Gå till innehåll

bok för avancerade gamez


Beirut_kid

Recommended Posts

lite tjatigt med ännu ett boktips kanske men hittar inte ngt som stämmer in på mig..

 

Jag har spelat CG's I ca 3 år och anser mig vara rätt bra. Jag spelar i dagsläget uteslutande NL5/10. Jag har rätt slaskig spelstil som ofta medför stora svängningar. Jag har 8bb/100 på över 70k händer så jag vet att jag är en vinnande spelare. Nu känner jag att jag vill utveckla mitt spel...

 

Jag har aldrig läst en pokerbok och villl hemskt gjärna hitta ett par böcker för "högre spel" då jag funderat på att flytta upp till sommaren. Vill lära mig mer om MM, varianskontroll samt "tänk" för högre spel. Inte intresserad av några nybörjarböcker, Har i princip noll koll på pokerteori :lol:

 

thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat på följande böcker vet inte hur lämpade de är för högre spel.. antar att supersystem 2 inte kräver att man gått igenom ettan ?

 

 

* Psychology of Poker av Schoonmaker

 

* Pot-Limit & No-Limit Poker

 

*Caro's Book of Poker Tells

 

*supersystem 2

 

Svårt o se att man lär sig något av böcker om man spelat i 2-3 år. Läs forum istället. Det mesta handlar om tourneys oxå.

Enda boken jag kan tänka mig att man kan lära sig något om man är FL spelare är Small stakes holdem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat på följande böcker vet inte hur lämpade de är för högre spel.. antar att supersystem 2 inte kräver att man gått igenom ettan ?

 

 

* Psychology of Poker av Schoonmaker

 

* Pot-Limit & No-Limit Poker

 

*Caro's Book of Poker Tells

 

*supersystem 2

 

P of P är för grundläggande. Har bara läst halva dock.

PL&NL Poker är bra.

Supersystem 2 är också bra den är en uppdatering av 1:an.

 

Tror ändå inte att du kommer bli en bättre spelare direkt av att läsa böcker men det är ju kul ändå så läs på. Jag menar alla har ju läst supersystem å spelsättet som rekommenderas är ju ingen hemlighet direkt.

 

Bäst är nog att analysera sina händer och läsa andras analyser av händer för att bli bättre och självklart spela. Hitta svagheterna i sitt spel och försöka ändra på dem och hitta svagheterna i andras spel och försöka utnyttja dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite tjatigt med ännu ett boktips kanske men hittar inte ngt som stämmer in på mig..

 

Jag har spelat CG's I ca 3 år och anser mig vara rätt bra. Jag spelar i dagsläget uteslutande NL5/10. Jag har rätt slaskig spelstil som ofta medför stora svängningar. Jag har 8bb/100 på över 70k händer så jag vet att jag är en vinnande spelare. Nu känner jag att jag vill utveckla mitt spel...

 

Jag har aldrig läst en pokerbok och villl hemskt gjärna hitta ett par böcker för "högre spel" då jag funderat på att flytta upp till sommaren. Vill lära mig mer om MM, varianskontroll samt "tänk" för högre spel. Inte intresserad av några nybörjarböcker, Har i princip noll koll på pokerteori :lol:

 

thx

Många säger att Hold 'em poker för avancerade spelare av Sklansky och Malmuth är den bästa. Jag tycker dock att den engelska upplagan är bättre är den svenska. Översättningen är lite konstig ibland. Den här är också bra för NL. Även den finns det en svensk variant av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att folk är så olika! Själv hade jag väl läst tre böcker innan jag vågade lira en tredollars SnG ...

 

Svårt att rekommendera böcker till någon som verkar ha högre skills än en själv, men kanske Harringtons tredje bok, The Workbook, kan vara något. Den går igenom ett antal händer beslut för beslut. Om inte annat är den kul eftersom det ofta är kända spelare involverade. Sen är väl Sklanskys Theory of Poker obligatorisk, även om det kanske inte finns med så många nyheter för dig så vill jag själv alltid strukturera tankarna och sätta namn på olika begrepp etc, men människor är som sagt olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tusen tack för alla tips. Ska kolla igenom varenda av nämnd bok! Håller med om att analysera händer är det överlägset bästa för att förbättra sitt spel men vill gjärna ha lite koll på hur mina motsåndare tänker och vad de grundar sina spelsätt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...