Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!

lundis

Recommended Posts

• Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har ett problem som jag tror PO är orsaken till.

Om jag kör PO på Prisma och PP samtidigt, så har "knapparna" på PP (dom som är på bordet Call Raise Fold) en förmåga att försvinna, det händer inte hela tiden men det brukar uppstå när jag stänger ner ett bord på Prisma.

Har någon annan drabbats av detta problem ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senare tiden har PO börjat agera väldigt märkligt. Efter ett tag blir det väldigt segt och tar samtidigt mer och mer minne och processorkraft (upp mot 100 mb minne). Får ofta starta om det för att lugna ner processorn (har fläktar som låter massor). PO verkar också inte vilja stänga av sig ordentligt, ofta ligger processen kvar långt efter jag stängt av.

Någon memoryleak eller nåt? Bara jag som upplever detta?

Länk till kommentar

På senare tiden har PO börjat agera väldigt märkligt. Efter ett tag blir det väldigt segt och tar samtidigt mer och mer minne och processorkraft (upp mot 100 mb minne). Får ofta starta om det för att lugna ner processorn (har fläktar som låter massor). PO verkar också inte vilja stänga av sig ordentligt, ofta ligger processen kvar långt efter jag stängt av.

Någon memoryleak eller nåt? Bara jag som upplever detta?

Du är inte ensam.

Länk till kommentar

Fick Application error på MySQL när jag började tracka 2 bord samt att flimret kom på siffrorna då också, fick stänga ner PO och drog igång igen men så fort jag valde att köra mer än ett bord fick jag problem med flimmer. Detta var på Ladbrokes...

Prima har mycket högre omritningsfrekvens än andra sajter, därför kan overlayen blir flimmrig vid flera bord om inte din processor klarar detta. Du kan ställa detta själv via settings för overlayen i PO, settingsen "Draw Text Frequency reglerar hur ofta PO ritar om statistiken. Ställer du upp denna minskar flimmret men din processor belastas hårdare, default är 4. (Har du exempelvis väldigt bra dator kan du köra typ 7-8 och inte ha något flimmer alls. Vi kommer att fixa till så att flimmret försvinner för alla datorer, jobbar för tillfället på detta. Fungerar MySQL nu eller?

Jag har ett problem på Prima som kanske redan tagits upp.

Hålkorten försvinner ibland och blir baksidan på korten istälelt för t ex K K (jag får bara de händerna). är detta en bugg som finns rapporterad och håller ni på att lösa den?

Nej, detta har inte rapporterats. Kan du PM:a mig din loggfil? (finns i ../pokeroffice/logs/systemlog.txt). Tack!

1. Vad har du för dator?

2. Har du bytt till MySQL?

3. Har du stängt av dina egna total stats medans du spelar? (via Performance under statistics-menyn i live tracker, välj "Always exclude total stats for own player".

Har ett problem som jag tror PO är orsaken till.

Om jag kör PO på Prisma och PP samtidigt, så har "knapparna" på PP (dom som är på bordet Call Raise Fold) en förmåga att försvinna, det händer inte hela tiden men det brukar uppstå när jag stänger ner ett bord på Prisma.

Låter märkligt att detta skulle bero på PO, vi har iof inte hårdtestat att köra PP och Prima samtidigt men ingen annan har hittills rapporterat något liknande och det låter lite ologiskt.

Går det att få % på statsen i overlayen?

Ja i pricip, från settingspanelen för overlayen kan du välja namn på varje stats. Genom att lägga en förskjutning i namnen kan du få procent, om du exempelvis har statsen sawflop, sawturn och aggression factor så väljer du inget namn på sawflop, namnet " %" på sawturn och namnet " %" på aggression factor. Du får då en rad som ser ut såhär: 35 % 67 % 3.0

Länk till kommentar

1. Vad har du för dator?

3. Har du stängt av dina egna total stats medans du spelar? (via Performance under statistics-menyn i live tracker, välj "Always exclude total stats for own player".

1. AMD 64 3200+, 1 gig ram

2. Inte om det var ett aktivt val. Har inte gjort något sådant, hur kollar jag detta?

3. Ja, ska testa med dem avstängda.

Länk till kommentar

2. Inte om det var ett aktivt val. Har inte gjort något sådant, hur kollar jag detta?

MySQL är en mycket snabb relationsdatabas som det finns stöd för i PokerOffice, du kan ladda ner och installera MySQL och sedan byta till denna i PokerOffice. Tydliga instruktioner finns i FAQ:n på vårt forum. Detta gör PO mycket snabbare och belastar din dator mindre.

Länk till kommentar

Fick Application error på MySQL när jag började tracka 2 bord samt att flimret kom på siffrorna då också, fick stänga ner PO och drog igång igen men så fort jag valde att köra mer än ett bord fick jag problem med flimmer. Detta var på Ladbrokes...

Prima har mycket högre omritningsfrekvens än andra sajter, därför kan overlayen blir flimmrig vid flera bord om inte din processor klarar detta. Du kan ställa detta själv via settings för overlayen i PO, settingsen "Draw Text Frequency reglerar hur ofta PO ritar om statistiken. Ställer du upp denna minskar flimmret men din processor belastas hårdare, default är 4. (Har du exempelvis väldigt bra dator kan du köra typ 7-8 och inte ha något flimmer alls. Vi kommer att fixa till så att flimmret försvinner för alla datorer, jobbar för tillfället på detta. Fungerar MySQL nu eller?

Har inte haft mer problem sen dess...en gång är ingen gång

Länk till kommentar

1. Vad har du för dator?

1. P4 2,4GHz, 512MB RAM

2. Ja, det hade jag innan senaste patchen också.

3. Ja.

Java-processen ligger ofta kvar och drar processorkraft eller mycket minne, "javaw.exe" eller nåt liknande heter den, kommer inte ihåg på rak arm.

Länk till kommentar

PO verkar också inte vilja stänga av sig ordentligt, ofta ligger processen kvar långt efter jag stängt av.

Jag måste avsluta processen manuellt efter datorn har stått och tuggat en stund. Något hänger sig.

"Avsluta Message Handler?"

1. Acer Aspire 5100. XP 512 MB RAM.

2. Nope.

3. Vet ej (sitter på jobbet nu och kan inte kolla).

Länk till kommentar

Jag köpte pokeroffice för mer än 8 månader sen, jag har tappat bort min kod. Hittar inte någon funktion där jag ska kunna hitta den på hemsidan ni hänvisar till. Jag har även skickat ett mail om detta, men inte fått något svar? Så jag testar här istället.

Peace

Länk till kommentar

Jag har kört PO ett tag på en maskin och har nu köpte en ny. PO är installerat och jag har spelat lite så den nya databasen har börjat "fyllas". Går det på något enkelt sätt att föra över databasen från min gamla maskin och fylla på databasen i min nya installation av PO? Dvs, kan man slå ihop två databaser?

Länk till kommentar

Jag köpte pokeroffice för mer än 8 månader sen, jag har tappat bort min kod. Hittar inte någon funktion där jag ska kunna hitta den på hemsidan ni hänvisar till. Jag har även skickat ett mail om detta, men inte fått något svar? Så jag testar här istället.

Skicka information om vilket betalningsätt du använde när du köpte PokerOffice (visa, neteller, etc) så kan vi lokalisera din nyckel och skicka om den till dig.

Jag har kört PO ett tag på en maskin och har nu köpte en ny. PO är installerat och jag har spelat lite så den nya databasen har börjat "fyllas". Går det på något enkelt sätt att föra över databasen från min gamla maskin och fylla på databasen i min nya installation av PO? Dvs, kan man slå ihop två databaser?

Nej, man kan inte slå ihop databaser med nuvarande version. Dock så hade du kunnat göra en backup av din gamla databas och sedan gjort restore på backupen på den nya maskinen och på så sätt fått med all data. Men om du redan börjat spela på den nya datorn så kan du inte slå ihop. Däremot så kan det kanske vara smart att öppna en ny databas och sedan restora din gamla databas i denna så har du iaf den gamla datan i det nya programmet (om än inte i samma databas)

Länk till kommentar