Gå till innehåll

Ta bort detta inlägg


skalle88

Recommended Posts

Frågan du skall ställa dig är vilken hand man själv representerar till motparten.

 

I detta fallet vill man spela handen som man sitter på AJ/DT och har TPTK/Stegdrag och vill vinna handen post-flopp. När Fi synar ens återhöjning på floppen så måste man sätta fi på överpar eller kanske stegdrag med DT eller något liknande. (Färgdrag finns inte som du själv sagt)

 

Därmed tror Fi att han leder på turn - och Fi bör då beta ut för för att få oss att lägga handen eller betala för att få chansen att dra ut.

 

Ergo man får Fi ett beta ut med sämsta handen genom att checka på turn.

 

 

PS Vår dröjhöjning borde få FI att kasta t.ex. AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med ursprungspostaren till 100 %... Klockren analys, vetgirigs analys tror jag inte för fem öre på då fi inte alls skulle vara tvungen att beta ut...allt han gör är ju att bygga pott isåfall när han inte har en aning om att han leder, ne ursprungspostarens analys stämmer riktigt bra tycker jag, harrington är ute o cyklar eller så räknar han med halvkassa motståndare som inte förstår sig på poker..

 

ps. själv spelar jag NL 5/10 mtt:s o sitngoes på höga nivåer så jag tror jag vet vad jag pratar om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet säger att om vi checkraisar på floppen så är det jävligt svårt att få fi att bluffa/värdebeta på turn, vi har helt enkelt tagit initiativet i handen.

 

Om vi betade på floppen och han synade, så är det däremot ett hyggligt/okej/men inte perfekt tillfälle att checka turn och hoppas att han betar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetgirig - Du har en bra poäng i att vi vill verka osäkra men samtidigt handlar det väl om att bygga pott och "tvinga" Fi att syna genom att ge honom bra odds. Vi behöver ju inte beta pott på turn men bara vi lyckas bygga potten och på såvis tvinga honom att syna ett riverbet också.

 

Egentligen måste man veta hur Hero och Fi spelar i vanliga fall för att veta hur handlingarna kommer tolkas och vilka speltyper de är. Men nu måste vi generalisera. Båda är duktiga iallafall.

 

Jag utgår här under att Fi har AA/KK/QQ.

 

 

Pott på turn - 8000

Om vi betar ut 3000 så bör väl Fi syna med ett överpar och då är potten

14 000 på rivern. Betar vi 6000 här så får Fi svårt att folda och då vinner vi en pott på 26 000.

 

Om båda checkar turn och vi betar ut 5000 på rivern och fi synar vinner vi en 18 000 pott.

 

Nackdelen med att beta ut turn är att det skriker styrka och Fi kan med gott samvete folda men planen är att locka med honom med genom att inte beta så mkt.

 

 

Potten är 2000 på floppen. Anta att vi leder ut för 2000 här och Fi synar oss (om han inte raisar). Potten på turn är nu 4000 och då checkar vi till Fi som betar 3000. Vi checkraisar till 5000 och Fi synar. Potten är på rivern 14 000 och vi betar 6000 och får syn och vinner en 26 000 pott. Nackdelen med detta är att det visar för mkt styrka.

Det fina med att leda är att vi kan få maximalt betalt av en bluff gjort med AK om hans raisar oss och kanske kan beta turn när vi checkat till honom.

 

 

Ett annat sätt är att leda floppen mkt svagt för att inducera en värderaise. Egentligen kan man överbeta potten på floppen och få syn men förmodligen kommer Fi ana fara då.

 

 

Jag tror att leda flopp svagt och checkraisa turn om jag bara blir synad är det bästa sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...