Gå till innehåll

Vart placera pengar?


XaaL

Recommended Posts

Min kompis Perka undrar följande:

Om man har pengar som inte vill ha liggandes på ens personkonto, men man kanske inte vill ha i madrassen, vart bör man placera de?

Syns de lätt om de placeras i fonder / aktier? Ska man skicka över de på Perkas gamla mormors konto (han sköter hennes konto då hon är för gammal och senil för att se över sånt):)?

Fixa nåt random konto i nåt annat land?

 

Nej men vart bör man göra av de? Nån som har nån bra idé?

Det är inte miljoner vi snackar här men kanske ~100k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kanske missuppfattat ditt inlägg men,

 

detta är inget forum för kriminella. Sök dig till Flashback.

 

Vad är det som är olagligt att sätta över 50k till min mormor? Vad vet du om vad Perka har fått sina pengar ifrån?

Han kanske har spelat in de skattefritt men inte vill ha stora summor på sitt konto..? Så om du inte kan ge Perka något ordentligt förslag kan du väl hålla till på ditt Flashback forumt ist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

offshore konto såklart ! men ta inte kontakt med mellandhand som antingen blåser dig eller tar en onödig provision. har ingen koll på hur samarbetet mellan euländer funkar eller om det är säkrat att satsa på skatteparadis.När du har fixat konto så är det bara koppla visa och så är det bara att gasa! men varför inte bara ha dom i madrassen när det bara gäller 100 lax? Cash is king och plastkort lämnar alltid spår efter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

offshore konto såklart ! men ta inte kontakt med mellandhand som antingen blåser dig eller tar en onödig provision. har ingen koll på hur samarbetet mellan euländer funkar eller om det är säkrat att satsa på skatteparadis.När du har fixat konto så är det bara koppla visa och så är det bara att gasa! men varför inte bara ha dom i madrassen när det bara gäller 100 lax? Cash is king och plastkort lämnar alltid spår efter sig.

Vad är offshore konto?

 

Visst är det soft med 100k i sängen men det är inte alls särskilt tryggt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror ju på :/ om ingen vet om det så är det väl rätt tryggt. men jag skulle inte känna mig trygg med pengar i madrassen om folk visste om att jag förvarade pengar där.

 

Vilket nu är rökt eftersom alla som känner perka kommer ge sig på hans madrass varje gång han har för eller efterfest.. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket nu är rökt eftersom alla som känner perka kommer ge sig på hans madrass varje gång han har för eller efterfest.. :shock:

 

Jag vet, det är synd om perka.

 

Nej men Perka säger att han lätt blir lite skakis när han placerar pengar framför näsan på många personer (allt folk som besöker honom).

 

Men OFF-SHORE, är det svårt att fixa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Varför skulle man inte vilja ha så lite som 100' på sitt vanliga bankkonto? Räcker ju rätt lagom till månadens utgifter. Såvida du inte vill visa mamma att pengar finns på kontot så du torskar månadspengen, kan det vara så?

 

 

Annars, som nämts tidigare, neteller,bankfack,flera bankkonton,offshore m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man inte vilja ha så lite som 100' på sitt vanliga bankkonto? Räcker ju rätt lagom till månadens utgifter. Såvida du inte vill visa mamma att pengar finns på kontot så du torskar månadspengen, kan det vara så?

 

 

Annars, som nämts tidigare, neteller,bankfack,flera bankkonton,offshore m.m.

 

 

 

livin good?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket snack lite information i denna tråden.

 

Ok. Jag ska ge dig mitt bästa tips. Ett offshore konto placerat på Isle of Man.

Du kan öppna det direkt via internet. Antingen väljer du ett USD, EUR eller ett Sterling konto. USD kontot ger dig 5,00% ränta, EUR 3,86% ränta och sterling kontot ger dig 6,15%. Pengarna är olåsta och du kan begära ett uttag när du vill.

 

Kontot är "Protected by the Isle of Man Depositor's Compensation Scheme "vilket är lite som denna svenska bankgarantin med enda skillnaden att dom betalar ut 75% av värdet på dina pengar. Inte 100% som i Sverige. Skyddet är maximalt £15,000 ca 200,000 SEK.

 

Nu till själva kärnfrågan. Nej, dessa pengar eller avkastningen från dom lämmnas inte ut till din deklaration. Men om du är en medborgare inom EU kommer dom ta ut en skatt på räntan av ditt kapital med förnuvarande 15%. Under 2008 kommer den höjas till 20%.

 

Banken heter Alliance & Leicester och är storbritaninens 7 största bank.

Addressen till deras Offshore/Internationella avdelning är denna:

 

http://www.alil.co.im

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...