Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Jag lyckades hitta plusset trots allt o efter mycket om och men, men många utdragningar har det varit. ska snart nanna, är lite trötter. imorgon så ska vi nog åka o inviga nya max som öppnat i värnamo. rätt roligt nu finns det mc donalds, burger king o max på samma ställe plus ett hotell med restaurang få se vilken hamburgerkedja som klarar sig längst. men ja dagen har iaf varit bra full rulle med systerns pojk, han fick ngt stolleryck innan mamma kom o hämtade honom o sprang runt huset 20 ggr han såg så söt ut när han sprang runt

 

idag +33

Juni +4928

 

BB/ 100 34,98 o ptbb 17,49

 

jo den finaste handen var helt klart denna

 

**** Hand History for Game 356504130 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, Jun 19, 20:57:20 ET 2007

Table Adam Turbo 18 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: DocKonga ( $227.55 )

Seat 2: quintin ( $108.33 )

Seat 3: Kynikos ( $94.5 )

Seat 4: Tinusen ( $202.5 )

Seat 5: nojo66 ( $119.2 )

Seat 6: gerulatis ( $298.17 )

Seat 7: Hymer6 ( $52.52 )

Seat 8: MR-ARTIC ( $28.7 )

Seat 9: fiat600 ( $48 )

Seat 10: syllan ( $65.45 )

Kynikos posts small blind [$0.5].

Tinusen posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 8s 6d ]

nojo66 calls [$1].

gerulatis folds.

Hymer6 calls [$1].

MR-ARTIC calls [$1].

fiat600 folds.

syllan folds.

DocKonga calls [$1].

quintin calls [$1].

Tinusen checks.

** Dealing Flop ** [ 5d, Js, 7c ]

Tinusen bets [$3].

nojo66 calls [$3].

Hymer6 calls [$3].

MR-ARTIC calls [$3].

DocKonga folds.

quintin folds.

** Dealing Turn ** [ 4s ]

Tinusen bets [$15].

nojo66 calls [$15].

Hymer6 folds.

MR-ARTIC folds.

** Dealing River ** [ Qd ]

Tinusen bets [$24].

nojo66 raises [$48].

Tinusen is all-In.

nojo66 is all-In.

Tinusen shows [ 8s, 6d ] a straight, four to eight.

nojo66 shows [ Qh, Qs ] three of a kind, queens.

Tinusen wins $83.3 from side pot#1 with a straight, four to eight.

Tinusen wins $242.7 from the main pot with a straight, four to eight.

 

och en annan fin hand där jag spelade den så medvetet för att försöka få den andra o raisa mig

 

***** Hand History for Game 356521244 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, Jun 19, 21:08:47 ET 2007

Table Adam 43 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: FMAFMA ( $74 )

Seat 2: Roman ( $168.98 )

Seat 3: Mlj ( $289.74 )

Seat 4: Tinusen ( $261.35 )

Seat 5: Tibur ( $70.45 )

Seat 6: ZXP ( $199 )

Seat 7: Bald Pat ( $55.9 )

Seat 8: gurragran ( $52 )

Seat 9: Popovski ( $200 )

Seat 10: m-j-f ( $54.8 )

Tibur posts small blind [$0.5].

ZXP posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Kh Jh ]

Bald Pat folds.

gurragran folds.

m-j-f calls [$1].

FMAFMA folds.

Roman folds.

Mlj folds.

Tinusen raises [$6].

Tibur folds.

ZXP folds.

m-j-f calls [$5].

** Dealing Flop ** [ Jd, 5c, Js ]

m-j-f checks.

Tinusen bets [$6].

m-j-f calls [$6].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

m-j-f checks.

Tinusen bets [$3].

m-j-f raises [$6].

Tinusen calls [$3].

** Dealing River ** [ Ah ]

m-j-f bets [$30].

Tinusen raises [$60].

m-j-f is all-In.

Tinusen shows [ Kh, Jh ] four of a kind, jacks.

m-j-f shows [ Ks, Ad ] a full house, jacks full of aces.

Tinusen wins $23.2 from side pot#1 with four of a kind, jacks.

Tinusen wins $108.35 from the main pot with four of a kind, jacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Strålande spel av denna nojo66. Han hamnar direkt på min kompislista.

 

P.S Tina, hamburgare köper man inte, man grillar dom själv.

 

Clueless

 

hehe nja max slår allt ju sen erbjudande för en hamburgare för 39 kr nyöppningserbjudande, måste ju muta syrrans pojk lite ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte med "skitkort" Tina och jag hade en metod. Men du vet själv att dåliga spelare på 0.5/1 inte ser längre än sin egen näsa.

Om det limpades och jag satt på CO eller knappen så höjde jag 4- 5 BB med alla kort över knekt. Satt jag OOP så höjde jag bara med par och stora SC + AK + AQ + AJ.

Och dom som satt vid borden lyckades tilta på mig vid fel tillfällen.

 

1: Jag höjer på knappen med 5BB med A6s och träffar färg direkt på floppen. En av småstackarna tiltar när jag som vanligt betar 2/3 pott på floppen och går AI mot mig. Smart....

 

2: Höjer UTG med TT och får två syn. Floppen kommer AT5 rainbow. Jag bettar som vanligt 2/3 pott på floppen och en annan småstackare tiltar och går AI med dåligt ess. Smart nr2.....

 

3: En småstackare på ett bord har ledsnat på mig och går CR AI på turn på två händer där jag inte har träffat (och där jag har bettat tom på flop och turn). Han fortsätter dock denna metod en gång till. Då träffade jag ess på turn med AK på handen. Smart nr3....

 

Jag skall fortsätta att lira SH i helgen för jag har en känsla av att man har större övertag där än på FR. Men det kräver större fokus.

 

Clueless

 

 

hehe näe iofs en fisk fiskar ju efter drag men äh jag kallar alla fiskar som går med på skitkort :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte med "skitkort" Tina och jag hade en metod. Men du vet själv att dåliga spelare på 0.5/1 inte ser längre än sin egen näsa.

Om det limpades och jag satt på CO eller knappen så höjde jag 4- 5 BB med alla kort över knekt. Satt jag OOP så höjde jag bara med par och stora SC + AK + AQ + AJ.

Och dom som satt vid borden lyckades tilta på mig vid fel tillfällen.

 

1: Jag höjer på knappen med 5BB med A6s och träffar färg direkt på floppen. En av småstackarna tiltar när jag som vanligt betar 2/3 pott på floppen och går AI mot mig. Smart....

 

2: Höjer UTG med TT och får två syn. Floppen kommer AT5 rainbow. Jag bettar som vanligt 2/3 pott på floppen och en annan småstackare tiltar och går AI med dåligt ess. Smart nr2.....

 

3: En småstackare på ett bord har ledsnat på mig och går CR AI på turn på två händer där jag inte har träffat (och där jag har bettat tom på flop och turn). Han fortsätter dock denna metod en gång till. Då träffade jag ess på turn med AK på handen. Smart nr3....

 

Jag skall fortsätta att lira SH i helgen för jag har en känsla av att man har större övertag där än på FR. Men det kräver större fokus.

 

Clueless

 

skojade bara med dig där o kallade dig fisk ;) sh är ett helt annat spel än fr o då krävs det mer aggro spel plus höjningar preflop, utan dus pelar nog sh så som man ska höja :) när jag spelar sh är jag en riktig firre o är en förlorare inom det, då jag gärna vill bluffa för ofta o det

 

jo tänkte när du cb på floppen ifall ngn synade till turn vad gjorde du då utan träff???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föresten ngn som vet hur man byter rubrik??

 

Jag är liiite osäker om alla användar kan göra följande, men testa: Om du går in i ditt första inlägg och där trycker på redigera. Då kan hända att du kan redigera trådens namn. Om inte så är det bara att PMa mig så kan jag fixa det åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det onsdag, sista dagen för sambon o jobba innan långledigt dvs till måndag. Vi far ju iväg imorgon till nrkpg. så ikväll tar jag ut det jag plussat denna månad osäker ifall det blir ngt mer spel denna månad då jag ej vet när jag kommer hem men förmodligen nästa vecka ngn gång. har inte riktigt bestämt mig hur mina mål för juli ska se ut, funderar lite på köra delmål tex mål 1 är 5000, mål 2 är 10 000 etc så tar man det som det kommer, o vid varje mål så gör jag ngn sorts belöning tex mål 1 ja då blir det restaurang besök för mig o sambon, mål 2 tex bio. ja det tåls o tänka på målet iaf.

 

Blev iaf en session poker imorse när sambon var hemma full rulle med 2 småttingar så nu när jag är själv är det bara o glömma, just nu springer dottern omkring vid mina fötter vid gåstolen o pojken ja han äter korv med bröd, smidig mat till såna små ju :-D han är så gosig säger hela tiden jag älskar dig. men tror han kommer bli jätteglad o åka hem till sin mamma imorgon, rätt roligt hur han ändras då då är han jättemammig o vill knappt lämna henne men så fort han är här nere så har han fullt upp, tänkte ta ut honom se så han får springa 30 varv runt huset så han somnar gott ikväll :mrgreen: näe men brukar inte vara problem o söva honom brukar lägga mig brevid o säga att jag oxå ska sova så löser det sig.

 

jo åter igen till sessionen imorse de senaste mornarna har det gått åt pipan backat direkt men lyckades vända från - 190 till -39 så får bli en session senare ikväll när barnen sover få se om jag hittar plusset idag, vill ju iofs hitta 300 kr plusset men ja 30 kr är ju alltid ngt det med :roll:

 

jo la in en 32 kr rad på stryktipset o europatipset så får vi se hur det går, skulle ju vara kul o vinna lite iaf sen on o lö lotto 1 o 2 med joker här ska vi bli miljonärer. hehe om jag hade vunnit 18 miljoner hade jag satt över lite till br o spelat 2,5-5 kr för skojs skull o testat på eller slaskat på riktigt på sh o testat en helt annan pokerstil men nu är det så här att jag behöver alla pengar så då känns det säkrast med sin vanliga stil som jag vet ger mig cash. så vem vet nästa vecka kanske ni har äran o prata med en miljonär som har vunnit 50 milj :-D jaja drömma kan man ju alltid men iofs undra hur livet hade ändrats om man hade vunnit 50 milj, man säger ju jag hade inte ändrat mitt liv alls, ehm visst, skulle först o främst betalat av alla skulder, köpt en rolig bil, anlitat hantverkare fixat huset tipp topp, startat ngt eget, eller bytt jobb o jobbat kanske 50% sett till att familjen har tid för varandra. jo jag hade gett en summa pengar till mina nära tex betalt deras hus menar om jag vinner 50 milj kan jag nog betala en hel del till dem som funnits där för mig när jag haft det svårt.

fast frågan är hade jag skaffat ett nytt hus eller bott kvar här, hmm jag hade nog byggt nytt hus o haft kvar detta o kanske hyrt ut eller ngt. men ja detta får nog bara bli en dröm nog inse att man alltid kommer att vara en "medelsvensson" men är jag olycklig för det, näe absolut inte

 

idag - 39

juni + 4890

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Du är alltså en riktig "spelare" Tina...:-)

 

Jag är en riktig motpol i så fall. Har innan jag började spela on-line Texas för exakt ett år sedan aldrig ens tippat en stryktipsrad och aldrig hållit i en kortlek.

Började spela poker därför att jag insåg att det var ett lönsamt tidsfördriv framför TV:n.....

 

Clueless

 

jo la in en 32 kr rad på stryktipset o europatipset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Du är alltså en riktig "spelare" Tina...:-)

 

Jag är en riktig motpol i så fall. Har innan jag började spela on-line Texas för exakt ett år sedan aldrig ens tippat en stryktipsrad och aldrig hållit i en kortlek.

Började spela poker därför att jag insåg att det var ett lönsamt tidsfördriv framför TV:n.....

 

Clueless

 

nja spelar lite då o då när jag känner för det så inget regelbundet med stryktips o europatips men däremot lotto ska jag alltid köra spelat nu 2 veckor. europatipset är ytterst sällan men fick ett infall stryktips har vi spelt nu 4 helger i rad

anser mig ha råd o spela är som sagt var ca 80 kr i veckan och de pengarna märks knappt eller ja vi har råd med det iaf men mer vill jag ej spela för då blir det för stora summor, huvudsaken är att alla räkningarna är betalde de går ju alltid i första hand sen får man planera upp med resten av ekonomin o sen är det ju inga jättesummor det handlar om. o sen finns ju pengarna redan på svs så egentligen pokerpengarna jag tar ifrån där.

sen är jag väl inte den bästa med att ha humm om stryktips men brukar titta lite på 10 tidningar o hur svenska folket tippar o sen så kollar jag lite vilka som möts o sen brukar det bli en rad för 32 kr. brukar iaf lyckas bli iaf 10 rätt ibland 11. o ibland bara 5 hihi

 

roligast var en gång när jag fick ett infall äh jag ska spela måltipset hade aldrig spelat det o lämnade in en rad för ja 12 kr eller vad det nu kostade. sen rättade jag o 4 första var rätt då började jag bli nervös 5.e var rätt sen 6.e var fel....... o likaså 7.e lite synd för om jag prickat 6 rätt hade jag fått 6000 om jag fått 7 rätt hade utdelningen varit 500 000 ngt

men det roligaste spelet är helt klart poker där kan allt hända

 

hmm tror jag ska skaffa en bärbar dator så jag oxå kan spela framför tv,n nu sitter jag i ett annat rum o ingen tv ens i närheten o datan ja den vill vi ej ha i tv rummet får ej riktigt plats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här Tina. Det blir lite stryktips och lotto . Vann dock inget på lotto idag, och det var inte du som vann 12millar på Lotto 1 lr?

 

För ca 1,5 månad sedan så hade jag 12 rätt på stryktipset. Hade 13 rätt men Cardiff kvitterade mot Stoke på övertid. Jag hade spelat Stoke såklart. 13 rätt hade gett 80 000 tror jag men nu fick jag nöja mig med 4800kr. Ändå rätt bra men då man är så nära tycker man att man borde få klonka. Blir väl ett stryktips till helgen också men kör lite större system än dig Tina. Rätt svårt att vinna på 32 rader.

 

Hur går pokern idag då? Och en till fråga hur gör man en omröstning som du har där uppe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du inget shorthanded Tina?

 

Jag provade för första gången på sex månader och jag har inte haft så kul på många år....:lol:

På sexhundra händer blev jag bara trebettad en enda gång trots att jag höjde på precis ALLT som jag ville spela. Snacka om att man hade skillnad i sin aggronivå gentemot fullring.

 

Resultat:

 

+429kr

600 händer

1 timme och 30 minuter...:-P

 

Bomba, bomba, bomba....:mrgreen:

 

Clueless

 

P.S Nu valde jag bord där det satt folk med mindre än halva inköp.

 

nu har jag oxå gett sh en chans ngn timme idag faktiskt fruktansvärt kul känns som man bettar hela tiden, här bettas drag, par allt som är klätt,

cb hela tiden oftast foldar de o sen när man väl får träff så tror de man bluffar, knappt spelat ngn fr ikväll gav omaha en liten chans gick ut pluss därifrån iaf.

 

hur har det gått för dig då???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, lite längre session (SH) idag. ca 1000 händer och "bara" +230kr. Det jag hade flyt med igår hade jag motflyt med idag. Men jag klagar inte på resultatet.

 

Jag upplever det som att dom dåliga spelarna gör misstag lättare på SH. Kanske för att det går snabbare eller för att en oerfaren har svårare att läsa/räkna när det bli action vilket man ju själv ser till att det blir när man är aktiv på ett SH bord.

 

Väljer man bara bord så är alla höjningar man får emot sig så oerhört genomskinliga.....

 

Jag kör helgen ut för att utvärdera. Timnettot verkar i alla fall bli högre, vilket jag egentligen bryr mig mera om än ptbb/100 händer.

 

Ha en skön midsommar med knodd och karlslok.

 

Clueless

 

nu har jag oxå gett sh en chans ngn timme idag faktiskt fruktansvärt kul känns som man bettar hela tiden, här bettas drag, par allt som är klätt,

cb hela tiden oftast foldar de o sen när man väl får träff så tror de man bluffar, knappt spelat ngn fr ikväll gav omaha en liten chans gick ut pluss därifrån iaf.

 

hur har det gått för dig då???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ger jag upp för kvällen och ev för månaden beror lite på hur länge jag stannar hos systern men måste iaf vara nere senast on pga dottern ska till läkaren vanlig kontroll och sen på fredag är det sommarfest på jobbet blir grillning m.m för hela familjen kan ju vara trevligt.

 

idag så har jag inte spelat mycket fr inte känt för det utan blev 30 min omaha o plussade där sen körde jag 3 bord sh, bettade mer än vad jag gör på fr eller oftare menar jag så kanske skulle ta o köra sh ngr dagar för o se om jag tjänar bra på det med för idag gick det bra.

 

näe ni får ha en fruktansvärt trevlig midsommar jag ska iaf försöka ha det :-D

 

vi får väl se om jag syns till på pokerborden ngt mer under juni.

 

Idag +417

Juni + 5345

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas eran miidsommar var bra. Min var lugn, hjälpte syrran o hennes man med deras hus på dagen målade sen på kvällen åt vi sill o pottatis o allt sånt man äter på nyår plus avrundade med en film. Har knappt blivit ngn poker, det enda är i torsdags då det blev en timmes lir, körde 1 hand på omaha o fick en superpott hehe sen gick jag ut o körde fr. spelade en hand märkligt kanske men tog ingen för set eller stege men ack så fel jag hade jaja sånt som händer så jag slutade efter det.

 

som det verkar nu komme rjag hem på tis o är hemma ngr dagar sen bär det upp hit igen för att lämna pojken sen så kommer jag nog vara hemma plus att gubbens semester snart börjar vi får se vad vi hittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är man hemma igen till fr kväll, sen ska jag upp o lämna syrrans pojk plus hjälpa dem lite o sen åker jag hem på sö igen. sen så har gubben snart semester lär bli en del poker då :-D

 

hamnade på 1 bord innan spelade rätt illa, gjorde en dum syn som jag defenitivt inte skulle gjort, sen förstår jag inte varför jag går o spelar på e.m när jag egentligen inte har ro o tid för att lira. jaja blir nya tag ikväll då jag har tiden. men lutar även åt tidig sängång idag, fick stiga upp tidigt idag, vid 06 vaknade dottern som fick syn på pappas hund ( den firman pappa jobbar på är anlitad till att bygga syrrans hus) o då bor pappa hos syrran medans de bygger, iaf åter till hunden då försökte hon åla till hunden men kom bara till slutet a sängen då satte jag stopp för henne. hon är helgalen efter hunden o jagar den gärnet o skriker högt efter den. hon gillar djur så jag tror kolmården kommer passa henne fint i sommar.

 

jahapp då är det snart juli då o målen för juli ser ut så här:

delmål 1 är 2500

delmål 2 är 5000

delmål 3 är 7500

 

etc

etc

 

så får vi se hur många mål man klarar av. ska nog även börja skriva ner timmarna tror jag för o se hur många timmar målet tog, vi får se har inte riktigt bestämt mig ännu. Men ska köra månadsmålet 9000 iaf. 300/dag kändes som ngt realistiskt utan o känna att det är omöjligt,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, lite längre session (SH) idag. ca 1000 händer och "bara" +230kr. Det jag hade flyt med igår hade jag motflyt med idag. Men jag klagar inte på resultatet.

 

Jag upplever det som att dom dåliga spelarna gör misstag lättare på SH. Kanske för att det går snabbare eller för att en oerfaren har svårare att läsa/räkna när det bli action vilket man ju själv ser till att det blir när man är aktiv på ett SH bord.

 

Väljer man bara bord så är alla höjningar man får emot sig så oerhört genomskinliga.....

 

Jag kör helgen ut för att utvärdera. Timnettot verkar i alla fall bli högre, vilket jag egentligen bryr mig mera om än ptbb/100 händer.

 

Ha en skön midsommar med knodd och karlslok.

 

Clueless

 

 

hur har det gått med sh liret??? jag får se vad det blir ikväll men lutar väl åt fr vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte alls klaga. Ett par av sessionerna har varit sop-dåliga med helpassiva bord men har man bara lite känsla (köpes: lite känsla. Har ni något att avyttra - pm:a mig...) så sätter man sig då det är lite drag.

Jag har snittat 200kr plus per dag sedan jag började med SH och snitttiden har legat runt 2.5h per dag.

 

Backade bara en session där jag:

- hittade 66 , höjde och fick flop med underpar på bordet och kåk med en sexa till på turn. In med fulla stackar mot FI som satt sin kåk på 99 med 9:a på river.

- En och samma person satt TRE usla tvåpar mot mig (synstation) där jag typ hade AK - träffar A och bettar friskt men möts av två-par med A4 med turnträff etc.

 

Jag fortsätter SH. Har gjort flera nya kompisar....:mrgreen: , bl a en som i två dagar nu har hittat mina bord och bara MÅSTE se att jag verkligen har färg , set etc.

 

Jobbar fortfarande på att höja aggrofaktorn för att det skall stämma hela tiden. Tycker väl att 50% av tiden så funkar mitt lir, 30% av tiden så är det så där och resterande 20% är det som den del av kroppen man sitter på.

 

Clueless

 

hur har det gått med sh liret??? jag får se vad det blir ikväll men lutar väl åt fr vi får se.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte alls klaga. Ett par av sessionerna har varit sop-dåliga med helpassiva bord men har man bara lite känsla (köpes: lite känsla. Har ni något att avyttra - pm:a mig...) så sätter man sig då det är lite drag.

Jag har snittat 200kr plus per dag sedan jag började med SH och snitttiden har legat runt 2.5h per dag.

 

Backade bara en session där jag:

- hittade 66 , höjde och fick flop med underpar på bordet och kåk med en sexa till på turn. In med fulla stackar mot FI som satt sin kåk på 99 med 9:a på river.

- En och samma person satt TRE usla tvåpar mot mig (synstation) där jag typ hade AK - träffar A och bettar friskt men möts av två-par med A4 med turnträff etc.

 

Jag fortsätter SH. Har gjort flera nya kompisar....:mrgreen: , bl a en som i två dagar nu har hittat mina bord och bara MÅSTE se att jag verkligen har färg , set etc.

 

Jobbar fortfarande på att höja aggrofaktorn för att det skall stämma hela tiden. Tycker väl att 50% av tiden så funkar mitt lir, 30% av tiden så är det så där och resterande 20% är det som den del av kroppen man sitter på.

 

Clueless

 

tyvärr backar man ju ngn dag

då o då men som tur var ej ofta. sh är ju sån skillnad om man jämför med fr så är ju en konst o kunna spela rätt men allt tar ju tid o lära sig, men vad säger dem en bra pokerspelare ska kunna de flesta pokerformer, skulle vara kul om det fanns cg där det fanns 4 olika spel o välja mellan tex, texas, omaha high omaha high low o den som har buttom väljer men skulle nog ta för lång tid tror jag men kul ja det hade det defenitivt varit.

 

gav mig på omaha lite innan, nog bland det roligaste spelet men mycket kvar o lära mig där men de senaste ggr,na jag spelat där, men försöker o inte spela där så ofta pga det blir dyrare o bli utdragen men samtiigt mycket fina potter ifall man träffar nöten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ger jag upp pokerspelandet iaf som det känns nu. Rätt komiskt, hamnade på omaha Hi/lo det allra sista, floppade stegen perfekt inga låga kort, på turn bettar jag hel pott dvs en tvekar länge o synar sen på rivern kommer det en T vilket gör att han prickar en högre stege, dvs han chansade att få en hålstege, har för mig det iaf så jag inte sitter o ljuger, sen på turn satt jag med 2 färgdrag plus lägsta handen, hade K2hj o Ax ruter, på brädan kom det hj givetvis har en annan A i hj plus A2" plus en tredje person. så vi var 3 st som delade på låg, synd att rutern ej kom. men ja jag ska inte klaga jag vet ju att man nästan måsta ha nöten för att syna men jaja sånt händer o det var ju ingen jättesumma det handlade om bara trist. Annars tycker jag hi/lo är roligt men är en del kvar o lära mig, men omaha hi är nog roligast tror jag.

 

så snart är juni slut, 26,e idag lönen har kommit dvs fina pengar av semesterlön etc så på fr morgon bär det av till ullared, tro det eller ej gubben gillar o handla där bara han slipper kolla på när jag letar kläder :-D

 

men hur ligger det till i juni då???

nu har jag ej tagit med att gubben spelade när jag var borta dvs 3 st sng plus cg där han backade.

 

Idag + 266

Juni +5574

 

 

Mitt BB/100 är 33,59 ptbb ca 16,80 av 16978 händer spelat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...