Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo jag jobbar på sidan om =) tur är det för just nu spelar jag som en kratta, satt en kvart och förlorade 230spänn, lite sjuka potter i och för sig men spelade dåligt också..

Så nu är jag längre ifrån 6000 igen. =) Igår var jag ett tag en hundring ifrån nu 400 =) Kommer att sitta och tjata om det här resten av månaden verkar det som =)

Nää, nu blir det spela till 00 ikväll och då ska jag nära om inte över =)

Ses vi vid borden ikväll Tina?

lite spel blir det ikväll tar kortare sessions nu o slutar i tid, förut lirade jag kanske 3 h nu kanske en session bara är 30min - 1,5 timme sen paus

hehe du når visst aldrig ditt 6000 mål, vart tycker du själv att ditt spel brister för ngnstans då?? själv så kanske jag skulle betta mer pre flop

föresten lycka till med spelet *lyckospark i rumpen*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avskyr SvS just nu, spelar ingen som helst roll vilka kort man får, inget håller och ingen foldar.

Plockar jag upp KK/AA/AQ/AJ etc nu är det bara en fråga om hur mycket jag förlorar den här gången, -80ish nu, får se om jag kan hämta upp och inte tilta.

gott att det vänt, hehe ngn gång när man blivit utdragen så har man skrivet bra spelat!!!!!!!!!!!! o då fått ett tykigt svar, du skulle bettat hårdare sen är det skitsmma att man bettade 150% av potten hehe

Länk till kommentar

Just nu så tycker jag att mitt spel brister lite i att kunna släppa händer. Typ då man sitter på topppar med bra kicker tex AQ och floppen är A, J, 9

och man bettar och blir raisad. Då kanske man bör slänga sin hand för oftast har de ju tvåpar eller set..Lr?

Övetbetts kan man slänga mot men annars är det lite vekt att vika TPTK mot en raise. Fast beror lite på read också.

Länk till kommentar

Just nu så tycker jag att mitt spel brister lite i att kunna släppa händer. Typ då man sitter på topppar med bra kicker tex AQ och floppen är A, J, 9

och man bettar och blir raisad. Då kanske man bör slänga sin hand för oftast har de ju tvåpar eller set..Lr?

Jo till 95% av ggrna har de prickat bättre men en del bluffar med men man får gå lite på känsla, hade som du i början skit svårt o släppa mina händer visst ibland kanske man släpper den bästa handen men men, men om du ej är säker på din hand folda den, så tänker jag, menar är jag säker inget o tveka men vid tvekan ja då är min hand oftast slagen, sen får man ju kolla vem man möter är det en fisk eller grinder,

Länk till kommentar

då var denna söndagen snart slut, sängen väntar. Var ju hos min mamma innan och hjälpte henne o bära skit m.m usch jobbigt iaf var det men nu har man gjort dagens goda gärning.

pokern har gått segt idag har fått kort men när man haft ak har typ minst 4 st limpat och ingen träff på floppen går ej o få bort folk då för ngn har alltid ngn träff. men slutade iaf pluss idag. målet går väl så där men ja det är långt kvar på månaden :-D och ja detta är ju bara ett mål bara kul o ha sen om man fixar det eller inte är en annan femma. jo gubben körde 2 st sng idag gick åt pipan så där rök ju 44 kr

Idag + 113

Juni + 1076 (-124 från mål)

Länk till kommentar

Jo den här pokerdagen har varit seg. Eller hela helgen rättare sagt. Backat ett par hundra idag. Känns som att jag inte kan träffa någonting och då man väl träffar blir man utdragen, men så är det ju i poker. Känns ändå bra att man inte backar så enormt trots att det mesta går emot en för tillfället, det är ju något positivt iaf. Hoppas på att det vänder imorgon

Resultat Juni:

+409:-

21bb/h , 11bb/100 just nu i Juni

Godnatt, ses imorgon!

Länk till kommentar

imorse vaknade jag av telefonen iofs 07.45 så dags o stiga upp ändå. Var min mamma som sa att jag skulle åka till nrkpg o hämta systerns pojk, tog ett tag innan jag fattade varför, men syrran är ju mitt inne i ett husbygge o nu börjar tiden bli tight o om de ska hinna måste ngn passa hennes pojk som är 2,5 år. så jag ska hämta honom iaf sen ska mamma ha honom han ska vara hos oss ngn dag senare i veckan så då blir det full rulle med båda barnen, fast dottern blir så glad hon älskar o leka med honom eller nja hon leker väl inte sitter mest vet ej när de börjar leka med varandra o sådant bebisar. så blir nog ingen poker förrens senare ikväll ska iaf lämna dottern till min mamma hon gillar ej o åka bil så långt o syna o låta henne åka ca 6 h o jag orkar ej höra på skrik ca 3 h så hon mår bäst av att få vara hos sin mormor.

men spelade iaf 40 min poker, var mestadels fiskar o ingens törre utdragning, roligaste potten var när jag hade aa, på zbrädan kom 77 x hade med mig 2 st raisade o båda synade, på turn kom x dvs 3 hjärter, jag raisade båda var lika synvilliga, på rivern kom 7 dvs jag hade kåk, var relativt säker på att ingen satt med 7,an så jag raisade o han som var sist reraisade upp till 50, denna synen var självklar om han satt på 7,an så hade jag osis men trodde ej han gjorde det, inte så många som går med på en7,a höjning så jag synade han visade upp JJ så där stämde min analys.

idag + 145

Juni +1221

Länk till kommentar

En liten fråga här: Hur hanterar ni de här perioderna vi alla älskar, när man antingen inte får några kort eller att man får kort och totalmissar alla floppar?

Tycker att man börjar få känslan av att man inte kan vinna vad man än gör, så det nästan går såpass långt att man tänker "Fan ska jag höja för, förlorar ju bara ändå".

Hittills har det gått okej, men ett par gånger har det sagt *blipp* TADAAAA!! i huvudet, följt av tilten som Gud glömde.

Länk till kommentar

Uuuh, sur utdragning just nu, en kille minihöjer tidigt och jag går med på 77.

Floppen kommer 57Q, 2 ruter så jag bettar ut 80% av potten. Originalhöjaren och alla utom en lägger sig.

Turn 8h, jag bettar ut pott och får syn.

Killen har inte verkat spela skitdumt men tror inte han sitter på QQ, tror han skulle höjt mig på floppen då, för att få bort färgfiskarna.

River Qr, ok jag får min kåk och trycker in resten i tron att han fick in sin färg.

"Ok, måste se" Säger han i chatten och jag flinar för jag kommer ta hem detta.

Taadaaa! Upp fläker han Q7 och jag gråter blod.

Fick ju övertro på min hand, men trodde inte han skulle vara med på den typen av kort, hur skulle jag spelat den alternativt?

Anyways, blodstårarna varade inte länge, var upp +172, gick ner till +44 och nu fick jag in 3 fina händer som sätter mig på +202, ska snart ge mig för idag tror jag, blir nervig av detta. ;)

Länk till kommentar

En liten fråga här: Hur hanterar ni de här perioderna vi alla älskar, när man antingen inte får några kort eller att man får kort och totalmissar alla floppar?

Tycker att man börjar få känslan av att man inte kan vinna vad man än gör, så det nästan går såpass långt att man tänker "Fan ska jag höja för, förlorar ju bara ändå".

Hittills har det gått okej, men ett par gånger har det sagt *blipp* TADAAAA!! i huvudet, följt av tilten som Gud glömde.

denna situationen hamnade jag igår, alla kort jag höjde ingen träff inte ens bluffläge eller läge för fortsättningsbet, varenda set man fick ja klart ngn fick färg eller stege osv osv tror det bästa är o bara sluta spela o ta en paus en stund men gör man det?? näe man hoppas det vänder, rätt märkligt vissa sessions kan man gå 500 kr pluss på nolltid vissa kan man sega o sega o sluta +/- noll, men gott att det vänt o sluta nu spela i tid :)

Länk till kommentar

Hehe, jo jag gav mig nu, orkar inte spela överdrivet länge utan att bli tom i huvudet, slutade på runt +150, synd jag tappade ett inköp på kåken förut, men men, bättre upp än ner! :)

jag min stolle gick ju in o spelade igen, låg 200+ o ja första handen givetvis får han instege på rivern dum som ajg är synar jag reraise, kk ja stege får han på turn reraise o jag synar, tappade 100 kr på det bordet snabbt, pinsamt spel av mig ju usch dåligt, nu blir det nog inget mer spel idag eller ja inte på ngn timme iaf för nu tiltar jag ligger iaf +140 idag

Länk till kommentar

Vilken dag nu blir det ingen mer poker iaf, känns inte som om jag kommer att vinna ngt utan bli utdragen os ent ror jag att jag kommer att tilta, spelade riktigt illa sessionen innan o gjorde 2 st dumma syner så lika bra o sluta medans man fortfarande ligger pluss. tänkte på mitt mål, jag tror jag ska sänka ner det för jag kommer aldrig klara av 400 kr i snitt om dagen 300 känns mer som ett relistiskt mål dvs 9000 i månaden. Har inte spelat fullt lika mycket som jag gjort innan vilket känns helt oki. Bäddade ner mig på soffan innan o kikade på en film, var ngn med hmm vad heter han cuba downing jr eller ngt sådant.

som sagt var nytt mål 300 kr om dagen (ca 9000 i månaden)

så hur ligger jag till då efter 4 dagar

idag +100 kr

juni + 1177

Länk till kommentar

En fråga Tina. Hur resonerar du kring KK före flopp. Om du blir reraisad före floppen så känner man ju nästan alltid på sig att fi sitter på AA. Om jag möter en med 50kr eller mindre är det ju ingen tvekan men om det är någon med större stack än en själv hur gör du då?

Råkade ut för det idag, förlorade ett inköp på det. Idiotisk spel av mig då jag anade AA. Eller ska man alltid trycka in keramiken vid KK också?

Länk till kommentar

En fråga Tina. Hur resonerar du kring KK före flopp. Om du blir reraisad före floppen så känner man ju nästan alltid på sig att fi sitter på AA. Om jag möter en med 50kr eller mindre är det ju ingen tvekan men om det är någon med större stack än en själv hur gör du då?

Råkade ut för det idag, förlorade ett inköp på det. Idiotisk spel av mig då jag anade AA. Eller ska man alltid trycka in keramiken vid KK också?

jag har råkat ut för samma sak som dig en gång, satt med kk raisade o fick en reraise all in av en högstackad o synade lika glatt, han visade upp aa, en lågstackad dvs fick kan raisa all in på tex a2, så ja tycker att du ska kolla vem raisar är det en grinder eller fisk hur mycket reraisar han, tex du höjt 10 kr o får en reraise på 40 kr av en högstackad ja med all säkerhet sitter han med aa, sen om du misstänker aa o är osäker folda handen,

Länk till kommentar

Oj oj oj. När ska detta vända. Vilken jäkla motrigg alltså..suck. Sen då det går emot gör det så att jag spelar som en kratta också..men men lite medflyt ska man väl få snart.

Resultat Juni:

+483:-

20bb/h 10bb/100h (Fortfarande helt ok statistik ändå)

Precis efter jag skrev det där uppe vände det igen lite och jag slutar dagen på plus iaf =)

Om jag ska sätta upp ett realistiskt mål för den här månaden så vore det att slå förra måndens plus på ca 5000 så kan väl sätta upp ett mål på 200kr/dag

Så hittils i Juni-317:- från mitt mål.

Ha det bra och tack för meddelandet Tina. Ska ladda ner imorgon.

Länk till kommentar

då vart det 5,e juni snart sveriges nationaldag iofs inget jag firat innan. det enda vi ska göra är o äta mat hos mamma på e.m alla barnen ja inte syrran då hon har ju fullt upp med sitt hus.

Jag gick ju in o spelade en session till igår kväll men inget stämde alls o jag slutade +/- noll på hela dagen, men nu när jag väntade på att mamma skulle komma med syrrans pojk så blev det poker, mycket fiskar o jag slutade i rätt tid, förlorade 4 st potter på kort tid där jag hade bra hand, ena hade jag JJ tog sidopotten men fi som limpade före mig satt med kk, sen 2-par på turn fick en annan bättre 2 par, sen ja sen position ja då fick fi runner runner färg så bara o sluta. men ikväll blir det poker får se om det är många fyllosar ute på pokern då.

idag + 251

juni +1320

har spelat 4455 händer i juni o mitt bb har sjunkit lite men ligger på 30,30/100

Länk till kommentar

Jo jag har haft det men idag fungerar det bättre.

Mitt spel fungerar också bättre men förlorade en pott på 250:- då min triss blev utdragen av en kåk på rivern..typiskt men är man i downswing så är man....

Har kikat runt lite om man skulle börja spela på en annan klient med bra rakebackerbjudande (vilket kan vara rätt bra för oss som spelar flera bord åt gången och ganska många timmar per dag) gör ju att man går plus även de dagar då man är +-0

Hittade Pokerpanthers. Verkar rätt bra. Någon som testat det?

Länk till kommentar

Vilken härlig solig dag det har varit idag. åkte till min mormor o morfar o klippte gräste åt dem som inte varit klippt på typ 100 år så tog iaf 2 h. gräset var minst 1 meter högt eller nja kändes som det iaf :-D

har bränt näsan lite så nu ser man ut som rudolf med röda mulen. Dottern var på riktigt solskens humör innan nanne dags o skrattade o pratade gärnet med sin bok med en massa djur i, sen så somnade hon så gott så i sin säng vid 18 tiden.

har blivit lite cg idag o är väl hyfsat nöjd med mitt spel förutom en idiotisk bluff fråga mig ej varför jag skulle göra den men fi råkade visst sitta på aa, jag hade ak satt före honom o raisade o han synade bara. sen så spelade jag en sng, fick många fina kort så var bara o ta det lugnt sen hamnade jag heads up o handen jag rök på var stege men han satt på högre stege dvs fattades en 6,a till stegen, han hade 6 9 o fick därmed högsta stegen jag hade 8 hög. nu så har jag gett upp spelet o ska nog sova tog 2 cider o de är verkligen ett sömnmedel.

idag +400

juni + 1477

om jag har 300 som mål vilket jag ändrade till så ligger jag bara 23 kr från målet. lycka till med liret allihopa själv går man o lägger sig vid 22 hihi eller ja 22.30 hinner hon iaf att bli

idag har jag spelat 659 händer bb/100 59,42

Länk till kommentar

Jo jag har haft det men idag fungerar det bättre.

Mitt spel fungerar också bättre men förlorade en pott på 250:- då min triss blev utdragen av en kåk på rivern..typiskt men är man i downswing så är man....

Har kikat runt lite om man skulle börja spela på en annan klient med bra rakebackerbjudande (vilket kan vara rätt bra för oss som spelar flera bord åt gången och ganska många timmar per dag) gör ju att man går plus även de dagar då man är +-0

Hittade Pokerpanthers. Verkar rätt bra. Någon som testat det?

aldrig hört talas om det, jag har ju testat flera sajter men blir alltid svs till slut dels för att det är sv kronor lättar o överspela dollar tycker jag.

sen ska man väl tänka på om det är skattefritt. nu har jag gett upp pokern fr dagen känne rmig riktigt seg o ska ta mig en väl behövlig tupplur

Länk till kommentar

Idag har det iaf gått bättre, men fått ta emot tre riktigt sviniga utdragningar på rivern, 2outare.. men slutar iaf på plus vilket känns bra.

Juni:

+621:- (-379:- från mitt mål)

18bb/h 9bb/100

Rätt dåligt resultat nu men har en känsla av att det är på gång att vända nu igen. Mindre än 200 kvar till 6000 nu....ska snart vara där...=)

Godnatt, ses vid borden imorgon =)

Länk till kommentar