Gå till innehåll

MTT 3 kvar. Ska man gå för 1:a eller fega?


Recommended Posts

Den här blir jag inte klok på:

 

Seat 1: Fi 1 ($156,064 in chips)

Seat 2: knapp_0 ($133,290 in chips)

Seat 4: Fi 2 ($52,646 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Fi 1 posts blind ($5,000), knapp_0 posts blind ($10,000).

 

Knapp_0 får AQo

 

PRE-FLOP

Fi 2 folds, Fi 1 bets $151,064 and is all-in

 

Fi 1 har pushat med KJ, A2 od. Han har klonkat och snott friskt från mig.

Jag tror jag har minst 50% mot honom. Solklar syn tycker jag egentligen. Problemet är Fi 2, en tight rackare, som precis blivit ordentligt kort.

 

Prisstrukturen är sådan att trean får 500. Tvåan får 800. Ettan får 1250.

 

Synar jag och vinner är jag monster-chippie mot två kortisar. Synar jag och förlorar så ger jag bort 300 dollar till Fi 2.

 

Lägger jag mig är jag kanske/troligtvis inne i en HU med 50% mindre stack än Fi 1 som garanterat kommer sätta press på mig.

 

Vilket beslut ger mest $?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver vinna 59% av gångerna för att synen ska vara lönsam enligt mina beräkningar. Jag tror du har mer än det i det här läget, men jag har inte testat mot någon vettig handdistribution.

 

Mitt överslag var att jag vid syn har 60% chans att komma etta -> $450.

 

Och vid en fold har jag 80% till $300 -> $240. Och har jag då över 35% vinstchans HU så blir folden EV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu fick in allt rätt i SNGPT är det en syn om han ställer med vidare range än 28% Sklansky-Chubukov.

 

Det kanske känns som att han ställer med ännu mer, men "KJ, A2 o.d." ingår i ännu snävare distributioner. Kom också ihåg att han är en tänkande spelare som (åtminstone på nån nivå) är medveten om sin image. Han kan ha tightat till sig en massa efter att ha byggt stack på dig.

 

10% push -$74

20% push -$14

30% push +$3.6

40% push +$9.6

50% push +$15

 

Ditt icm-värde:

Vid förlust: $500

Vid vinst: $1144

Vid lägg: $892

 

Förlorar du en slantsingling torskar du $392. Vinner du tjänar du $252. Jag får det till att du måste vinna 61% av gångerna för att synen ska betala sig.

 

Lillstacken kombinerat med en trubbig prisstruktur talar för lägg. Är du bättre än motståndarna talar det också för lägg. Du har faktiskt tillräckligt med stack för att fortsätta spela.

 

(men förvänta dig inga fler AQ innan turneringen är över)

 

Rätt/fel är marginellt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi ställer med ATC så kan vi syna med 66+,A8s+,KTs+,ATo+,KQo om jag inte gjort något fel.

 

Det innebär att fi plockar upp potten i 88.7% av fallen, och annars har 32.418% equity då han blir synad.

Nu kan han så klart inte veta att vi vet att han ställer med ATC, och han kan inte veta att vi isf synar perfekt, men det borde ändå ge en fingervisning om hur brett han borde ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen får du fråga dig hur lönsamt det skulle bli att ta ledningen.

 

Är Fi1 lika lös som tvåa in i potten? Kommer de syna för smalt med sina 5 BB resp 2 BB-stackar? Skulle det att de sett dig syna med en kvalitetshand kunna få dem att lägga osexigare synhänder när du ställer med typ 100% efter att ha dubblat upp? I så fall talar det för syn.

 

Och förresten! Vinner du här lär Fi1 ställa sina 2BB utg nästa hand och du har lysande potodds att isoleringsställa efter. Det talar för syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...