Gå till innehåll

Svenska spel - Jag klarar inte av lösa motståndare eller något ...


jgadefelth

Recommended Posts

Varför? För att nämna två saker. Jättebra om folk slår om dig pre med dåliga händer. Som du kanske förstår så vinner du i längden på att ha bäst hand pre

mot en motståndare. Ev+ som man brukar säga.

 

Sen att du inte klarar av att hantera det är en sak.

 

Nummer två. Det var detta som kluffie påpekade. Och en av anledningarna till Eblinhos - "FINN ETT RÄTT!" två inköp i cashgame är ingenting. Ingenting. Tycker du det så har du för liten rulle. Rekommenderat är att du har 30inköp eller mer, allt beroende på hur stabil du är på nivån.

 

Shit va jag är en fin kille, hur orkar jag svara så här utförligt :P

 

Vad heter du förresten på SVS? Samt vad har du i rulle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svenska Spel är en säregen klient, aldrig har jag sett så många fyrtal/färgstegar på några timmars sessioner som där. Kanske det folket jagar med 46 osv?

 

Sen verkar du vara på tok för tight-passiv, kanske spelar du med alldeles för höga insatser?

 

Ska du spela på 2.5-5 så lär du i alla fall ha en 15-20k i bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm rulle tja 15000 kr i alla fall.

 

jag vet att två inköp inte är så mycket sen är det lite hur man är som spelare med en bully kan (hyper aggresiv ) spelare kan ju ha stora rörelser i sin stack.

 

vet inte om man ska ge ut sina svenska spel namn här kanske inte är så bra eller ?

 

men det handlar inte om de bästa händerna före floppen jo visst de har bäst odds FÖRE floppen men sen känns lite som om du är en av de killarna man kan se på svenska spel som bara inte kan släppa Ak utan träff no matter what utan bara förtsätter höja på ingen träff:-)

 

jag tittar mycket på bordet med och varför den andre callar om han jagar eller slowspelar eller om han är en calling station på mellan paret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gizze.

 

Ja faktiskt tyckte själv innan att folk som sa något om pokersoftwaret var lite konstiga det ska verkligen vara lotto hur händer och allt sånt kommer.

 

 

men jag har knappt aldrig innan set färgstegar två stycken på ett hälv år eller nått sånt på te x cd poker och jag spelar nästan varje dag 6 timmar per dag. fyrtal är med ganska ovanligt faktiskt ja till och med set över set ser man inte så ofta.

 

 

men på svenska spel är färgstegar och fyrtal och sånt väldigt vanligt känns det som ändå så har jag spelat där väldigt lite i relation till de andra pokersidorna som jag spelat på.

 

M v h John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet att två inköp inte är så mycket sen är det lite hur man är som spelare med en bully kan (hyper aggresiv ) spelare kan ju ha stora rörelser i sin stack.

 

Bra där.

 

vet inte om man ska ge ut sina svenska spel namn här kanske inte är så bra eller ?

 

Nej enligt Norton Antivirus så är det ungefär soma att trycka Accept all incoming files på MSN eller tillåta att filer installeras utan att du behöver göra något. Varför skulle det inte vara så bra....? :|

 

 

men det handlar inte om de bästa händerna före floppen jo visst de har bäst odds FÖRE floppen men sen känns lite som om du är en av de killarna man kan se på svenska spel som bara inte kan släppa Ak utan träff no matter what utan bara förtsätter höja på ingen träff:-)

 

Det handlar inte om de bästa händer pre, okej. Precis de har bäst odds före floppen, och det jag försökte (dumt nog att ens försöka när jag redan förstått att du är übertomte) förklara för dig är att om du har bäst odds i längden i Poker så går du vinnande ur striden. Det allt handlar om. Sen ska du givetvis (orka förklara det här?) försöka ha sån stor edge som möjligt, vilket minskar dina fluktationer. För din informations skull så klarar jag av att släppa AK. Dock verkar det ju som att du inte klarar av det då du tydligen förlorar mot folk som spelar sämre starthänder än dig själv? Hur går det till?

 

Jag tittar mycket på bordet med och varför den andre callar om han jagar eller slowspelar eller om han är en calling station på mellan paret.

 

Vad ska man svara. Grattis? Själv struntar jag blint i varför den andra callar, jag chansar på att jag leder, sen får man se hur det går. Hur mår du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hint: Postflop

 

Jaha. Va bra. Postflopp. Fint.

 

Lust att ställa upp i ett litet "test"? Ni får 2 ggr pengarna bara för jag e en sjyst kille som värnar om samhällets mindre välskapta... Vi kör 100 000

Floppar, jag har alltid den bättre starthanden varav ni har (som ni kanske förstår?) sämre starthand än vad jag har.

 

Även en lite sämre spelare får således en edge, och klarar du inte att vinna då, ja då beror det helt enkelt på att du borde gå ner i nivå på en gång.

Som jag tidigare, något i stil med att han inte verkade platsa på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ok ok här är ett litet exempel.

 

du har en stack på 1000kr och det har jag med vi spelar 5 / 10 jag höjer på aq o till 50kr (5xb) jag callar med 44 floppen kommer k 7 2 i olika färger.

 

potten är på 125 tror jag så du bettar det jag callar turn kommer en helt ofarlig 4 jag checkar du bettar 375 som är potten för nu ligger det två kort i samma färg och du vill inte heller att jag ska dra till en långsökt stege. Jag tänker och tänker men callar tillslut. river kommer ett kort till vi kan säja att det är ett A om du vill eller ett ofarligt kort du tänker lite inte kan väl någon ha varit så korkad så han har jagat hela vägen utan någon som helst träff för att sen på river få en helt omöjlig stege hmmmm verkar inte så logiskt kanske har jag med en kung en svagare kung än dej som jag inte kunnat släppa. kanske har jag haft A 7 och har två par nu som du du tänker och tänker.

 

 

Efter en liten stund kommer du fram till att betta 400kr är rimligt. du gör så och jag reraisar dej all in klart du callar dina sista pengar till en så stor pott du har ju två par och jag kan ha vad som helst du är pott komitted. jag visar up set i fyror och vinner.

 

 

Sådaa här spelare finns det på svenska spel. nästa gång har de haft ett drag som de missat och gör likadant fast de är först att betta och går all in med säj 500kr på en 500 kr pott. de kan även bluffa när de tycker man verkar vekna om det kommer färg eller något annat skrämsel kort.

 

 

 

Tycker det är jobbigt men ser att det finns gott om dåliga spelare där och borde för den sakens skull finnas pengar att hämta där.

 

 

M v h John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg. Du kan betta mindre med än vad jag har gjort och riskera att han tycker det är lönt att jaga det är kanske fler i potten med vi säger att det är två till och du i potten du har floppat två par aq på floppen a q 9 två kort är i samma färg du bettar potten båda två callar det kommer en 10 på turn i en annan färg. vi säger att potten är 300 kr nu du tycker att det är ok nu du vill inte se fler kort och du tycker potten är bra så du bettar 500kr. en lägger sej en callar river är en 9 till han går all in med sina sista 300 du tänker inte lägga dej för ett sådan bett han kan ha vad som helst och potten är stor du callar han har jagat någon konstig stege eller nått på floppen för han har q9 på hand och har fh mot dina två par.

 

 

M v h John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig här. det är jobbigt att spela mot spelare som är sämre.

 

Ett tips för att slippa träffa på fiskar, tomtar och maniacks är att gå upp rejält i nivå.

 

Eller som sagt, spela stabil poker och se till att plussa på sikt mot galningarna.

 

Jobbigt att spela mot spelare som är sämre ????

Tror du på allvar att du plussar stadigt mot spelare som är bättre ????

Själv spelar jag gärna 7 dar i veckan mot spelare som är sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svenska spel ja, jag försöker lära mej spela där. Ute på de andra pokersidorna om man träffar en svensk så är han ofta bland de bättre runt bordet inte så många är dåliga. På svenska spel känns det som de flesta är dåliga förlåt mej, men det känns så. jag har försökt 5 / 10 mest men även 20 / 20 och även de lägre limititarna.

 

 

en höjning betyder inte så mycket här verkar det som människor callar på ett mycket större urval av händer man ska inte bli förvånad om man ser k4s på en höjning eller 58o. det slowspelas top par tex trots färg och steg drag på bordet. personer går all in som bluff och man bettar drag eller en liten bit av floppen hårt. Det jagas tro mej när jag säger DET JAGAS du kan betta 3 gånger potten och de jagar färg 10 högt i alla fall.

 

 

Snälla lär mej spela på svenska spel tycker inte min vanliga tight aggresiva spel stil som jag annvänder på de andra sidorna funkar så bra här. När river kommer så är inte mitt par eller oftast inte min hand bra nog för någon har dragit ut mej eller har slowspelat.

 

 

Tack på förhand John

 

Sätt dig och kika på 50-100 & 100-200 borden på SS.

Du ser inte AA mot KK i en 10k pot vid showdown, kanske en 7,9 mot en 5,8 där det har varit 3-5gg bb raise pre.

Finns väl inte en människa som synar med endast premiumhänder pre.

Det är postflop du får ta de riktiga besluten (sanning med modifikation). Orkar du inte vika AK på en 458 flop så ere något galet.

 

Jag vet att SS är lite extra fiskigt, men det är väl bara bra för en så god spelare som du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ok ok här är ett litet exempel.

 

du har en stack på 1000kr och det har jag med vi spelar 5 / 10 jag höjer på aq o till 50kr (5xb) jag callar med 44 floppen kommer k 7 2 i olika färger.

 

potten är på 125 tror jag så du bettar det jag callar turn kommer en helt ofarlig 4 jag checkar du bettar 375 som är potten för nu ligger det två kort i samma färg och du vill inte heller att jag ska dra till en långsökt stege. Jag tänker och tänker men callar tillslut. river kommer ett kort till vi kan säja att det är ett A om du vill eller ett ofarligt kort du tänker lite inte kan väl någon ha varit så korkad så han har jagat hela vägen utan någon som helst träff för att sen på river få en helt omöjlig stege hmmmm verkar inte så logiskt kanske har jag med en kung en svagare kung än dej som jag inte kunnat släppa. kanske har jag haft A 7 och har två par nu som du du tänker och tänker.

 

 

Efter en liten stund kommer du fram till att betta 400kr är rimligt. du gör så och jag reraisar dej all in klart du callar dina sista pengar till en så stor pott du har ju två par och jag kan ha vad som helst du är pott komitted. jag visar up set i fyror och vinner.

 

 

Sådaa här spelare finns det på svenska spel. nästa gång har de haft ett drag som de missat och gör likadant fast de är först att betta och går all in med säj 500kr på en 500 kr pott. de kan även bluffa när de tycker man verkar vekna om det kommer färg eller något annat skrämsel kort.

 

 

 

Tycker det är jobbigt men ser att det finns gott om dåliga spelare där och borde för den sakens skull finnas pengar att hämta där.

 

 

M v h John

 

 

Jag orkar inte mer, snälla sluta. Dina exempel är på dagisnivå, aldrig sett något värre. Vad vill du försöka förklara? Din inledning är en slags semibadbeattext där du indirekt stör dig på de dåliga spelarna och hur dem spelar.

 

Sen avslutar du så vist med att det är BRA att det finns dåliga spelare. Grattis liksom. Motsägelsemannen nummer 1.

 

Förstår inte din poäng alls. Spela bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tottyville ok känns som det är bättre att du inte svarar på mina inlägg i fortsättningen. Hoppas det finns andra som förstår vad jag menar och kan ge lite tips på hur man spelar mot spelarna på svenska spel. Känns som en del förstår vad jag menar och ger bra råd där efter som te x gå ner i nivå Mmm provar det försöker bygga upp min stack och lära mej spelet mer på svenska spel för att se hur man kan vinna pengar.

 

Jag är mycket intreserad av fler tips eller erfarenheter Tack på förhand till alla som seriöst bidrar till min sträng.

 

 

TTill ni som har psykiska problem eller bara känner för att avreagera er, eller inte vet vad jag pratar om eller har spelat på svenska spel, eller har något annat som inte är av relevans att säga snälla gör vad som helst men undvik att svara i min sträng.

 

 

Bästa hälsningar John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trro inte svenska spel är riggat varför skulle de och vad skulle de tjäna på det och tänk i fall det kom ut att de hade riggat. nej nej det tror jag inte.

 

Jag vill spela på svenska spel för att jag ser en chans att tjäna pengar där mer än vad jag gör idag därför att de är så dåliga där. Om jag bara kan lära mej att spela mot dem.

 

M v h John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det första du ska göra är att inte ta för givet att dom är dåliga.. det är trots allt du som förlorar.

 

Varför du förlorar kan bero på många faktorer, rent spontant känns det som du har stora läckor i ditt deepstackspel, du har svårt att släppa händer. Med djupa stackar finns det stort värde i att jaga hålstegar och dylikt mot någon som har svårt att folda.

 

En idé kan ju vara att inte köpa in för maxinköp, med en mindre stack får du in en större del av stacken preflop med dina bra starthänder och ger sämre implicita odds till dina motspelare och slipper bli utspelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tottyville ok känns som det är bättre att du inte svarar på mina inlägg i fortsättningen. Hoppas det finns andra som förstår vad jag menar och kan ge lite tips på hur man spelar mot spelarna på svenska spel. Känns som en del förstår vad jag menar och ger bra råd där efter som te x gå ner i nivå Mmm provar det försöker bygga upp min stack och lära mej spelet mer på svenska spel för att se hur man kan vinna pengar.

 

Jag är mycket intreserad av fler tips eller erfarenheter Tack på förhand till alla som seriöst bidrar till min sträng.

 

 

TTill ni som har psykiska problem eller bara känner för att avreagera er, eller inte vet vad jag pratar om eller har spelat på svenska spel, eller har något annat som inte är av relevans att säga snälla gör vad som helst men undvik att svara i min sträng.

 

 

Bästa hälsningar John

 

 

Vet inte om det är +EV att dela med sig av sina vinnande koncept. ;-)

 

Det finns tyvärr inga genvägar till ett vinnande spel i poker. Det kanske är just det som är luckan i ditt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt jobbig text att läsa. Lär dig använda punktuering och styckesindelning så kanske folk faktiskt bemödar sig att läsa det du skriver. Jag gör det endast för att jag inte ids jobba för tillfället. En sak till, läs igenom det du skriver innan du klickar på "skicka svar", eftersom du har lite konstigheter i handen du beskriver.

 

ok ok ok här är ett litet exempel.

 

du har en stack på 1000kr och det har jag med vi spelar 5 / 10 jag höjer på aq o till 50kr (5xb) jag callar med 44 floppen kommer k 7 2 i olika färger.

Här skulle det vara bra med positionsinformation, det blir liksom enklare att följa handen senare. Dessutom säger du att du spelar båda händerna.

potten är på 125 tror jag så du bettar det jag callar turn kommer en helt ofarlig 4 jag checkar du bettar 375 som är potten för nu ligger det två kort i samma färg och du vill inte heller att jag ska dra till en långsökt stege. Jag tänker och tänker men callar tillslut.

Potten är inte 125 här, utan någonstans 100-115 beroende på om ni lagt mörkar eller inte. Ska den bli 125 så finns det en limpare som lägger sig som du glömt nämna. Igen så har du missat positionen, eftersom du blandar friskt med vem som agerar först här. Sen tror jag det är ytterst få spelare som sätter dig på färg eller stegdrag, möjligeterna pocketpar lägre än kung eller kung med dålig kicker är mer troliga. Mest troligt är dock tvåpar med K7 eller träffat set.

 

river kommer ett kort till vi kan säja att det är ett A om du vill eller ett ofarligt kort du tänker lite inte kan väl någon ha varit så korkad så han har jagat hela vägen utan någon som helst träff för att sen på river få en helt omöjlig stege hmmmm verkar inte så logiskt kanske har jag med en kung en svagare kung än dej som jag inte kunnat släppa. kanske har jag haft A 7 och har två par nu som du du tänker och tänker.

Sämre kung? Jag trodde jag hade AQo för en bluff, som nu har utvecklat sig till en hand med möjlig showdown value?

 

 

 

Efter en liten stund kommer du fram till att betta 400kr är rimligt. du gör så och jag reraisar dej all in klart du callar dina sista pengar till en så stor pott du har ju två par och jag kan ha vad som helst du är pott komitted. jag visar up set i fyror och vinner.

 

Återigen, vad har jag för hand? Är det AK eller AQ? Spelar rätt stor roll om vi säger så. Är det AK så hade jag blivit lätt sur på tomten som drog ut med sin 4, är det AQ är spelet på river gravt felaktigt och spelar "jag" som du säger så förtjänar jag att förlora.

 

 

Sådaa här spelare finns det på svenska spel. nästa gång har de haft ett drag som de missat och gör likadant fast de är först att betta och går all in med säj 500kr på en 500 kr pott. de kan även bluffa när de tycker man verkar vekna om det kommer färg eller något annat skrämsel kort.

 

Det finns många sätt att spela poker på, bara för att du anser att personen i exemplet spelade annorlunda än vad du gör betyder det inte att personen ifråga är en förlorande spelare.

 

Att semi-bluffa all-in på flop kan vara ett bra spel, om motståndaren kan tänkas lägga sig tillräckligt ofta.

Att bluffa färgträff kan likaså vara bra, beroende på hur ofta motståndaren viker sig. För att motvärka detta beteende så måste du (I lagom mängd) syna ner dragträffar.

 

Tycker det är jobbigt men ser att det finns gott om dåliga spelare där och borde för den sakens skull finnas pengar att hämta där.

M v h John

 

Som sagt, det finns gott om fisk på SvS, frågan är bara om du har förmågan att hitta och utnyttja dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men på 5/10 är det en helt annan sak, vilda västern på något konstigt sätt. Om man sitter med t.ex med AK och höjer typ till 40 så är det ofta någon annan med dåliga kort som höjer tillbaka och rejält.(Visst nu tänker många det är bara ställa in) visst man kan ställa in om man känner att man har bättre men när man förlorat 2 inköp (vilket blir 4000) på det på en natt så är man inte så jätte villig att fortsätta på den vägen, utan då synar man höjningen och hoppas på träff.

Floppen blank ingen träff låga kort killen fortsätter bomba på, man synar, höjer vad som helst men den killen fortsätter på turn och river för att sedan se att man har blivit slagen med något pisshand..

 

Alltså om du torskar 2 inköp och inte vågar spela _riktig_ poker efter det så har vi tre alternativ :

 

1. Din bankrulle är på tok för liten för din nivå

2. Du är inte så bra som du tror

3. 1+2=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...