Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena, är väldigt grön på flerbordsturneringar har inte läst mycket om det heller men det känns som jag kan teorin bakom och är bättre än genomsnittet, speciellt postflop.. Plockar upp AK och gör en given höjning och personen efter mig går all in.

Det är ett hyffsat tidigt stadie i turneringen och jag känner inte att stacken börjar krisa, har inte heller sett fi . De händer som känns möjliga han kan ha är AQ, AK, KK, QQ, JJ. Därför blir beslutet ett coinflop för min del och jag väljer att folda, är detta helt fel eller är det rätt att inte överspela sina AK alltör mycket i ett hyffsat tidigt stadie av turneringen. Det känns lite klent att slänga den för bara 20bb men tar och gör det ändå är det helt åt helvete eller en hyffsat stark läggning?

Current Number of Players: 9

mikko82 start position: 2,213.00

Emilia86 start position: 2,420.00

Isovihu start position: 5,050.00

umepoker start position: 4,490.00

WILDCATS22 start position: 3,320.00

Pudya start position: 4,545.00

Da-Man start position: 5,445.00

j416413 start position: 8,543.00

WRECCO start position: 5,724.00

Pudya posts small blind (50)

WILDCATS22 posts big blind (100)

Emilia86 is dealt down [Kc Ah]

umepoker folds

Isovihu folds

Emilia86 raises to (300)

mikko82 raises to (2213) and is all-in

WRECCO folds

j416413 folds

Da-Man folds

Pudya folds

WILDCATS22 folds

Emilia86 folds

mikko82 is refunded (1913)

mikko82 wins (750)

Postad

I poker handlar det om att göra så få misstag som möjligt och som du skriver har du över 20xbb. Varför syna en all-in med AK där ?

Å andra sidan, har killen gått all-in mycket tidigare, har du någon read på han så kan man hitta syn.

Jag tycker att läggningen var bra.

Hur gick turneringen ?

Postad

svårt beslut. Det är dock många fler som spelar 99-QQ så här tidigt i MTTs då de vet att de bara får syn av AA o KK(AKs) så det gör det till ganska lukrativt spel.

men i ditt fall skulle jag instasyna, när blinarna går upp till 75/150 har du under 10M kvar. och då är det ett sånt här läge men vill ha. dessutom är det liknande situation för fi här, så hans HD är vidare än du tror. Call.

titta dig inte blind på 20xbb, MTT handlar om vad de andra har lika mycket som vad du har för stack. Förslag till läsning om du inte redan läst: Harrington om hold'em. har inte gjort mig till ett proffs, men hjälpt i sånna här beslut:-D

Postad

Ser inte hur du ska kunna lägga här. Vad är average på? Det lär vara över 30bb iaf. Skulle aldrig släppa AK om det rör sig om en stack som är en bit under average. Speciellt inte för trebet som eurytmech påpekar.