Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Nej inte riktigt dags än, blir 0.5/1 ikväll också men om allt går som det ska så kan de nog bli 1/2 under helgen =) Är ju iaf fint värde av att sitta och lira en fredagskväll =)

 

 

 

så satt du uppe hela natten o lirade poker igår då??? :) själv så var jag så trött på pokern igår kväll var helt slut o trött så gick o la mig vid 22.15. spelade ju lite olika poker igår men ska hålla mig på fr det är ju där jag tjänar pengar, spelade iaf 947 händer på fr o det var där jag plussade, omaha förlorade jag bara på så näe banne mig ingen mer skitomaha

 

kör du med pt?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo jag satt och lirade till 2 i natt men gick riktigt illa. Slutade iofs bara -50:- vilket ändå får vara okej. Förlorade många stora potter mot fyllenissar som trycker all in på vilken skit som helst men men så kan de va ibland. Nya tag ikväll. Blir väl lir efter fotbollen ikväll. Och några timmar in på natten =)

 

Nej jag kör inte med PT. Jag har Holdem Indicator men det fungerar inte på Svs tror jag. Vad kostar PT? Och vart får man tag i det? Vad har jag för statistik där Tina då vi spelat vid samma bord?

 

Såg nyss att du satt och grinda 5 bord =) själv sitte jag på fyra, skulle gärna spela 5 bord men får köpa mig en större skärm för det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

session 2 gick inte så bra. lirade ngr bord cg inga direkta kort så jag gav mig på en sng men usch vad tighta alla var värre än mig ju när blindsen var 200 ja då var vi 7 st kvar fortfarande.

 

till slut var jag all in oförlorade

 

har en så trött dotter hon somnade i min famn o har precis vaknat till liv men orkar knappt hålla ögonen öppna stackaren, men nu får den vara slut hon har sovit 2 h nu o om hon ska kunna somna vid 18 ikväll så kan hon ej sova för mycket på dagen, ja nu skrattar hon iaf hon är som jag tar tid o vakna till liv.

 

 

 

session 2 -28 kr (1 sng körd)

 

juni +490

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag satt och lirade till 2 i natt men gick riktigt illa. Slutade iofs bara -50:- vilket ändå får vara okej. Förlorade många stora potter mot fyllenissar som trycker all in på vilken skit som helst men men så kan de va ibland. Nya tag ikväll. Blir väl lir efter fotbollen ikväll. Och några timmar in på natten =)

 

Nej jag kör inte med PT. Jag har Holdem Indicator men det fungerar inte på Svs tror jag. Vad kostar PT? Och vart får man tag i det? Vad har jag för statistik där Tina då vi spelat vid samma bord?

 

Såg nyss att du satt och grinda 5 bord =) själv sitte jag på fyra, skulle gärna spela 5 bord men får köpa mig en större skärm för det =)

 

ja du antingen slutar spelet skitbra en fredag kväll eller mindre bra pga att folk chansar på drag m.m men ja man kan ju inte plussa jämt som jag brukar säga.

 

jo jag brukar köra 5 bord, har en 23 tum skärm.

 

näe det enda som funkar på svs är poker tracke med hh converter. rätt kul o se hur man ligger till med bb/100 o sådant o sen kunna ta fram händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då har man spela ett par timmar den här dagen också och man får väl säga att det flytit på rätt mkt bättre idag än under gårdagen.

 

Mitt resultat hittils för Juni: + 408:- på 7 spelade timmar

 

Nu fattas det 300:- till min magiska 6000:-gräns . Med bra spel ska jag kanske kunna klara det under kvällen, då blir det 1/2imorgon =)

 

Då tycker jag att du Tina också ska gå upp till 1/2 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då har man spela ett par timmar den här dagen också och man får väl säga att det flytit på rätt mkt bättre idag än under gårdagen.

 

Mitt resultat hittils för Juni: + 408:- på 7 spelade timmar

 

Nu fattas det 300:- till min magiska 6000:-gräns . Med bra spel ska jag kanske kunna klara det under kvällen, då blir det 1/2imorgon =)

 

Då tycker jag att du Tina också ska gå upp till 1/2 =)

 

hehe nja jag stannar nog kvar på 0,5-1 kr tycker ej spelet skiljer sig så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grr hatar alltså rivern.

 

hade qq, raise på preflop o jag reraisade, fick med mig 4 st ändå, raisade floppen fick med mig 3 på turn satt mitt set jag raisade 34 kr fick en reraise all in dvs 34 kr till, inget färgdrag däremot ett kort som fattas till stege, rivern ett a, ja fi gick all in på stegdraget o får in det, på floppen hade han hålstege, turn öppet, fy vad jag hatar denna rivern, 100 kr rök från kassan hatar att bli utdragen, ska skjuta lite fiskar nu, de ska utrotas ikväll, iofs får de gärna återuppstå till imorgon hihi så man kan utrota dem igen

 

kvittar vad du höjer en fisk går med oavsett hålstegdrag allt ja allt som de ser ah en stor pott den ska jag vinna! sen skiter vi att jag har hålstege eller ngt annat roligt, fast 3.e paret är ju super det går vi all in direkt på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du såg ju Tina att jag råkade ut för rivern jag med, loosade 350:- på den , värsta var att det hände exakt likadant på ett av de andra borden jag spelade, förlorade kring 200:- på det. Två bord gick bra men sessionen slutade -85:-. Det är något med min gräns där vid 6000, pokergudarna vill inte att jag ska ta mig dit. Då jag är riktigt nära, då backar jag =)

 

Jaja nu blire det fotboll och sen poker igen efter tio. I natt ska jag grinda till 3 minst och vara över 6000 innan jag lägger mig =)

 

Tips: Danmark - Sverige 1-2 (Ganska mycket med hjärtat dock)

 

Ha det bra!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lider med dig, har ingen vidare dag här heller, tror jag är på väg att slå något slags rekord i usla kort, tvärmissade floppar och elaka rivers.

 

hmm undra varför det kommer dagar då ingen flopp träffar, men iofs jag ligger ju pluss ännu, jag inväntar tillfälle med payback time med den firren, det som är tråkigt är att han redan spelat bort 60 av de pengarna men han synar ju allt, kan tom syna höjning när det ligger tex 33k på floppen så sitter han själv med A5 o hoppas på ett ess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du såg ju Tina att jag råkade ut för rivern jag med, loosade 350:- på den , värsta var att det hände exakt likadant på ett av de andra borden jag spelade, förlorade kring 200:- på det. Två bord gick bra men sessionen slutade -85:-. Det är något med min gräns där vid 6000, pokergudarna vill inte att jag ska ta mig dit. Då jag är riktigt nära, då backar jag =)

 

Jaja nu blire det fotboll och sen poker igen efter tio. I natt ska jag grinda till 3 minst och vara över 6000 innan jag lägger mig =)

 

Tips: Danmark - Sverige 1-2 (Ganska mycket med hjärtat dock)

 

Ha det bra!!

 

 

antar att du hade 2 par eller ngt, men men bara o ta nya tag o inte börja gråta pga en pott hihi, kassan börjar stiga igen o jag ligger pluss ännu sen får vi se om målet uppnås eller inte det får vi se men ska spela som vanligt o göra mitt bästa mer kan man inte göra.

blir iaf bara poker till max 00, kanske 01 beroende på hur pigg jag är en dag imorgon med o en dotter som vill upp vid 07 o drar en i håret o sparkar lite på en. hehe men du ta nya tag nu lovar du kommer spräcka 6000 gränsen tur man ej har ngn sådan hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara en sak. WOW jag har hittat min eu moppe en sån ska jag bara ha iofs sambon var inte så förtjust i färgen undra varför hihi

men svart eller vit gick bra, den ajg ville ha var rosa, skrev adressen förut men tog bort den vågar ej ifall det är förbjudet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för en stund sen hände precis samma sak igen hade kk träffar set på flopp jag raisar en går all in o träffar sin J****a stege, men sekunden senare på ett annat bord kom denna handen så oki vi glömmer stegen

 

***** Hand 340785354 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, June 02, 2007 7:34:15 PM

Adam 20 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Sn3jjk (110.10)

Plats 2: tobbe388 (116.35)

Plats 3: Smackarn (201.74)

Plats 4: pattes (28.00)

Plats 5: Tony Rock (50.00)

Plats 6: POL160 (158.85)

Plats 7: Vargtass77 (284.25)

Plats 8: ***MAX*** (64.50)

Plats 9: bagis (14.00)

Plats 10: Tinusen (374.05)

bagis lägg LM 0.50

Tinusen lägg SM 1.00

** Giv **

Sn3jjk [N/A, N/A]

tobbe388 [N/A, N/A]

Smackarn [N/A, N/A]

pattes [N/A, N/A]

Tony Rock [N/A, N/A]

POL160 [N/A, N/A]

Vargtass77 [N/A, N/A]

***MAX*** [N/A, N/A]

bagis [N/A, N/A]

Tinusen [Es, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

Sn3jjk Lägg

tobbe388 Höj till 5.00

Smackarn Lägg

pattes Lägg

Tony Rock Lägg

POL160 Lägg

Vargtass77 Lägg

***MAX*** Syna 5.00

bagis Lägg

Tinusen Höj till 20.00

tobbe388 Syna 20.00

***MAX*** Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [9r, 4s, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

Tinusen Satsa 26.00

tobbe388 Höj till 52.00

***MAX*** All-in 44.50

Tinusen Höj till 91.00

tobbe388 Syna 91.00

*** Turn(Board): *** : [9r, 4s, 7h, 7r]

*** Bet Runda 3 ***

Tinusen Satsa 7.00

tobbe388 All-in 5.35

*** River(Board): *** : [9r, 4s, 7h, 7r, 2h]

*** Showdown *** : Rake: 7.40 Totalpott: 290.30

Sn3jjk Lägger mig Vinst: 0.00

tobbe388 [Kk, Kh] Två par, kungar och sjuor Vinst: 0.00

Smackarn Lägger mig Vinst: 0.00

pattes Lägger mig Vinst: 0.00

Tony Rock Lägger mig Vinst: 0.00

POL160 Lägger mig Vinst: 0.00

Vargtass77 Lägger mig Vinst: 0.00

***MAX*** [3s, 4h] Två par, sjuor och fyror Vinst: 0.00

bagis Lägger mig Vinst: 0.00

Tinusen [Es, Eh] Två par, ess och sjuor Vinst: 290.30

 

 

han som raisar först tar jag för kk, qq ngt pocket iaf, sen den andra vette sjutton men ja 34 kan ju bli ngt det med

 

 

Gött känner att nu kommer det att klonka, dagsmål ja snart avklarat kul med poker, hoppas det fortsätter så här ska spela mycket ikväll hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det går bra Tina. Jo jag hade tvåpar, det enda som kunde rädda honom var K på rivern. Han hade väl sisådär 6% chans att träffa den =) där rök det lite pengar =)

 

Men det får man leva med. 3-1 i halvtid i Sverige gör ju att man känner sig lite gladare, och reda att dra in lite pengar efter kl 10 =).

 

Jo förstår att du inte vill sitta uppe för länge om natten då du ska upp tidigt =). Förresten vart köpte du din 23tums skärm? Rätt dyra va? 6-7000?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det går bra Tina. Jo jag hade tvåpar, det enda som kunde rädda honom var K på rivern. Han hade väl sisådär 6% chans att träffa den =) där rök det lite pengar =)

 

Men det får man leva med. 3-1 i halvtid i Sverige gör ju att man känner sig lite gladare, och reda att dra in lite pengar efter kl 10 =).

 

Jo förstår att du inte vill sitta uppe för länge om natten då du ska upp tidigt =). Förresten vart köpte du din 23tums skärm? Rätt dyra va? 6-7000?

 

hmm vet faktiskt ej vad den kostade, vi tog en sån där hempc genom jobbet men tror den kostade ca 9000 då, men ångrar det inte nu tror jag de kostar ja runt 6000 iaf.

 

nu blir det sista sessionen poker, ska se om klonken håller i sig. kollade lite på fotbollen men var inte roligt gubben var lite chokad att jag höll honom sällskap. ngt positivt med mitt mål är att jag har enklare o sluta o spela menar jag behöver inte spela 4h i sträck utan kan faktiskt pausa o sluta när man fortfarande ligger bra med pluss. men denna sessionen ja vi får se hur länge men aksnke 1-2 h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så där ja nu var pokersessionen slut för kvällen gått super idag o jag är nöjd med spelet även om man blev utdragen av 3 st steger där jag loosade ca 250 kr men men sånt är livet. annars är jag nog nöjd med mitt spel var riktigt kul o spela idag

 

 

2449 händer spelade i fullring i juni o bb/100 37,77 eller är det ptbb ja fått det förklarat 100 ggr men lär mig aldrig hihi

 

+570 idag

 

juni +963 (163 kr över mitt mål)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrejävlar, var länge sen jag spelade på SvS på en lördag. Körde 3 bord och tror att jag och Christer var de enda nyktra personerna där.

Helt hysteriskt spel, blev förvånad fastän jag sett en hel del på den sidan.

Gått okej i alla fall, upp 674kr sen måndags. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat Tina! Och hålller med dig Derric att spelet varit rätt vilt ikväll, min rulle har gått upp och ner hela tiden =) Annars tycker jag du ska va nöjd med ditt resultat, 700:- spänn plus per vecka e ju rätt okej..blir ju ett par tusen i månaden att göra något kul för.

 

Mitt resultat så här långt i Juni:

+542:- vilket för mig är 40bb/h. Kan tänka mig kring 27bb/100

 

Så än så länge denna månaden så leder du över mig Tina =) men ska snart gå om dig ;) sov gott alla nu ska jag vila mig lite =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrejävlar, var länge sen jag spelade på SvS på en lördag. Körde 3 bord och tror att jag och Christer var de enda nyktra personerna där.

Helt hysteriskt spel, blev förvånad fastän jag sett en hel del på den sidan.

Gått okej i alla fall, upp 674kr sen måndags. :)

 

de var heltokiga råkade ut för 3 st som chansade all in av deras stackar på stegar o fick in dem på rivern, var ruskigt irriterande men men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch vad jag hatar fiskar ibland,

spelade 1 session imorse, skulle avsluta men blev 2 givar till givetvis fick jag aa, en floppade triss på brädan, dvs 2 st 7,or han hade triss o självklart var jag tvungen o syna hans reraise på rivern dum syn borde ju fattat men ja där spelade jag illa, ja den andra fisken, satt med 55 jag hade KQ han gick all in 15 kr på floppen jag hade träff på Q,en så synade på rivern fick han set. självklart, de senaste 2 dagarna har den där rivern ställt till det ngr ggr. varför slutade jag inte direkt varför gör jag 2 givar till *suck* näe nästa gång blir det avslut direkt låg ju pluss iofs inte mycket men allt pluss är bättre än inget. nu så ska jag snart åka till min mamma med dottern, gubben skulle vara hemma klippa färdigt den sista plätten av gräset o bara vara, så om ngn håller till på pokerklienten så är det ej jag.

 

session 1 -32 kr

 

juni + 931

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo samma här, blivit utdragen ett par gånger också. Spelet är så jäkla vilt just nu, så rullen åker ju upp och ner hela tiden. Man kanske ska spela ännu tightare än vad man gör just nu. Vad har du för statistik i sedda floppar på svs tina? jag har strax under 25%.

 

Resultat Juni:

+645:-

44bb/h ca 22bb/100

 

Trots att jag tycker det går lite segt just nu så är det ju ändå helt okej resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo samma här, blivit utdragen ett par gånger också. Spelet är så jäkla vilt just nu, så rullen åker ju upp och ner hela tiden. Man kanske ska spela ännu tightare än vad man gör just nu. Vad har du för statistik i sedda floppar på svs tina? jag har strax under 25%.

 

Resultat Juni:

+645:-

44bb/h ca 22bb/100

 

Trots att jag tycker det går lite segt just nu så är det ju ändå helt okej resultat!

 

jag har ca 25% sedda floppar, jag vet inte med tightare men du ska ju spela precis med den stilen du är bekväm med o plussar på sen utdragen ja det blir man ju av folk ibland inte mycket o göra åt.

645 är inte dåligt tex plussar du 300 kr per dag så är det ca 9000 i månaden 300 låter kanske inte mycket men blir ju en stor summa efter ngr dagar, du jobbade vid sidan av va???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag jobbar på sidan om =) tur är det för just nu spelar jag som en kratta, satt en kvart och förlorade 230spänn, lite sjuka potter i och för sig men spelade dåligt också..

 

Så nu är jag längre ifrån 6000 igen. =) Igår var jag ett tag en hundring ifrån nu 400 =) Kommer att sitta och tjata om det här resten av månaden verkar det som =)

 

Nää, nu blir det spela till 00 ikväll och då ska jag nära om inte över =)

 

Ses vi vid borden ikväll Tina?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avskyr SvS just nu, spelar ingen som helst roll vilka kort man får, inget håller och ingen foldar.

Plockar jag upp KK/AA/AQ/AJ etc nu är det bara en fråga om hur mycket jag förlorar den här gången, -80ish nu, får se om jag kan hämta upp och inte tilta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo håller med dig, träffar man triss på floppen så rivrar någon ut en med en färg...tidigare idag mötte jag en tomte som synade min raise med QQ preflopp med 4,7 . Floppn kom 5, 6, 8 och jag dundrade på han slår om all in och jag synar givetvis.. där rök 200 =) sen drog han direkt den tomten =)

 

Lite bättre just nu +45:- på ca 20,min. Önska mig lycka till =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...