Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur länge ska man behöva vänta på kort idag ägnat 1,5 h timme åt att folda kort ytterst få spelbara kort

men däremot har jag haft 7 st AA, 1 st KK o 1 st QQ o alla har hållt

eller nja ljög haft 2 st QQ men tiden hann rinna ut o jag missade den handen o vad kom på floppen en Q men en fick stege där så kanske var lika bra det men grymt irriterande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har motriggen kommit till mig blir nog paus från spelet snart, vad sägs om detta.

1.KA höjer pre flop, får träff på A o bettar, nissen hänger med på hålstegen o får in den på rivern

2. får set i 5,or på floppen, på rivern får killen in sin stege.

3. KA höjning pre flop får träff höjer, han hänger med på sin träff på Q med 6 som kicker, på rivern kommer 6,an

4. KK höjer preflop, floppen kommer ofarlig bräda men 2 spader, höjer får mothöjning en går all in, synar 8 kr till. på turn, ofarligt ännu är lite osäker ifall den ena har prickat set så synar bara, på rivern, spader kom, killen höjer 25 kr, jag la mig. han hade gått med på 5,6 spader höjning o försökte lura mig men det gick ej, fasen att man ej satt på AK spader hehe. hatar rivern, om inte den funnits hade alla potter varit mina.

startar en kampanj nu HATA RIVERN

därför är rivern som en man, totalt opålitlig, fast iofs vi ändrar det till en kvinna så ni blir glada

där rök kvällens vinst. det är det som är nackdelen med o betta hårt ibland, men hallå vem sjutton synar hög höjning på hålstege där alla odds är emot en, likadant Q med skitkicker, var iofs A, Q, J på brädan men är nästan övertygad om att han ej har stegen fattas alltså 2 kort till stegen för honom o han synar min höjning. på rivern blir det bara syn o han tog det blääää.

rätt roligt när det börjar gå dåligt ja då ryker ju flera potter så nu har det blivit paus då jag är rätt förbannad hihi o funderar hur folk kan gå med på vissa kort som de gör på höjningar

jaja gick ju bra imorse så ligger ju fortfarande 1,5 inköp plus, blir nya tag sen om korten vill min väg.

blev en session cg till börjar ju underbart har träff missar färgen. näe ingen mer cg för ikväll får bli 2 turrar istället

Länk till kommentar

nu har motriggen kommit till mig blir nog paus från spelet snart, vad sägs om detta.

1.KA höjer pre flop, får träff på A o bettar, nissen hänger med på hålstegen o får in den på rivern

2. får set i 5,or på floppen, på rivern får killen in sin stege.

3. KA höjning pre flop får träff höjer, han hänger med på sin träff på Q med 6 som kicker, på rivern kommer 6,an

4. KK höjer preflop, floppen kommer ofarlig bräda men 2 spader, höjer får mothöjning en går all in, synar 8 kr till. på turn, ofarligt ännu är lite osäker ifall den ena har prickat set så synar bara, på rivern, spader kom, killen höjer 25 kr, jag la mig. han hade gått med på 5,6 spader höjning o försökte lura mig men det gick ej, fasen att man ej satt på AK spader hehe. hatar rivern, om inte den funnits hade alla potter varit mina.

startar en kampanj nu HATA RIVERN

Såg att du inte hade ngt spelbart på det bordet vi kamperade ihop på, hade det ju lika j-vligt i 1h och 20 minuter sedan kom 2 fina potter och jag låg på plus igen. Känn på den här; 4 fullringsbord varav 1 turbo, 25 minuter innan jag ens vinner en pot! Har då spelat ungefär 120 händer, absurt! Skönt du ligger plus för dagen i alla fall.

/Patfor

Länk till kommentar

läste en grej i dan harringtons pokerbok som jag skrattade lite över att läsa, då jag vill minnas att vi haft en liten diskution om ett set som kastades i tron om att FI hadde ett större set :D

...Vissa författare hävdar att man ska vara försiktig när man floppar en mellanhög eller låg triss eftersom man an förlora mot en bättre triss. Trams! ... När jag hör någon berätta att han smart nog slängde sin triss efter det att ett invecklat resonemang övertygade honom att han var slagen, tänker jag snabbt (och tyst) "vilken idiot".
Länk till kommentar

läste en grej i dan harringtons pokerbok som jag skrattade lite över att läsa, då jag vill minnas att vi haft en liten diskution om ett set som kastades i tron om att FI hadde ett större set :D

hehe ja där ser man, ångrar fortfarande inte folden :-D

Länk till kommentar

Såg att du inte hade ngt spelbart på det bordet vi kamperade ihop på, hade det ju lika j-vligt i 1h och 20 minuter sedan kom 2 fina potter och jag låg på plus igen. Känn på den här; 4 fullringsbord varav 1 turbo, 25 minuter innan jag ens vinner en pot! Har då spelat ungefär 120 händer, absurt! Skönt du ligger plus för dagen i alla fall.

/Patfor

det är surt när det blir så där, skulle slutat spela mycket tidigare då jag fortfarande legat plus för kvällen men som sagt var det är hela dagen som räknas. såg du handen där nissen fick in sin hålstege?? jag lovar om vi spelat live hade jag drämt till ngt hårt i hans skalle, att bara tänka tanken o syna hög höjning med en hålstege, kan slå vad han hade inte tvekat att gå all in för den hålstegen. men i längden är det han som förlorar på det. menar idag vann han men de nästa 7 ggr han synar de höjningarna då.

blev iaf 2 turrar som avslutning, slutade 2,a på en o 3,a på en så lite plåster på såren efter cg.

då kommer vi iaf till det där igen att sluta spela i tid, måste sätta upp ngn sorts regel att jag ska pausa spelet efter en viss tid så jag inte börjar spela illa iofs den enda handen jag spelade illa var den jag missade färgen på, hade stegen själv han höjde 10 kr o det blev syn. annars är jag väl hyfsat nöjd med mitt spel då jag inte kunnat göramycket annorlunda möjligtvis kanske höjt mer preflop o höjt mer på floppen eller turn.

Länk till kommentar

Idag gick det lite bättre för mig. Fem timmars spel och 400 kr plus. Gått tillbaka till mitt gamla lite försiktiga spel och försöka läsa vad de andra har för händer och utgå från det. Tänker har jag verkligen den bästa handen och inga onödiga synar. Jag är inte lika offensiv som Tinusen och det är på gott och ont.

Tinusen, inte så kul händer du visar men 300 kr är ändå hyfsat. Jag gissar att du hittat ditt spel och antar att där är några tusen som ramlat in denna månad.

Jag fattar ingenting om PT, Tina gav mig ett formulär och bara där står den o den filen så är det inget jag fattar. Jag får ha hjälp förr eller senare för jag gillar ju statistik.

Denna månad har det inte gått så bra men jag tror jag hade hyfsat PTBB förra månaden. Min timlön var då på 41 kr och då i början av månaden spelade jag bara 2-3 bord ganska många timmar. Det var ren sinkadus jag hamnade på Sv Spel för jag hade 150 kr som jag tänkte chansa på NL, hade spelat Veckopotts kval två ggr och hade beloppet kvar på kontot. Det gick bra direkt och jag har verkligen spelat på 20-30 siter denna jäkla limit och är så glad jag hittade till Fiskarnas paradis.

Jag önskar att jag som Tina kunde folda mitt set igår så hade jag sparat 220kr. Men jag såg denna Ake1 på ett bord och det var ingen vidare vad jag såg men det är svårt att säga. Han kan ju ha haft Q10 oxå eller kanske både färgdrag och stegdrag men det mesta talar för ett högre set. Det gås så sällan allin på vår nivå och då brukar det vara stålet.

Jag ska oxå liksom Tina inte köra för långa pass utan pauser emellan och aldrig sitta mer än 6-7 timmar per dag tex en helg. Det blir för mycket och koncentrationen sviker.

Hur går det för dig Carlsberg? Vad är din ungefärliga timlön?

Länk till kommentar

Idag gick det lite bättre för mig. Fem timmars spel och 400 kr plus. Gått tillbaka till mitt gamla lite försiktiga spel och försöka läsa vad de andra har för händer och utgå från det. Tänker har jag verkligen den bästa handen och inga onödiga synar. Jag är inte lika offensiv som Tinusen och det är på gott och ont.

Tinusen, inte så kul händer du visar men 300 kr är ändå hyfsat. Jag gissar att du hittat ditt spel och antar att där är några tusen som ramlat in denna månad.

Jag fattar ingenting om PT, Tina gav mig ett formulär och bara där står den o den filen så är det inget jag fattar. Jag får ha hjälp förr eller senare för jag gillar ju statistik.

Denna månad har det inte gått så bra men jag tror jag hade hyfsat PTBB förra månaden. Min timlön var då på 41 kr och då i början av månaden spelade jag bara 2-3 bord ganska många timmar. Det var ren sinkadus jag hamnade på Sv Spel för jag hade 150 kr som jag tänkte chansa på NL, hade spelat Veckopotts kval två ggr och hade beloppet kvar på kontot. Det gick bra direkt och jag har verkligen spelat på 20-30 siter denna jäkla limit och är så glad jag hittade till Fiskarnas paradis.

Jag önskar att jag som Tina kunde folda mitt set igår så hade jag sparat 220kr. Men jag såg denna Ake1 på ett bord och det var ingen vidare vad jag såg men det är svårt att säga. Han kan ju ha haft Q10 oxå eller kanske både färgdrag och stegdrag men det mesta talar för ett högre set. Det gås så sällan allin på vår nivå och då brukar det vara stålet.

Jag ska oxå liksom Tina inte köra för långa pass utan pauser emellan och aldrig sitta mer än 6-7 timmar per dag tex en helg. Det blir för mycket och koncentrationen sviker.

Hur går det för dig Carlsberg? Vad är din ungefärliga timlön?

jo då min stil funkar men visst får man räkna med o förlora ibland men i långa loppet så går man plus även om det gick skit igår kväll så gick jag ändå 300 kr plus. även om det kunde varit mer, men har mig själv o skylla spelade helt enkelt för länge o skulle slutat kanske när den första potten rök. det ska jag iaf göra ikväll om jag förlorar en stor pott då blir det paus en stund.

jasså du har rykt mot ett högre set? vad var det för hand o vem var dte mot eller missuppfattade jag dig o du syftade på min hand som jag hade förra veckan.

jo jag har dragit in lite denna månad men hur mycket håller jag för mig själv.

usch har rykt på en dunderförkylning hatar o vara förkyld.

Länk till kommentar

Tråkigt att du blivit förkyld. Spela kortare pass då och ta fler pauser. Det funkar att spela förkyld men man får vara lite försiktig.

Det var en hand som en mycket dum spelare på Sv Spel som just kallar sig för Dumdum. Jag spelade mot honom på två bord för två veckor sedan och det var en hand som en gick allin med 35kr, dummen synade och jag satt på QQ så jag tänkte måste spela. Sedan efter flopp med låga kort bettade Dummen ut 40kr och jag tänkte länge och allt tydde på att han hade KK el AA så jag vek. Men så kom det upp AK hos honom och jag kommenterade det. Sedan studerade jag honom och han gjorde ofta överbet, övervärderade sina händer,bluffade och spelade allmänt galet. Han var inte särskilt trevlig heller då vi hade lite argumentation i chatten.

I alla fall i måndags satt han vid mitt bord, jag floppar set 222, på floppen inga steg eller färgdrag. I alla fall bettade jag först ut 5kr och sedan slog han om 40 kr och jag synade för jag tycker han är dum i huvudet. En annan spelare hade varningssignalerna kommit men inte nu men den pajasen. Ja i alla fall får han hela min stack på över 200kr. Han hade 444. Jag det var jag som spelade jättedåligt men readen på honom var att han skulle kunna göra dessa överbet helt tom också men jag sett honom jag göra det flera ggr förr.

Att lägga set läste jag igår i en pokerbok av TJ Cloutier, att han lagt set flera ggr och att man måste kunna göra det men det är svårt säger han men ibland kan det vara tydligt att den andra också har set. Han är ju en av den mest erkända spelarna i världen.

Jag hade lagt handen mot ngn av de bättre spelarna på Sv Spel men kanske inte mot någon shortstack precis men jag har lärt mig ngt av detta i alla fall! Det är ofta när man spelar dåligt man lär sig något och inte klonkarhänderna.

Länk till kommentar

Hur ofta händer det egentligen att man blir översettad? Och med den readsen du hade på honom tyckte jag inte att du gjort något fel, gerulatis. I Tinas set stiuation är det lite svårare. Själv tror jag inte att jag hade lagt mig, men samtidigt kan jag hålla med om att det måste finnas bättre tillfällen att gå all-in med.

PT rekommenderar jag alla dar i veckan! Underbart köp!!! Du borde skaffa det, gerulatis! Har ingen aning om vad jag har för timlön. Beror ju på hur många bord man spelar antar jag.

Länk till kommentar

Tråkigt att du blivit förkyld. Spela kortare pass då och ta fler pauser. Det funkar att spela förkyld men man får vara lite försiktig.

Det var en hand som en mycket dum spelare på Sv Spel som just kallar sig för Dumdum. Jag spelade mot honom på två bord för två veckor sedan och det var en hand som en gick allin med 35kr, dummen synade och jag satt på QQ så jag tänkte måste spela. Sedan efter flopp med låga kort bettade Dummen ut 40kr och jag tänkte länge och allt tydde på att han hade KK el AA så jag vek. Men så kom det upp AK hos honom och jag kommenterade det. Sedan studerade jag honom och han gjorde ofta överbet, övervärderade sina händer,bluffade och spelade allmänt galet. Han var inte särskilt trevlig heller då vi hade lite argumentation i chatten.

I alla fall i måndags satt han vid mitt bord, jag floppar set 222, på floppen inga steg eller färgdrag. I alla fall bettade jag först ut 5kr och sedan slog han om 40 kr och jag synade för jag tycker han är dum i huvudet. En annan spelare hade varningssignalerna kommit men inte nu men den pajasen. Ja i alla fall får han hela min stack på över 200kr. Han hade 444. Jag det var jag som spelade jättedåligt men readen på honom var att han skulle kunna göra dessa överbet helt tom också men jag sett honom jag göra det flera ggr förr.

Att lägga set läste jag igår i en pokerbok av TJ Cloutier, att han lagt set flera ggr och att man måste kunna göra det men det är svårt säger han men ibland kan det vara tydligt att den andra också har set. Han är ju en av den mest erkända spelarna i världen.

Jag hade lagt handen mot ngn av de bättre spelarna på Sv Spel men kanske inte mot någon shortstack precis men jag har lärt mig ngt av detta i alla fall! Det är ofta när man spelar dåligt man lär sig något och inte klonkarhänderna.

lite spel har det blivit men flopparn stämde inte tex man får AA kommer färgdrag o på turn kommer en fjärde färg. så övergav cg till turre istället, första turren gick åt skogen, var en riktig firre med, jag hade TT, på floppen kom J, jag höjde fick mothöjning kunde sätta 100 kr på att han ej hade knekten så jag går all in o han synar, på rivern kom en k. då hade han fått träff på 5.an på floppen o gick all in för det o fick träff på kickern. så rök ut som 7.a hihi. men den andra håller fortfarande på o stacken ja den är helt oki vi får se hur det går, möjligt det inte blir ngn cg ikväll kanske bara turrar o sen beror det på hur jag mår med.

på tal om set ibland tvekar jag inte en sekund o kunna gå all in men ibland får man en magkänsla o då låter jag hellre bli beror helt o hållet på. vet tyvärr för lite om den ake så jag vet inte han hade kanske bara rent av färgdraget eller stegdrag o jag hade blivit minst lika förbannad på mig själv om hans hade suttit o jag hade förlorat potten. sen tycker jag det är lite risky att gå all in när han ser att jag mothöjt ifall han inte hade ngt

Länk till kommentar

Hur ofta händer det egentligen att man blir översettad? Och med den readsen du hade på honom tyckte jag inte att du gjort något fel, gerulatis. I Tinas set stiuation är det lite svårare. Själv tror jag inte att jag hade lagt mig, men samtidigt kan jag hålla med om att det måste finnas bättre tillfällen att gå all-in med.

PT rekommenderar jag alla dar i veckan! Underbart köp!!! Du borde skaffa det, gerulatis! Har ingen aning om vad jag har för timlön. Beror ju på hur många bord man spelar antar jag.

det är skitsvårt o spela vissa händer, jag tvekade länge innan jag la handen men ja vissa set tvekar jag inte en sekund på tex när vi spelade på samma bord o jag fick en o gå all in med mitt set på J fastän det låg A på bordet o han kunde ha prickat ett överset eftersom det var höjning pre-flop.

tror setet med 7.or är det första jag lagt o gick på min känsla därav folden.

jo pt är bra kul o se lite hur andra spelar m.m

Länk till kommentar

kör du aldrig turrar?? vad sägs om att ta en match ikväll på en liten sill 20 kr???

du med geru?

AcidSpy är oxå gärna med på 20kr ikväll om det går för sig, lite senare dock så barnen hunnit somna. Efter 20.30 går utmärkt.

/Patfor

Länk till kommentar

jaha då har man rykt på en dunderförkylning, började igår med snuva trodde det var dammallergi eller ngt som spökade. hade gärna velat att sambon kunde varit hemma o tagit hand om dottern då jag helst av allt vill bädda ner mig i ett täcke o bara vila. men näe du sånt godkänner inte försäkringskassan om den ena ska få vara sjukskriven måste man väl ha ett brutet ben eller ngt.

jaja blev iaf ändå lite poker cg, men hade inget tålamod o sen stämde inte korten så backade lite till ca 1 hundring back. gav 3 turrar chansen, ja den ena rök jag ut fort på med TT, den andra kom jag 2.a, den 3.e så kom jag 3.a så plus 60 kr på dem tjihooo *lol*

den ena turneringen när vi var 4 st kvar var riktigt tight, typ 200 ggr tightare än mitt spel på cg. men till slut som väntat så tabbade sig en o man satt på finalbordet. Åkte ut med set mot färg. Det som är roligt med turrar är att mankan spela ett helt annat spel än vid cg. här behöver man inte följa abc poker utan spela lite som man känner för, men däremot blir det ju tight från min sida i början när man är 5 kvar då kan man börja spela. visst om man får bra kort för det spelar man självklart dem.

tänkte på cg, igår rök man på par mot andra som hade bättre tex 2-par set etc. varenda gång man gör det så funderar man är det verkligen värt o betta så hårt. jo förmodligen för de har ju haft sämre hand än mig ända fram tills rivern. nja idag hade en 2-par o bara hänkade på min höjning hade träff på bästa paret o färgdrag dvs rätt många outs.

jag vet inte ni som kan poker, vad säger ni om par??? menar man ryker ju dit så många ggr på mikronivåer är det egentligen värt o spela par lite lugnare eller ska man fortsätta med en aggressiv stil? tar tacksamt emot tips då jag är måttligt trött på att folk går med på skitkort o sätter den på rivern. menar synar de en 10 kr höjning utan o tveka så synar de med all säkerhet en 15 kr höjning

Länk till kommentar

Är det privata turrar ni menar? Det skulle vara kul att ha ett veckomästerskap oss emellan för 20 kr.

Carlsberg, det är bara det att jag inte fattar installationen. Jag är helt värdelös men jag fick ett papper av Tina så får be om hjälp. Klart jag vill ha PT!

När man är förkyld måste man vara extra vaksam. En extra spärr måste finnas. Lätt att bli okoncenterad.

Jag är en försiktig person och är det fem man med i potten och man har ett par ska man inte utgå att man har bäst hand även om det är topparet. Själv är jag försiktig, ett par räcker sällan mot flera.

Det är klart att har man AK eller AQ och man har träff på topp-par måste man betta tufft och även andra par kan man betta men vara försiktig med motstånd och kolla motspelarnas reaktion. Men det är inte lätt. Svårt när man har t ex J10 och träffar J, men då kan ju ngn ha QJ eller tvåpar.

Personligen är det säkrare att dra in pengar på stegar, färg, tvåpar och trissar även om man klart ska betta sina par men mycket beror ju på hur det ser ut på brädan. Poker är frusterande ibland när man ligger på fel sida av marginalen.

Länk till kommentar

Är det privata turrar ni menar? Det skulle vara kul att ha ett veckomästerskap oss emellan för 20 kr.

Carlsberg, det är bara det att jag inte fattar installationen. Jag är helt värdelös men jag fick ett papper av Tina så får be om hjälp. Klart jag vill ha PT!

När man är förkyld måste man vara extra vaksam. En extra spärr måste finnas. Lätt att bli okoncenterad.

Jag är en försiktig person och är det fem man med i potten och man har ett par ska man inte utgå att man har bäst hand även om det är topparet. Själv är jag försiktig, ett par räcker sällan mot flera.

Det är klart att har man AK eller AQ och man har träff på topp-par måste man betta tufft och även andra par kan man betta men vara försiktig med motstånd och kolla motspelarnas reaktion. Men det är inte lätt. Svårt när man har t ex J10 och träffar J, men då kan ju ngn ha QJ eller tvåpar.

Personligen är det säkrare att dra in pengar på stegar, färg, tvåpar och trissar även om man klart ska betta sina par men mycket beror ju på hur det ser ut på brädan. Poker är frusterande ibland när man ligger på fel sida av marginalen.

jo tänkte typ en sill turnering , ingen blixt jag vill ha tid på mig o inte behöva chansa på typ 74.

jo men oftast när man sitter på tex KA ja då är det ju heads up mellan mig o honom o firrarna ja de tvekar inte o hänga med, tex igår hade KA, nissen hänger med på Q 6 s, får träff på damen på floppen jag betar pga att mitt A kom, han hänger med det han inte tänkte på var att jag redan kunde sitta med stegen utan han var så inne på sin träff o synade glatt. det är nästan skarpt att man funderar på o fegspela på sina KA o ta betalt för sina 2-par m.m men det kommer nog aldrig ske hehe för jag måste ju försöka få bort dem. menar som om jag hade häng t med på Q6 o på floppen kommer det stegdrag plus träff på min Q, fattas 2 kort till stege för mig o hög höjning kommer, hade ju aldrig tänkt tanken o syna den höjningen eftersom jag funderar han kanske sitter på stegen eller ja träff på paret iom att det var höjning pre flop.

men ja mitt tankesätt skiljer väl sig lite då jag försöker analysera ifall han kan sitta på stegen m,m vilket de oftast inte gör måste ju försvara min hand o på floppen hade jag stor övertag jämört med honom.

hmm vi får väl försöka förklara installationen till dig bättre har du laddat ner programmet????

Länk till kommentar

Den Q6 hade han väl fem outs som han tyckte räckte till showdown, det innebär 20 % vinstchans förutsatt att du inte träffar A eller K. Tänk du vinner den handen mer än fyra av fem ggr. Ja du har säkert vunnit liknade händer men inte sett vad den andra har. Någon gång blir du utdragen och fungerar det men du vinner i längden om du är på rätt sida oddsen. I sådan headsup situation är det ingen tvekan att du ska betta.

Det är ju bra att det finns sådana fiskar som synar våra bets. Jag vill säga att det största misstaget dessa fiskar gör att de kan inte släppa en hand, det kvittar vilket par de träffar. Men vi tjänar ju på det.

PT, tack för pappret, det kan jag visa någon som kan och jag fixar det på ngt sätt.

Carlsberg, man se sin timlön genom att gå in på spelgränser. Där ser hur många timmar du spelat och du kan se din vinst också denna månad på spelbelopp per månad. Så brukar jag göra och just nu är min timlön så dålig så jag vill inte ens skriva ner den. Men den ska ökas!

Länk till kommentar

Turneringar har jag slutat spela sen jag fick lillan. Hon kan ju vakna när som helst och behöver mig då omedelbart. CG kan man alltid lämna medan turre, ja då är hela inköpet borta. Hon vaknar till väldigt ofta fortfarande. Men om ni ordnar en privat turre ikväll, efter 20.30 blir bra, fast inte försent (;) )så kan jag nog tänka mig att vara med. I värsta fall får ni blinda ut mig... :mrgreen:

gerulatis, hittade inte spelbelopp per månad... :?

Länk till kommentar