Gå till innehåll

MrLorT harvar på


tordi

Recommended Posts

  • Svars 284
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirade några händer på prima i väntan på att maten skulle bli klar.

 

Har inte spelat speciellt många händer mot FI, han har inte gjort nåt speciellt än så länge. River känns de som han också satt flushen, frågan är hur hög. Med en kåk hade han förmodligen fräst om mer. Syn känns väl rätt uppenbart, men finns de något värde i att raisa?

 

- MrLorT sitting in seat 3 with $417.95

- LaffeHond sitting in seat 4 with $409.40 [Dealer]

- foxhunter60 sitting in seat 5 with $305.83

- fimbstar9 sitting in seat 9 with $86.70

 

foxhunter60 posted the small blind - $2.00

fimbstar9 posted the big blind - $4.00

 

** Dealing card to MrLorT: 10 of Diamonds, King of Diamonds

MrLorT raised - $16.00

LaffeHond called - $16.00

foxhunter60 folded

fimbstar9 folded

 

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, 7 of Diamonds, Ace of Hearts

MrLorT bet - $29.00

LaffeHond called - $29.00

 

** Dealing the turn: 5 of Clubs

MrLorT checked

LaffeHond checked

 

** Dealing the river: 5 of Diamonds

MrLorT bet - $78.00

LaffeHond raised - $156.00

MrLorT ???

 

Kåk känns, som du säger, inte som något han har. Skulle han satt ett set på floppen borde han väl re-raisa eller åtminstone beta ut på turn eftersom brädan är lite farlig.

Med Ax ruter tycker jag han borde betat turn efter att du checkat. Känns mer som han sitter på en låg färg nu eller 5an? Alternativt en ren bluff med tanke på hur brädan ser ut och hoppas att du kan släppa topp-par eller ett två-par.

Utan att veta hur han spelat förut blir det svårt att motivera en raise, är han någorlunda bra är nog en lägre färg det enda han kan tänkas syna med som du slår, om ens det med tanke på 5orna på brädan..

 

Jag hade nog själv bara synat här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började riktigt bra och var 1400 upp på 3/6 efter 30 minuter. Sedan haglade uttdragningar och dåligt spel från min sida. Slutade runt $100 back istället.

 

En intressant hand:

 

Har ingen större historia mot fi, men han verkar vara ganska skaplig.

 

Seat 2: kojot72 ($533,15 in chips)

Seat 3: kasablanka1 ($211,10 in chips) (on the button)

Seat 4: Storerik1 ($710,05 in chips)

Seat 7: MrLorT- ($488,45 in chips)

Seat 9: Clemenza12 ($1*004 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Storerik1 : Post Blind ($3)

MrLorT- : Post Blind ($6)

kojot72 : Post Blind ($6)

Dealt to MrLorT-: 8d

Dealt to MrLorT-: 9d

*** Pre-Flop *** :

Clemenza12 : Bet ($25)

kojot72 : Fold

kasablanka1 : Call ($25)

Storerik1 : Fold

MrLorT- : Call ($19)

*** Flop *** : 6d Kc 5d

MrLorT- : Check

Clemenza12 : Bet ($50)

kasablanka1 : Call ($50)

MrLorT- : Raise ($200)

 

Bra eller anus?

 

Vore kul om fler kunde kommentera händerna så man känner att de är nån mening med att skriva här. Om de är nåt ni saknar i dagboken för att den ska bli intressantare skriv de då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisen är bra men jag tycker att du ska raisa mer eller helt enkelt gå allin för att öka FE och tvinga bort ett eventuellt högre färgdrag. Vikigt att tänka på att om man går allin måste man göra det med andra färdiga bra händer också så inte fi vet om att du alltid har drag när du gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisen är bra men jag tycker att du ska raisa mer eller helt enkelt gå allin för att öka FE och tvinga bort ett eventuellt högre färgdrag. Vikigt att tänka på att om man går allin måste man göra det med andra färdiga bra händer också så inte fi vet om att du alltid har drag när du gör det.

 

 

Sant, men om jag går all in så skulle jag nog direkt bli satt på drag då de inte är ett spel jag brukar använda. Men håller med dej om att jag borde raisa till 250 ist (med tanke på att jag sällan ställer i sånna här lägen med set eller dylikt). Bra skrivet, tack för kommentaren :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

April månad var resultatmässigt ingen höjdare. Kom hem från Thailand den 10onde April där jag började med att backa $5k de första 4 dagarna. Har sen dess kommit tillbaka hyffsat och fått ett månadsresultat på runt 6300$ varav bonusar på $1700

 

Kommer åka till spanien i slutet på maj så får se hur mycket spel de blir unden månaden.

 

resultatmässigt siktar jag på runt $10k vilket jag borde klara.

 

Nu är de dags för mat sen blir de lir natten lång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja MrLort vafan! Jag har bokat resan nu! allt är klart, jag la ut åt dig så länge! men de blir 2 månader tot, karibienkryssning, 7 dagar i miami, 24 dar i vegas, har tänkt mig två sidoturneringar + main event, sen 7 dagar i LA och sedan avslutar vi med en shopping helg i NYC! Du får sprätta över 35k till mig, då är alla flyg, hotell samt kryssningen betalt!

 

sk bli najs! hör av dig när du kommer hem! golf imorn ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha idiot r0lf =) kommer hem på fredag tror jag..

 

Dagen har än så länge varit riktigt seg. Åkte ur Who is the daddy med 99 mot AK med 60 pers kvar eller nåt. Åkte även precis ur primas 40k nyss med just 99 denna gången mot AQ.

 

Cashgamet har inte gått något vidare. Varit mycket A på ´på flopp när jag suttit med KK =( Är väl dryga $1500 ner idag. BLir mer lir snart!

 

 

Jag har AK

 

Seat 2: Hypoxial ($1,577.80 in chips)

Seat 3: jonny_wu96 ($453.05 in chips)

Seat 6: Miniguette ($54.60 in chips)

Seat 9: MrLorT- ($1,016.20 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

MrLorT- posts blind ($2), Hypoxial posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

jonny_wu96 calls $4, Miniguette folds, MrLorT- bets $15, Hypoxial folds, jonny_wu96 calls $13.

 

FLOP [board cards 6 of Spades,8 of Hearts,6 of Hearts ]

MrLorT- bets $33, jonny_wu96 calls $33.

 

TURN [board cards 6 of Spades,8 of Hearts,6 of Hearts,2 of Diamonds ]

MrLorT- checks, jonny_wu96 bets $100, MrLorT- bets $966.20 and is all-in,

 

En floppad kåk kan han väl ha, men då tror jag inte hans turnbet skulle vara så stort. Känner mer att han har drag. Har han lågt pocket borde han ju också släppa? Nå Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jobbig dag. uttdragningarna haglade och spelet var långt ifrån bra. Slutade typ $1500 back.

 

Whine:

 

Borde egentligen bestämma mej redan preflopp om de ska bli all in eller inte. Nu synade jag och det slutade såhär...

 

Seat 2: jonny_wu96 ($111.40 in chips)

Seat 6: sheryo77 ($165.60 in chips)

Seat 8: MrLorT- ($390 in chips)

Seat 9: aimipoker ($435.40 in chips)

Seat 10: Darkblue51 ($284 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

sheryo77 posts blind ($2), MrLorT- posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

aimipoker calls $4, Darkblue51 bets $12, jonny_wu96 calls $12, sheryo77 folds, MrLorT- bets $50, aimipoker folds, Darkblue51 bets $100, jonny_wu96 folds, MrLorT- calls $58.

 

FLOP [board cards 4 of Hearts,4 of Spades,King of Hearts ]

MrLorT- checks, Darkblue51 bets $172 and is all-in, MrLorT- calls $172.

 

TURN [board cards 4 of Hearts,4 of Spades,King of Hearts,5 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards 4 of Hearts,4 of Spades,King of Hearts,5 of Hearts,3 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Darkblue51 shows [ Jack of Hearts,Jack of Diamonds ]

MrLorT- shows [ Ace of Clubs,King of Spades ]

Darkblue51 wins $583.

 

 

Sen kommer de fan ett A varenda jävla gång man har KK... Aja skitsamma nya tag imorn. God natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en bra stund nu. I början gick allt åt helvette var ett hål på $2500. tog mig i kragen och de hela slutade med att jag vann en riktigt fin pott. Slutade drygt $900 upp. Nu blir de mat mer lir senare. Siktar på att hinna klart med med sista delen av bonusen idag. Typ 1800 poäng kvar eller nåt.

 

frogeyes var superfirre. Visste att jag hade han. Dom andra 2 synar så jag degar in. Trodde clemenza12 satt på färgen, men han foldade river (vad na nu kan ha haft) niller11 sade senare att han foldade AJh, skönt de!

 

Seat 1: Clemenza12 ($591 in chips)

Seat 2: MrLorT- ($472.30 in chips)

Seat 3: Envar B ($290.45 in chips)

Seat 4: frogeyes20 ($1,257.75 in chips)

Seat 10: niller11 ($1,505.65 in chips)

 

Jag har 99

 

ANTES/BLINDS

Envar B posts blind ($3), frogeyes20 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

niller11 calls $6, Clemenza12 calls $6, MrLorT- bets $35, Envar B folds, frogeyes20 calls $29, niller11 calls $29, Clemenza12 calls $29.

 

FLOP [board cards 8 of Hearts,7 of Hearts,King of Spades ]

frogeyes20 checks, niller11 checks, Clemenza12 checks, MrLorT- checks.

 

TURN [board cards 8 of Hearts,7 of Hearts,King of Spades,9 of Clubs ]

frogeyes20 bets $150, niller11 calls $150, Clemenza12 calls $150, MrLorT- bets $437.30 and is all-in, frogeyes20 calls $287.30, niller11 folds, Clemenza12 calls $287.30.

 

RIVER [board cards 8 of Hearts,7 of Hearts,King of Spades,9 of Clubs,3 of Hearts ]

frogeyes20 bets $120, Clemenza12 folds.

 

SHOWDOWN

frogeyes20 shows [ 8 of Spades,7 of Spades ]

MrLorT- shows [ 9 of Spades,9 of Diamonds ]

frogeyes20 wins $120, MrLorT- wins $1,601.90.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en sjuhelvettes massa händer idag. Ligger just nu runt $2500 upp trots att jag torskade en 1010 mot AK på KQ10 i en pott som låg på $1200. Kan inte vara annat än sjukt nöjd över resultatet med tanke på den grop jag grävde tidigare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är vad jag sett en stabil spelare. Känns som att han på en sånhär bräda borde släppa ett överpar med tanke på hur jag spelade min hand preflopp? Är de värt att ge sig ut på sån här bluffturné? Min fisiga turnbet är för att de ska se ut som att jag har en färdig hand/set samt att jag kan slänga och ändå spara $200 om han fräser...

 

Seat 1: deroptiker ($155.40 in chips)

Seat 4: batti77 ($185.20 in chips)

Seat 6: padiii1 ($716.85 in chips)

Seat 7: xxKRYZTOFxx ($626.55 in chips)

Seat 8: MrLorT- ($603.15 in chips)

Seat 9: zz77hh ($606 in chips)

 

Jag har 33

 

ANTES/BLINDS

zz77hh posts blind ($3), deroptiker posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

batti77 folds, padiii1 calls $6, xxKRYZTOFxx folds, MrLorT- calls $6, zz77hh bets $30, deroptiker folds, padiii1 folds, MrLorT- calls $27.

 

FLOP [board cards 5 of Clubs,7 of Diamonds,4 of Clubs ]

zz77hh bets $51, MrLorT- bets $150, zz77hh calls $99.

 

TURN [board cards 5 of Clubs,7 of Diamonds,4 of Clubs,Queen of Hearts ]

zz77hh checks, MrLorT- bets $200,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet har gått helt ok idag. Klar med bonusen på redkings nu, ruskigt gött!

Stejkade en kompis till stars onsdagstunering samt spelar jag den själv. Med dessa utlägg inräknat så slutar dagens spel runt $2100 förutsatt att jag busar de sista 360 dollarna på omaha på stars =) + bonusen på $1500

 

Tror de blir till att börja lira på bestpoker och spela in ett PS3.

 

Får se hur länge man pallar hålla fokus på stars turren börjar bli sjukt trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättetilt igår! gör ett skitspel när de är 12 pers kvar så missade finalbordet igår igen. Fick väl 1600 eller nåt igår igen varav 200 som går till min kompis.

Gårdagens dagsresultat på $4550 kan jag dock inte klaga på =)

 

Får se hur mkt lir de blir idag. Borde väl bli en del senare mot kvällen.

 

Eftersom de är så få som bryr sig om att kommentera så får vi se hur länge dagboken håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är vad jag sett en stabil spelare. Känns som att han på en sånhär bräda borde släppa ett överpar med tanke på hur jag spelade min hand preflopp? Är de värt att ge sig ut på sån här bluffturné? Min fisiga turnbet är för att de ska se ut som att jag har en färdig hand/set samt att jag kan slänga och ändå spara $200 om han fräser...

 

Seat 1: deroptiker ($155.40 in chips)

Seat 4: batti77 ($185.20 in chips)

Seat 6: padiii1 ($716.85 in chips)

Seat 7: xxKRYZTOFxx ($626.55 in chips)

Seat 8: MrLorT- ($603.15 in chips)

Seat 9: zz77hh ($606 in chips)

 

Jag har 33

 

ANTES/BLINDS

zz77hh posts blind ($3), deroptiker posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

batti77 folds, padiii1 calls $6, xxKRYZTOFxx folds, MrLorT- calls $6, zz77hh bets $30, deroptiker folds, padiii1 folds, MrLorT- calls $27.

 

FLOP [board cards 5 of Clubs,7 of Diamonds,4 of Clubs ]

zz77hh bets $51, MrLorT- bets $150, zz77hh calls $99.

 

TURN [board cards 5 of Clubs,7 of Diamonds,4 of Clubs,Queen of Hearts ]

zz77hh checks, MrLorT- bets $200,

 

Synen pre-flop och re-raisen på floppen skulle jag i alla fall uppfatta som att du satt en bra hand/har ett bra drag.

Är han, som du säger, en stabil spelare och du inte bluffat hej vilt innan tycker jag inte han borde ha något problem att kasta ett överpar. Din låga bet på turn tycker jag kan uppfattas både som att du sitter på en riktig monsterhand och vill bli re-raisad all in eller helt enkelt bluffar men vill inte kasta in alla pengar. Svårt att tolka det.

Sitter han däremot själv på färgdraget, med AQ, KQ, QJ har han nog svårt att släppa.

Om han synar din bet där och det kommer ett tredje klöver och han checkar igen, skjuter du in dina sista pengar då eller checkar du bakom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen pre-flop och re-raisen på floppen skulle jag i alla fall uppfatta som att du satt en bra hand/har ett bra drag.

Är han, som du säger, en stabil spelare och du inte bluffat hej vilt innan tycker jag inte han borde ha något problem att kasta ett överpar. Din låga bet på turn tycker jag kan uppfattas både som att du sitter på en riktig monsterhand och vill bli re-raisad all in eller helt enkelt bluffar men vill inte kasta in alla pengar. Svårt att tolka det.

Sitter han däremot själv på färgdraget, med AQ, KQ, QJ har han nog svårt att släppa.

Om han synar din bet där och det kommer ett tredje klöver och han checkar igen, skjuter du in dina sista pengar då eller checkar du bakom?

 

bra analys, resonerade typ som dig. Har inte gjort något större väsen av mig innan. Händer som KQs QJs borde han ju inte slå upp från small i de läget. Känns bra mycket mer som ett högt pocket.

 

Tror jag skulle checka bakom alla kort på river förutom 3 eller om jag donkar hålpipan. Känns som att om han synar turn visar han att han inte pallar/tänker släppa och gör ett "crying" call på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt in på bestpoker nu. Tiltar på dessa depositgränser, tar ju sån tid för dom och fixa de med! Ska lira en bonus där som är rätt seg, men samla samtidigt poäng till ett ps3 så de får de vara värt!

 

Fick dessutom mail idag av redkings som skrev att jag var den första att ha clearat alla 3 riot bonusarna och att jag var en riktigt pokermaskin :mrgreen:

 

Fick även ett nytt erbjudande men det var inte mkt att hänga i granen.

 

 

Lirat lite halvt shortstack 2/4 eftersom jag inte kan sätta in mer pengar. Gått hyffsat upp typ $1200 torskade en jobbig han med KK all in på låg flopp. turn kommer Q och givetvis visar han QQ just på de bordet där man kommit upp till full stack med :-(

 

Nu har jag iallafall tillräckligt för att kunna lira 8 bord med fulla inköp, gött de! Blir mer lir snart, hoppas jag kan hitta någon intressant hand att ge till er alla som läser min dagbok (om än att de är få :-P ) På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade precis för dagen (har jag tänkt iaf). Dagsresultatet landar på runt

$2k upp på enbart 2/4 spel. Hade dock en hel del jobbiga uttdragningar även denna session. Två stycken 2 outare i 800 vardera.

 

Fick dock nöjet att dra ut jag med! :-D testade han på floppen fick syn o smack =)

 

 

Seat 3: dittdyr1 ($857 in chips)

Seat 5: jaguar1973 ($187 in chips)

Seat 7: odrakir ($439.60 in chips)

Seat 8: peluri5 ($394 in chips)

Seat 9: Mrl0rt ($380.40 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

dittdyr1 posts blind ($2), jaguar1973 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

odrakir folds, peluri5 bets $15, Mrl0rt calls $15, dittdyr1 folds, jaguar1973 folds.

 

FLOP [board cards 6 of Diamonds,4 of Hearts,4 of Clubs ]

peluri5 bets $24, Mrl0rt bets $68, peluri5 calls $44.

 

TURN [board cards 6 of Diamonds,4 of Hearts,4 of Clubs,3 of Spades ]

peluri5 checks, Mrl0rt bets $90, peluri5 calls $90.

 

RIVER [board cards 6 of Diamonds,4 of Hearts,4 of Clubs,3 of Spades,2 of Diamonds ]

peluri5 checks, Mrl0rt bets $207.40 and is all-in, peluri5 calls $207.40.

 

SHOWDOWN

Mrl0rt shows [ 3 of Clubs,3 of Hearts ]

peluri5 shows [ Jack of Clubs,Jack of Diamonds ]

Mrl0rt wins $763.80.

 

Nu blir de film, tveksamt om de blir mer lir sen. Blir förmodligen någon/några dagars paus nu då jag spelat extremt mycket senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser din dagbok :-)

 

Lirar själv NL SH på B2B, dock bara NL €100 och NL €200.

 

Tycker du ska fortsätta med din dagbok, intressant ju!

 

B.t.w. så försöker jag förgäves klura ut ditt nick då jag tycker det är roligt att raila lite när huvet är för segt för eget spel :lol:

 

Keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser din dagbok :-)

 

Lirar själv NL SH på B2B, dock bara NL €100 och NL €200.

 

Tycker du ska fortsätta med din dagbok, intressant ju!

 

B.t.w. så försöker jag förgäves klura ut ditt nick då jag tycker det är roligt att raila lite när huvet är för segt för eget spel :lol:

 

Keep up the good work!

 

Trevligt att någon läser den iallafall :-) . Vore kul om du orkade kommentera lite händer i fortsättningen också =) Ärligt talat tror tycker jag fan att de är enklare att skopa på ongames 2/4 än b2b 1/2. Hur går de för dig där?

 

Till er som faktiskt läser min dagbok så vill jag säga att var inte rädd för att kommentera för att du "bara" lirar 0.25/0.50 eller inte känner dig tillräckligt duktig. kul att bara få igång lite diskussioner =)

 

Lutar åt att maj kommer bli en jättegrindar månad trots allt. Åker till Spaninen den 20onde maj. Efter de tar jag tag i en bonus på bestpoker som jag redan påbörjat. Får se om jag ska försöka mig på en riktigt brutal grindarvecka på Bestpoker för att komma 1a i deras race. Någon som tror man kan ha en chans? Och isåfall hur mkt tror ni man behöver spela?

 

Blev inget lir idag och förmodligen inget imorn. Söndag borde de bli tuneringar och dylikt. Annars blir de måndag som jag tar fart.

 

Dags att vända tillbaka dygnet nu! Tack och hej leverpastej :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...