FraXioN Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Några nackdelar? Tar dom inte ut några avgifter? Inga avgifter inga stora nackdelar. De enda jag kan komma på är att det tar 1 bankdag att sätta in pengar (du överför från ditt bankkonto till Sveadirektkontot) och tar 2-3 bankdagar att ta ut pengarna (du får då pengarna till ditt vanliga bankkonto). Citera
bigdwarf Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Postad 5 Augusti , 2007 Man bör väl som sagt hela tiden pusha något för att se hur lång man kan nå. Risken är ju att man är bekväm att spela .25 .5 och man tycker att det är skönt att få in 20 000 skr i månaden. Och fastnar där i ett halvår, trots att man kanske lika gärna kunnat spela .5 1 och vunnit 35 000 skr i månaden... Sen tycker man det är mycket pengar och mer än nån av sina polar kan drömma om att tjäna. Men man kanske lika gärna kunde spela 1/2 och vinna 50 000skr i månaden... Och då är man så nöjd så man fastnar i 1 år på den nivån, för att sedan upptäcka att det visst gick att komma till 75 000 i månaden på 2/4. Vart det slutar vet man ju inte om man inte pushar och så länge det finns tillräckligt med fisk på högre nivåer än man lirar så måste/bör man gå upp i nivå. Det är farligt att tycka att man tjänar tillräckligt då det kan innebära att man går miste om enormt mycket pengar. Mkt sant, jag har vart nöjd med mina 2000$+ månader men nu blir det nog att gå upp lite i nivå Citera
Bubba123 Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Postad 5 Augusti , 2007 det intressanta är ju snarare hur mycket man ska ha online. Vad har ni för tankar kring detta? Det är ju trots allt rätt korkat att sitta med massa "döda" pengar, särskillt då det lutar åt att dollarn är på väg ner. I praktiken är det ju dessutom sällan man droppar mer än 10inköp (hej mrdawwe) Samtidigt är det psykologiskt skönt med en stor rulle online, och det blir lättare att gå upp i stakes. Själv har jag ca 50% online o 50% investerat i fonder av det som jag räknar som bankrulle. Citera
FiSherman63 Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Postad 5 Augusti , 2007 I praktiken är det ju dessutom sällan man droppar mer än 10inköp Mmm det där låter så underbart! Jag funderar seriöst på att bli nit. nåja, semi-seriöst iaf... Citera
Bubba123 Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Postad 5 Augusti , 2007 hehe är lite smånittig med mina 21-16 eller vad jag nu har, det kan jag erkänna men det jag syftade på var att man inte behöver ha en mängd pengar online eg. Pengarna kan ju ligga varsomhelst, bara dom är hyffsat lättrörliga. Citera
bossbaver Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Postad 5 Augusti , 2007 standar när man är förföljd av tur d Citera
Pedroboy Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 det intressanta är ju snarare hur mycket man ska ha online. Vad har ni för tankar kring detta? Det är ju trots allt rätt korkat att sitta med massa "döda" pengar, särskillt då det lutar åt att dollarn är på väg ner. I praktiken är det ju dessutom sällan man droppar mer än 10inköp (hej mrdawwe) Samtidigt är det psykologiskt skönt med en stor rulle online, och det blir lättare att gå upp i stakes. Själv har jag ca 50% online o 50% investerat i fonder av det som jag räknar som bankrulle. Försöker ha så lite som möjligt online 10-20 inköp max.. dvs 5% online och 95% investerat. hehe är lite smånittig med mina 21-16 eller vad jag nu har, det kan jag erkänna men det jag syftade på var att man inte behöver ha en mängd pengar online eg. Pengarna kan ju ligga varsomhelst, bara dom är hyffsat lättrörliga. 21/16 nit???? Spela mot mig så får du se på nit. Hade 11/9 i stats idag på 3500 händer shorthanded. Citera
Rooney Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 21/16 nit???? Spela mot mig så får du se på nit. Hade 11/9 i stats idag på 3500 händer shorthanded. Wow imponerande tight ju. Nåja, än går det att leva påfisken Citera
Pedroboy Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Wow imponerande tight ju. Nåja, än går det att leva påfisken Det kommer det alltid gå att göra, bara man hittar dom. Det är det som kommer bli svårare. Citera
Djens Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Själv vinner jag mer från grindersen onT: $50k/månad under 10 år. det räcker nog. Citera
liraren54 Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Bankerna betalar i sin tur oss, och kunden betalar ingenting. Eller ingenting, de betalar ju indirekt genom att bankerna kan använda pengarna som ligger i fonderna. Det smidiga är att om man te.x går till Nordea för rådgivning är det tjänstefel för deras rådgivare om de rekommenderar en annan fond än sin egna. Finns totalt över 9000 globalfonder.. Jag har hallands provinsbank (danskebank). Där kan man investera i vilken fond man vill stort sett. Inte bundna till deras.. Såg det var någon som skrev att man kunde dra in 20k skr på NL50 på en månad, men hur mycket behöver man egentligen spela då? Vad kan ni uppskatta att man bör tjäna på NL100 FR om man spelar i genomsnitt 2h/dag på 4 bord. Citera
Memory Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Såg det var någon som skrev att man kunde dra in 20k skr på NL50 på en månad, men hur mycket behöver man egentligen spela då? Vad kan ni uppskatta att man bör tjäna på NL100 FR om man spelar i genomsnitt 2h/dag på 4 bord. tjaa, beror ju rätt mycket på hur bra man är... Citera
Dead-Inside Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 $10 i timmen per bord. 6 bord. $60 i timmen. 20,000/60 Runt 330 timmar. Drar du mer blir de färre, färre bord, midre pay, osv. Säg att du drar $5 i timmen per bord, och att du spelar tre bord. $15 i timmen, 20,000/15, runt 1330 timmar. Så liksom 6 bord och $10 i timmen känns väl rätt gångbart? Säg att du har en rungood månad med $20 per bord/timme med 6 bord; $120 i timmen, bara 160 timmar eller så för $20k! Men liksom vem orkar spela 1330 timmar med 3 bord? Citera
freso Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Jag ser att Marginalen har 4.25% ränta nu. Det var inte alls dåligt... Blir nog till att dra över slantarna dit. Citera
cG_ Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Börsen har i snitt gått upp c:a 11%/år .... Ett tips är väl att som vanligt investera regelbundet och i olika brancher så blire nog ett fint resultat i längden=) Börsen?, snygg definition! finns väll några hundra att välja på..... Lika bra att köpa trisslotter, i olika brancher... varför ens yttra sig om något du inte har en susning om? Citera
AdslVerbe Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Börsen har i snitt gått upp c:a 11%/år och så kommer det förmodligen fortsätta i längden, svårt att säga hur den kommer gå i år dock.Skulle den gått upp 8 % per decenium så skulle det inte kännas så hett att gå in på börsen istället för att lägga pengarna på ett bank konto med ränta utan risk. Ett tips är väl att som vanligt investera regelbundet och i olika brancher så blire nog ett fint resultat i längden=) Men grabben har ju i princip HELT RÄTT. Eller så kan man ju gå till en "expert" (nu vet jag inte om du är det eller bara vill ge sken av det) som enligt den mesta kända statistiken varken slår apor, möss, slumpgeneratorer eller dataprogram vad gäller aktieplacering. Citera
Djens Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Heter det inte "Branscher"? Citera
freso Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Med versal? Nej, ordet brancher är inget egennamn. Far, får får får? Nej får får inte får, får får far att fara åt helvete. Citera
Pedroboy Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Börsen?, snygg definition! finns väll några hundra att välja på..... Lika bra att köpa trisslotter, i olika brancher... varför ens yttra sig om något du inte har en susning om? OMX-börsen har gått upp 11% seden starten. 8% när man räknar in inflationen.... vilket man måste göra. Nej det är inte lika bra att köpa trisslotter i olika branscher. Där är snittavkastningen knappt -50% i svenska trisslotteriet som svenska spel har. Citera
cG_ Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 OMX-börsen har gått upp 11% seden starten.8% när man räknar in inflationen.... vilket man måste göra. Vem är det som indirekt har bestämt att "börsen" är OMX-börsen om jag får fråga?? Citera
cG_ Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Nej det är inte lika bra att köpa trisslotter i olika branscher. Där är snittavkastningen knappt -50% i svenska trisslotteriet som svenska spel har. då är det ganska exakt lika mycket gambling, man har ingen aning om man ska vinna eller förlora.. Men jag kan lova att om du satsar pengar "lite här och där" utan att veta vad du gör så har du inget +ev direkt där heller.... Därför kan du lika gärna köpa trisslotter och hoppas på det bästa, för det är bara vad du gör i slutändan ändå... Citera
Steel Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 då är det ganska exakt lika mycket gambling, man har ingen aning om man ska vinna eller förlora.. Men jag kan lova att om du satsar pengar "lite här och där" utan att veta vad du gör så har du inget +ev direkt där heller....Därför kan du lika gärna köpa trisslotter och hoppas på det bästa, för det är bara vad du gör i slutändan ändå... varför ens yttra sig om något du inte har en susning om?. Citera
Pedroboy Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 då är det ganska exakt lika mycket gambling, man har ingen aning om man ska vinna eller förlora.. Men jag kan lova att om du satsar pengar "lite här och där" utan att veta vad du gör så har du inget +ev direkt där heller.... Därför kan du lika gärna köpa trisslotter och hoppas på det bästa, för det är bara vad du gör i slutändan ändå... Eh lol? +8% i snitt om man köper slumpmässigt på omx-börsen är väl ändå bättre än -50% i snitt om du köper random trisslotter? Citera
DaPine87 Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Jag ser att Marginalen har 4.25% ränta nu. Det var inte alls dåligt... Blir nog till att dra över slantarna dit. OT, är marginalen helt säkra och seriösa? EDIT: Hitta detta på hemsidan: Marginalen har funnits 27 år i branschen Vi står under Finansinspektionens tillsyn Den statliga insättningsgarantin gäller så borde nog va rätt lugnt Citera
AdslVerbe Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Men jag kan lova att om du satsar pengar "lite här och där" utan att veta vad du gör så har du inget +ev direkt där heller.... Därför kan du lika gärna köpa trisslotter och hoppas på det bästa, för det är bara vad du gör i slutändan ändå... FEL FEL "Experter" (nu vet jag inte om du är det eller bara vill ge sken av det) slår enligt den mesta kända statistiken varken apor, möss, slumpgeneratorer eller dataprogram vad gäller aktieplacering. ...såvida du inte tror nått som nästan ingen annan expert tror och får rätt;-)... Citera
Recommended Posts