Gå till innehåll

NLT600- KK med jobbig turn


Recommended Posts

Tog upp den här handen i min dagbok för ett tag sen men fick inga svar så jag provar att posta den här.

 

Min image på bordet är lite av en bluffare eftersom jag fått visa upp några vid rivern, jag har spelat ganska tight annars men varit aggressiv postflop.

 

Jobbigt kort som kommer på turn, hur fortsätta här? Fi är 27/18/2.

 

Seat 1: CO ($600.00 in chips)

Seat 3: Button ($1,215.10 in chips)

Seat 5: SB ($239.60 in chips)

Seat 6: Hero is BB ($1,888.01 in chips)

Seat 8: UTG ($823.70 in chips)

Seat 10: MP ($600.00 in chips)

 

Dealt to Hero :Kh::Kc:

 

UTG: Raise $24.00

MP: Fold

CO: Fold

Button: Fold

SB: Fold

Hero: Raise $74.00

UTG: Call $56.00

*** FLOP *** 5 of Hearts4 of Spades4 of Hearts

Hero: Bet $125.00

UTG: Call $125.00

*** TURN *** Queen of Hearts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket mer än AA och QQ är du väl egentligen inte rädd för just nu. Han kan inte ha AhKh, för du har ju själv Kh, och någon annan AhXh eller A4 är väl inte rimligt. En kompetent fi trycker väl inte heller in 10% av stacken preflop med SC eller någon annan XhYh eller 55.

 

Därmed inte sagt att du måste beta igen, även om jag nog hade gjort det ganska ofta här. Om fi har AK eller AQ, och du checkar, så lär väl fi beta själv. Högre risk men antagligen högre EV. Du har ju dessutom nästnötflushdraget att falla tillbaks på.

 

Svårt dock att bestämma strategi utan att veta någonting om vad fi är för slags spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han hade 44?

Snälla, fråga inte sånt efter 4-5 svar. Det är inte resultatdelen du är i!

 

Jag gillar CRAI här med din image. Lite tråkigt om du drar dött men vi kan ju inte komma ifrån denna handen här enligt mig och då känns det som bästa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du tror du att han sätter DIG på? Om du har en aning om detta kanske det kan bli lite lättare att avgöra ungefär vilka händer han kan sitta med och därmed ge dig ett enklare beslut. Om han tror att du kan ha annat än överpocket tillräckligt ofta så är det väl fullt möjligt att man kan inkludera 66-TT/JJ i fi's HD efter synen på flopen.

 

Jag hade nog också gått på CRAI även om jag inte vet riktigt vad han sätter mig själv på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du tror du att han sätter DIG på?

 

Jag vet inte alls. Av döma av mitt tidigare spel så skulle jag inte alls vara stark här, skillnaden är att nu reraisar jag en UTG raise i BB och jag är oftast rätt stark då. Har ingen aning om fi vet om det eller inte.

 

Tidigare händer har jag reraisat i position eller slått om i blindarna mot co, knappen stölder med marginella händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag redan fått svar på den här handen, att den inte går att komma undan ifrån. CRAI verkar vara vad de flesta föredrar.

 

Jag betade $250 på turn och fick syn. Rivern var :Tc: och potten var så stor nu så jag pushade in resten och fick syn av :Jh::Th:. Kände mig bra dum efter handen och blev osäker på om jag spelade den för hårt men jag antar att det mest var otur.

 

Tack för svaren alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo men jag är mer ute efter att gissa va dom hade :P hehe ja förstår inte så mkt utav ert pokerspråk vettu! :mrgreen: va betyder CRAI?

Inte för att jag förstår det roliga i att få veta vad som händer i en random hand men visst... Men hela idéen med att posta en hand här är att folk ska ge kritik utan att veta hur det slutade. Då funkar det inte att fråga efter resultat efter fyra kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...