Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

Är det möjligt att dölja live tracker fönstret på nått sätt från skärman, och så att endast overlayen på borden visas. Det blir ganska jobbigt att ha 4 live tracker fönster öppna när man kör på 4 bord.. blir sammanlagt 8 fönster på skärmen.

Ja, när du startar en live tracker, om du kryssar ur alla rutor under "Live Window" så får du bara overlay.

 

Tack!

 

Går det även att dölja själva programmet så att den körs i bakgrunden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har försökt ladda ner PokerOffice från er sida vid flera tillfällen idag utan att lyckats. Den sitter bara och tänker när man trycker download och inget felmeddelande visas. Finns det någon annanstans jag kan tanka ner programmet?

Vår server har varit nere under dan, men nu är det uppe igen. Pröva igen så skall det fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tappar data i PO när jag kör på Stars. Eftersom jag har helt andra belopp i cashiern så är det inte så svårt att konstatera. Har dock inte brytt mig så mycket. Men nu dök ett fel till upp. Avslutade precis två bord och såg att statistiken gick in på fel nivå (0,5-1 istället för 1-2). Kan kanske ha att göra med att det kom en ny patch för Stars. Någon mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis två bord och såg att statistiken gick in på fel nivå (0,5-1 istället för 1-2). Kan kanske ha att göra med att det kom en ny patch för Stars. Någon mer?

Va? Kan du skicka en hand history från ett game där det blev fel? Dvs en hand history som sparas på din hårddisk. Leveln parsars rakt av från HH:s så om det blev fel måste formatet ha ändrats.

 

precis köpt PO undrar bara funkar det på unibet?

hitta inget om det på hemsida,så tänkte att ja får fråga här

Nej, PO har inget stöd för unibet än. Kommer dock i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis två bord och såg att statistiken gick in på fel nivå (0,5-1 istället för 1-2). Kan kanske ha att göra med att det kom en ny patch för Stars. Någon mer?

Va? Kan du skicka en hand history från ett game där det blev fel? Dvs en hand history som sparas på din hårddisk. Leveln parsars rakt av från HH:s så om det blev fel måste formatet ha ändrats.

 

Eeeh...vi kan väl bara helt enkelt avsluta ärendet här :oops:.

Mvh

Al.Z Heimer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först så skall jag tacka för ett kanonprogram..

Sedan en undran. Är det under utveckling ett stöd för Omaha i Poker Office ?

 

Prima-klienten har en omritningsfrekvens som är mycket högre än övriga sajter, detta kan göra att du upplever att overlayen flimmrar. Du kan finjustera detta i settingspanelen för overlayen. Ökar du värdet på "Draw Text Frequency" så minskar flimmret, dock på bekostnad av processorkraft. Det rekommenderade värdet är 4 (testa detta först), men det beror på vilken typ av dator du har. Vi skulle vara tacksamma för feedback angående detta, dvs vilket värde på denna som du tycker funkar bra för din dator (ange processorhastighet, kan ses i kontrollpanelen/system i XP, och antalet bord du spelar samtidigt). Stort tack på förhand!

 

Har en P4 2.8 med 1.5 GB ram när jag kör en uppdatering på 5 så tycker jag att det flimmrar minst när man kör på 2 bord....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Pokeroffice på min stationära dator. I sommar kommer jag inte spendera så mkt tid i min lägenhet, däremot kommer jag kunna använda min bärbara för att lira poker på. Kan jag installera pokeroffice på den och använda samma registration key, eller måste jag köpa en ny licens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Pokeroffice på min stationära dator. I sommar kommer jag inte spendera så mkt tid i min lägenhet, däremot kommer jag kunna använda min bärbara för att lira poker på. Kan jag installera pokeroffice på den och använda samma registration key, eller måste jag köpa en ny licens?

 

Kolla här

 

 

Inga problem så länge du inte lirar på bägge samtidigt för då avaktiveras nyckeln.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Pokeroffice på min stationära dator. I sommar kommer jag inte spendera så mkt tid i min lägenhet, däremot kommer jag kunna använda min bärbara för att lira poker på. Kan jag installera pokeroffice på den och använda samma registration key, eller måste jag köpa en ny licens?

 

Kolla här

 

 

Inga problem så länge du inte lirar på bägge samtidigt för då avaktiveras nyckeln.....

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade lite på pokerstars. PO dödade hela pokerstars när jag försökte starta trackern...

 

sedan så har PO fått ett väldigt fult fel. blir helt grått efter ett tag... typ som att WM slutar rendera innehållet i fönstret. tror jag har sett detta felet på den tiden man kodade java. ska jag mejla in lite skärmdumpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen möjlighet att det kommer stöd för seven card stud i framtiden? eller finns det redan och jag är dum i huvudet som har missat?

Det finns i planerna att lägga till stöd för ytterligare pokerformer, men det är relativt långt bort. Än så länge är det fokus på holdem.

 

sedan så har PO fått ett väldigt fult fel. blir helt grått efter ett tag... typ som att WM slutar rendera innehållet i fönstret. tror jag har sett detta felet på den tiden man kodade java. ska jag mejla in lite skärmdumpar?

Ja, gärna det. Men det låter konstigt, var det du som hade ett liknande problem tidigare?

 

Testade PO igår på Primanätverket(Gaming Club) fungerade bra ca 2 händer sen slutade det att fungera.

 

När släpps en officiel version(fungerade) för Prima?

 

Officiell Prima släpps snart, dock så skall det fungera redan nu. Kolla följande:

 

1. Har du en process i processlistan som heter POEngine.exe?

2. Du måste spela med ett fönster per bord ("Use separate windows per game")

3. Använder du mini-view? Mini view stöds ännu inte av PO.

 

Vilken version har du (kan kollas från Help-menyn, "About"). Pröva den senaste 1.87b (som även har overlay). Någon skillnad? Jag spelar själv på gaming club och det fungerar bra. Patch 1.87b kan laddas ner här: patch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Har kört PO på empire i 2 månader, men nu när jag fått ett rb konto på eurobet så har jag flyttat dit.

 

Men det verkar inte gå att kombinera statistiken i PO för olika displayname.

Jag får gå in i Ring Games->Select player för att få fram statistiken för mitt nya konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det verkar inte gå att kombinera statistiken i PO för olika displayname.

Jag får gå in i Ring Games->Select player för att få fram statistiken för mitt nya konto.

Ja, man kan inte kombinera olika nicks än, dock så kommer det finnas stöd för detta relativt snart (i någon av de kommande patcherna). Du kan välja vilket nicks du vill ha som default player i settings/preferences.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bestämt vilken klient ni kommer stödja härnäst? Ett önskemål från min sida skulle vara Absolute Poker (om det är genomförbart). Pokertrackers GT+ fungerar inte på den sajten, så där skulle ni vara ensam om ett profilerarprogram, och de ständiga reloadsen gör sajten attraktiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Officiell Prima släpps snart, dock så skall det fungera redan nu. Kolla följande:

 

1. Har du en process i processlistan som heter POEngine.exe?

 

Kan du förklara detta lite närmare, processlista? (jag är rätt trög) :oops:

 

Högerklicka på aktivitetsfältet.. Välj "Aktivitetshanteraren" sedan processer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är V1.87 OK? eller måste jag ha 1.87b?

Det spelar ingen roll vilken, har du 1.87b så får du även overlay.

 

Är det bestämt vilken klient ni kommer stödja härnäst? Ett önskemål från min sida skulle vara Absolute Poker (om det är genomförbart).

Det är inte bestämt vilket som kommer att släppas härnäst, men Absolute Poker är ett alternativ. Dock så är nog det troligaste att något annat kommer före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...