crillux Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 I min förra dagbok (http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=9969) så var meningen att bygga rulle till 3-400 BB på $0.5/1 för att kliva upp till 1/2 senast i juni förra året. Det gick inte särskilt bra. Efter att ha drabbats av någon slags känsla av att "jag kan det här" så gick det snabbt utför under första delen av 2006. Därefter svängde det hit och dit och när jag klappade igen dagboken på grund av tidsbrist så låg jag på plus/minus noll i spelet, men en rulle runt $500 med hjälp av bonusar. Efter det har jag spelat lite mer sporadiskt men lyckats spela upp min rulle till dryga $650 dollar. Inget skottande, och inga lustigheter. Jag har lärt mig mycket under den här tiden. Främst har jag lyckats kasta FPS (Fancy Play Syndrome) över bord och spelar en bättre poker där jag inte slänger bort chipsen på att jaga omöjliga händer (som ändå bara blir 2nd best). Om inte annat så tyder PT-siffrorna på det. Jag har dessutom fördjupat mig en del i pokerteori och nu ger jag spelet ännu en chans. Jag kommer att spela FL fullring $1/2. Nu i början på Bestpoker för att cleara en bonus, och därefter vill jag ha tips på siter att spela vidare på. Gärna någon med bra bonus och gott om bord... Den här dagboken är tänkt att innehålla både HH's, lite resultatrapportering, frågeställningar och allmän filosofi om både pokerspel och annat intressant. Shuffle up and deal!
Saint_Bjorn Postad 26 April , 2007 Rapport Postad 26 April , 2007 God lycka! Personligen föredrar jag 6-max, men ska ändå försöka följa din dagbok. FullTilt har ju en bra bonus på 100%, max $600. Har ingen bra koll på trafiken på fullring-borden. Tyvärr har trycket iaf sjunkit något på SH-borden sen i höstas. Det finns alltid spel, men man kan inte alltid välja och vraka bland en massa bra bord. Men bonusen är nog värd att cleara iaf.
crillux Postad 26 April , 2007 Författare Rapport Postad 26 April , 2007 Jag håller som sagt på att cleara en bonus på Bestpoker, och frågan är var jag ska ta vägen sen... Jag har konton på Betfair, Bet365, Full Tilt, Party, Stars, VC och WPX. Så där är det inte aktuellt med signup-bonus. Eurobet vill jag inte spela på. Någon som har några bra förslag? Dels på signup-bonus men också på var man ska lira som regular på $1/2. Vilka sajter har bra spel, samt intressanta reloadbonusar och poängsystem? Förslag mottages tacksamt.
crillux Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Hmm, kanske har jag funnit rätt ställen ändå? Titanpoker har ett okej erbjudande där man får $50 utan motprestation + 100% på första insättningen. Låter okej. Tänkte inte sätta in mer än max $100 för att ha en rimlig chans att cleara. Dessutom verkar Pokerroom ha en sjysst variant med 200%. Kanske kan den också vara nåt... Rekommendationer?
stenarn Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Hmm, kanske har jag funnit rätt ställen ändå? Titanpoker har ett okej erbjudande där man får $50 utan motprestation + 100% på första insättningen. Låter okej. Tänkte inte sätta in mer än max $100 för att ha en rimlig chans att cleara. Dessutom verkar Pokerroom ha en sjysst variant med 200%. Kanske kan den också vara nåt... Rekommendationer? Ska du köra Ongame är det vettigare att köra TowerGamings 5x (max $200) istället för PokerRooms 10x.
sorenj Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 in å kolla på bonuswhores.com, där står det en massa bonusar
crillux Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Skitbonus på Bestpoker! Det visade sig att man inte bara behövde "cards dealt" utan ha slängt in pengar i en pott som rejkas för att få några player points... Inte lätt på 1/2 eftersom det tas ganska måttlig rejk och man kan ju inte gärna sitta och slaska iväg pengar bara för att det är kul med bonus. Troligen kommer jag inte hinna med den. --- Då jag inser att jag dessvärre har konton på en hel skrälldus med siter (där jag försökt men inte hunnit cleara bonusar) så måste jag nog tänka mig för i fortsättningen för att inte bränna bonuschanser i onödan. Jag har inte lyckats begripa om jag fick pf.nu's Unibetbonus, men det kommer kanske besked i frågan. Så här blir det nu: Jag tänker köra på TowerGaming's bonus (tack "tanten"), och därefter ge mig på Titan Poker. När det är klart så är det väl läge att fundera på var man ska hålla till på mera reguljär basis. Vilka sajter har bra lojalitetsprogram? WPX är ju trevligt eftersom man får tillbaka rejken, och sen tycker jag både Full Tilt, Party och bet365 har trevliga klienter. Stars har sjysst spel och vettig nivå på rejken, men jag gillar inte klienten riktigt. William Hill känns ju attraktivt eftersom de betalar bonus för timmar vid bordet. Är Ladbrokes något att fundera på? Känns som att jag kommer fortsätta på WPX samt någon mera site, men fler än 2 blir nog för mycket då jag inte spelar så där vansinnigt många timmar i veckan. Och man vill ju gärna åtnjuta eventuella fördelar för "lojala" spelare.
crillux Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Nu blir det William Hill ett tag för att testa deras bonus för bordstimmar och signup som bygger på spelarpoäng. Crypto blir en ny erfarenhet för mig. Några resultat väntar jag med att redovisa tills jag har åtminstone 3k händer på 1/2. Lite HH's blir det dock så snart jag har funderingar att komma med. --- I övrigt sitter jag mest och nyser pga av jävla pollenallergi.
morberg Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Då jag inser att jag dessvärre har konton på en hel skrälldus med siter (där jag försökt men inte hunnit cleara bonusar) så måste jag nog tänka mig för i fortsättningen för att inte bränna bonuschanser i onödan. Det är inte något du behöver bekymra dig om. Sign-up-bonusar är inget att bry sig om. Reload-bonusar är nöten.
AnnaDea Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Nu blir det William Hill ett tag för att testa deras bonus för bordstimmar och signup som bygger på spelarpoäng. Crypto blir en ny erfarenhet för mig. Några resultat väntar jag med att redovisa tills jag har åtminstone 3k händer på 1/2. Lite HH's blir det dock så snart jag har funderingar att komma med. --- I övrigt sitter jag mest och nyser pga av jävla pollenallergi. Så du vet så är det bara max 5 bordstimmar = £25totalt.
crillux Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Det är inte något du behöver bekymra dig om. Sign-up-bonusar är inget att bry sig om. Reload-bonusar är nöten. Den som fick nöten nån gång... Men allvarligt talat, vilka sajter har bra reload?
crillux Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Överkort... Denna ständiga källa till bekymmer. Framför allt har jag problem ur position utan träff. T ex höjer jag först in från UTG+2 med AQo och får syn av knappen. Hur gör vi då när floppen kommer 26T rainbow? Bet/fold? Potten är ju hyfsat liten. Jag upplever att om man gör C/R här så får vi oftast syn, och sen är beslutet svårt igen på turn. För checkar vi så kommer ju knappen oftast att beta, och då måste man väl ändå lägga? Betar vi själva så känns risken överhängande att vi bara får syn om vi ligger efter mot typ K6o eller liknande... Hur hanterar ni era överkort?
crillux Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2007 För er som läst mina poster i handanalysen så kan jag berätta att det måste varit jäkligt tillfälligt med så pass lösa bord (7 spelare till rivern!). I går kväll var det läskigt tight vilket leder mig till dagens fundering: - Eftersom folk viker för höjningar väldigt ofta är det svårt att få ut något av monsterhänderna. Är det då värdefullt att redan från mittenposition börja höja med mera marginella händer? Säg att vi får blindsen 5 av 6 gånger genom att höja från sen mittpos. Hur vid HD kan vi då ha för att höja först in? Hur ska jag fundera kring mitt EV här? En och annan gång lär vi också få ett 3-bet emot oss.
crillux Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Tss... Ingen som läser? Eller är det så jävla ointressant så att ni inte orkar kommentera det jag skriver? Det är tight på William Hill, och jag antar att det beror på att det grindas mycket bonus där just nu. Kommer att spela där maj ut åtminstone då även jag jobbar mot bonus. --- Något som ytterst gärna får kommenteras är vilken HD jag ska ha (nåt att använda som riktlinje i alla fall) för mitt försvar av BB mot steal raise från knappen. Det känns som att 99+ och AQ+ kan 3-betas. Är det för tight? Med vilka händer synar man? --- 2479 händer avverkade och några tusen till får det bli innan vi ger oss in på resultatet. Är 18,96% i VPIP för lågt på fulla bord?
elvisero Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Har du PT kan du ju se attempt to steal på knappkillen, och göra en bedömning därifrån. Annars tycker jag att det låter lite tajt att bara ta med 99+. Jag skulle lätt kunna tänka mej att 3beta 5or om jag kände att raisern inte kan ta så mycket press. A10+ också. Men jag tror att jag kanske är lite grötig i mitt lir, och skulle nog må bra av lite av din disciplin:-) lycka till hursom! Och kika i Small stakes holdem, om du inte redan har gjort det, den är ju skriven för dej, i princip. EDIT: skrev den här i en annan tråd också, jag brukar kika i den tråden när jag undrar om ptstats, hoppas du kan hitta något i den också... http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=2129882&an=0&page=0#Post2129882 enligt den ligger du ju precis i mitten för vpip som "ska" ligga mellan 16.31-19.49
crillux Postad 9 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2007 Så fel det kan bli... Bestämde mig för att prova en SnG, och utsåg Partyspelarna till offer. Dessvärre ringer telefonen och därför är jag lätt frånvarande när jag klickar upp en turnering på $10+1. Turneringen startar och jag inser att det är en FL-turnering. Och FL-spelet i sig är jag väl bekväm med, men hur i hela världen förändrar man sin strategi när det helt plötsligt är turnering istf CG? Eftersom jag inte hade en aning så spelade jag som jag gjort i ett CG förutom att jag vek några händer vid 4 spelare kvar som jag nog hade spelat i ett CG. Slutade 3:a och det får jag väl nöja mig med.
Miami Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Jag hade en fin starthandstabell för 6-max men den är borta..här är ett ukast i alla fall; finns säkert massa luckor. Dom får du täppa till själv! GL! Button: Axo, K6o, Q8o, J9o, 89o, Axs, Kxs, Q6s, J7s, T8s, 97s, 65s, 22+ RR mot Co or: A8o, A6s, KTs, KQo, QTs, 44+ CO: A7o, K8o, Q9o, JTo, Axs, K5s, Q7s, J8s, 87s, 44+ RR mot Hij or: ATo, ATs, KQs?, 77+ Hij:A8o, KTo, QTo, JTo, A3s, K7s, Q9s, 98s 44+ UTG: ATo, KJo, A4s, K9s, QTs, T9s, 44+
Saint_Bjorn Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Jag hade en fin starthandstabell för 6-max men den är borta.. Vill minnas att det finns/fanns en på 2+2
crillux Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Tack boys. Jag kommer dock att spela minst 10k händer (och det ska vara m gott resultat på 1/2) på fulla bord innan jag börjar snurra omkring på SH. Känns som att det är bra att bygga lite vinst innan eftersom svängningarna blir mycket större och kan påverka självförtroendet. --- Jag spelar som sagt mot bonus på WH, men har spelat några 100 händer på Party också och det är en riggad jävla skitsite! Är det inte så man skriver när det inte går bra, och man åkt på några sura utdragningar? Givetvis måste det vara siten det är fel på. Min poker är ju perfekt... --- Spelet på 1/2 visar ett lätt minus än så länge (ca 3k händer) men i bankrullen är det + tack vare bonusgrindande. Gott så. Resultatavstämning kommer som utlovat vid 5k händer. I ITH står det för övrigt att även en riktigt bra spelare kan behöva 1400(!) timmar för att ens nå break even. Stämmer det verkligen? --- Målet för 2007 blir att jobba upp en BR för $2/4 och då vill jag ha 400BB för att känna mig bekväm. Så $1600 siktar jag emot.
crillux Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 I min förra dagbok fick jag en "avhyvling" för mitt tjat om att skydda handen och ta betalt av färgdragen. I samband med det så fick jag ett tips om ett inlägg av Ed Miller på 2+2. Läs! Ett måste för alla limitspelare. Det är ganska uppenbart att många FL-spelare (inklusive jag själv) har en felaktig uppfattning om hur man spelar mot färgdrag. --- Jag har fortfarande svårt med mina överkort, särskilt OOP. Måste lära mig att lägga snabbare.
crillux Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 Alldeles för lite tid att spela, men jag jobbar på för att cleara min bonus på WH även om jag troligen inte kommer att fixa hela. För mycket annat som ska göras runt ikring. En kort session i går som iaf slutade på +. I HA-forumet finns en HH. --- 2844 händer spelade på 1/2. Redovisning av stats kommer efter 5k händer. Har börjat läsa Hold'em Poker for Advanced Players. Verkar intressant, även om författarna varnar för att försöka använda en del av koncepten mot låglimitspelare. Något ska jag säkert hitta att ta med mig till borden iaf.
crillux Postad 24 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2007 Det går åt rätt håll i alla fall. Plussade ca 30BB igår på ca 300 händer så det får jag vara nöjd med. Hamnade till vänter om en riktig galning, och det var bara att vänta på händer och sedan låta honom sköta betandet hela vägen till river och sen höja och plocka in potterna. Det tog mig en liten stund att inse att han inte bara var aggresiv utan också helt oduglig. Han måste ha missuppfattat användningsområdet för bluffar i alla fall, för det var vad han sysslade med hela tiden, samt synade omöjliga händer på river. Bra för mig, trist för honom. --- Jag funderar över är varför vissa spelare går in med $400 på bordet i ett FL 1/2-parti. Mindervärdeskomplex? --- Nytt badrum snart klart hemma, om nu bara den förbannade rörmokaren kunde få arslet ur vagnen och koppla på vattnet. http://www.lyxhem.se är da shit för badrumsblandare.
crillux Postad 1 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2007 Det vill inte riktigt lossna. Under den här veckan har jag backat ca 45 BB. Inget jätteproblem, men det som inte känns bra är att jag förlorar alla stora potter. Däremellan blir det vinster, men jag blir som sagt ständigt utdragen i de lite större potterna. Mina set åker mot stegar, mina stegar mot färg osv... Har ett sånt där tråkigt läge just nu när känslan är att alla träffar sina drag mot just mig. Ni vet ju säkert hur det kan kännas... Med hjälp av RB och bonus så är ändå rullen totalt sett på + denna månad, men det är ändå störande att jag inte lyckas bättre vid borden. Blir lite HH's efter helgen så får ni dissikera och tala om vad jag gör för fel.
Recommended Posts