brolija Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Om man hittar KK på given, höjer 4 BB och får två syn och jag sitter nu närmast dealer knappen av oss 3 som ska se floppen. Flopp: 5d,7h,6h Pot: 1.50$ Spelare1: Cheak Spelare2: Cheak Jag ? Vad skà man göra här? Citera
Appel Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Runt pot-bet tycker jag låter lagom. Sen får du ta ett nytt beslut på turnen om du får syn. Citera
brolija Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Att en bet ska göras tyckte jag också va given, därav betade jag pot på denna. Och fick syn av en spelare. På turn kommer J klöver, han cheakar. Eftersom jag höjt 0,50 innan flopp och han synade, lär han sitta med pocket eller två höga kort och efter att syna pot på floppen, satt jag honom på pocket. Jag kände på mig att han träffat sin triss, men här brister jag lite. Jag tryckte in stacken som ett slags "automatiskt försvar" och han synar, visar upp 5.5. Det är just på K.K A,K och A,Q som jag förlorar mest pengar.. Några små tips? Citera
Pokershark Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Ja att gå all in på turnen lär ju vara idiotiskt om båda sitter på fulla inköp. Antingen fegar du ur och checkar och beroende på hur rivern ser ut och hur hårt fi bettar på rivern ser du ifall det är värt att syna. Checkar han rivern kan du värdebetfolda och du får antagligen syn av ett mittenpar. Annars bettar du turnen typ 75% och får du omslag så lär det vara set nästan jämt på denna nivå och då kan du folda. Citera
Joe_21 Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Såna här floppar är generellt sett farliga då du sitter på överpar. Om du betar ut o får syn av en bra spelare bör du generellt ta det lite lugnt, då du oftast är uppe mot ngn form av drag + par som har dig i ett 50/50 läge, eller ännu värre, ett set, där du är dominerad. Att ställa turnen är otroligt kass, då du bara får syn av bättre händer, så det är inget värde i moven alls. I det här läget hade jag betat ut igen, och om han hade slagit om hade jag omvärderat. Något direkt svar på vad jag gjort går inte att ge, då det skiljer sig så mycket beroende på vem man är uppe mot, men mot en tight FI som jag inte har ngn direkt read på hade jag nog foldat mot ett starkt turnomslag. En check på turn är inte heller helt kass, då du håller potten nere, och kan syna ner en riverbet utan att commita dig för mycket till potten. Checken kan ju självklart inducera en bluff från FI, vilket är bra. Om du förlorar mest på dina monsterhänder bör du fundera en del på vad du gör för fel med dem. Det är de starkaste händerna, o således händer du bör vinna mycket med. Citera
Sideshow Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Såna här floppar är generellt sett farliga då du sitter på överpar. Om du betar ut o får syn av en bra spelare bör du generellt ta det lite lugnt, då du oftast är uppe mot ngn form av drag + par som har dig i ett 50/50 läge, eller ännu värre, ett set, där du är dominerad. Att ställa turnen är otroligt kass, då du bara får syn av bättre händer, så det är inget värde i moven alls. I det här läget hade jag betat ut igen, och om han hade slagit om hade jag omvärderat. Något direkt svar på vad jag gjort går inte att ge, då det skiljer sig så mycket beroende på vem man är uppe mot, men mot en tight FI som jag inte har ngn direkt read på hade jag nog foldat mot ett starkt turnomslag. En check på turn är inte heller helt kass, då du håller potten nere, och kan syna ner en riverbet utan att commita dig för mycket till potten. Checken kan ju självklart inducera en bluff från FI, vilket är bra. Om du förlorar mest på dina monsterhänder bör du fundera en del på vad du gör för fel med dem. Det är de starkaste händerna, o således händer du bör vinna mycket med. EDIT Citera
bananuz Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Att en bet ska göras tyckte jag också va given, därav betade jag pot på denna. Och fick syn av en spelare. På turn kommer J klöver, han cheakar. Eftersom jag höjt 0,50 innan flopp och han synade, lär han sitta med pocket eller två höga kort och efter att syna pot på floppen, satt jag honom på pocket. Jag kände på mig att han träffat sin triss, men här brister jag lite. Jag tryckte in stacken som ett slags "automatiskt försvar" och han synar, visar upp 5.5. Det är just på K.K A,K och A,Q som jag förlorar mest pengar.. Några små tips? Höj mer pre generellt, du vill oftast ha med dig en spelare till flop och aldrig mer än två. Satsa ordentligt på dragiga brädor så att motståndarna inte får odds att dra. Var beredd att släppa handen om du känner dig besegrad. Citera
dlinder Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Inget drag sitter på turn, och Fi visar själv ingen oro för den dragiga brädan. Det är rimligt att anta att vi leder alltså. Betta igen, om du är kort är det bara att ställa precis som du gjorde. Checka bakom på turn går inte på en sån här bräda. Citera
dlinder Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Höj mer pre generellt, du vill oftast ha med dig en spelare till flop och aldrig mer än två. Satsa ordentligt på dragiga brädor så att motståndarna inte får odds att dra. Var beredd att släppa handen om du känner dig besegrad. Om jag fattat rätt har han höjt först in till 0,50 på 0,05/0,10 blinds. Att höja mer vore galenskap. Citera
Bibben Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Om jag fattat rätt har han höjt först in till 0,50 på 0,05/0,10 blinds. Att höja mer vore galenskap. "höjer 4 BB" Citera
dlinder Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 "höjer 4 BB" Jag tror han menar att han höjer med och inte till 4bb, eftersom potten blir 3*5=15bb. Men det kan ju vara en massa limpers som foldat också. Kass HH hur som helst. Citera
svint0 Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Tilta mig. "cheak"? Okej On-topic. Jag hade inte foldat mot ett gäng tomtar på denna nivån. Du vinner nog oftare än du förlorar. och sen så tycker jag det räcker med 3/4-4/5 pot på floppen. Då har du väl åtminstone runt 2xpot kvar på turn. och kanske kan hitta vik om du är vektight! Citera
brolija Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Tack för alla svar, tror jag har lärt mig lite mer om hur jag ska spela dessa händer nu. Men det känns som att det är suitedconnectors som drar in de riktiga pengarna, och att dessa grymma givar bara är grymma om man kan spela dom rätt, annars raka motsatten. Nyligen förlorade jag ännu en sådan här hand. Jag sitter på Ah,Kh suited. Höjjer till 0,50$, två stycken synar och jag blir först ut att agera efter flopp. Flopp: Ks,7h,Ad regnbåge Jag betar 1$ Spelare1: fold Spelare2: Raise to 3$ Jag synar Turn: 3h ( Jag sitter alltså på färgdrag samt två högsta paren ) Jag chekar Spelare2: Bet 3$ Här anser jag min hand som grov favorit, möjligvis sitter han på A,A eller K,K, vilket skulle vara relativt otroligt. Och om han sitter på 7,7 så varför syna preflopp när två spelare lagt in markerna? Nu är detta inga skillade spelare och i 9 av 10 fall så betar dom stenhårt på ess med vilken sketen kicker som hälst. Därför går jag all-in. River: Js Han visar upp 7,7... Citera
bananuz Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Om jag fattat rätt har han höjt först in till 0,50 på 0,05/0,10 blinds. Att höja mer vore galenskap.Jag menade iofs som ett generellt råd och tittade inte så mycket på HH - jag tror att många inte får ut värde av sina AA/KK för att man generellt slår upp för lite pre och därmed skapar en multivägspott som man sen inte tar sig ifrån. Men eftersom han höjt 5BB pre behöver han ju inte det rådet då Citera
Recommended Posts