gebban Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 hej spelar många tuneringar men en sak som jag fortfarande inte fattat. Varje gång jag lirar ser man folk ställa hej vilt med både aq och ak men e det rätt spelat? spelade en $55 tunering på stars sitter i tidig position och smyger fram kk. raisar upp 5x blinds för att visa styrkan i min hand. Killen som sitter brevid mig smäller in alla sina marker utan att tveka. alla har jämnlika stackar då tuneringen bara hållt på i 5 min jag drar en syn och han får ett fint A på turn... ska man ställa med ak?v Citera
Ratchet Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 I just den situationen du beskriver är väl en push ett ruskigt dåligt move.. Man kommer inte att få en call mot en hand man dominerar utan en hand som dominerar en eller kanske är 50/50 mot, och det är ju ganska dumt att riskera sin stack på en 50/50 situation i början av turneringen.. I de senare stadierna av en turnering när du har 10-20BB i stacken så är det verkligen inget fel i att ställa, eftersom du ofta får calls av sämre händer och därför att du kan tvinga limpare att folda 50/50 händer som t.ex. mellanpockets.. Citera
sulla Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Finns ju ett visst värde i att dubbla tidigt i en turre med. Ser man till $/h kan det vara värt att ta en 50/50 tidigt. De gånger man dubblar har man bättre chans att ta sig i mål, de gånger man åker ur kan man snabbt starta en ny turre. Sitter man och väntar på givna överlägen kommer man många gånger blinda bort sin stack. Men jag tror att man just med AK ofta väntar sig SÄMST ett 50/50 läge, ofta kan man ju faktiskt få syn av sämre A och då är det ju bara innan floppen man kan få in pengar. Väntar man floppen får man ju inte ut mer pengar om inte båda träffat. Citera
sulla Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 raisar upp 5x blinds för att visa styrkan i min hand. Signalerar väl snarare svaghet...? Överbet? Vad vet jag.. Citera
dlinder Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 hejspelar många tuneringar men en sak som jag fortfarande inte fattat. Varje gång jag lirar ser man folk ställa hej vilt med både aq och ak men e det rätt spelat? spelade en $55 tunering på stars sitter i tidig position och smyger fram kk. raisar upp 5x blinds för att visa styrkan i min hand. Killen som sitter brevid mig smäller in alla sina marker utan att tveka. alla har jämnlika stackar då tuneringen bara hållt på i 5 min jag drar en syn och han får ett fint A på turn... ska man ställa med ak?v Om du spelar "många turneringar" måste du väl också inse att det är omöjligt att svara på det där utan att veta stackdjup etc. Dessutom verkar det sjukt kasst att "visa styrkan i din hand". Visar du svagheten i handen när du stjäl då eller? Citera
Thorn- Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Om du spelar "många turneringar" måste du väl också inse att det är omöjligt att svara på det där utan att veta stackdjup etc. Dessutom verkar det sjukt kasst att "visa styrkan i din hand". Visar du svagheten i handen när du stjäl då eller? hahaha så jävla QFT Citera
Recommended Posts