Gå till innehåll

44 HU med 15BBs


rickie

Recommended Posts

Går den att vika om man langar in 3BB?

 

Det gör jag sällan, det finns helt klart folk som är så urbota passiva och förutsägbara att jag hittar vik nån gång ibland där, men det kan ju fortfarande vara fel spel av mig.

 

Är det inte jobbigt att folk pushar massa händer som de annars skulle lagt då?

 

Det måste ju uteslutande vara händer vi leder mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör standardraise, vilket kan vara 2bb eller 3bb. Och normalt syn mot push (vilket alla omslag pre räknas som). Shove gör jag bara om jag har bråttom iväg någonstans.

 

Mina argumenten för olika betsizes har inget med 44 att göra, utan hur lätt man tror det är att stjäla floppen post och pre. Det är väldigt sällan som jag varierar betstorlek pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör jag sällan, det finns helt klart folk som är så urbota passiva och förutsägbara att jag hittar vik nån gång ibland där, men det kan ju fortfarande vara fel spel av mig.

 

 

 

Det måste ju uteslutande vara händer vi leder mot.

 

 

Stämmer iförsig, men är väl så nära coinflipp så man hellre snor blindsen rakt av tänkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer iförsig, men är väl så nära coinflipp så man hellre snor blindsen rakt av tänkte jag.
Oftast är det ju så. Problemet blir att du börjar läcka en massa info om du har olika öppningsstorlekar, och imo så är 15bb för mycket för att bara köra openshove om man inte känner att man ligger under skillmässigt eller vill från bordet snabbt.

 

Skulle säga att standardraise där är 2-3bb lite beroende på hur lätt/svårstealad man bedömer att potten är. Ju svårare den är att ta oförtjänt, ju mindre höjning. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...