Bogust Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Hej! Här är en hand från NL200 på B2B. Jag har hittils spelat semi-LAG, 25/20 eller nåt. FI är ungefär 24/14. Game # 558440075 - Texas Holdem No Limit EUR 1/2 - Table "Exeter" Players(max 6): momme1976 (EUR 109.85 in seat 1) DontWhine (EUR 200.00 in seat 2) e slim (EUR 309.05 in seat 3) OMFGfish (EUR 217.55 in seat 4) EDanica_ (EUR 188.95 in seat 5) aaaalright (EUR 303.90 in seat 6) Small Blind: e slim (1.00) Big Blind: OMFGfish (2.00) Dealer: momme1976 aaaalright was dealt: Qc - Tc EDanica_ Call (2.00) aaaalright Raise (10.00) momme1976 Fold e slim Fold OMFGfish Fold EDanica_ Call (8.00) Flop 4s - Qs - 5d EDanica_ Check aaaalright Bet (17.00) EDanica_ Raise (37.00) aaaalright Call (20.00) --- Betar ut och får en cr mot mig. Min syn på floppen kanske kan ifrågasättas, men brädan är dragig och jag har spelat rätt så aggro senaste händerna så det känns som att han mkt väl kan ha drag eller vara tom här. Turn 4s - Qs - 5d - Td EDanica_ Bet (60.00) aaaalright ??? --- Där satt topptvå men han betar in i mig hårt igen. Va gör jag nu? Känns som att det bara är 44 och 55 som slår mig här. Men vetefan ändå om han skjuter tvågator så hårt med drag? 45 e ju en hand jag slår samt en konstigt spelad AQ och alla drag då. Hade FI haft lite högre PFR känns det som att jag hade kunnat räkna bort 44 och 55 då jag tror att han skulle raisat alla par. Men men...hur spelar man den här handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Där gular åtminstone jag 7 dagar i veckan om han har en bättre hand. Väljer du att syna floppen tycker jag inte du kan vika när ditt drömkort kommer. Han har säkert ganska ofta drag eller lägre tvåpar här så jag vågar säga att ställa på den här turnen är jätte ev+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 Okay, tack! Turn är kanske inte så svår ändå, men bör jag vika på floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Okay, tack! Turn är kanske inte så svår ändå, men bör jag vika på floppen? Jag vet inte. Tror det är ev+ att vika men ibland tröttnar man på idioterna och tiltsynar bara för att sätta de på plats. Dock brukar det sluta med att man förlorar ännu mera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
galenponny2 Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 vik floppen såklart. edanica tycker jag mig ha sett på forumet btw. ska du syna floppen måste du ju givetvis pusha turn. eller måste och måste om han ofta höjer flopp med lyft/drag och sen ger upp på turn så visst inte men han verkar ju inte vara en sådan spelare. jag kan dock tänka mig b2b+pokerforumare=tight nötförsäljare, alltså 44 och 55. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 okay, joo kan nog vara ev+, min hand är ju inte precis stålet valde att syna eftersom floppen var av hyffsat dragig textur samt att FI inte verkade vara en total rock. slänger annars väldigt ofta om floppen ser torrare ut eller om jag är uppe mot en äkta b2b-nit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Ofta förespråkar diverse lirare här på forumet att man ska lägga mot en höjning på flop om man inte har 2par, set eller superduperkombodrag. Och om man har det så ska man bara ställa rakt av. Då har man gjort sitt och slipper jobbiga situationer på turn och river. Här har du en dragig bräda mot en Fi som ev är lite "trött" på dig om du har lirat löst ett tag. Fi kan ha lite vad som helst så en syn för att titta på turn är bra. Som turn kom nu så har du bara ett val, ställ! Har Fi en bättre hand så fine. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edison Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Dega turn, floppen ser fint ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrVain Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Klart de va 55 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2007 Klart de va 55 Vilken fin gammal tråd av mig du har hittat! Man blir ju nästan lite nostalgisk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dionysos Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2007 haha tippar också på 55. ingen orkar lägga upp handen annars Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2007 ska du syna floppen måste du ju givetvis pusha turn. eller måste och måste om han ofta höjer flopp med lyft/drag och sen ger upp på turn så visst inte men han verkar ju inte vara en sådan spelare. det är inte ok att omvärdera alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2007 Ser bra ut. Dega in. Nångång stöter du på set där men i längden blire finfina +et. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts