morberg Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Förra varvet utspelade sigdenna handen (notera att vi båda har nästan dubbla inköp): Party Poker No-Limit Hold'em, $1 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) CO ($110.75) Button ($202.81) morberg ($192) BB ($54.08) UTG ($101) MP ($80.50) Preflop: morberg is SB with K , A . 3 folds, Button raises to $4, morberg raises to $12, 1 fold, Button calls $8. Flop: ($25) 3 , 9 , Q (2 players) morberg bets $15, Button raises all-in ($190), morberg folds Nästa varv händer följande: Party Poker No-Limit Hold'em, $1 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) CO ($117.45) Button ($227.49) morberg ($164) BB ($51) UTG ($98.50) MP ($79.35) Preflop: morberg is SB with A , Q . 1 fold, MP calls $1, 1 fold, Button raises to $4, morberg raises to $12, 1 fold, MP folds, Button calls $8. Flop: ($26) 9 , 6 , J (2 players) morberg bets $15, Button calls $15. Meh. Gillar inte alls att han synar. Han ställer i alla fall inte - kan han vara på ett drag? Eller trappar han? Eller halvdan hand? Och vad ställde han med i förra handen? Turn: ($56) 2 (2 players) morberg checks, Button checks Jag bestämmer mig i alla fall för att sakta ner och när han checkar bakom gissar jag att han nog har ett drag trots allt, färgdraget känns mest sannolikt. River: ($56) K (2 players) morberg bets $35 Här tänkte jag representera AK och plocka hem potten. Men om han nu satt på ett drag är det lönt att bluffa då jag kanske har bäst hand? Och kan jag check-syna rivern om han nu skulle bluffa sitt missade drag? Eller är check-fold linjen? Citera
Ripperkof Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 De händer man kan sätta honom på efter flop är ju Q10 eller ett set han slowspelar. Och han lär ju syna din riverbet med båda dessa händer. Ev. J-x, men borde han inte slå om då? Citera
morberg Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 De händer man kan sätta honom på efter flop är ju Q10 eller ett set han slowspelar. Och han lär ju syna din riverbet med båda dessa händer. Ev. J-x, men borde han inte slå om då? 77-88 eller TT kan han möjligen också ha (med TT som mest sannolik). Förutom färgdraget då. Har han QT ligger jag illa till på river. Citera
jojje2k Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Han skulle kunna ha AJ och checka för potkontroll på turn eftersom det är wa/wb.... Citera
JoeFalk Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Om du sätter han på ett drag ... Slå en mindre value, han kan inte syna tom och han kommer syna med en medioker hand för 20 lika gärna som 35. Bet fold vad mer kan man göra. Citera
jojje2k Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Om du sätter han på ett drag ...Slå en mindre value, han kan inte syna tom och han kommer syna med en medioker hand för 20 lika gärna som 35. Bet fold vad mer kan man göra. Men om man bettar 20 så skulle han kunna läsa det som blockbet och raisa men knappast om man bettar 35 Citera
Recommended Posts