Gå till innehåll

NL 100. JJ ur position på snustorr bräda


Recommended Posts

Hur spelar ni den här? Jag höjer till 4BB UTG och får syn av fi1. Fi 2 höjer upp till 12 BB. Min read på fi 2 är att han är en loose/aggressiv spelare som är fullt kapabel att hitta på moves, i synnerhet i ett läge som det här, när han har position. Han kan mycket väl slå upp till 12 med any two här för att squeeza mig. Inte långt tidigare checkraisade han mig all in och jag la min han som jag hade raisat preflop. Han vet m.a.o att jag kan backa ur en hand om jag tror att jag är slagen eller har nåt som jag inte vill beta hela stacken på. Fi 1 är tight/passiv. Jag sitter med $198, fi 1 har $95 och fi 2 har $69. Att folda preflop känns vekt och att höja igen känns inte heller kul, men jag har ju inte oddsen att fiska efter ett set, även om jag tror att jag kan stacka honom om det kommer en knekt på floppen.

 

Fi 1 är ett problem. Vad synar han båda raisarna med? Jag har ingen speciell read på honom, utan jag utgår från att han har ett par eller nån suited connector eller Ax suited som folk inte kan lägga på den här nivån.

 

Så vad gör man då när floppen kommer 2, 5, 8 med två ruter. Potten är 37,50. Beta ut 3/4-pot, halvpot, pot? Checkraisa all-in? Checkfolda?

 

(spydiga skribenter göre sig icke besvär)

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

8 players

Converter

 

Pre-flop: (8 players) HERO is UTG with J :spade: J :club:

HERO raises to $4, 2 folds, MP2 calls, CO raises to $12, 3 folds, HERO calls $8 (pot was $21.5), MP2 calls.

 

Flop: 2 :diamond: 8 :heart: 5 :diamond: ($37.5, 3 players)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka och evaluera CO:s bet. Är den alltför kraftig, pott, skulle jag nog slänga knektarna. En bet på halva potten kan vara idé syna. Du höjde ju först, Co raisade och du synade raisen. Om CO bluffat pre, och du synat, är det då så troligt att han skulle fortsätta med en bluff? Och vad har den andre Fi, som är tight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...