Gå till innehåll

NL 10000 Bottenset mot duktig LAG


Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är intressant att ni tror att man kommer undan med att spela mer obalanserat mot bättre än sämre spelare.

 

tappade du balansen när du var liten? skämt åsido så jag anser att man kan se den här skottningen som några hundra händer i ett vakuum när man analyserar handen. finns ingenting att balansera. det är inte precis som att nebuchad sitter på qq här

 

Ja, inte bara ska vi skotta på högre nivå än vi är vana vid (dvs ge bort ev för att vi möter bättre spelare), vi ska dessutom spela medvetet dåligt och minska vårt EV ytterligare.

 

Då kan man ju fråga sig varför vi satte oss här över huvud taget.

 

vadå medvetet dåligt? hero tar ju sitt beslut baserat på vissa saker som han redogör för. du har inte sagt en vettig sak i den här tråden. vad hette din hemsida? sökö.de? tycker han låter mycket vettigare än dig iaf som på allvar tror att deoroll kommer stoppa in ett öre till i potten. det blir ingen trevägs ai här nånsin.

 

deorolls bet skriker ju inte styrka direkt, således behöver ju inte nebuchad ha så mycket för att slå om eftersom Hero antagligen bara kommer syna med väldigt starka händer vilket han sällan har.

 

så folda bottenset i denna sits är ju väldigt kallt.

 

bra poäng men hedningen nebu bettar faktiskt oftare mindre med råbluff än med bra. hans bluffandel hade varit betydligt större (och nötandelen mindre) om han hade raisat till säg 2100 eller nåt. det är inte väldigt kallt det är väldigt jämnt.

 

Ställa, ingen motivering behövs.

 

fan va skön du är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du menar att en spelare av den kalibern jag förstått nebuchad är varierar storleken på sina bets givet sin handstyrka?

har jag svårt att tro men du kanske känner honom?

 

om nu hans HD lutar åt stål så förstår jag att man skulle vilja syna istället för att pusha men folda direkt på floppen kan väl aldrig vara rätt, då måste det ju luta jättemycket åt stege/set och inte vara drag/2par särskilt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu är det rätt djupa stackar, men vi ligger en bra bit före kombinationsdrag och inte katastroflångt efter färdig stege(78 enda möjliga).

De enda händerna vi inte vill se är 55 eller 66.

Deoroll kör ju ett vanligt c-bet så vitt jag kan se, och Neb straffar honom.

Är han en duktig lag så kan han ju ha så sjukt mkt olika händer här, speciellt om han vet att Deoroll är passiv.

Om han bara spelar 55, 66 och 78 såhär är han en nit.

Som alla andra säger, foldar du här spelar du med scared money.

Att syna och trycka på blank turn är ett intressant alternativ.

Obs! Jag hör inte hemma på denna nivån, men kunde inte låta bli med så många nollor i rubriken:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå medvetet dåligt? hero tar ju sitt beslut baserat på vissa saker som han redogör för. du har inte sagt en vettig sak i den här tråden. vad hette din hemsida? sökö.de? tycker han låter mycket vettigare än dig iaf som på allvar tror att deoroll kommer stoppa in ett öre till i potten. det blir ingen trevägs ai här nånsin.

 

Om det är totalt uteslutet med en trevägsall-in, om det är totalt uteslutet att deoroll skulle råka ha en hand, så är beslutet så oändligt mycket enklare. All-in.

 

Tack för att du hjälpte mig räkna ut det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med robertf om Nebuchads betsizing. Det är möjligt att det är en tillfällighet, men jag tycker ofta att han höjer större med riktigt starka händer.

 

Tycker ändå inte att man kan vika här. Skulle tro att Nebuchad raisar en hand som 76 här minst 90% av gångerna och flushdrag nästan alltid. Varför? För att en spelare med överpar inte alls gillar hur brädan ser ut.

 

Kallt om man nästan är död förstås, men går inte att vika här. Vi säger såsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...