Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ganska intressant läge, fi är rätt stabil. Vi har spelat 3/4-handat i kanske 10-15 min nu och det har varit rätt löst spel med en del trebets. Jag höjer såklart rätt mycket från knappen, tror han har börjat tröttna lite, så hans trebetsrange är nog bred.

Kände mig lite kluven över hur jag skulle hantera fi's bet här, kommentera gärna preflop om det är någon som har något att invända där.

Seat 5 is the button

Total number of active players : 3

Seat 1: dpommo ( $1,099.50 )

Seat 5: HERO ( $1,469 )

Seat 6: 350bhp ( $1,987.50 )

350bhp posts small blind [$5]

dpommo posts big blind [$10]

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Th, Tc ]

HERO raises to [$35]

350bhp folds

dpommo raises to [$115]

HERO calls [$80]

** Dealing Flop ** [ 2s, 6s, 5d ]

dpommo bets [$195]

HERO ???

Postad

Äckligt mycket scarecards ju... Hur spelar ni turn om det kommer överkort, spader, stegen kommer osv? Stegkort är väl inte jättejobbigt kanske, men iaf.

Om det var oklart funderar jag självklart inte på fold här.

Postad
Raisar du så blir det ju sjukt lätt för Fi att spela korrekt. Antingen så vinner du en liten pott, eller så blir stackad. Kan tänka mig mer romantiska scenarion.

Det är precis det som är problemet med att höja, antingen tar vi ner potten nu eller som bäst har en coinflipp mot ett drag.

Postad
Äckligt mycket scarecards ju... Hur spelar ni turn om det kommer överkort, spader, stegen kommer osv? Stegkort är väl inte jättejobbigt kanske, men iaf.

Om det var oklart funderar jag självklart inte på fold här.

Syyyn och kommer det en spader är det ju bara bra, bara att reppa färgen på turn.

Postad
Syyyn och kommer det en spader är det ju bara bra, bara att reppa färgen på turn.

haha är du seriös? göra om överpart till bluff alltså? lols. lirar du ongame?

syna flop. omvärdera turnzzz

Postad

jag kan ju inte säga att jag ligger på den nivån men på min nivå^^, då hade jag bankat på som någon sa innan, för att möjligtvis skrämma bort någon hand. men jag vet inte, jag hade nog spelat så iaf. Det kanske är därför jag inte är på de nivåerna heller :S.

Postad

Jag tycker nog att syn är det enda logiska i läget. Som redan sagts så är det kanske lite magstarkt att höja här, då ett ställ blir otroligt svårt att hantera från FI.

Det intressanta blir turnen imo. Om FI checkar turn, vad gör vi då (om vi utgår från att ett hyfsat ofarligt kort kom) Betar vi ut då, och vad gör vi om FI CRAI i det läget? (vilket är ett spel som jag skulle kunna tänka mig att många skulle dra i det här läget med JJ+)

Postad
Är motståndaren bra ( kan lägga ett högre par ) så hade jag nog ställt in

LOL det var nog det sämsta rådet jag läst på länge. Trodde redan det var på babystakes man lärde sig att aldrig försöka bluffa bort ett högt par och speciellt inte ifrån en bra spelare.