Max Cady Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 En hand som är från filmen ($5.5 9-manna) som finns i min dagbok. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown CO (t2345) Button (t1045) SB (t1600) Hero (t1425) UTG (t1650) UTG+1 (t1905) MP1 (t1815) MP2 (t1715) Preflop: Hero is BB with A, Q. 6 folds, SB completes, Hero raises to t150, SB calls t100. Flop: (t300) 7, K, T(2 players) SB bets t150, Hero? Hur gör jag här? FI har endast completat i SB och sen synat min raise på 3BB. Vad spelar han så med? Är det läge att spela på färgdraget här? Försöker FI bara sno potten här? Ska jag syna för att utvärdera turn? Väldigt svårspelat tycker jag iallafall... Citera
SoderKrippa Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Att försöka sätta honom på en hand e sjukt svårt. Han/Hon kan ha lite vad som helst, Ax, SC, KT+ mm tror jag. Jag skulle check-syna floppen och beroende på turnbett från FI göra likadant på turn. /SK Citera
Max Cady Postad 21 April , 2007 Författare Rapport Postad 21 April , 2007 Det jag funderar på är varför FI complete/synar? Hade FI haft en väldigt mycket större stack än mig hade jag förstått det lite bättre men nu har vi jämnstora stackar. Det borde väl vara så att alla händer som FI i det här läget completar med borde han istället raisa med? Jag menar han är först in i potten i SB, det är ju typ raise med ATC när han har jämnstor stack med mig? Fattar inte alls hur han spelar här, jättekonstigt att complete/syna! På floppen är jag osäker på om min dam räcker om jag träffar flushen på turn eller river? Tänker att han kanske complete/synat med AXs preflop. Det skulle dock kunna vara så att jag har 9 outs till flushen, 2 Ess och 3 knektar, dvs 14 outs. Men, med tanke på FI´s konstiga spela är jag helt vilsen här? Frågan är om jag vill läcka marker så tidigt i spelet? Jag gillar inte det generellt sett men är det i den här situationen läge att syna floppen och utvärdera turn? Citera
asken Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Det borde väl vara så att alla händer som FI i det här läget completar med borde han istället raisa med? Jag menar han är först in i potten i SB, det är ju typ raise med ATC när han har jämnstor stack med mig? Fattar inte alls hur han spelar här, jättekonstigt att complete/syna! Förvånande, dom på 5-dollarsnivån spelar inte bra poker. Oväntat. Citera
MacDaddy Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 förstår inte varför han ska raisa i SB här. Citera
Max Cady Postad 21 April , 2007 Författare Rapport Postad 21 April , 2007 förstår inte varför han ska raisa i SB här. Först in från SB på 25/50, varför skulle han INTE raisa? Citera
Max Cady Postad 21 April , 2007 Författare Rapport Postad 21 April , 2007 Förvånande, dom på 5-dollarsnivån spelar inte bra poker. Oväntat. Nä det är inte speciellt oväntat men den vetskapen gör ju inte direkt handen mer lättspelad, eller? Citera
edsf Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Först in från SB på 25/50, varför skulle han INTE raisa? höja med ATC först in på SB som standard? Njae.. Citera
Max Cady Postad 21 April , 2007 Författare Rapport Postad 21 April , 2007 höja med ATC först in på SB som standard? Njae.. Nej det kanske inte är standard men om han ändå tänkt syna en raise från BB så undrar jag varför han inte raisar själv? Citera
Gäst Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Det jag funderar på är varför FI complete/synar? Hade FI haft en väldigt mycket större stack än mig hade jag förstått det lite bättre men nu har vi jämnstora stackar. Det borde väl vara så att alla händer som FI i det här läget completar med borde han istället raisa med? Jag menar han är först in i potten i SB, det är ju typ raise med ATC när han har jämnstor stack med mig? Fattar inte alls hur han spelar här, jättekonstigt att complete/syna! eh, att raisa ATC först in från SB på 25/50 är katastrofalt dåligt. Om man gillar att spela stora potter ur position med skräp så kanske det är bra dock. Citera
Max Cady Postad 21 April , 2007 Författare Rapport Postad 21 April , 2007 Okej, jag behöver tänka lite till här....är klar nu! Jag raisar INTE ATC först in från SB på 25/50, däremot breddar jag raise-hd'n en del. Det är nog snarare så att jag ofta (på sistone i alla fall) ger BB en walk då och då. När jag läser det jag skrivit förut ser jag att jag inte skrivit allt jag tänkte och framförallt att jag inte tänkt efter ordentligt hur jag egentligen spelar! Jag skrev: Först in från SB på 25/50, varför skulle han INTE raisa? Det jag menade med detta var OM HAN ÄNDÅ TÄNKT SYNA EN RAISE varför skulle han inte raisa själv? Jag tycker alltså att det är väldigt konstigt spelat preflop av FI och undrar med vilken hd FI kan tänkas complete/syna från SB i ovanstående hh'n. Tycker det är jättemärkligt att inte raisa själv då? Och hur spelar jag på floppen, det är huvudfrågan i tråden! Ähh, det blev nog bara ännu rörigare nu med vad jag menade... Citera
MacDaddy Postad 1 Maj , 2007 Rapport Postad 1 Maj , 2007 Han är tydligen en Callingstation. Han foldar inte Tp här så vill du leka så kommer du få betala fört. Tycker du har en förkärlek för att krångla till det Max, planera händerna bättre rent allmänt PreF så du slipper hamna i en massa trubbel. Testa CG förresten, tror det passar dig bättre men du kanske hamnar där till slut. Här spelar du ok men bara o folda floppen, kommer bättre lägen. Att pusha PreF är inte dumt heller o ä något jag ofta gör. Slipper en massa trubbel o är 100 chips rikare. Man träffar trots allt bara 1 av 3 på floppen även med AQ. Citera
xlars Postad 1 Maj , 2007 Rapport Postad 1 Maj , 2007 Jag är ingen turneringsspelare men jag hade raisat rejält, tillräcklig så jag måste syna en push. Citera
Max Cady Postad 1 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2007 Han är tydligen en Callingstation. Han foldar inte Tp här så vill du leka så kommer du få betala fört.Tycker du har en förkärlek för att krångla till det Max, planera händerna bättre rent allmänt PreF så du slipper hamna i en massa trubbel. Testa CG förresten, tror det passar dig bättre men du kanske hamnar där till slut. Här spelar du ok men bara o folda floppen, kommer bättre lägen. Att pusha PreF är inte dumt heller o ä något jag ofta gör. Slipper en massa trubbel o är 100 chips rikare. Man träffar trots allt bara 1 av 3 på floppen även med AQ. Det är nog ofta så ja... Citera
eurythmech Postad 1 Maj , 2007 Rapport Postad 1 Maj , 2007 Tycker flop är en lätt push. Har svårt att läsa in särskilt mycket i att fi betar ut, han kanske lillgillar brädan, han kanske hoppas att den är scary nog för att du ska vika, men jag tror du ofta plockar ner den med en indegning. Och har han träff han synar med så kan du ha ända uppemot 14 outs. Citera
Max Cady Postad 1 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2007 Han är tydligen en Callingstation. Han foldar inte Tp här så vill du leka så kommer du få betala fört.Tycker du har en förkärlek för att krångla till det Max, planera händerna bättre rent allmänt PreF så du slipper hamna i en massa trubbel. Testa CG förresten, tror det passar dig bättre men du kanske hamnar där till slut. Här spelar du ok men bara o folda floppen, kommer bättre lägen. Att pusha PreF är inte dumt heller o ä något jag ofta gör. Slipper en massa trubbel o är 100 chips rikare. Man träffar trots allt bara 1 av 3 på floppen även med AQ. Varför tror du det passar mig bättre, motivera! Citera
MacDaddy Postad 1 Maj , 2007 Rapport Postad 1 Maj , 2007 Varför tror du det passar mig bättre, motivera! Det är mer moves osv där som du ser ut o gilla. Citera
Recommended Posts