Edling Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Har inte hand historien så jag försöker skriva istället. 4 st kvar Detta är en 20 manna SitGo så jag är alltså ITM. UTG är en kraftig loose raiser , ca 30% av alla händer. Han höjjer BB från 500 till 1XXX, ganska djup stack ca 7000 Jag sitter i BB med ca 3000 kvar(BB inte inräknat) och det foldas fram till mig. Visste att om jag pushade 3-3 så skulle jag med största säkerhet få syn och nästan garanterat en coinflip. Jag valde att pusha, han visade K8 och satte 8an på floppen. Är det korrekt att göra såhär? eller borde jag ha väntat tills jag får ett läge där dom kan lägga sig. På denna nivå (1€) så kan man blöda ner till ca 4bb utan att riskera flera syner vid en all-in. Citera
bossbaver Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Har inte hand historien så jag försöker skriva istället. 4 st kvar Detta är en 20 manna SitGo så jag är alltså ITM. UTG är en kraftig loose raiser , ca 30% av alla händer. Han höjjer BB från 500 till 1XXX, ganska djup stack ca 7000 Jag sitter i BB med ca 3000 kvar(BB inte inräknat) och det foldas fram till mig. Visste att om jag pushade 3-3 så skulle jag med största säkerhet få syn och nästan garanterat en coinflip. Jag valde att pusha, han visade K8 och satte 8an på floppen. Är det korrekt att göra såhär? eller borde jag ha väntat tills jag får ett läge där dom kan lägga sig. På denna nivå (1€) så kan man blöda ner till ca 4bb utan att riskera flera syner vid en all-in. äsch, all in måste va rätt här! Citera
Vrakman Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Jag viker hellre här och är först in nästa gång... Som bäst coinflip utan FE hos fi. Beror ju lite på de andras stackar också. Citera
Sansrom Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Du har nånstans runt 46% equity mot hans range och noll FE, så det är marginellt +cEV. Tror det är bäst att vika av $EV-skäl. Citera
svint0 Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Jag hade passat den tror jag. Det är i alla fall vad jag har som standard i turneringar. Jag pushar hellre ATC först in än typ "synar" mig all-in med coinflip, mtp att han garanterat kommer syna så. Annars om du känner för att gambla och inte bryr dig då du redan var ITM, så ser jag väl inget större fel med att gambla.. Annars så om du synar, och pushar flop, får du ihop till ett potbet då? en Stop'n'go kallas det väl?. Det kanske skulle funka också. fast rätt tveksamt mtp att du bara hade typ 6xBB Citera
mrALMIGHTY Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Intressant hand. Skulle vilja ha prisstruktur samt övrigas stackar för att våga mig på en utvärdring. Men ifall du väljer att spela låter en Stop´n go vettigt ifall du ändå inte har någon FE preflop. Citera
Blattanfejan Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Med den read han har hos FI känns stopngo kallt. Fold hade nog varit rätt för att istället vara först in. Å andra sidan, med en sån loose vid bordet kan det vara svårt att komma först in. Citera
Edling Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Normalt så hadde jag nog foldat handen men när han för 711 gången höjjde min BB så kände jag för slå tillbaks. Om jag dubblat upp så borde han tänka till innan han höjjer min BB igen. Dessutom även om det var ett misstag så var det bara marginelt. Citera
Ängeln17 Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Fold. Då oavsett kort FI har på handen så räcker det med en träff för att ditt par ska va laget. Känns som att det inte kan va mkt EV+ i det spelet. Som nån sa, bättre vänta till du kan va först in. Citera
Recommended Posts