Gå till innehåll

NL1000 - Topptvå möter styrka


Recommended Posts

Lite småklurig hand, är lite nyfiken på vad ni nötproffs tycker. Jag har känslan av att fi är lite småtiltad. Vid bordet har jag varit hyfsat TAGig, men är annars mer åt semi-lag hållet. FI är ganska LP preflop och aggro postflop, har sett fi bluffa tidigare under sessionen.

 

Kommentarer angående spelet på alla gator är välkomna.

 

Total number of active players : 4

Seat 1: slickqwik ( $1,255.92 )

Seat 2: audni ( $314.36 )

Seat 3: puckapad ( $1,138 )

Seat 4: HERO ( $960 )

Seat 5: DrCordy ( $1,103.50 )

Seat 6: takeflite ( $0 )

 

slickqwik posts small blind [$5]

puckapad posts big blind [$10]

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to HERO [ Ks, Ad ]

HERO raises to [$35]

DrCordy folds

slickqwik folds

puckapad calls [$25]

 

** Dealing Flop ** [ 6s, Ac, 8h ]

 

puckapad checks

HERO bets [$55]

puckapad calls [$55]

 

** Dealing Turn ** [ Kh ]

 

puckapad bets [$160]

HERO calls [$160]

 

** Dealing River ** [ 9h ]

 

puckapad goes all-in

puckapad bets [$888]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha betat pott på floppen iaf.

 

 

Och så fold på river då såklart.

 

Betsizeingen på floppen borde imo ha mer att göra med mina frekvenser på floppen, så det känns ganska dumt att argumentera för en sådan sak utan att veta någonting om mina bettingfrekvenser/sizear på floppen.

 

Men om du menar att det är bättre att alltid raisa fullpott snarare än att betta 3/4-4/5 som jag jag normalt gör är du mer än välkommen att skriva några rader om detta.

 

Raisa turn? Draget kommer, eller letar du värde i bluffen om färgkortet inte faller?

 

Jag letar värde i bluff så klart, samt att få värde från sämre två-/enparshänder. Tror t.ex. att fi släpper de flesta drag på turn om jag raisar, (möjligen inte eftersom han verkar tiltad) och dessutom blir det svårare att få värde på rivern. Potten blir väldigt stor om jag raisar turn och då blir det ett stooort bet för honom att syna på river, vilket jag tror medför att han kommer vika lite sämre händer antingen på turn eller river.

 

Sedan har ju fi en historia av att vara ganska bluffig samt ganska LP vilket gör att hans HD blir relativt bred här.

 

Varför undrar du hur "nötproffsen" gör här? Alla kommer ju säga blixtfold.

 

Hade själv foldat rivern.. gillar turnspelet mot denna fi.

 

Hehe, trodde "nötproffs" var någon slags slang för duktiga spelare, menade inte att jag ville höra åsikter bara från tighta grinders :)

 

Varför foldar du river cassano?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att han kan ha bettat på turnen för att hindra dig till potkontroll om du har ex Ax. Av samma anledning skulle han nog ha checkat om han hade färgdrag. Han har alltså ett set eller möjligen ett 2-par. Spelar han ex Axs så blir det ganska ovanligt med 2-par i förhållande till settet. Sedan så är linjen han tar lite oortodox trotts allt om han nu skulle sitta med 2-paret.

Är han inte på tilt så skulle jag folda den ganska snabbt. Nu är han i och för sig det och hans linje kan bestå av luft ganska ofta jmf med hur stor sannolikheten är att han faktiskt settade. Så i det här läget skulle jag syna om jag sett honom konstra på det här sättet tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

888 in i en pott på ungefär 500 är som sagt oftast färg eller bluff. Hade han haft 2-paret eller trissen så hade han nog bettat mindre för att få syn, men om han som sagt är tiltad så kan han väl även någon gång ha de händerna också... Klurigt men ibland måste man väl ta sådana typer av syner också för han har inte färgen varje gång och som sagt så känns överbettet med set inte så hemskt troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betsizeingen på floppen borde imo ha mer att göra med mina frekvenser på floppen, så det känns ganska dumt att argumentera för en sådan sak utan att veta någonting om mina bettingfrekvenser/sizear på floppen.

 

Men om du menar att det är bättre att alltid raisa fullpott snarare än att betta 3/4-4/5 som jag jag normalt gör är du mer än välkommen att skriva några rader om detta.

 

Notera att jag sa vad _jag_ skulle ha gjort och inte vad _du borde_ ha gjort. Men du får ju syn av ett helt annat spann av händer med den beten, och då blir handen mycket mer svårspelad. Och väga av beten är väl olika i olika situationer, man ska väl för det mesta beta så mycket man kan och fortfarande få call. Om man inte försöker skojja fi förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att jag sa vad _jag_ skulle ha gjort och inte vad _du borde_ ha gjort. Men du får ju syn av ett helt annat spann av händer med den beten, och då blir handen mycket mer svårspelad. Och väga av beten är väl olika i olika situationer, man ska väl för det mesta beta så mycket man kan och fortfarande få call. Om man inte försöker skojja fi förstås.

 

Dina råd suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att han kan ha bettat på turnen för att hindra dig till potkontroll om du har ex Ax. Av samma anledning skulle han nog ha checkat om han hade färgdrag. Han har alltså ett set eller möjligen ett 2-par. Spelar han ex Axs så blir det ganska ovanligt med 2-par i förhållande till settet. Sedan så är linjen han tar lite oortodox trotts allt om han nu skulle sitta med 2-paret.

Är han inte på tilt så skulle jag folda den ganska snabbt. Nu är han i och för sig det och hans linje kan bestå av luft ganska ofta jmf med hur stor sannolikheten är att han faktiskt settade. Så i det här läget skulle jag syna om jag sett honom konstra på det här sättet tidigare.

 

Det du säger känns rätt så bra... Dock tror jag nog fi oftare kommer ha tvåpar än set. Den främsta anledningen till det är att fi är LP imo. Att fi sedan kan vara tiltad gör att han nog kan slänga in pengar i potten rätt snabbt med händer som A6, 86 m fl.

 

Sedan gör ju tilten blandat med fi's egenskaper preflop (och postflop) att han antagligen kan agera ganska impulsivt.

 

Potta flop, raisa turn, då har du iaf gjort ditt för att försvara handen lite. River känns som value av han... Dunkar in degen för att repppa en bluff, men har mer eller mindre nuts.

 

Kvalificerad gissning.

 

Du skämtar antar jag... Ganska roligt.

 

888 in i en pott på ungefär 500 är som sagt oftast färg eller bluff. Hade han haft 2-paret eller trissen så hade han nog bettat mindre för att få syn, men om han som sagt är tiltad så kan han väl även någon gång ha de händerna också... Klurigt men ibland måste man väl ta sådana typer av syner också för han har inte färgen varje gång och som sagt så känns överbettet med set inte så hemskt troligt.

 

Håller med om att fi förmodligen skulle ha en annan betsize med tvåpar/triss. Däremot håller jag inte alls med om att fi inte kan ha de händerna här. Tror inte alls att detta är ett läge där fi alltid har färg/bluff...

 

Notera att jag sa vad _jag_ skulle ha gjort och inte vad _du borde_ ha gjort. Men du får ju syn av ett helt annat spann av händer med den beten, och då blir handen mycket mer svårspelad. Och väga av beten är väl olika i olika situationer, man ska väl för det mesta beta så mycket man kan och fortfarande få call. Om man inte försöker skojja fi förstås.

 

LåL. Varför i hela fridens namn tror du att det skulle vara intressant för mig att veta hur du skulle spelat handen om det inte är applicerbart i handen i fråga, eller ens intressant över huvud taget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du säger att han är tiltad... jag har känslan av att tiltade spelare värdebettar för svagt/lite och bluffar för hårt/mycket. kanske bara är jag men tycker att jag ofta ser det på andra med. menar alltså att hans range typ är färg/bluff även om den inte borde vara det. plus att jag tror hans turnbett lätt kan vara axhh som inte vill cr turn. tycker nog fold då han väl lär rr ak pre alt på floppen samt raisa allt som har par beat på floppen alt gå för cr på turn alt verkligen inte ställa 68 på river. gillar turnsynen. säger faktiskt fold på river till det priset. wp ul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du säger att han är tiltad... jag har känslan av att tiltade spelare värdebettar för svagt/lite och bluffar för hårt/mycket. kanske bara är jag men tycker att jag ofta ser det på andra med. menar alltså att hans range typ är färg/bluff även om den inte borde vara det. plus att jag tror hans turnbett lätt kan vara axhh som inte vill cr turn. tycker nog fold då han väl lär rr ak pre alt på floppen samt raisa allt som har par beat på floppen alt gå för cr på turn alt verkligen inte ställa 68 på river. gillar turnsynen. säger faktiskt fold på river till det priset. wp ul.

 

 

Nja, han behöver nog inte raisa >par på den floppen, jag höjer ju ändå UTG så jag kommer inte ha drag så ofta på floppen. Så ajg skulle kunna tänka mig att han kan slowplaya exempelvis ett set. Han behöver inte trebetta AK pre heller med tanke på sin passivitet preflop.

 

Visst kan det vara Axhh på turn, men som någon skrev känns inte betsizen på river särskilt lämplig med färgen.

 

Du tror inte han kan ha tvåpar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...