Gå till innehåll

NLT400 - Vad är er riverlinje?


Sylwester

Recommended Posts

Villain ger mig ingen cred preflop. Jag förväntar mig att han synar ett riverbet med tior och sämre, plus alla J såklart.

 

FullTiltPoker Game #2229414736: Table Vita (heads up) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 18:17:27 ET - 2007/04/17

Seat 1: hero ($483.10)

Seat 2: pokr_playa21 ($446.50)

pokr_playa21 posts the small blind of $2

hero posts the big blind of $4

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 9 of Diamonds9 of Hearts

pokr_playa21 raises to $12

hero raises to $40

pokr_playa21 calls $28

*** FLOP *** Jack of Hearts5 of Clubs5 of Diamonds

hero bets $62

pokr_playa21 calls $62

*** TURN *** Jack of Hearts5 of Clubs5 of Diamonds4 of Clubs

hero checks

pokr_playa21 checks

*** RIVER *** Jack of Hearts5 of Clubs5 of Diamonds4 of Clubs4 of Hearts

 

Vad gör ni? Om ni betar, hur mycket och vad gör ni mot omslag?

 

edit: Som vanligt missar jag att ändra nicket någonstans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker betfold känns kallt, hade cc, alternativt cf

 

Vilka händer tror du att han bettar med som vi slår som han dessutom synade flopp med? Hade han tänkt floata så hade han ju bettat turn så det känns som att fi har en hand med showdown värde här och jag tror han kommer att checka ner alla händer som vi slår här förutom rena bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är heads up vilket ofta bäddar för väldigt löst spel med marginella syn.

 

Nu ger du inga stats på Fi, men om han är normalduktig headsupspelare så innebär hans raise preflop inte mycket. Här rejsar väl Fi med det mesta som är spelbart.

 

Sen när du rerejsar så säger du själv att Fi inte ger mycket kred. Då kan han i princip syna med vad som helst som var värd att rejsa med fr början.

 

Sen när du bettar på floppen kan han väl syna i princip blint. Han förväntar väl sig en CB och vill nog utvärdera din styrka på turn.

 

På turn checkar ni båda. Detta ger väl ingen information heller. Fi kan trappa lr kanske hoppas att Ess-högt håller till showdown.

 

Du underrepresenterar din hand här vilket bäddar för en riversyn fr Fi med många olika händer.

 

Vad avser river så är jag sliten mellan Check-syn lr bet-fold. Frågan som avgör är vilken read jag har på Fi. Brukar han bluffhöja river efter floating? Eller är han solid i så fall?

 

Brukar han betta ess hög, lr låg PP på river lr checkar han bakom?

 

Har jag ingen read lutar jag åt check-syn. Känner jag att risken för bluffhöj är liten så bettar jag halvpott på river och tror att Fi kan syna ner med sämre händer med tanke på turn-checken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad avser river så är jag sliten mellan Check-syn lr bet-fold. Frågan som avgör är vilken read jag har på Fi. Brukar han bluffhöja river efter floating? Eller är han solid i så fall?

Vi har bara spelat en 50 händer. Vad jag kan säga är väl att han verkar okej postflop men med vissa synstation-tendenser, främst preflop som sagt.

Brukar han betta ess hög, lr låg PP på river lr checkar han bakom?

 

Ganska säker på att han checkar A bakom, troligen pocketpar under J också.

 

FWIW betade jag $130 och fick snabbt syn av KJ. Gillar fortfarande mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du inte sekvensen CB på flopp och sen check turn, check river kan inducera en bluff på river av Fi med sämre hand?

 

Precis min tanke

 

Har jättesvårt att se vad han kan floata mig med som han tycker har så pass lite showdownvärde att han väljer att inte checka bakom på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...