edison Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 Ganska intressant läge, fi är rätt stabil. Vi har spelat 3/4-handat i kanske 10-15 min nu och det har varit rätt löst spel med en del trebets. Jag höjer såklart rätt mycket från knappen, tror han har börjat tröttna lite, så hans trebetsrange är nog bred. Kände mig lite kluven över hur jag skulle hantera fi's bet här, kommentera gärna preflop om det är någon som har något att invända där. Seat 5 is the button Total number of active players : 3 Seat 1: dpommo ( $1,099.50 ) Seat 5: HERO ( $1,469 ) Seat 6: 350bhp ( $1,987.50 ) 350bhp posts small blind [$5] dpommo posts big blind [$10] ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Th, Tc ] HERO raises to [$35] 350bhp folds dpommo raises to [$115] HERO calls [$80] ** Dealing Flop ** [ 2s, 6s, 5d ] dpommo bets [$195] HERO ??? Citera
Gyre Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 Finns väl inte så mycket annat än syn där, det kluriga blir hur vi tar oss vidare om han skjuter turn tycker jag. Citera
edison Postad 26 April , 2007 Författare Rapport Postad 26 April , 2007 Äckligt mycket scarecards ju... Hur spelar ni turn om det kommer överkort, spader, stegen kommer osv? Stegkort är väl inte jättejobbigt kanske, men iaf. Om det var oklart funderar jag självklart inte på fold här. Citera
iamivar Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 Raisar du så blir det ju sjukt lätt för Fi att spela korrekt. Antingen så vinner du en liten pott, eller så blir stackad. Kan tänka mig mer romantiska scenarion. Citera
Gyre Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 Raisar du så blir det ju sjukt lätt för Fi att spela korrekt. Antingen så vinner du en liten pott, eller så blir stackad. Kan tänka mig mer romantiska scenarion. Det är precis det som är problemet med att höja, antingen tar vi ner potten nu eller som bäst har en coinflipp mot ett drag. Citera
Machmalo Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 Äckligt mycket scarecards ju... Hur spelar ni turn om det kommer överkort, spader, stegen kommer osv? Stegkort är väl inte jättejobbigt kanske, men iaf. Om det var oklart funderar jag självklart inte på fold här. Syyyn och kommer det en spader är det ju bara bra, bara att reppa färgen på turn. Citera
All in Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 Syyyn och kommer det en spader är det ju bara bra, bara att reppa färgen på turn. haha är du seriös? göra om överpart till bluff alltså? lols. lirar du ongame? syna flop. omvärdera turnzzz Citera
Pey Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 Ser ut som ett typiskt läge att panka på ! Hoppas du redde upp det. Citera
MFS Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 jag kan ju inte säga att jag ligger på den nivån men på min nivå^^, då hade jag bankat på som någon sa innan, för att möjligtvis skrämma bort någon hand. men jag vet inte, jag hade nog spelat så iaf. Det kanske är därför jag inte är på de nivåerna heller . Citera
Pokershark Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Bara att syna floppen där. Fortsätter han bomba turnen så blir det lite klurigt men jag skulle nog folda då. Förhoppningsvis så orkar han inte skjuta två tunnor när du visat så mycket styrka. Citera
Sideshow Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Är motståndaren bra ( kan lägga ett högre par ) så hade jag nog ställt in, annars syna och utvärdera turn. Är mer troligt att han har två höga än stål där. Citera
All in Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 haha hur fan är folk funtade.. bluffa inte med överpar. pusha för att han ska lägga en bättre hand är inte bra. punkt. syna flop. punkt. tilt. Citera
Joe_21 Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Jag tycker nog att syn är det enda logiska i läget. Som redan sagts så är det kanske lite magstarkt att höja här, då ett ställ blir otroligt svårt att hantera från FI. Det intressanta blir turnen imo. Om FI checkar turn, vad gör vi då (om vi utgår från att ett hyfsat ofarligt kort kom) Betar vi ut då, och vad gör vi om FI CRAI i det läget? (vilket är ett spel som jag skulle kunna tänka mig att många skulle dra i det här läget med JJ+) Citera
ebisumaru Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Är motståndaren bra ( kan lägga ett högre par ) så hade jag nog ställt in, annars syna och utvärdera turn. Är mer troligt att han har två höga än stål där. eeeewwwwwww Citera
Pokershark Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Är motståndaren bra ( kan lägga ett högre par ) så hade jag nog ställt in LOL det var nog det sämsta rådet jag läst på länge. Trodde redan det var på babystakes man lärde sig att aldrig försöka bluffa bort ett högt par och speciellt inte ifrån en bra spelare. Citera
RuchYa Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Vad hände sen? Det intressanta är ju turn beslutet... Citera
ebisumaru Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Vad hände sen? Det intressanta är ju turn beslutet... . Citera
Recommended Posts