Gå till innehåll

Magic.Pocket goes 32, and Fat (thefat32)


inqy

Recommended Posts

Gokvällens. Detta blir ett snabbt inledande inlägg i denna nystartade dagbok, mest för att det inte skall finnas någon återvändo. Inga fler anledningar att skjuta på det, eller för jag helt enkelt inte ska kunna fega ur.

 

Så hav överseende med brist på information.

 

Kort summering av pokerlivet so far är att jag spelat relativt små stakes, typ runt NL50 och så (förutom obligatoriska tiltsessioner, ja ni vet) med varierande resultat. Någon gång efter jul fick jag en längre rush och byggde rullen från ca $1600 till ca $10000. Frid och fröjd, och så kom en sån där session då jag tappade ca 2K. Knaprade långsamt långsamt tillbaka det och ligger nu på ca $12.5K.

 

Även om jag plussar okej så är jag väldigt medveten om att mitt spel har massor med luckor. Jag tycker oftast jag tar helt olika beslut i samma situationer, och det vore lögn att påstå att det är readbaserat. Därför vore det kul att skriva lite dagbok, få kommentarer på kluriga situationer men också för att sätta lite mål, spela disciplinerat och tvinga mig till att undvika pinsamma tiltsessioner.

 

Tänkte även avsätta en del av rullen för att skotta lite på turneringar, men eventuella framgångar på den fronten ser jag som ren bonus.

 

Målet är att försöka plussa ca 3K dollar på två månader, ett fullt realistiskt mål. Möjligen lite lågt, men eftersom våren är på gång kan snittspeltiden kanske minska framöver.

 

Nickar som topic antyder Magic.Pocket och spelar just nu NL200 på PokerRoom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kvällens första session började i alla fall med:

+254 dollar 3xNL200 i ca 2-3 timmar. Detta är nog en ganska vanlig plus för mig, vilket torde vara lite lågt i BB räknat.

 

Idag inga speciellt svårspelade händer.

 

23/4 0

24/4 +254

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig riktigt räknat på snitt-tiden på en vecka, det vore förmodligen för deprimerande. Men jag uppskattar nog en vardagarna till i alla fall 3-4 timmar om dagen och då ca 3-4 bord NL200-bord. Låter väl inte orimligt då, förutsatt man kan ge fan i att göra dumma skott på NL400, där jag flertalet gånger fått bevisat för mig att jag blir utspelad.

 

Ambitionen är väl förvisso alltid att plussa så mycket som möjligt. Ska bli roligt att se i alla fall hur det slutar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blidde en lite kortare session ikväll.

 

Sammanfattningsvis hade jag maxflax i en rätt sjuk hand där jag typ klonkade dubbelt och efter det var utkickad massor med händer på raken och när jag inte var det parade sig mellankortet. Jag vet inte hur ni gör när mellankortet parar sig men jag försöker fortsätta betta. Så pass högt så att jag inte visar svaghet och inbjuder till re-raise men så lågt så man håller nere potten så gott det går. Ca halvpott kanske beroende på pottstorlek. Hur som helst tappade jag nästan hela turhandsplussen och lyckades sedan vända till fin pluss med hyfsat spel och bra draghänder.

 

Turhanden:

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=237270395&gameCode=P4

 

Måste lösa det här med handkonvertering etc (hjälp?) men pokerrooms inbyggda handhistory är ju rätt fin i alla fall...

 

Jag råkar syna preflop för jag klickar på syn strax innan jag hinner se att det minsann inte är någon standardhöjning (proffsigt det låter). Ack och ve hinner jag tänka men småler elakt för mig själv när jag ser set'et sitta. Sätter givetvis fi1 på överpar och tänker faktiskt inte så mycket på vad fi2 kan ha mer än att nu kan jag omöjligt släppa. Är inte så rädd för floppad färg utan snarare överpar med hög hjärter. Instaställer och får instasyn. Turnkorter är ju inte direkt det roligaste att se, kände nog "åhnej, inte AA" även om jag så klart trodde jag var död av färgen så hade jag blivit bra mycket mer sur på utdragning av AA. River landade och allt slutade väl.

 

Skulle ni släppa på flopp?

 

Jag erkänner, turligt. (men sånt brukar ju jämna ut sig).

 

23/4 0

24/4 +254

25/4 +327

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, jag utgick lite från hur det sett ut senaste månaderna då jag plussar lite stabilt och sen får riktigt feta backsessioner som jag får jobba igen. Mycket riktigt, backade lite fint två dagar och ska föra in korrekt resultat och posta lite händer asap. ca -1K nu sedan DB-start. Så de där 3K kan nog bli en tillräcklig utmaning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Right! Som utlovat:

 

23/4 0

24/4 +254

25/4 +327

26/4 -1152

27/4 -743

28/4 0

 

 

Mao två tråkiga minussession som var ca 50% dåligt spel och 50% dylikt.

Miniwhinar lite så ni förstår varför man börjar spela dåligt, men också vad som fick rullen att försvinna lite...

 

 

Betar varje gata och låter sedan fi bluffa på river... bara att då har han klonkat set:

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=237723212&gameCode=P4

 

Får in degen med AA mot TT på en J-hög flopp. Gissa river?

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=237893809&gameCode=P4

 

KQ mot KK på KQx-floppen

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=238020035&gameCode=P4

 

Och den elakaste av dom alla. AK mot JT på en re-raisad AQ9-flopp. Synar ni all innen här? Tråkigt nog tänkte jag att kungen hjälpte mig för jag nu slog AQ :(

https://www.pokerroom.com/account/handhistory/?action=search&clientcode=P4JA&roundnumber=239005325

 

 

Nog whinat nu, kommer intressantare händer framöver. Puss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett skott på ongames stage3 wsop-qualifier. 19 pers och spelar tight och stabilt till det är ca 7 kvar. Då börjar blindsen kännas och får in hela stacken mot en semishortstack på ca 3K. TT mot A6s, A på flopp. Sen var det kalla kort och jag fick se stacken blindas bort. Ställer för att sno blinds på SB när alla foldat till mig, BB synar min 72o med A6 och åkte ut som 4:a.

 

Jag är förvisso ingen turneringsspelare men låg rätt bra till så lite svider det. spelar CG samtidigt och där är det i alla fall en okej plus ATM.

 

Post kommer senare med någon hand jag tyckte var svårspelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23/4 0

24/4 +254

25/4 +327

26/4 -1152

27/4 -743

28/4 0

29/4 +1334

 

Bra session, det är väl fylltrynena på ongame-nätverkets förtjänast :)

 

Ska jag betta river här? Och i så fall hur mycket? Nu ville jag inte bygga en redan rätt stor pott större så valde att göra ett kombinerat freezebet/värdebet. Kanske lågt? Brädan var rätt farlig så synar han högre med en hand jag slår? Vekt att inte reraisa turn?

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=250153453&gameCode=P4

 

Den här var galet intressant. Jag har 44 här och släpper faktiskt kåken på river. Ångrar mig lite i efterhand. Vad har fi, är jag slagen? Kändes som AQ eller AA. Tycker reraisen på turn utesluter KQ och då finns det inte så mycket kvar.

Så, fold eller syn på river?

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=250259546&gameCode=P4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt spel, får det inte att lossna riktigt. Underskattar dessutom fiskens förmåga att dra efter hålpipor och betalar friskt av.

 

Skulle ni spelat denna hand försiktigare?

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=258833915

 

Fegade på fel ställe och var rejält vek här.

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=258244555

 

 

Tror det får bli en lite annan uppställning på datan framöver, det var lite för mycket räknande i varje post och det i sin tur gjorde att man inte ville skriva in småsessioner.

 

Så även om jag inte gillar det direkt listar jag nu min BR.

 

När jag startade denna DB så var BR 12269, nu är den 11849 Således.

 

BR 11849

-420

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite igår men ingen nämnvärd förändring av BR så för in status på den efter nästa session. Riktigt spelsugen nu efter en massa dagar av andra aktiviteter, men ikväll blir det baluns så jag kan inte dra fördel av de överförfriskade spelarna på ongame-nätverket.

 

Tänkte köra lite WSOP stage 3 qualifiers i helgen, hoppas det går bättre denna gång.

 

Insåg nyligen också att mina klistrade händer inte går att se om man inte har pokerroom-konto. Synd på den fina handhistoryn men får helt enkelt klistra in händerna i tråden här framöver. (Ursäkta för tankevurpan)

 

Nej nej, tillbaka till skumpan och intressantare post i morgon. Ciao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite CG tidigare och plussade lite, dryga inköpet. Spelar nu en WSOP stage 3 sat och det är paus och jag ligger 4/4. har en svår spelare framför mig som checkraisar hela tiden och tvingar mig ta beslut om hela stacken så snart kommer jag förmodligen re-re-raisa all in för att få slut på hans bullyande (och förmodligen åka ut).

 

edit

 

stjäl nu blinds med alla pocketpar, får se hur länge detta håller.

 

BR 12079

+230

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg rejält illa till med 1K i stacken och BB på 150 efter att ärkefi (tidigare nämd) satte färgen samtidigt som jag fick tvåparet. Betalade av friskt mao.

 

Sen klonkade jag mig tillbaka och vann slutligen satteliten. Sjukt kul och spännande att spela finalen. Får se om jag tar den om 2h eller suger på karamellen lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session NL200 med 4 bord. Började med att bluffa bort 2 inköp, bland annat mot en snubbe som raisar pre och cb'ar hårt på AKx brädan. Jag floatar floppen och tänker plocka på turn om han visar svaghet. En till K landar på turn och jag tänker att jag kan utnyttja kungen så jag reraisar. Han steksynar och på river får jag för mig att fullfölja bluffen och ställer in. Får instasyn av AK. Godnatt!

 

Nåväl, till slut fick jag ordning på löven och jag plussade gott. Ska se om det kommer några händer framöver.

 

BR 12733

+654

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #288,910,428

Table Pusan, 6 May 2007 2:37 PM ET

 

Seat 2: Nakettaja79 ($273.25 in chips)

Seat 3: Magic.Pocket ($615.85 in chips)

Seat 4: randomallin ($17 in chips)

Seat 6: jhbravo ($102.90 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Magic.Pocket posts blind ($1), randomallin posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

jhbravo folds, Nakettaja79 bets $6, Magic.Pocket bets $9, randomallin folds, Nakettaja79 bets $20, Magic.Pocket calls $16.

 

Har reraisat rätt många potter och känner att min trovärdighet är låg just nu så miniraisar i princip bara för att få lite kommando i potten och eventuellt kunna plocka den med ett CB på flop om den ser gynnsamm ut. Får ett märkligt miniomslag och anar ett högt pocketpar redan då men synar för setvalue.

FLOP [board cards 9 of Clubs,Ace of Hearts,5 of Diamonds ]

Magic.Pocket checks, Nakettaja79 bets $25, Magic.Pocket calls $25.

 

Träffar set, helmys men esset skrämmer mig verkligen då jag tänker att alla höga pocketpar borde vika direkt om jag bråkar nu. Synar en gata för att se hur han agerar.

TURN [board cards 9 of Clubs,Ace of Hearts,5 of Diamonds,2 of Spades ]

Magic.Pocket checks, Nakettaja79 bets $50, Magic.Pocket calls $50.

 

Här bettar han ändå ganska mycket för att inte ha ett ess tänker jag och blir verkligen orolig för AA. Kan inte tänka mig att han spelade AK så pre och där därför lite orolig. Ska jag reraisa här trots allt?

 

RIVER [board cards 9 of Clubs,Ace of Hearts,5 of Diamonds,2 of Spades,10 of Diamonds ]

 

Hur agerar jag är? Check-syn, check-fold om han går all in? Ska jag betta ut själv?

 

Magic.Pocket checks, Nakettaja79 checks.

 

SHOWDOWN

Magic.Pocket shows [ 9 D,9 S ]

Nakettaja79 mucks cards [ Q H,Q D ]

Magic.Pocket wins $202.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonushand som visar motståndet på ongame. Är väl magiskt att man inte kan plussa mer mot dessa tomtar?

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #284,791,305

Table Butare, 5 May 2007 3:45 PM ET

 

Seat 4: Martino233 ($313.50 in chips)

Seat 7: Nispe 78 ($178 in chips)

Seat 8: Magic.Pocket ($91 in chips)

Seat 10: tonny chr ($232.10 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Magic.Pocket posts blind ($1), tonny chr posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Martino233 bets $7, Nispe 78 folds, Magic.Pocket calls $6, tonny chr calls $5.

 

FLOP [board cards 9 of Clubs,3 of Diamonds,3 of Spades ]

Magic.Pocket checks, tonny chr bets $15, Martino233 calls $15, Magic.Pocket calls $15.

 

TURN [board cards 9 of Clubs,3 of Diamonds,3 of Spades,5 of Spades ]

Magic.Pocket checks, tonny chr bets $30, Martino233 calls $30, Magic.Pocket bets $69 and is all-in, tonny chr calls $39, Martino233 calls $39.

 

RIVER [board cards 9 of Clubs,3 of Diamonds,3 of Spades,5 of Spades,5 of Hearts ]

tonny chr bets $141.10 and is all-in, Martino233 folds.

 

SHOWDOWN

tonny chr shows [ 5 of Clubs,Jack of Diamonds ]

Magic.Pocket shows [ 2 of Hearts,3 of Hearts ]

tonny chr wins $141.10, tonny chr wins $271.

 

SUMMARY

Dealer: Nispe 78

Pot: $414.10, (including rake: $2)

Martino233, loses $91

Nispe 78, loses $0

Magic.Pocket, loses $91

tonny chr, bets $232.10, collects $412.10, net $180

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILTSESSION. Hamnar till slut på NL400 spelar stabilt och räddar backen.

 

Blåser av lite random stygga händer:

 

Rätt standard, men inte i den omfattningen som igår

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #294,608,106

Table Vejle, 7 May 2007 6:36 PM ET

 

Seat 3: JLMS37 ($198.75 in chips)

Seat 7: mr_torres ($96 in chips)

Seat 8: Magic.Pocket ($164.45 in chips)

Seat 9: Dr. Jo ($50 in chips)

Seat 10: FishingChip ($517.90 in chips)

 

ANTES/BLINDS

mr_torres posts blind ($1), Magic.Pocket posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Dr. Jo folds, FishingChip folds, JLMS37 folds, mr_torres calls $1, Magic.Pocket bets $6, mr_torres calls $6.

 

FLOP [board cards 5 of Clubs,Queen of Diamonds,3 of Hearts ]

mr_torres checks, Magic.Pocket bets $15, mr_torres bets $45, Magic.Pocket bets $141.45 and is all-in, mr_torres calls $43 and is all-in.

 

TURN [board cards 5 of Clubs,Queen of Diamonds,3 of Hearts,8 of Spades ]

 

RIVER [board cards 5 of Clubs,Queen of Diamonds,3 of Hearts,8 of Spades,2 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

Magic.Pocket shows [ 10 of Spades,Queen of Hearts ]

mr_torres shows [ Queen of Clubs,8 of Clubs ]

Magic.Pocket wins $68.45, mr_torres wins $189.

 

Jag kan inte förstå fi spels här, kan ni?

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #294,652,603

Table Steyr, 7 May 2007 6:46 PM ET

 

Seat 2: Magic.Pocket ($346.85 in chips)

Seat 3: eaglehead70 ($85 in chips)

Seat 4: p_mp_t_p ($320.60 in chips)

Seat 5: fiskelasse ($335.90 in chips)

Seat 8: Dr. Jo ($39.30 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Dr. Jo posts blind ($1), Magic.Pocket posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

eaglehead70 calls $2, p_mp_t_p calls $2, fiskelasse folds, Dr. Jo folds, Magic.Pocket checks.

 

FLOP [board cards 2 of Spades,Queen of Diamonds,6 of Spades ]

Magic.Pocket bets $6, eaglehead70 calls $6, p_mp_t_p folds.

 

TURN [board cards 2 of Spades,Queen of Diamonds,6 of Spades,2 of Diamonds ]

Magic.Pocket bets $15, eaglehead70 calls $15.

 

RIVER [board cards 2 of Spades,Queen of Diamonds,6 of Spades,2 of Diamonds,Jack of Hearts ]

Magic.Pocket bets $72, eaglehead70 calls $62 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Magic.Pocket shows [ 2 of Hearts,6 of Diamonds ]

eaglehead70 shows [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ]

Magic.Pocket wins $10, eaglehead70 wins $170.

 

Jag har väldigt svårt att sätta fi på tvåpar här, split eller AA möjligtvis?

 

Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #294,759,449

Table Boise, 7 May 2007 7:14 PM ET

 

 

 

Seat 1: Magic.Pocket ($835.80 in chips)

Seat 3: fis herman ($399 in chips)

Seat 7: bate_nasko ($1,841.75 in chips)

Seat 10: meroks ($390 in chips)

 

ANTES/BLINDS

meroks posts blind ($2), Magic.Pocket posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

fis herman folds, bate_nasko bets $15, meroks folds, Magic.Pocket calls $11.

 

FLOP [board cards King of Hearts,6 of Spades,3 of Hearts ]

Magic.Pocket checks, bate_nasko bets $25, Magic.Pocket bets $50, bate_nasko calls $25.

 

TURN [board cards King of Hearts,6 of Spades,3 of Hearts,5 of Spades ]

Magic.Pocket bets $55, bate_nasko bets $200, Magic.Pocket calls $145.

 

RIVER [board cards King of Hearts,6 of Spades,3 of Hearts,5 of Spades,10 of Spades ]

Magic.Pocket checks, bate_nasko checks.

 

SHOWDOWN

Magic.Pocket shows [ King of Spades,Ace of Diamonds ]

bate_nasko shows [ King of Diamonds,3 of Diamonds ]

bate_nasko wins $530.

 

Den kanske elakaste av dom alla...

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #294,467,093

Table Champaign, 7 May 2007 6:08 PM ET

 

 

 

Seat 1: _P_E_K_ ($267.05 in chips)

Seat 4: DrJekyll1 ($157 in chips)

Seat 5: Magic.Pocket ($220 in chips)

Seat 7: suolaaja ($100.90 in chips)

Seat 8: sfih ($200.45 in chips)

 

ANTES/BLINDS

suolaaja posts blind ($1), sfih posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

_P_E_K_ folds, DrJekyll1 folds, Magic.Pocket bets $7, suolaaja calls $6, sfih folds.

 

FLOP [board cards 9S,8D,7H ]

suolaaja checks, Magic.Pocket bets $9, suolaaja bets $18, Magic.Pocket calls $9.

 

TURN [board cards 9S,8D,7H,JS ]

suolaaja bets $75.90 and is all-in, Magic.Pocket calls $75.90.

 

RIVER [board cards 9S,8D,7H,JS,10D ]

 

SHOWDOWN

suolaaja shows [ 9C,QD ]

Magic.Pocket shows [ AH,10H ]

suolaaja wins $200.80.

 

 

Sen var det en hel del synar från spelare med top-par crappy kicker som plockade upp färgdrag på turn trots att jag reraisat hårt på flop och betat pot på turn.... gissa river...

 

BR 12787

+54

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluff SM eller ej, spelade idag steg1 satten för CC-SM på pokerroom. Bara 5 reggade spelare och den lyckades jag klonka hem. Mao ett fint övervärde med 10 bucks inköp och veckofinalens värde 100 (om jag minns korrekt).

 

Så, ännu en lite viktigare sat-turre att köra framöver. Ska bli spännande.

 

Har för övrigt gjort så mycket transaktioner mellan olika konton att jag inte längre har koll på bankrullen, får vänta någon dag tills all deg landat och räkna ihop. I övrigt inget spännande att berätta om.

 

Tjillevippen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag snott min polare NOLL's tur, rakt av. Turnar hålstegar, floatar och synar ned bluffar (som lika gärna kunde varit stål) osv. Klonkar fint i rätt situationer. Spelat ett par olika sessioner igår och idag men för in allt som ett resultat nu.

 

Händer kommer i nya poster.

 

BR 14122

+1335

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...