Gå till innehåll

$11 SNG 77 med blinds 50/100, standard ?


Recommended Posts

Vad är standard med 77 här som storstack, och är det annorlunda om jag är mellanstacken ? Vill jag åt blindsen? ska man höja olika mycket beroende på folks stackar ?

Jag valde att höja till 300. Är man nere på <15 BB så är det väl snarare en push dock.

Någon som har tips på en sida som förklarar när man ska börja tänka push/fold och hur man räknar på det, Har ju läst här att i vissa fall är alla händer man spelar autopush men vet inte när :cry: ? Brukar ha problem i de lägena

Tack på förhand.

 

Party Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1640

CO: t1190

HERO: t4460

SB: t1190

BB: t3520

 

Pre-flop: (5 players) HERO is Button with :7d :7s

2 folds, HERO raises to t300, 2 folds.

Uncalled bets: t200 returned to HERO.

 

Results:

Final pot: t250

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill jag åt blindsen?

 

Ja, som storstack är du nöjd varje gång då kan sno åt dig från de mindre stackarna. Extra bra om du gör det 'under kontrollerade former' dvs. inte kastar runt med hela din stack i varje hand.

 

77 är ju en bra hand i en ohöjd flervägspott då du behöver hyggliga implicita odds för att dra efter set. Tyvärr saknas förutsättningarna i detta läge då det är få spelare kvar och semi-bubblespelet hämmar synvilligheten avsevärt. (Ja, viljan att syna med händer *sämre* än din dvs)

 

Med få spelare kvar använder du din hand riktigt bra. Hade du fått syn skulle jag passa mig för att skjuta in mera i potten utan träff på en av de återstående sjuorna. En hög flopp = check/fold. En låg flopp (utan 7:a) = check/syn mot normalt bet. Träff på 7:an = check/syn om du känner för att trappa med set annars check/raise.

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Med få spelare kvar använder du din hand riktigt bra. Hade du fått syn skulle jag passa mig för att skjuta in mera i potten utan träff på en av de återstående sjuorna. En hög flopp = check/fold. En låg flopp (utan 7:a) = check/syn mot normalt bet. Träff på 7:an = check/syn om du känner för att trappa med set annars check/raise.

 

... Jocke

 

Vet inte om jag håller med. En Fi har ca. 12bb och den andra 35bb (vi sitter med 44bb). Vi sitter på knappen, får vi syn av någon och de checkar fram till oss så ska vi nog betta ut (halvpott). Vi sitter som chip, vi kan inte höja på knappen för att sedan checka på flopp.

 

Eller har du missat att vi sitter på knappen?

 

Sen tycker jag att OP ska höja till t250, ger samma effekt men vi sparar t50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag håller med. En Fi har ca. 12bb och den andra 35bb (vi sitter med 44bb). Vi sitter på knappen, får vi syn av någon och de checkar fram till oss så ska vi nog betta ut (halvpott). Vi sitter som chip, vi kan inte höja på knappen för att sedan checka på flopp.

 

Eller har du missat att vi sitter på knappen?

 

Sen tycker jag att OP ska höja till t250, ger samma effekt men vi sparar t50.

 

Till en början missade jag att vi bara var tre kvar i handen men det ändrar inte min uppfattning jättemycket. Min baktanke med den fortsatta strategin baserar jag på att 7or har en hel massa överkort att stångas mot men givetvis kan en CB på 50-75% pot vara effektiv om floppen ser någorlunda harmlös ut trots överkort till ditt par. Därav den något passiva fortsättningsstrategin.

 

Vill helst undvika att trassla in som aggressor i en hand som kan bli dyr. Speciellt inte så nära bubblan. Det finns ett klart mervärde i att ha en markerhög att skrämmas med. Kan bli många walk och lyckade stölder när bubblan ska spricka, speciellt mot passiva motståndare.

 

Spara 50 - jajamensan, nu tänker vi likadant. Behåll markerna, de blir mera värda om en liten stund.

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...