Gå till innehåll

Italienska i chatten


Smool

Recommended Posts

Är det bara jag som blir störd av att det numera är mer regel än undantag att det pratas italienska och annat i chatten, åtminstonde på de lägre nivåerna? Satt t.ex på finalbord i en satellit där jag var ensam ej-italienarna och dom pratade ju på för fullt och man förstår ingenting...

Tycker att pokermanagerna borde ha lite bättre koll på detta eller är det helt enkelt till att lära sig italienska för att inte bli lurad i chatten :shock:

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också retat mig på detta inom b2b rätt länge, så fort någon skriver nåt på ett skandinaviskt språk så blir detta (med all rätt) censurerat. Men just italienska verkar av någon outgrundling anledning vara helt ok, någon representant som kan svara på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Sököborden verkar ju finska vara det allmänna språket. Kanske halv-ok då man förstår att dom inte är direkt trevliga mot varandra.. trots att man inte kan språket så fattar man vissa saker ändå.

När det gäller italienska så gillar jag inte alls när 2 snubbar från Bergamo sitter och babblar med varandra... man får nippriga konspiratiosnteorier ibland, men det är nog inget annat än vanligt slösnack.

Självklart borde B2B göra något åt saken - censurera bort allt utom engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att skandinaviska språk är lätta att identifiera i och med ÅÄÖ och programvaran har filter för detta? Smuts är vad det är.

 

Varje sajt borde ha ett (1) språk som gäller. Företrädesvis engelska som de flesta har ett hum om och för att de flesta pokertermer är på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...