heltok Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Gjorde en film jag med för att hälsa nya underforumet välkommet! Kör 3bord PLO200 på prima. lite småfiskigt spel av mig, inte så bra argumentation men plussar iaf 160 på spelet. Snackar mycket om anpassningar efter motståndet. Lite tankspridd och säger syn istället för att checka, avbryter tankar etc. Ha överseende. Min hjärna har fullt upp med de 2 extra korten jag måste hålla reda på... Vill höra kommenterar på varenda hand typ. =) 25min lång, xvid, 1600x1200(typ), 88mb Enjoy: http://www.megaupload.com/?d=J775F07O Citera
badtorsker Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Klickar på länken men finns ingen fil där, står: "Filen du försöker att komma åt är inte tillgänglig just nu." edit: Jävligt kul annars med en omaha-film så se till att få det att funka om möjligt Citera
heltok Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 testa att reloada sidan. Citera
badtorsker Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Hmm står så här nu längst ner i blått: Filnamn: heltok_PLO200_070423.avi Filstorlek: 88.18 MB Beskrivning: plo200 , men fattar inte hur jag ska ladda ner filen, längst upp kan man trycka på "Download" men då måste man fylla i nån kod verkar det som. Förvirrad Citera
DaPine87 Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Skriv in koden och tryck på download bara.. Citera
Manolito2k Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 åsikter från en lågnivå omaha-spelare: Spelet är allmänt bra, men lite för aggressivt preflop enl. mig. Men det kanske är så det går till på PLO200. Bra förklarat hur du tänker, mycket lärorikt att se. Snygg timing med dina cb. Ang. AA-handen i BB så ser jag ingen anledning att potta mot lösa limpare här. Svårspelat på typ alla floppar, och du tar aldrig/sällan hem potten pre. Bättre att hoppas på att setta och vinna stort postflop. Sen foldade du en KK-hand preflop på knappen i en limpad pott mot veka spelare alldeles på slutet nere till höger. Det måste ju vara guldläge för att setta och vinna en stor pott. Själv skulle jag limpat QQ-handen vid ca 7.30 också, trots att den var dålig i övrigt. Mycket kul med en omaha-film, gj! Citera
wheelinho Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Kul film Mer filmer från dig vill vi se Citera
heltok Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 åsikter från en lågnivå omaha-spelare: uppskattas de med. jag är ju omahafisk. Spelet är allmänt bra, men lite för aggressivt preflop enl. mig. Men det kanske är så det går till på PLO200. Bra förklarat hur du tänker, mycket lärorikt att se. Snygg timing med dina cb. 25/16 i stats under sessionen. 85händer bara, men tror jag har typ 20/13 normalt i stats i omaha. vad är lämplig PFR om man har 20 i vpip? Ang. AA-handen i BB så ser jag ingen anledning att potta mot lösa limpare här. Svårspelat på typ alla floppar, och du tar aldrig/sällan hem potten pre. Bättre att hoppas på att setta och vinna stort postflop. låter klokt. spara PFR ur bb till de suitade essen kanske är bättre? Sen foldade du en KK-hand preflop på knappen i en limpad pott mot veka spelare alldeles på slutet nere till höger. Det måste ju vara guldläge för att setta och vinna en stor pott. very fishy. vet inte riktigt vad jag sysslar med. tankspridd antar jag. Själv skulle jag limpat QQ-handen vid ca 7.30 också, trots att den var dålig i övrigt. känns rätt främmande för mig att börja openlimpa preflop... är det en holdemskada? något ni andra omahaspelare gör? okej om man spelar shortstack-slotbom, men även i "vanlig" omahaspelande? Citera
Djens Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 något ni andra omahaspelare gör? Oftast inte, när vi gör det är vi inte stolta över det. Citera
Emilio Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 förstår inte din pot preflop med AAJ5 utan något färgdrag preflop när flera stycken limpar till dig på BB. Citera
_ekan_ Postad 25 April , 2007 Rapport Postad 25 April , 2007 Fler filmer hade varit uppskattat, stor underhållning. Citera
gurano Postad 25 April , 2007 Rapport Postad 25 April , 2007 Efter 23 min. floppar du en wrap med A542 som du checkfoldar. Nu är inte jag nån vidare Omahaspelare men det måste väl ändå vara en miss? Kul med Omahafilm iallafall. Citera
MacDaddy Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Lite inspirerad går jag in o tokäger på den fruktade $0,1/0,2 nivån Citera
MacDaddy Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Efter 23 min. floppar du en wrap med A542 som du checkfoldar. Nu är inte jag nån vidare Omahaspelare men det måste väl ändå vara en miss? Kul med Omahafilm iallafall. wrap är väl omaha hi-lo spörsmål. Citera
gurano Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 En wrap är ett stegdrag med antingen 13, 17 eller 20 outs. I handen som jag kommenterade hade heltok en 13-kortswrap. Han får stege om det kommer A,2,5 eller 6. Dessutom har han två set-outs med 4. Citera
heltok Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2007 Efter 23 min. floppar du en wrap med A542 som du checkfoldar. Nu är inte jag nån vidare Omahaspelare men det måste väl ändå vara en miss? Kul med Omahafilm iallafall. det var en miss. jag är en omahafisk och inte van vid att kommenter det. när jag lyssnar igenom filmen är det rätt kul att höra mig sucka tungt när det kommer massa beslut jag inte har den blekaste om vad jag ska göra. AAxx utan färgdrag brukar jag inte raisar om jag inte är shortstack. är lite imponerad att jag inte fick mer utskällning så grön som jag är på omaha. =) Citera
MacDaddy Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Varför inte raisa AA. Visst ur position kan det va jobbigt men vann några fina potter idag där jag byggde pott med AA. Loosa lika många dock Citera
gaffeln Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 20 min in, du pushar en short med ditt överpar och med hålpipan. Kalla mig passiv men jag hade vikt Fast jag är ju fisk. Citera
Poperick Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Förlåt mig för min okunnighet men det verkar som jag inte kan se filmen på denna dator med Real Player. På min andra dator funkar det fint (samma version av Real player). Problemet är att den andra datorn är ockuperad av ungarna. Så, jag antar att felet ligger på datorn. Får följande felmeddelande: "There is no software available from Real to support this content" Content type(s): ICM.XVID. Kan man lösa detta på ett ENKELT sätt? Tackar och bockar på förhand. Ha en fantastisk trevlig lördagkväll på er! Citera
Recommended Posts