Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Jag har läst om ett "system" som bla Negraneu och Lindgren tydligen ska spela efter som går ut på att sätta konstant press på motståndarna och försöka plocka upp många små potter hela tiden.

Det går ut på att spela mkt löst och höja ofta preflop ungefär 2,5 ggr BB och följa upp på floppen.

Fördelen är att man maskerar sina händer när man väl träffar och vinner mkt små potter + blir svår att spela mot eftersom man har en väldigt vid HD och konstant pressar Fi. Jag antar att man är tvungen att kunna spela postflop väldigt bra och kunna läsa motståndarna ordentligt.

Jag blev lite nyfken på detta och har lite frågor.

Fungerar det bättre i turneringar och mot tightveka motståndare? Vilken nivå?

Balansen mellan bluffar och händer blir ju ganska konstig vilket betyder att motståndarna kan syna dina floppbet med bottenpar och raisa dig preflop för att straffa dig mm. Hur tänkar man här? Känns ju lätt att utnyttja.

Blir man tvungen att följa upp CB-bluffarna på turn ofta eftersom Fi kan syna dig med svaga händer på floppen?

Om man vill maskera sina bra händer måste man ju skjuta tom på turn ibland menar jag?

Har man misslyckats med spelet om man är tvungen att bluffa turn ganska ofta?

Fungerar spelet bättre om man bara använder det som någonting man byter till under spelets lopp för att byta tillbaka till standardspelet igen?

Postad
Svårt att se hur det skulle kunna funka på nätet överhuvudtaget eftersom folk inte foldar när du försöker c-beta hem potten med 53s missad flop.

Jag spelade faktiskt lite såhär i början när jag spelade micronivå online bladn alla synstationerna och det visade sig funka ganska bra ändå fast jag ofta sköt tom på turn också. Jag tror att respekt är A och O. Att ibland skjuta turn visar att dom inte kan syna floppen på bottenpar osv. Att kunna pusha med draw osv. Att kunna avslöja deras bluffar och ligga steget före hela tiden. Ett bra och aggressivt postflop spel genererar väl nästan automatiskt respekt.

Det kan nog också vara viktigt att raisa Fi's helt tom ibland och liksom sätta press på dom under hela handen för att få dom att undvika dig och ge dig enkla potter.

Nu är väl inte micro bästa nivån för ett sånt här spel utan ett ABC spel knäcker fiskarna snabbare men ändå.

Postad

Det tror jag. Iom att speltempot är så pass mycket högre på nätet så syns det ju direkt om man är uppe mot en notorisk knapphöjare, c-betare eller höjer för mycket händer överhuvudtaget.

Sen är det största felet folk gör på nätet idag att syna alldeles för mycket vilket är ett starkt argument mot att höja med dåliga händer.