Gå till innehåll

Shorthanded it is!


brolija

Recommended Posts

Allergin har aldrig varit så jobbig som idag, herregud vilken dag! Började redan när jag vaknade och det har inte slutat än, dags för medicin snart. Sprängde däcket på cykeln för någon dag sedan så ikväll blev det till att vara hemma, måste upp 9.00 imorgon anyways. Så ännu en pokerkväll blev det.

 

Började som vanligt, gick snabbt upp till 20$ plus splittat på 4 bord, för att sedan gå ner till ca 10-15 och stå där och trampa någon timme. Minns inte riktigt vad jag fick in men den handen gav mig ett plus på mellan 20 och 30$. Kort därefter (eller tiden går så fruktansvärt fort vid poker så det var säkert 20 minuter) kommer den här tråkiga handen, där riverdevil vinner:

 

** Game ID 1352199858 starting - 2007-04-28 22:57:33

** Fresh Ducks [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- denith sitting in seat 1 with $3.62

- Adverse2u sitting in seat 2 with $16.13

- johnjohnbxl sitting in seat 3 with $10.45

- MECURY sitting in seat 4 with $8.35

- MOKER01 sitting in seat 5 with $3.00

- Cheblin18 sitting in seat 6 with $10.93

- fxrt sitting in seat 7 with $5.99

- MrLeitao sitting in seat 8 with $5.44 [Dealer]

- ogive sitting in seat 9 with $4.75

- brolija11 sitting in seat 10 with $22.67

 

ogive posted the small blind - $0.05

brolija11 posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to brolija11: Ace of Spades, Jack of Spades

denith called - $0.10

Adverse2u folded

johnjohnbxl folded

MECURY folded

MOKER01 folded

Cheblin18 folded

fxrt called - $0.10

MrLeitao folded

ogive folded

brolija11 checked

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 4 of Spades, Queen of Spades

brolija11 checked

denith checked

fxrt bet - $0.99

brolija11 called - $0.99

denith folded

 

** Dealing the turn: 8 of Spades

brolija11 checked

fxrt bet - $2.06

brolija11 went all-in - $21.68

fxrt went all-in - $2.84

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

fxrt shows: 4 of Hearts, Queen of Clubs

brolija11 mucks:

fxrt wins $11.83 from the main pot

 

Jobbigt att falla tillbaka när man trodde att man hittat vinnarspåret efter ca en timmes gnetande. Det härliga med poker är just dessa vågor, jag hatar dom och jag älskar dom! Här kommer handen som gjorde dagens:

 

** Game ID 1352278985 starting - 2007-04-28 23:37:41

** Fresh Ducks [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- dangle81 sitting in seat 1 with $9.85 [Dealer]

- Adverse2u sitting in seat 2 with $33.98

- johnjohnbxl sitting in seat 3 with $18.13

- MECURY sitting in seat 4 with $7.45

- MOKER01 sitting in seat 5 with $5.10

- Raiser88 sitting in seat 6 with $10.00 [sitting out]

- fxrt sitting in seat 7 with $18.41

- Yxel- sitting in seat 8 with $9.25

- Ljoha sitting in seat 9 with $10.10

- brolija11 sitting in seat 10 with $18.09

 

Adverse2u posted the small blind - $0.05

johnjohnbxl posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to brolija11: Ace of Diamonds, King of Spades

MECURY folded

MOKER01 folded

fxrt called - $0.10

Yxel- folded

Ljoha folded

brolija11 raised - $0.25

dangle81 folded

Adverse2u folded

johnjohnbxl folded

fxrt called - $0.25

 

** Dealing the flop: Ace of Clubs, Ace of Spades, Queen of Spades

fxrt bet - $1.25

brolija11 called - $1.25

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

fxrt bet - $2.57

brolija11 called - $2.57

 

** Dealing the river: Jack of Diamonds

fxrt bet - $3.20

brolija11 went all-in - $14.02

fxrt called - $14.02

brolija11 shows: Ace of Diamonds, King of Spades

fxrt mucks:

brolija11 wins $36.03 from the main pot

 

Måste erkänna att när floppen kom blev jag först WOW! Sen när han betar ut 1.25 ännu mer YES! Sen slog det mig, hade han Q,Q eller A,Q på handen.. eller drömhanden A,J off. Funderade också på om han hade J-10 spader. Men i det här läget kändes synen väldigt given. Det ska inte gå att lägga A-K på ett NL10 bord, med denna flopp. När turn visar Kungen släpper allt, jag insåg fort att jag hade nötterna! Och eftersom han höjde ännu mer nu så lät jag honom sköta betandet, och sedan på river tog jag lång tid på mig att lägga in en all-in. Vet själv hur mycket man sitter och tänker hur pulsen stiger för varje sekund som motståndaren väntar. Det jobbigaste läget som finns när det ligger steg, färg och kåk chanser på ett bord. Kvällen slutade med vinst: ca 37$

 

Pokerkistan: 287,49 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 274
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

intressant dagbok lycka till. men tänk på att det är ganska dyrt i napa, var där förra sommaren och "slösade'' utan att slösa omedvetet mycket pengar här och var ca 10000 på 2 veckor. 3000 är väldigt lite och det minsta man vill göra på en resa är väl å snåla eller hur? ;)

 

tokgrinda som hjort säger och fixa $2000 istället så får du en roligare upplevelse där du slipper köpa den billigaste ölen istället för Corona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också hört att 3000 är för lite, dock ska jag bara vara där i en vecka. Jag får helt enkelt se hur mycket jag lyckas skrapa ihop. Det går ju framåt, och om det fortsätter såhär kommer nog 1000 gränsen vara sprängd om ca en månad, vilket ger tid åt kanske 1300 - 1500$ :) Hur som helst, målet är 1000$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar lite kort nu, kommer troligen inte att spela något mer idag.

 

Massa syskon konfirmation och skit hela dagen, fattar inte hur folk pallar att gå upp 9.00 en helt underbar sovmorgonsdag! Iallfall, hunnit lira lite nu efter släkten gått. Som vanligt 4 bord på NL10$. Kändes verkligen som att det skulle bli en röd dag, träffade sällan och när jag träffade nötterna så var det ingen mört som jag hade emot mig utan en gammelgädda som visste va han gjorde. Vann bara en all-in situation, och det var när jag själv tog en chans på en semibluff som ledde till att han ställde in på par i nior. Jag som har högsta färgdraget samt ett överkort + hålstegedrag ansåg mig ha råd att syna hans resterande 3$ på turn när det redan låg 8 dollar i potten. La ner kort därefter när jag nådde 300 gränsen!!

 

Pokerkistan: 300.72 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är valborg! Blir inget poker spelade ikväll och garanterat inget inatt när man kommer hem, igentligen skulle de införa en funktion där man kan låsa kontot i X antal timmar, så man kan låsa det innan man dra ut och festar!

 

Iallafall, blev lite lirande nu 2-3 timmar. Testade att gå upp en level till 0,10 / 0,20 borden. Tänkte att min taktik lär fungera lika bra där. Köpte in mig på 3 bord och märkte att det var lite lite skillnad, dock inte så stor. Tyckte att det var enklare att spela på NL20$.

 

Tjänade ihop ca 30 dollar under tiden och det var främst trissen i sjuor som jag fick in mest på. Det låg inget annat farligt på bordet efter rivern så jag ställde in och han synar med två par. Poten blev ca 32 dollar, alltså 16$ vinst. I övrigt var det mest 4-5 dollars potter som man tog hem. Lärde mig att på denna nivån lägger folk sig när man betar så att de får dåliga potodds för tex drag o.s.v, elelr inte alla men fler än på NL10$.

 

Pokerkistan: 331,29 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan är 11.49 och idioten ovanför börjar dunka musik som aldrig förr. Antingen va hon jävligt arg på sina föräldrar, eller så va de hennes sätt att få bort huvudvärken efter gårdagen.

 

Dagens poker har dock gått bra, fastän det kändes som att ingen ville syna. Det blev idag NL20$ borden, tycker det är så oerhört mycket lättare att spela där. Dock tråkigt att det är så lite folk som idiotsynar. Tror bara det blev en all-in situation som synades, vann ca 15$ på den potten, det var på 3,5 off! Satt på big blind och träffade trissen på flopp. På Turn kommer en 10:a och killen bredvid mig var den första idiotsynaren jag sätt idag, så jag chansade på att han hade färgdraget eller träffat 10:an gick all-in och han synar på endast Ess högt. Annars var det mest små potter på under 5 dollar. Fick dock väldigt dåligt betalt på alla A-A. Tror jag blir för rädd när jag har dom. Kommer floppen och det finns steg / färgdrag låter jag dom inte se ett kort till. Måste finslipa just A-A och K-K samt A-K strategin. några tips på hur ni spelar dessa händer?

 

Pokerkistan: 363,19 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dagens spel funderar jag STARKT på att ta ut pengarna. Visst har jag varit med om dessa dagar förr, och dom är så sjuka så det finns inte. Jag menar har du stright flush så förlorar du, det kan jag garantera! Ja ni vet säkert hur det är. Det har rullat på i ca en vecka nu, och den som gapar efter mycket mister hela stycket, den meningen måste vara inbyggd i Prima.

 

Det började fint, gick upp till 28$ plus. Allt jag behövde för att nå 400$ var ca 10 dollar till, alltså två vanliga potter på NL20$ borden. Det vände blixtsnabbt, och hur jag än försökte så lyckades jag aldrig repa mig. När jag väll spelat in de förlorade pengarna kom en ny kalldusch. Gav upp nu, annars hade jag vart gul imorrn. Tror att jag träffade en färg på 5 timmar, dock låg det fyra av samma färg på bordet och jag hade kungen så den färgen var ju värdelös, samt en stege där det låg färgchans, likaså den värdelös. Trissarna var försvunna och när man inte träffar så hur ska man kunna vinna? Fick in ett sett 4-4-4 med en fin flopp där jag hoppades på mycket pengar, dock foldade de andra tre när jag betade ut 0,20$ vad gör man? Här följer några av de idiotiska händer jag råkade ut för. Ge gärna synpunkter på hur jag spelade fel.

 

** Dealing card to brolija11: King of Hearts, King of Spades

niten27 folded

Guntor called - $0.20

brolija11 raised - $0.70

Grail_knight folded

alifunboy called - $0.70

trapp52 folded

quinty folded

MaZey123 called - $0.70

JuneXX raised - $1.20

Guntor called - $1.20

brolija11 went all-in - $39.10

alifunboy went all-in - $2.00

MaZey123 went all-in - $13.49

JuneXX folded

Guntor folded

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, Jack of Spades, Queen of Diamonds

 

** Dealing the turn: 5 of Spades

 

** Dealing the river: Ace of Diamonds

MaZey123 shows: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

brolija11 mucks:

alifunboy mucks:

MaZey123 wins $10.50 from the main pot

MaZey123 wins $33.48 from side pot 1

 

* Vad är chansen att han hittar en knekt? Här ville jag bara få bort spelare preflopp, därav min all-in. Gjorde jag rätt eller fel?

 

** Dealing card to brolija11: Ace of Clubs, Ace of Spades

Acinna84 folded

L_Fransson folded

homer8 folded

Justin1988 folded

forzafsc folded

Grail_knight called - $0.20

blazouille folded

brolija11 bet - $0.40

Grail_knight called - $0.40

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 10 of Hearts, Jack of Diamonds

brolija11 bet - $0.45

Grail_knight raised - $0.90

brolija11 called - $0.90

 

** Dealing the turn: 6 of Hearts

brolija11 bet - $0.50

Grail_knight called - $0.50

 

** Dealing the river: 5 of Diamonds

brolija11 bet - $1.85

Grail_knight called - $1.85

brolija11 shows: Ace of Clubs, Ace of Spades

Grail_knight shows: Jack of Spades, Jack of Clubs

Grail_knight wins $7.10 from the main pot

 

* Ännu en gång är knektfan där, hur spelade jag den här handen? Minns att jag blev lite fundersam över om han träffat två par eller inte.

 

 

** Dealing card to brolija11: Jack of Hearts, Jack of Diamonds

trapp52 folded

brolija11 raised - $0.60

Hintze folded

Mister_Mapo called - $0.60

mat2601 called - $0.60

Loordag folded

Lach86 folded

centjes folded

anz- folded

rastagubben folded

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 2 of Hearts, 4 of Clubs

brolija11 bet - $0.85

Mister_Mapo called - $0.85

mat2601 folded

 

** Dealing the turn: 10 of Spades

brolija11 bet - $3.80

Mister_Mapo called - $3.80

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

brolija11 bet - $11.00

Mister_Mapo went all-in - $10.52

brolija11 shows: Jack of Hearts, Jack of Diamonds

Mister_Mapo shows: 6 of Clubs, King of Clubs

Mister_Mapo wins $32.14 from the main pot

 

* Så har jag äntligen insett att knektarna är pokerns djävular! Satta honom verkligen inte på färgen, man synar inte 3,80 på ett färgdrag på river!

 

** Dealing card to brolija11: King of Diamonds, Ace of Diamonds

oldagerparke called - $0.20

Hull_GIN checked

Hiilihanko folded

brolija11 raised - $0.75

Hintze folded

dpeter01 folded

mat2601 folded

Loordag folded

Lach86 folded

bajskorv_198 called - $0.75

oldagerparke called - $0.75

Hull_GIN folded

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, King of Hearts, 3 of Hearts

bajskorv_198 checked

oldagerparke folded

brolija11 went all-in - $23.45

bajskorv_198 went all-in - $22.23

 

** Dealing the turn: Jack of Spades

 

** Dealing the river: 9 of Hearts

brolija11 shows: King of Diamonds, Ace of Diamonds

bajskorv_198 shows: 3 of Clubs, King of Spades

bajskorv_198 wins $46.71 from the main pot

 

* Som vanligt förlorar jag med A-K, här vart jag ännu en gång "rädd" och ville inte riskera nått, så synar han! Och det värsta är att han har synat 0.75 preflop med K-3 off! det finns verkligen ingen gräns på hur dåliga vissa är, denna kille lirade också upp sig till 120$ på ca 1 timme. Fattar inte hur, men han hade antingen en floppangel eller så vare en robot prima suttit in. För han vann allt, 7,4 off han floppar triss och 2 spelare följer med då de båda fick högsta paret med finfina kickers. Nu var det säkrt ingen robot men ibland börjar man fundera...

 

Dåligt spel av mig hur som helst, ska nog ta en dag ledigt från pokern, ingen ide att sätta sig tjruig och lira. Som ni ser är det på de bra händerna jag förlorar. Funderar på om jag inte ska folda dessa och bara köra suited connectors, de är där jag vinner pengar och det är här jag förlorar.

 

Pokerkistan med hål i: 322,23 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svackan var jobbig men den vände tillslut. Inledde väldigt dåligt idag, förlorade 5$, förlorade 10$ de bara rann ner och jag var väll ungefär precis på 300$ strecket när jag hittade första Nötflushen sen i förrgår! Efter det satte sig någon skön idiot till höger om mig, alltså agerade han efter mig. Upptäckte honom då han synade 1,68 dollar med endast ett håldrag, som han sedan träffade. Jag som satt med A,A hade tryckt in stacken, och som så många gånger förr förlorade jag. Måste lära mig att aldrig lira dessa monsterhänder så dåligt! Men ca 20 min efter hade jag gulat killen! Fick in en backdoor stege samt tvåpar och han synade båda gångerna, troligtvis med högsta paret.

 

Kort efter det hittade jag ett set i åttor, två spelare gick med och poten var min! Tråkigt nog satt båda med småstackar.. Hur som helst är jag på vägen igen! Och spelarna vid bordet hade respekt, jag kunde bluffa till mig de flesta potterna och har nu när jag lägger ner för dagen, 71,52$ på NL20$ bordet.

 

Vänding 1: Klockan 22:21

 

** Dealing card to brolija11: 9 of Diamonds, Jack of Diamonds

vlastrovic called - $0.20

KH78 folded

Mr_Per checked

_evvk_ folded

_Ziggy folded

brolija11 called - $0.20

Louu called - $0.20

Acinna84 folded

Don_Wild checked

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, 9 of Clubs, 3 of Hearts

Don_Wild checked

vlastrovic checked

Mr_Per checked

brolija11 bet - $0.55

Louu called - $0.55

Don_Wild folded

vlastrovic folded

Mr_Per folded

 

** Dealing the turn: Ace of Diamonds

brolija11 bet - $2.00

Louu raised - $4.00

brolija11 went all-in - $16.95

Louu called - $18.95

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

brolija11 shows: 9 of Diamonds, Jack of Diamonds

Louu mucks:

brolija11 wins $39.80 from the main pot

 

Vändning 2: 22:27

** Dealing card to brolija11: 6 of Spades, Jack of Clubs

Louu called - $0.20

Acinna84 folded

Don_Wild folded

vlastrovic folded

Mr_Per folded

_evvk_ folded

_Ziggy folded

brolija11 checked

 

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 9 of Spades, 9 of Hearts

brolija11 checked

Louu checked

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

brolija11 checked

Louu checked

 

** Dealing the river: 10 of Hearts

brolija11 went all-in - $39.20

Louu went all-in - $13.88

brolija11 shows: 6 of Spades, Jack of Clubs

Louu mucks:

brolija11 wins $27.96 from the main pot

 

Pokerkistan: 355,64 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har efter tips här på forumet ändrat spelstil litegrann, fortfarande tight men aggresivare. Får se hur det går nu, hittils fungerar det utmärkt! Spelade mot en speciell spelare några hände roch betade pot varje gång, visade upp bluffen 2 gånger. Det virriga spelet utdelade sig kort därefter:

 

** Game ID 1363561240 starting - 2007-05-04 17:23:21

** Sej [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- -------Rich sitting in seat 1 with $5.30

- dontakka sitting in seat 2 with $23.07

- brolija11 sitting in seat 3 with $22.85

- 8myran8 sitting in seat 4 with $20.45

- Grail_knight sitting in seat 5 with $9.72

- intellegent sitting in seat 6 with $21.20 [sitting out]

- Jirijirijiri sitting in seat 7 with $23.62 [Dealer]

- 297658 sitting in seat 8 with $7.20

- doleken sitting in seat 9 with $20.10

 

297658 posted the small blind - $0.10

doleken posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to brolija11: Queen of Hearts, Ace of Spades

-------Rich folded

dontakka folded

brolija11 raised - $0.75

8myran8 folded

Grail_knight folded

Jirijirijiri raised - $1.58

297658 folded

doleken folded

brolija11 called - $1.58

 

** Dealing the flop: Queen of Clubs, 3 of Clubs, 8 of Clubs

brolija11 checked

Jirijirijiri bet - $2.80

brolija11 called - $2.80

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

brolija11 bet - $9.00

Jirijirijiri went all-in - $19.24

brolija11 went all-in - $9.47

 

** Dealing the river: 6 of Spades

brolija11 shows: Queen of Hearts, Ace of Spades

Jirijirijiri mucks:

brolija11 wins $45.70 from the main pot

 

Han trodde med all säkerhet att jag bluffade då jag tryckte in 9$. Eftersom han Re-raiseade mig preflopp luktade det pocket / AK. Tog en chansning och den gick hem. Hur spelade jag den här handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nationellt prov idag, på engelska av alla ämnen. Det jag verkligen är sämst i, det var inte det lättaste prov jag gjort eftersom man skulle skriva en uppsatts. Knappt så att ordfrådet räckte till.. Aja nu till pokern.

 

Har i dagarna haft en konversation om en deal, kommer få en fin rakeback och därför kommer jag nu efter helgen att spela på två siter. Kommer inte att snacka mer om detta då jag inte vill riskera något mot regler o.s.v Så därför tog jag idag ut 100$ från Unibet kontot, men det märktes knappt. För denna dag ska man döpa till fiskens dag, fanns många härliga lirare inne denna kväll. Självklart råkar man ut för dom ibland men i slutet har man deras marker i sin egen stack. Det blev ett plus på 95 dollar!

 

En nice hand som var svår men känslan var skön, litade endast på den. Träffar set och sätter ingen av dom på floppad färg, tror att Justin semibluffar på floppen, synar för att invänta en kåk eller se om ett ruter kommer. På turn ställer han in. Visste då att han hade flushen men känslan pushade mig till en syn, kände på mig innan att jag skulle träffa kåken.

 

** Dealing card to brolija11: 7 of Spades, 7 of Hearts

dontakka called - $0.20

peace_love folded

LaPiedra folded

fyru folded

cxxx folded

bobergud bet - $0.40

Greenkeper folded

Justin1988 called - $0.40

brolija11 called - $0.40

dontakka called - $0.40

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 7 of Diamonds, 2 of Diamonds

Justin1988 checked

brolija11 bet - $1.00

dontakka folded

bobergud called - $1.00

Justin1988 raised - $4.00

brolija11 called - $4.00

bobergud called - $4.00

 

** Dealing the turn: 5 of Clubs

Justin1988 went all-in - $14.73

brolija11 called - $14.73

bobergud went all-in - $5.60

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

Justin1988 shows: 4 of Diamonds, 5 of Diamonds

brolija11 shows: 7 of Spades, 7 of Hearts

bobergud mucks: Ace of Diamonds, King of Diamonds

brolija11 wins $30.10 from the main pot

brolija11 wins $48.36 from side pot 1

 

Denna hand som kommer nu spelade jag väldigt dåligt på, som ursäkt kan jag säga att jag hade fullt upp på andra bord och tryckte all-in utan att kolla att det låg två tior, jag såg bara högsta högsta stegen, och eftersom bordet tidigare vart "all-in" berädda tänkte jag att det var värt ett försök, någon kunde ju ha färgdraget och därmed skulle jag med stor säkerhet vunnit en stor pot. Menmen sånt här händer när man inte är skärpt.

 

** Dealing card to brolija11: King of Diamonds, Queen of Hearts

Xysa folded

BiGeFFeR called - $0.20

Esanssi folded

__Svekke__ folded

Boedens1 called - $0.20

Acinna84 folded

brolija11 called - $0.20

Ghitta folded

Lach86 checked

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 10 of Hearts, 9 of Diamonds

Lach86 checked

BiGeFFeR checked

Boedens1 checked

brolija11 checked

 

** Dealing the turn: Jack of Hearts

Lach86 checked

BiGeFFeR checked

Boedens1 checked

brolija11 went all-in - $60.46

Lach86 folded

BiGeFFeR went all-in - $23.30

Boedens1 folded

 

** Dealing the river: 3 of Diamonds

BiGeFFeR shows: 10 of Clubs, 10 of Spades

brolija11 mucks:

BiGeFFeR wins $47.20 from the main pot

 

Pokerkistan: 450,33 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat nu på eftermiddagen, och jag har inte förlorat någon ren all-in, alltså inget inköp på en pot. Men trotts detta har jag förlorat ca 40$ idag. Det är just på AQ och högre det går åt helvete. Nyligen hittade jag A,Q höjde 1$ preflopp och på floppen kommer Q,7,2. Jag betar halva poten, han höjjer, jag sätter honom all-in med 7$ Han visar upp set i 2or. Sedan har säkert 15$ gåt åt i bets efter flopp på mina missade monsterhänder. Känns som att det blir limpning på A,Q A,K och sedan höjjningar på J.J och högre.

 

Har också 10$ på Heypoker, dessa ska jag försöka lira upp inatt.

 

Pokerkistan: 420$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat fotbollsvolly och kubb ikväll, perfecto vädero för det ju! Morsan skulle ut på krogen så det blev till att passa brorsan inatt, så kom hem runt 10 taget. Och eftersom den där atombomben behöver ladda om sina krafter tidigt, alltså sova. Så fick jag ju ett ypperligt tillfälle till att lira in min tidigare förlust idag. Och det blev bättre än så, likaså ikväll fanns det massor av IQfisk inne på prima nätet. Folk synade all-ins på högsta paret och kicker 3!!

 

Under loppet av 5 minuter hittar jag AA på samma bord! Första gången hade en annan AK och efter några Re-rasies preflopp gick vi båda all-in, jag vann! Andra AA handen så har killen innan mig hittat K,K och efter en stor Re-raise av honom trycker jag in och han synar, jag vinner. 35$ på 5 min är inte illa!

 

Dagens Hand:

 

** Game ID 1366466143 starting - 2007-05-05 23:21:26

** Rocka [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- SpeedOne sitting in seat 1 with $19.80

- Acinna84 sitting in seat 2 with $18.10 [Dealer]

- harlomaniac sitting in seat 3 with $19.70

- keke41700 sitting in seat 4 with $22.23

- brolija11 sitting in seat 5 with $19.85

- MrLassi sitting in seat 6 with $31.52

- spibs sitting in seat 7 with $25.59

- ax88 sitting in seat 8 with $20.84

- Justin1988 sitting in seat 9 with $20.83

- JNew sitting in seat 10 with $25.32

 

harlomaniac posted the small blind - $0.10

keke41700 posted the big blind - $0.20

SpeedOne posted to play - $0.20

 

** Dealing card to brolija11: King of Diamonds, King of Hearts

brolija11 raised - $0.90

MrLassi called - $0.90

spibs folded

ax88 folded

Justin1988 called - $0.90

JNew folded

SpeedOne called - $0.90

Acinna84 folded

harlomaniac folded

keke41700 called - $0.90

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, Jack of Spades, 8 of Hearts

keke41700 checked

brolija11 bet - $1.50

MrLassi raised - $3.00

Justin1988 folded

SpeedOne folded

keke41700 folded

brolija11 called - $3.00

 

** Dealing the turn: 6 of Hearts

brolija11 bet - $2.00

MrLassi raised - $4.00

brolija11 called - $4.00

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

brolija11 bet - $2.00

MrLassi raised - $4.00

brolija11 called - $4.00

MrLassi shows: Queen of Clubs, 10 of Diamonds

brolija11 mucks:

MrLassi wins $26.30 from the main pot

 

Denna hand utspelade sig tidigt, hur tyckte ni att jag spelade den? Han floppar ju stegen, tänkte att han möjligtvis hade A,J, men icke. Sedan måste jag ge beröm till mig själv för att jag inte gick all-in när han re-raiseade mig på floppen, det hade jag gjort till 100% för två veckor sedan.

 

Pokerkistan: 520,14 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig söndag! Att så lite värme kan få en att längta sig bort till Ayia Napa sååå mycket är sjukt! Tyvärr kunde jag inte njuta av dagen helt ut då brorsan va borta utan mobil elelr nycklar, blev o va hemma o vänta på honom! Så balkongsolning + poker fick det bli.

 

Det har gått relativt trögt idag, blev mest spelade mot andra grinders, och då är det svårt att dubbla upp då och då. Har spelat väldigt mycket och upptäckte en bonus på 500$ som jag måste skaffa 6000 vip för att få. Dock kommer det aldrig att hända då jag börjat med gymmet igen, vilket innebär att jag inte kan ta med mig datorn från skolan hem längre.

 

Fisken fanns i början och då hovade jag snabbt in 28 dollar. Men sedan gick det trögt och jag låg länge mellan 5-10$ plus för dagen. Ingen summa jag ville nöja mig mig med då jag vet att över 50$ inte är någon omöjlighet längre. Det var två händer inom 2 minuter som drog ner tålamodet mycket, det var när jag floppade två trissar efter varann, valde att slowspela dessa och på ena handen kom K på river. Han har då KK på handen och jag förlorade mitt inköp. Den andra förlorade jag inte lika mycket på då jag upptäckte det i tid, men ändå det kändes tungt. Man ska aldrig slowspela om man inte har nöten! Måste komma ihåg det. Måste också ändra spelstil lite då mina all-in tryck inte fungerar lika bra på NL20$.

 

Pokerkistan: 532,69 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigaste dagen ever, så fort jag sätter foten utomhus faller himmlen ner. Dessutom är det måndag vilket innebär "självmordstankar på morgonen" samt bara programmering hela dagen. Gymmet gick dock fint! Ska se hur poker går, hittils plus 10$ på ca 20 minuter, helt ok. Börjar närma mig målet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigaste dagen ever, så fort jag sätter foten utomhus faller himmlen ner. Dessutom är det måndag vilket innebär "självmordstankar på morgonen" samt bara programmering hela dagen. Gymmet gick dock fint! Ska se hur poker går, hittils plus 10$ på ca 20 minuter, helt ok. Börjar närma mig målet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då var det dags att käka, lite mer än 1 timmes poker och en vinst på ca 23$, det är en finfin lön för en student! Visste ni att vår timlön i skolan är 8.kr alltså ca 1$ :(

 

Btw, la de två hösta paren på river när han tryckte in allt. Stolt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du missuppfattade det där, jag tänkte inte så långt som att det kunde uppfattas som otacksammt. Jag drog bara en snabb jämförelse mellan poker inkomst och skol inkomst. Självklart är jag tacksam för studiebidraget, tro inget annat. Minns inte riktigt mina tankar när jag skrev det men jag tänkte något i stil med att tiden jag lägger ner i skolan kunde jag utnyttja till pokerspel. Det är väldigt fel tänkt, jag vet. Men just nu sådär veckorna innan sommarlovet är man väldigt skoltrött och det i kombi med att pokern går bra så...

 

Tillbaka till pokern, det gick ovanligt bra för att vara en vardag. Det brukar inte vara så många "okändisar" inne som det var idag. Speciellt en kille jag spelat mot förr och undrat var han tagit vägen. Det roliga är att han heter "niten" som nick hehe. Det blev inga större förlust potter och det blev många småpotter där jag bluffade efter floppen. Den bästa handen var ändå när jag får Q,Q. Mycket raiseande preflopp, 4 st gick med till floppen, som visar 5-5-7, på turn kommer 5 och just "niten" börjar beta hårt. Följer bara med här, och efter river som var 3, Re-raisade jag hans 2 dollar bet till 14 = all-in för honom. Han synade som så många gånger förr och dagens vinst slutar på 60$. Klockan är bara 22.09 och det innebär mycket sova!

 

Hare gutt!

 

Pokerkistan: 592,19 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen på Purple!

Måste säga att jag testade det imorse och det var väll inget märkvärdigt. Sen kommer man hem nu och öppnar klienten, det visar sig att ca 10 bord finns för FL NL20$! Massor av fisk ser det ut som. Ska sätta mig ner nu och lira innan maten. Måste vart så att Unibet hade egna tråk bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte alls så mycket fisk som jag hade hoppats på, de gamla sovjeterna är klipska. Som jag skrev i en annan tråd, valutan kanske spelar in? Jag menar 1$ är ju mycket mer för dom än för oss. Hur som helst, gick det segt såå segt. Är väldigt trött så orkar inte skriva något detaljerat. Men det var ett pocket 10 som räddade mig för dagen. Och jag kan nu gå och lägga mig med ett gott humör. Plus ca 22$, Ayia Napa ser ut att bli gratis ;)

 

Pokerkistan: 614,62 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kommit hem efter ett långt nationellt prov i Matte C, blir att spela fram till maten som vanligt, jag tror att jag måste se över mina poker vanor snart, det börjar bli för mycket.. Men mina tre första händer var grymma!

 

Fick 8r,9s off på första given ni vet när man sätter sig vid ett bord.

 

Flopp: 8c,6c,8h - Han betar 2$ jag synar en till synar.

Turn: 3r - Han betar 2$ jag höjer till 6$ andra foldar och första synar.

River: 3s - Han betar 3$ jag höjer till all-in, han synar med 9-K off?

 

På andra bordet, första given hittar jag två par och vinner 5$

På tredje bordet, första given hittar jag färg med ess hög, vinner 5$

Tre händer och redan plus 30$ ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter den härliga inledningen föll jag tillbaka till det där evighets foldandet. Och vinster på 1-2 dollar. Är väldigt trött just nu och jag tror att jag kommer behöva sova mycket mycket mer! Har insätt att det är många som bluffar på Purple, alltid bra! Sedan testade jag på NL50$ idag, spelade en timme på ett bord. Det såg ut att vara enklare att dra in pengar där, potterna blev liksom väldigt stora och om man bara var thigt så skulle man lätt kunna dra in mycket pengar där. I och för sig såg det ut som att två var på riktigt bra Tilt också. Hur som helst, ca 30$ plus idag. Alltid något, får inte vänja mig vid 70-90 dollar man drar bara ner sitt självförtroende, bättre plus än minus!

 

Pokerkistan: 644,60 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig söndag! Att så lite värme kan få en att längta sig bort till Ayia Napa sååå mycket är sjukt! Tyvärr kunde jag inte njuta av dagen helt ut då brorsan va borta utan mobil elelr nycklar, blev o va hemma o vänta på honom! Så balkongsolning + poker fick det bli.

 

Kan försäkra dig om att det inte är värmen du längtar dig bort till! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan försäkra dig om att det inte är värmen du längtar dig bort till! :lol:

 

 

Haha fan..:shock:

You got me

 

Värme går ju att ta på olika sätt, fast som du säger så är det inte bara den sortens värme man längtar till! Det ska bli riktigt kul! Har du vart där? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...