Gå till innehåll

Min första SnG video!


hansolo

Recommended Posts

Lite osäker över var jag ska posta tråden innan "videoforumet" har kommit igång på allvar.

 

2st 5$ SnG med mic-snack (såklart). Kom gärna med kommentarer, ja har påpekat i filmen vilka händer ja e osäker på, men ni får såklart kommentera övriga också. Liiite dålig synk (stavning) på ljudet ibland då de kommer före, men håll till godo!

 

http://www.megaupload.com/se/?d=RNE59KM6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Håller på och kollar och återkommer med kommentarer...

 

Som short på vänstra bordet hade jag synat (eller ja, pushat) mot shortien som pushar. Du behöver ju dubbla. Vet dock inte om det är rätt faktskt?

 

Högra bordet första handen på bubblan: Raise UTG med JTo. Jag hade inte höjt där, är tight UTG. Lite senare foldar du JTs först in på knappen?

 

AT: Hade pushat precis som du gjorde. Jävla oflyt att springa in i KK.

 

Sammantaget, WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste kolla in denna filmen!!! Det finns tom ljudeffekter!! Stenar som krossar glashus och hysteriskt blandnade av marker :D:D

 

Du e underbar Hansolo :hjärter: :hjärter:

 

haha tack tack! nu blir ja rörd :lol:

 

Kul! Håller på och kollar och återkommer med kommentarer...

 

Som short på vänstra bordet hade jag synat (eller ja, pushat) mot shortien som pushar. Du behöver ju dubbla. Vet dock inte om det är rätt faktskt?

 

Högra bordet första handen på bubblan: Raise UTG med JTo. Jag hade inte höjt där, är tight UTG. Lite senare foldar du JTs först in på knappen?

 

AT: Hade pushat precis som du gjorde. Jävla oflyt att springa in i KK.

 

Sammantaget, WP!

 

77 handen (om du menar den) e nog rätt att pusha, kronan kommenterade på samma sätt. JTo va lite lös, satte mig i ett jobbigt läge där, helt onödigt.

AT inget å snacka om. Tack för feedback! (gäller både max och kronan)

 

du vet att man kan kolla vad motståndaren har i showdown va?

 

japp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite saftigt pfraisar ibland. och lite klena cb. skriker svaghet när du cb 1/3 pott. tyckte filmen var lite slö, så jag snabbspolade den i 4x så missade väl en del men det var iaf mina tankar.

 

jo ja kommenterade det att ja har börjat raisa mindre preflop, fortfarande lite mycke ibland, men ofta runt 2,5*BB. Vid ett specifikt tillfälle betar ja alldeles för lite och får omslag, så de ska ja tänka på!

 

Hur va filmen slö? lite svårt att spela snabbare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra film! Synd med ljudet, lite småroligt rundsnack. Vore nog bra att köra 4-färgslek när figurerna blir så suddiga på videon.

 

Det finns en del händer som borde kommenteras av de som spelas av andra vid bordet. Försök att hålla koll på vad som händer och pausa i anekdoter när något kommenterbart dyker upp.

 

Vad gäller spelet så tycker jag att du är på tok för tight på bordet som tidigt blir 5 spelare. Det här är ett perfekt läge att köra på lite. Jag är ganska säker på att den read du har enligt kommentarerna på sköldpaddan att han är så slaskig så att han skulle syna dina raisar är felaktig, och mer ett sätt för dig att rättfärdiga ditt eget spel.

 

Posta gärna in handen med AK som du synar med och åker ut, skulle vara kul att räkna på lite. (svårt att se stackstorlekarna på filmen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir mest nyfiken på det där word-dokumentet "mor i skutan" som ligger på skrivbordet.... men det e ju jag...

 

ja tänkte att ja skulle få roliga kommentarer på mina skrivbordsikoner =)

 

stort fan av galenskaparna så ja satte ihop en citattextfil från den sketchen "mor i skutan". Kul att du la märke till de, men titta lite på pokern ibland ;-)

 

Bra film! Synd med ljudet, lite småroligt rundsnack. Vore nog bra att köra 4-färgslek när figurerna blir så suddiga på videon.

 

Det finns en del händer som borde kommenteras av de som spelas av andra vid bordet. Försök att hålla koll på vad som händer och pausa i anekdoter när något kommenterbart dyker upp.

 

Vad gäller spelet så tycker jag att du är på tok för tight på bordet som tidigt blir 5 spelare. Det här är ett perfekt läge att köra på lite. Jag är ganska säker på att den read du har enligt kommentarerna på sköldpaddan att han är så slaskig så att han skulle syna dina raisar är felaktig, och mer ett sätt för dig att rättfärdiga ditt eget spel.

 

Posta gärna in handen med AK som du synar med och åker ut, skulle vara kul att räkna på lite. (svårt att se stackstorlekarna på filmen)

 

Tack för bra kommentar! Ska fixa de där med 4-kortslek till nästa gång. Ja är rätt dålig på att kolla på hur folk spelar främst på tidiga nivåer, ska bli bättre på de, både för filmens kvalite och för att få bättre reads! ska prova att öppna upp lite mer på semibubblan.

 

haha citat "han såg vek ut det var en sklöldpadda" (det var en groda)

 

Det var en sköldpadda, och han va vek ;-)

 

Hahaha! hansolo e kungen av oneliners! När jag hade han på ICQ´n i höstas när Noel var nyfödd var jag en gång tvungen att springa iväg för att Noel skrek. hansolo: Är han tiltad? Den e klockren! Pokerhumor! :-D

 

haha stort tack för den fina kommentaren! ja vill hålla ett högt underhållningsvärde i mina filmer. Jag blir lika glad för "va-rolig-du-är-kommentarer" som "bra-spelat-kommentarer" :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat lite på din video. Har några funderingar.

 

Vänster bord:

02,30 JJ, höjer till 180. Vad vill du uppnå med det? Vid dessa låga blinds limpar jag enbart JJ för setvärde. Iofs så avgör sedan brädan hur jag spelar vidare.

14,20 A9 på SB, allafoldar så även du, här är det väl bättre att höja i så fall? eller åtminstone completa.

Bubblan, JT höjer du till 300. Om jag vill spela den handen så pushar jag istället. Annars fold.

Bubblan, JT (igen) denna foldar du på knappen istället? Samma här pusha.

Handen du åkte på AKs inte mycket att göra nått åt. Shit happens.

 

Höger bord:

44,40 77 foldar du efter knappens höjning. Jättepush i min värld.

 

Kul förresten att fler gör videos. Man lär sig av att se andra lira och kan lättare byta tankar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat lite på din video. Har några funderingar.

 

Vänster bord:

02,30 JJ, höjer till 180. Vad vill du uppnå med det? Vid dessa låga blinds limpar jag enbart JJ för setvärde. Iofs så avgör sedan brädan hur jag spelar vidare.

14,20 A9 på SB, allafoldar så även du, här är det väl bättre att höja i så fall? eller åtminstone completa.

Bubblan, JT höjer du till 300. Om jag vill spela den handen så pushar jag istället. Annars fold.

Bubblan, JT (igen) denna foldar du på knappen istället? Samma här pusha.

Handen du åkte på AKs inte mycket att göra nått åt. Shit happens.

 

Höger bord:

44,40 77 foldar du efter knappens höjning. Jättepush i min värld.

 

Kul förresten att fler gör videos. Man lär sig av att se andra lira och kan lättare byta tankar då.

 

Tack för att du kollade på filmen och kommenterade :)

 

JJ handen höjer ja eftersom många spelar löst på tidiga nivåer så ja kan få syn av halvbra-Ax och lägre par. A9 ska ja kolla upp, minns inte den handen, men ditt resonemang känns rätt. JT handen e lite konstig, ja höjer men ja vet inte hur ja ska spela floppen med en sån trubbelhand, push/fold nästa gång. Samma med den andra JTs handen. 77 handen har många kommenterat, den borde ja pushat.

 

-Tack igen för bra feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du kollade på filmen och kommenterade :)

 

JJ handen höjer ja eftersom många spelar löst på tidiga nivåer så ja kan få syn av halvbra-Ax och lägre par.

 

-Tack igen för bra feedback!

 

Men är det inte det som är problemet. Du höjer pre får syn av Ax flopp kommer Axx.

I så tidigt skede är det så att bevara stack, är starkare argument än att bygga stack. Därför limp och sen utvärdering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte det som är problemet. Du höjer pre får syn av Ax flopp kommer Axx.

I så tidigt skede är det så att bevara stack, är starkare argument än att bygga stack. Därför limp och sen utvärdering.

 

Låter konstigt tycker jag. Ska man låta bli att höja en hand som JJ bara för att någon kan träffa ett överkort? Det låter ganska motsägelsefullt.

Om man inte höjer riskerar man att få 4-5 motspelare med sig. Då är handen död om det kommer överkort och svår spelad mot en låg connectad flop.

Om man däremot höjer så hamnar man förhoppningsvis HU och kan utesluta vissa händer som Fi kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter konstigt tycker jag. Ska man låta bli att höja en hand som JJ bara för att någon kan träffa ett överkort? Det låter ganska motsägelsefullt.

Om man inte höjer riskerar man att få 4-5 motspelare med sig. Då är handen död om det kommer överkort och svår spelad mot en låg connectad flop.

Om man däremot höjer så hamnar man förhoppningsvis HU och kan utesluta vissa händer som Fi kan ha.

 

good point kronan =)

 

JJ är gränshand för mig på nivå 1-2. Spelar AK+ och JJ+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket :)

Innebär det att du inte spelar AQs eller 1010 ens från sen pos i oöppnad pott?

 

Ja om ja möter halv-LAG eller hel-LAG spelare som gärna synar me knepiga händer så undviker ja gärna jobbiga lägen me halvbra händer som AQ och TT tidigt i en SnG. Om man vinner potten osynad så vinner man en enligt mig, för liten pott för att de ska va värt att spela halvbra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig film, I like :-D

Har sett halva, ska se resten när jag kommer hem på tisdag. Hoppas nu du vinner båda, jag tror på dig.

Stark read på sköldpaddan. Är det ett generellt drag hos denna art att vara vek ?

 

Egentligen skulle du lägga ut halva videon först sen får folk sälja odds på vilken plats dom tror du kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...