gaffeln Postad 19 April , 2007 Rapport Share Postad 19 April , 2007 Hej, Efter att jag förlorade stora delar av min rulle för andra gången lessenade jag och cashade ut allt förutom min 500kr på SvS. Bygger nu en ny rulle därifrån. Både mha PLO och NLT Personlig info: 18 år, snygg, singel och trevlig. Pma om date Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2007 Månadens första session. Spelade i en timme och lyckades till slut hamna break even med den vanliga klonken så folda alla när jag hade något Prövade att lira lite HU vilket var riktigt skoj! Blir kanske lite mera sånt. Rulle: $558 EDIT: Bah, hade gjort en fin film med PLO spel så jag kunde få hjälp men allt mitt ljud försvann. Videos kommer! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tinusen Postad 19 April , 2007 Rapport Share Postad 19 April , 2007 ett tips skit i omaha fiska bland firrarna på texas istället. I be back Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2007 Ja det blir en liten paus från omahan, tänkte läsa på lite mer! Hittade en dollars plusset ( ) ikväll tack vare lite sngs Bankrulle: 559.31 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tinusen Postad 19 April , 2007 Rapport Share Postad 19 April , 2007 wow inte dåligt 1 dollar plus näe skämt o sido bättre vinna lite än o förlora mycket iofs avundsjuk ändå jag ligger 40 back tjihoo pga att jag spelade riktigt dåligt. omaha är ju riktigt lömskt oftast går man med på skithänder, tror expressen har tagit upp omaha i sin pokerskola om jag inte minns helt fel hon gick igenom vilka starthänder som var bra, dvs inte 2222 lova att inte dumförklara mig nu nästan eller mycket pinsamt som jag ska skriva nu. Allra första gången jag spelade omaha så läste jag inte på om spelet mitt pucko, trodde jag hade färg, stegar etc hela tiden. då jag räknade alla mina kort, mina 100 kr rök rätt fort. hur kan man vara så korkad o spela ett spel som man inte har ngn aning om hur man spelar läste på direkt om det efteråt. detta var min pinsamma hemlighet inom poker dvs inte hemlighet längre, skyller på nybörja tabbe. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2007 wow inte dåligt 1 dollar plus näe skämt o sido bättre vinna lite än o förlora mycket iofs avundsjuk ändå jag ligger 40 back tjihoo pga att jag spelade riktigt dåligt. omaha är ju riktigt lömskt oftast går man med på skithänder, tror expressen har tagit upp omaha i sin pokerskola om jag inte minns helt fel hon gick igenom vilka starthänder som var bra, dvs inte 2222 lova att inte dumförklara mig nu nästan eller mycket pinsamt som jag ska skriva nu. Allra första gången jag spelade omaha så läste jag inte på om spelet mitt pucko, trodde jag hade färg, stegar etc hela tiden. då jag räknade alla mina kort, mina 100 kr rök rätt fort. hur kan man vara så korkad o spela ett spel som man inte har ngn aning om hur man spelar läste på direkt om det efteråt. detta var min pinsamma hemlighet inom poker dvs inte hemlighet längre, skyller på nybörja tabbe. Tror inte du är den första: Efter en kvällssession: -14 Bankrulle: 545 Fan inget stämmer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 19 April , 2007 Rapport Share Postad 19 April , 2007 Karin är dock inte helt rätt person att lära ut Omaha, hon är bäst på NLT turneringar, hon har dock rätt i att man ska spela väldigt tight och bara bra starthänder när man e ny på PLO. Ju bättre du blir desto sämre händer kan du spela. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tinusen Postad 19 April , 2007 Rapport Share Postad 19 April , 2007 jasså du har en sån kväll där tex du har kåk så har ngn annan bättre kåk?? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2007 Karin är dock inte helt rätt person att lära ut Omaha, hon är bäst på NLT turneringar, hon har dock rätt i att man ska spela väldigt tight och bara bra starthänder när man e ny på PLO. Ju bättre du blir desto sämre händer kan du spela. Jag har lite problem att värdera min starthänder i omaha. Framförallt vilka man ska höja. Jag brukar höja de händer där alla fyra är i följd vilket är standard men jag vet inte riktigt jag ska slå om med osv. Kan du bjuda lite på tips? LImpar stora par och synar visa raises för set värde. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2007 jasså du har en sån kväll där tex du har kåk så har ngn annan bättre kåk?? Har en kväll där jag inte får en spelbar hand på en timme Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 19 April , 2007 Rapport Share Postad 19 April , 2007 Jag splar rätt mkt 1-4 handat så jag e inte rätt person att fråga tyvärr eftersom jag spelar det mesta =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2007 Jag splar rätt mkt 1-4 handat så jag e inte rätt person att fråga tyvärr eftersom jag spelar det mesta =) Ah ok Känns sjysst att ha en sån forumprofil som dig skrivandes i min dagbok Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 19 April , 2007 Rapport Share Postad 19 April , 2007 Äsch, jag tiltar och krökar mest. Fast det är kul du tycker det e kul Men jag kan försöka hjälpa till lite här o där. Spenderar ändå alldeles för mycket tid på det här jäkla stället. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tinusen Postad 19 April , 2007 Rapport Share Postad 19 April , 2007 Har en kväll där jag inte får en spelbar hand på en timme Du tappar väl inte tålaamodet o spelar dåliga händer va Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 20 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2007 Du tappar väl inte tålaamodet o spelar dåliga händer va Satt och folda händer i en timme på 3 bord :-/ Fick KK trebetade och fick syn av A-10 som klonkar sitt ess. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 20 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2007 Såja, +26.54 BR: $571.54 Förlorade en del på PLOn, missade wraps och så vidare. Helt bissart, inte ett drag gick in. EDIT2: Tog en NLT session till, tog hem 2-3 inköp på nl 10. Så plus en del för dagen. Inga direkt knepiga händer tog hem stora potterna med AA all in pf och set all in på flop. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tinusen Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Satt och folda händer i en timme på 3 bord :-/Fick KK trebetade och fick syn av A-10 som klonkar sitt ess. ja KK o dem de är ju de händer man förlorar mest på tyvärr. hade aa en gång, höjde rejält innan floppen fick syn av en som hade på floppen kommer en o andra ofarliga kort, jag betar på o han synar glatt. på rivern kom som tur var checkade jag rivern Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 20 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2007 Ang. PLO (om någon veteran skulle titta förbi) om man floppar ett wrap around och brädet saknar färgdrag. Hur hårt ska man spela det? Hur många outs har man egentligen? Framförallt: ifall draget missar på turn, hur hårt ska man spela det på turn? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tinusen Postad 21 April , 2007 Rapport Share Postad 21 April , 2007 spelar du aldrig NL??? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 21 April , 2007 Rapport Share Postad 21 April , 2007 Ang. PLO (om någon veteran skulle titta förbi) om man floppar ett wrap around och brädet saknar färgdrag. Hur hårt ska man spela det? Hur många outs har man egentligen? Framförallt: ifall draget missar på turn, hur hårt ska man spela det på turn? Säg brädan ligger 75K du har 6849, potta flop får du syn och turn är Q eller en blank då, fortsätta då att potta, du har ju i teorin 15 outs+ sen kanske nån blockar,, men potta flop och ställ om nån pottar om , det är en sjukt stark draghand om det inte ligger färgdrag ute.. DEGEN SKALL IN.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 21 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 April , 2007 spelar du aldrig NL??? Just nu bara nl hold em Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 21 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 April , 2007 -19 idag BR: $552.24 Avgörande handen: Jag plockar upp AQo (esset i klöver) smäller upp till 4bb, en syn Floppen kommer:Qxx två klöver,pangar på rätt rejält har ju backdoornötfärg. Turn en klöver till, säker på att han har satt färgen nu. Jag synar ner bara River Blank är potcommitad och pushar med mina sista buckaronies, han hade färgen. Kanske borde vikt på turn, men hade sista klövern kommit hade jag fått bra betalt. EDIT: Idiot som jag är bestämmer jag mig för en liten session till. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2007 -14 BR: $538 Tar en paus på några dagar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tinusen Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 går det bättre på svs??? har du inga roliga händer du kan visa upp?? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 +$7.7 (54kr) Rulle: $550 Dagens HH, inte allt för komplicerad: Luktar litet set i denna hand, men eftersom det är SvS kan han ha vad somhelst. Värdebettar vi två paret eller ger vi upp? ***** Hand 302797280 ***** 0.50/1.00 Omaha (PL) - Monday, April 23, 2007 4:06:36 PM Adam 10 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: soljon (49.02) Plats 2: MREXUDE (19.00) Plats 3: curt (86.15) Plats 4: poker_666 (19.50) Plats 5: Naqual (130.35) Plats 6: Per18 (76.80) Plats 7: snoddas77 (107.03) Plats 8: llPutt3ll (81.00) Plats 9: flickfavvo (267.20) Plats 10: pimpa (51.00) Per18 lägg LM 0.50 snoddas77 lägg SM 1.00 ** Giv ** soljon [N/A, N/A, N/A, N/A] MREXUDE [N/A, N/A, N/A, N/A] curt [N/A, N/A, N/A, N/A] poker_666 [N/A, N/A, N/A, N/A] Naqual [N/A, N/A, N/A, N/A] Per18 [5r, Ks, 10h, 4h] snoddas77 [N/A, N/A, N/A, N/A] llPutt3ll [N/A, N/A, N/A, N/A] flickfavvo [N/A, N/A, N/A, N/A] pimpa [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** llPutt3ll Passa flickfavvo Syna 1.00 pimpa Syna 1.00 soljon Lägg MREXUDE Syna 1.00 curt Syna 1.00 poker_666 Passa Naqual Syna 1.00 Per18 Syna 1.00 snoddas77 Passa *** Flop(Board): *** : [Kk, 4s, 7r] *** Bet Runda 2 *** Per18 Satsa 4.00 snoddas77 Lägg llPutt3ll Lägg flickfavvo Lägg pimpa Syna 4.00 MREXUDE Lägg curt Lägg poker_666 Lägg Naqual Lägg *** Turn(Board): *** : [Kk, 4s, 7r, 10k] *** Bet Runda 3 *** Per18 Satsa 9.00 pimpa Syna 9.00 *** River(Board): *** : [Kk, 4s, 7r, 10k, Ds] *** Bet Runda 4 *** Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts