Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

Hej Fredrik, jag köpte Po för en vecka sen- det jag undrar är- kanske en support fråga i nått forum- men jag kan lika gärna fråga dig här. När man spelar turnering och blir flyttad till ett annat bord tvingas jag starta om Po.

 

Finns det nån lösning för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, i dagsläget så stöds inte multi-table trnys fullt ut, därför måste du starta om live trackern när du flyttas till ett nytt bord. Vi kommer på sikt att fixa till detta. Däremot så finns det en bra finess med PO när du kör multi-table trnys på Party, Stars etc. Starta igång live trackern på alla bord, dvs även de andra borden in turneringen. När du sedan kommer till finalbordet så har du all data på dina motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vil börja med att tacka för ett mycket bra redskap som hjälot mig mycket.

 

Kan inte kalla mig annat än nybörjare på poker och vill därför ställa en fråga gällande PO och utvärdering av sitt(mitt) spel.

 

Har spelat ca 1500 händer med varierande resultat, ena dagen går jag plus lita grann andra dagen är det minus lite mer, och ska jag vara ärlig har jag inte riktigt koll på varför. Jag är som sagt nybörjare och andvänder det som ursäkt för att det inte går spikrakt uppåt men det är inte en ursäkt för fortsatt dåligt spel.

 

Den kanske största anledningen till att jag skaffade PO var att jag ville utvärdera mitt spel för att hitta var jag gör fel och var jag kan förbättra mig. Men jag har inte riktigt klurat ut hur jag på bästa sätt skall använda PO för att identifiera var jag felar och var jag tjänar pengar.

Det kommer inte som en överaskning för mig att jag tjänar pengar när jag har kåk och att det kostar mig pengar när jag sitter på top par tex. Jag har inte hittat i manualen hur jag skall tolka och använda all den mycket fint presenterade information som PO kommer med.

 

Som ni säkert förstår så undrar jag hur jag kan andvända PO för att på bästa sätt bli en bättre holdem spelare?

 

 

Medans jag ändå är igång: En funktion jag saknar(eller missat) i Live Trackern, att på något sätt räkna med "discounted outs". Vilket påverkar beslutsunderlaget(pot oddset). tex. att programmet tar fram ett "X"-antal händer som är bättre än mina i tex. ett färg-drag (eller vad det nu kan vara)

T ex. jag sitter på Th9h, floppen är Ah-5h-2h, dvs jag har färg men inte Nuts. Någon kan sitta på Kh-Qh och jag är slagen, eller för den delen Kh-xh. Detta koncept blir kanske ännu viktigare på Turn och River.

 

Ser fram emot era synpunkter! Och råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är klara med alla nya features och håller för tillfället på med betatestning. Om inget oförväntat dyker upp så skulle jag tippa på i början/mitten på nästa vecka. Jag tror inte att du kommer bli besviken, det är en GRYM skillnad att spela med 1.80 och ha all statistik och pågående betting actions i realtid printat på pokerbordet.

 

Kommer det vara möjligt att lägga ihop databaser med olika namn i 1.80? Tex om jag spelar på multi under ett nick och party under ett annat, kommer det finnas ett smidigt sätt att samla alla händer i samma databas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som prövat på Pokerstarts med PO. Har fungerat jättebra för mig på Partynätverket, inga problem alls länge, men den tar helt enkelt inte upp någon information alls från Pokerstars. Live Analysisfönstret är helt tomt. Inga kort, ingen statistik...

 

Någon som vet mer?

 

Ominstallation fixade det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som prövat på Pokerstarts med PO. Har fungerat jättebra för mig på Partynätverket, inga problem alls länge, men den tar helt enkelt inte upp någon information alls från Pokerstars. Live Analysisfönstret är helt tomt. Inga kort, ingen statistik...

 

Någon som vet mer?

 

Ominstallation fixade det inte.

 

Jag hade detta en gång också på en SnG, jag stängde Livetrackern och startaden igen sen var allt grönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--Release Notes 1.80--

 

Vi har precis släppt version 1.80 av PO, här är de största nyheterna:

 

-Poker Table Overlay Statistics-

Du kan nu välja att få statistiken presenterad på själva pokerbordet! Fullt customiserbart, välj statistik, antal rader, färg, fontstorlek, bakgrund, etc.

 

-Poker Table Overlay Betting Actions-

Printar alla spelardrag i realtid på pokerbordet, fullt customiserbart.

 

-Poker Table Overlay Odds-

Printar pot odds och odds för att fullborda händer på pokerbordet. Fullt customiserbart.

 

-Database Management-

Tre nya databasfunktioner, Backup, Restore och Delete.

 

Kom gärna med feedback och buggrapporter på 1.80. Stort tack till Shakespear på pokerforum.nu vars inskickade kodförslag använts i settingsfönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars fixade sig i patchen, men någon overlay får jag ej (på Party då alltså). Ser ingen inställning för att sätta på det, och det öppnar sig inte av sig själv (kryssat i sakerna när live trackern öppnas så klart). Något jag missar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livefönstret funkar som det ska, förutom att jag märkt att ibland visar den inte vissa spelare, men det händer sällan.

 

Men nej, det är ingen overlay alls, ingenting.

 

#>22 Mar 2005 13:25:34 GMT PokerOffice started

____________________________________________________

| OS Architecture: x86

| OS Name: Windows XP

| OS Version: 5.1

|____________________________________________________

 

Using Version: [180]

java.io.FileNotFoundException: settings\defaultmckoi.conf (Det går inte att hitta filen)

at java.io.FileInputStream.open(Native Method)

at java.io.FileInputStream.<init>(Unknown Source)

at poker.MainGUI.D(Unknown Source)

at poker.MainGUI.do(Unknown Source)

at poker.MainGUI.a(Unknown Source)

at poker.r.<init>(Unknown Source)

at poker.ProgramLauncher.<init>(Unknown Source)

at poker.ProgramLauncher.main(Unknown Source)

Waiting for connections on port [19999]

Client connected (PTY)

java.net.SocketException: socket closed

at java.net.SocketInputStream.socketRead0(Native Method)

at java.net.SocketInputStream.read(Unknown Source)

at java.io.BufferedInputStream.fill(Unknown Source)

at java.io.BufferedInputStream.read(Unknown Source)

at poker.jni.b.run(Unknown Source)

java.io.IOException: Terminate

at poker.jni.b.run(Unknown Source)

Client connected (PTY)

 

 

#>22 Mar 2005 13:39:24 GMT PokerOffice started

____________________________________________________

| OS Architecture: x86

| OS Name: Windows XP

| OS Version: 5.1

|____________________________________________________

 

Using Version: [180]

java.io.FileNotFoundException: settings\defaultmckoi.conf (Det går inte att hitta filen)

at java.io.FileInputStream.open(Native Method)

at java.io.FileInputStream.<init>(Unknown Source)

at poker.MainGUI.D(Unknown Source)

at poker.MainGUI.do(Unknown Source)

at poker.MainGUI.a(Unknown Source)

at poker.r.<init>(Unknown Source)

at poker.ProgramLauncher.<init>(Unknown Source)

at poker.ProgramLauncher.main(Unknown Source)

Waiting for connections on port [19999]

Client connected (PTY)

Client connected (PTY)

Client connected (PTY)

java.lang.Exception: Couldn't match char

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.null(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.do(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.do(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.T(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

java.lang.Exception: Couldn't match char

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.null(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.do(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.do(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.T(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

java.lang.Exception: Couldn't match char

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.r.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.null(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.do(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.do(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.T(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

java.lang.Exception: Can't determine card

at poker.clientsniffer.CardRecMulti.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.CardFinderMulti.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.CardFinderMulti.a(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.null(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.h.run(Unknown Source)

java.lang.StringIndexOutOfBoundsException: String index out of range: -13

at java.lang.String.substring(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.do(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.do(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.T(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLP.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Fredrik.

 

Det ser bra ut i det stora hela. Måste dock lämna lite synpunkter

 

Om man väljer att INTE visa något i ett Live Analysis Window (dvs bockar ur display stats och display odds), så visas inte heller overlay:n. Bugg eller feature? Jag menar, man har ju inget behov av att visa infon i ett separat fönster när det ändå ska skrivs direkt på bordet.

 

Om man nu väljer att inte visa någon stats eller odds när man vill "tracka" ett bord (kanske för att man gått och lagt sig eller för att man kör med overlay), finns det då något behov av att öppna ett fönster över huvud taget? Vore det inte en ide att man inifrån huvudfönstret kan stänga ner LAW/overlay för de olika borden?

 

Jag skulle önska att möjligheten att inte visa "förklaringsraden" på spelbordet fanns (den som visas överst. ex: Nr Of Hands / Saw Flop % ...)

 

Jag skulle önska att när man gör en "mouseover" på en spelares overlay så visas en popup a'la post-it style med utförligare info.

Ex.

Jag har valt att visa VP$IP, VP$IP Session, $Won, $Won Session

Hos en fiktiv motståndare kan det då i overlayen se ut: 39/47/-15/2

Om jag nu gör en mouse over vill jag få upp en popup i stil med

VP$IP: 39 %
VP$IP Session: 47 %
$Won: -15
$Won Session: 2

 

Görs det någon alignment av texten i overlayen? Jag ökande storleken till 12 och då försvann en del av infon utanför bordet på snubben som sitter på den högra gaveln. Här borde man ju fytta texten till vänster så att all text får plats. Mao, de tre till höger - högerjusterad, de fyra i mitten - centrerade och de tre till vänster - vänsterjusterade

 

Man borde kunna välja om man vill ha texten utskriven på rad 1 eller 2 när man kör enradsinfo. Då kan man undvika textkrockar

 

Så det var mina initiala tankar och funderingar. Tack för ordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra för PokerOffice! Är väldigt nöjd med den nya patchen. Har dock en liten fråga som jag inte lyckas finna något svar på : Går det att visa "Playable odds" på bordet, i samma stil med "Pot Odds" som ju visas default.

Ja, i settings för Overlayen kan du kryssa i "Show Ranks and Outs".

 

Hej,

mina grafer under turneringsfliken sorteras efter det datum som turneringarna importerades till PO, och inte efter det datum som turneringen spelades. måste det vara så? eller går det att ändra på något sätt?

De skall visas enligt när de har spelats, dvs oavsett import. Skall kolla upp.

 

Om man väljer att INTE visa något i ett Live Analysis Window (dvs bockar ur display stats och display odds), så visas inte heller overlay:n. Bugg eller feature? Jag menar, man har ju inget behov av att visa infon i ett separat fönster när det ändå ska skrivs direkt på bordet.

Bugg, tack! Dock så finns helt klart en anledning att visa ett livefönster för varje bord, trots att man kör overlay:en. För det första så finns där ytterligare stats som inte visas på bordet (exempelvis starthänder). För det andra så fungerar alla settings i overlayen inviduellt för varje bord, om du exempelvis drar igång tre olika bord så kan du från overlay settingsen i livefönstret välja att ha olika färger, stats, etc för varje enskilt bord. Ändrar du så uppdateras detta i realtid.

 

Jag skulle önska att möjligheten att inte visa "förklaringsraden" på spelbordet fanns (den som visas överst. ex: Nr Of Hands / Saw Flop % ...)

Detta finns redan, settingsen "Draw names on table".

 

Jag skulle önska att när man gör en "mouseover" på en spelares overlay så visas en popup a'la post-it style med utförligare info.

Kommer så småningom.

 

Görs det någon alignment av texten i overlayen? Jag ökande storleken till 12 och då försvann en del av infon utanför bordet på snubben som sitter på den högra gaveln. Här borde man ju fytta texten till vänster så att all text får plats. Mao, de tre till höger - högerjusterad, de fyra i mitten - centrerade och de tre till vänster - vänsterjusterade

Det görs ingen alignment i sidled, dock i höjled. Kan hålla med om att det vore optimalt att även ha i sidled, vi får se vad framtiden utvisar. Problemet är att det är ganske pilligt att få till så att texten inte påverkas för mycket av "actions" på bordet.

 

Man borde kunna välja om man vill ha texten utskriven på rad 1 eller 2 när man kör enradsinfo. Då kan man undvika textkrockar

Ja, möjligtvis. Tack för bra feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra jobb med Poker Office

patch 1.80 med table overlay är ett jättelyft. :D

 

Jag har ett problem med att få in mina player icons har försökt med .bmp .jpg .gif men det vill inte fungera alls, ikonerna syns i Live Tracker men inte på poker bordet.

Vad gör jag för fel?

 

Jag har använt en ikon från pokeroffice i png format och sedan justerat den i paint och sparat den i bmp jpg eller gif, är det så att det inte fungerar med att använda sig av paint i winxp eller vad kan det vara för fel? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har upptäckt lite buggar med overlay. Tyvärr inget som jag lyckats reproducera. Det verkar som att den i vissa fall blir förvirrad och skriver ut moves för fel spelare, och ibland ingen statistik alls för vissa spelare, trots att de har statistik i livefönstret. En omstart av PO hjälper ej utan problemet kvarstår.

 

Så här ser det ut i loggen i alla fall, för det fall då en spelare inte fick någon staistik utskriven. Då en annan spelare övertog en annans moves + statistik (alltså, de satt bredvid varandra, om spelare X foldade och spelare Y bettade så hade det stått "B" på spelare X, och inget på Y. Väldigt märkligt.

 

 

Vet ej om detta är relevant, men postar ändå.

Client connected (PTY)

java.lang.NumberFormatException: empty String

at sun.misc.FloatingDecimal.readJavaFormatString(Unknown Source)

at java.lang.Float.parseFloat(Unknown Source)

at poker.logparsers.HDPTYParser.a(Unknown Source)

at poker.logparsers.HDPTYParser.for(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLPNew.t(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLPNew.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

 

EDIT: Sitter nu vid ett annat bord där det även blivit fel, en spelare har ingen statistik, och vid min spelare skrivt statistiken för en tredje spelare ut. Dock inga fel utskrivna i systemloggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla lovord om den nya patchen, det värmer!

 

Så här ser det ut i loggen i alla fall, för det fall då en spelare inte fick någon staistik utskriven:

java.lang.NumberFormatException: empty String

at sun.misc.FloatingDecimal.readJavaFormatString(Unknown Source)

at java.lang.Float.parseFloat(Unknown Source)

at poker.logparsers.HDPTYParser.a(Unknown Source)

at poker.logparsers.HDPTYParser.for(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLPNew.t(Unknown Source)

at poker.clientsniffer.PPLPNew.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Detta är ett fel i Party´s mjukvara, inget som vi kan göra något åt. Party kan missa att skriva ut vilken position en spelare sitter på i vissa hand histories (min erfarenhet är dock att det händer väldigt väldigt sällan). Om du tittar i den hand history som skrevs till hårddisk för just den handen det inträffade så ser du att party har missat att skriva ut seat för den inträffade spelaren. Möjligtvis så skulle man kunna implementera ett "minne" där programmet i dessa enstaka fall går på den plats som redan är lagrad. (Skall kolla upp)

 

Det verkar som att den i vissa fall blir förvirrad och skriver ut moves för fel spelare

Konstigt, inget jag någonsin noterat. Håll utkik efter om det händer igen.

 

Jag har ett problem med att få in mina player icons har försökt med .bmp .jpg .gif men det vill inte fungera alls, ikonerna syns i Live Tracker men inte på poker bordet.

Vad gör jag för fel?

Egenritade ikoner skall fungera även i overlayen, men de skall helst vara av formatet .gif. Detta har vi helt glömt bort att betatesta, skall kolla om jag får det att funka.

 

Går det att få någon Rabatt/bonus på Pokeroffice på något sätt???

Såg man fick det gratis om man signa up sig för Empire. tyvärr har jag precis redan signat mig där.

Nej, det finns i dagsläget ingen rabatt. Jag skall på sikt försöka ordna fram en rabatt till pf.nu medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Sitter nu vid ett annat bord där det även blivit fel, en spelare har ingen statistik, och vid min spelare skrivt statistiken för en tredje spelare ut. Dock inga fel utskrivna i systemloggen.

Kommer du ihåg vilken hand detta hände? Isf, kan du skicka den hand historien till oss (support@pokeroffice.com)? Helst handen före och efter också. Om du märker detta igen, notera hand id:et och skicka gärna hand historien till oss. Vilken Level? Sajt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett problem med att få in mina player icons har försökt med .bmp .jpg .gif men det vill inte fungera alls, ikonerna syns i Live Tracker men inte på poker bordet.

Vad gör jag för fel?

Jag har testat detta nu (både .gif och .jpg) och det funkar utmärkt för mig med egenritade ikoner. Dock så måste du ladda in dem från settingsfönstret i maingui, du kan inte ladda dem "dynamiskt" från live fönstret medans du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett problem med att få in mina player icons har försökt med .bmp .jpg .gif men det vill inte fungera alls, ikonerna syns i Live Tracker men inte på poker bordet.

Vad gör jag för fel?

Jag har testat detta nu (både .gif och .jpg) och det funkar utmärkt för mig med egenritade ikoner. Dock så måste du ladda in dem från settingsfönstret i maingui, du kan inte ladda dem "dynamiskt" från live fönstret medans du spelar.

 

Ska ikonerna ligga i samma mapp som orginal ikonen och namnges lika som orginal ikonen? Skall alla ikoner vara i t.e.x gif eller kan man blanda jpg gif bmp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...