket att göra när det är HU.

 

KQs: Tycker du spelar den rätt, synd att du inte lyckas dra ut.

 

QQ: Vet inte om jag tycker om check raisen all in på floppen. Du lär bara bli synad av en hand som har dig slagen. Tycker du ska leda ut. Om han bara synar har du chans att träffa ett hjärter på turn. Om han slår om måste man nog hitta folden där.

 

JJ: Tycker inte att det här är en självklar push. Du skriver att fi1 är på supertilt och han har bara halvstack men fi2 som re-raisar täcker dig. Som bäst är det en 50/50 som värst är du en stor underdog. Möjligtvis att fi2 skulle pusha där mot tiltad fi1 med 88-1010 men jag tycker det känns som ett "longshot". Nu hände ju det som var bäst, att båda hade AK men jag hade nog kvid-foldat där, speciellt eftersom både du och fi2 har närmre 200bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK handen: Inte så mycket att göra när det är HU.

 

KQs: Tycker du spelar den rätt, synd att du inte lyckas dra ut.

 

QQ: Vet inte om jag tycker om check raisen all in på floppen. Du lär bara bli synad av en hand som har dig slagen. Tycker du ska leda ut. Om han bara synar har du chans att träffa ett hjärter på turn. Om han slår om måste man nog hitta folden där.

 

JJ: Tycker inte att det här är en självklar push. Du skriver att fi1 är på supertilt och han har bara halvstack men fi2 som re-raisar täcker dig. Som bäst är det en 50/50 som värst är du en stor underdog. Möjligtvis att fi2 skulle pusha där mot tiltad fi1 med 88-1010 men jag tycker det känns som ett "longshot". Nu hände ju det som var bäst, att båda hade AK men jag hade nog kvid-foldat där, speciellt eftersom både du och fi2 har närmre 200bb.

 

Kunde bara inte förstå vilken hand som var bättre än JJ som fi2 skulle göra den raisen med. Resonerade som så att om han hade KK eller AA så skulle han VILJA HA MED MIG och inte göra sådär. Enda handen jag var små-oroad för var QQ faktiskt.

 

Sen angående QQ. Om jag hade lett ut, säg $125, och han hade ställt, då hade det sett ut såhär.

 

Potten var ca $150 på floppen. Om jag hade lett ut istället hade potten blivit $125 med min bet, och om han ställer för $380 till.. det hade ju blivit en syn då iaf... (en $265 syn i en $655 pott) Eller? :) Kändes som att det inte spelade någon större roll hur jag gjorde egentligen. Fast leda hade kanske varit bättre då jag kanske kunnat få se turnen om han bara synat. Sen hade det troligen blivit en check-fold på turnen men det hade slutat billigare än detta iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatte att spela på Svenska Spel idag. Sessionen gick inge vidare, och jag blev nersynad i en jättepott där jag bluffade av ett helt inköp (200 bb) tom.. Slutresultatet blev +400 riksdaler. :) Iaf på rätt sida om nollan.

 

Är det bara jag, eller älskar FI på SvS att check-minraisa? Det är vidrigt, och de gör det hela tiden typ. Urk.

 

Sen undrar jag om någon har en aning om det går att konfigurera Pokertracker att fungera med SvS? Nu har jag spelat helt utan PT och Gametime vilket är ok, men jag hade gärna sett statsen på folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde bara inte förstå vilken hand som var bättre än JJ som fi2 skulle göra den raisen med. Resonerade som så att om han hade KK eller AA så skulle han VILJA HA MED MIG och inte göra sådär. Enda handen jag var små-oroad för var QQ faktiskt.

 

Sen angående QQ. Om jag hade lett ut, säg $125, och han hade ställt, då hade det sett ut såhär.

 

Potten var ca $150 på floppen. Om jag hade lett ut istället hade potten blivit $125 med min bet, och om han ställer för $380 till.. det hade ju blivit en syn då iaf... (en $265 syn i en $655 pott) Eller? :) Kändes som att det inte spelade någon större roll hur jag gjorde egentligen. Fast leda hade kanske varit bättre då jag kanske kunnat få se turnen om han bara synat. Sen hade det troligen blivit en check-fold på turnen men det hade slutat billigare än detta iaf.

 

Håller med dig om att QQ handen är svår att släppa om han trycker där. Men JJ handen kan jag fortfarande inte tycka är ok. Ni sitter båda med runt 200bb. En tänkande fi skulle mycket väl kunna spela KK, AA så där enbart för att försöka få det se ut som att han inte ville bli synad. Nu vet jag i och för sig inte alls vad du hade för read på fi men är han kompetent tycker jag nog inte om det där spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig om att QQ handen är svår att släppa om han trycker där. Men JJ handen kan jag fortfarande inte tycka är ok. Ni sitter båda med runt 200bb. En tänkande fi skulle mycket väl kunna spela KK, AA så där enbart för att försöka få det se ut som att han inte ville bli synad. Nu vet jag i och för sig inte alls vad du hade för read på fi men är han kompetent tycker jag nog inte om det där spelet.

 

:-)

 

Det är ju inget standardspel direkt. Jag spelar i princip aldrig JJ om stacks. Inte ens 100 bb, men jag hade en read här, därför jag körde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag om någon har en aning om det går att konfigurera Pokertracker att fungera med SvS? Nu har jag spelat helt utan PT och Gametime vilket är ok, men jag hade gärna sett statsen på folk.

 

Det går att köra PT & Gametime på svs om du använder HHconverter, lite struligt men funkar fint när man fått igång allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...