Gå till innehåll

JJ checkraisar floppen.


Recommended Posts

Såg detta på en instruktionsaktig slags video på nätet. Båda har typ 100bb inga speciella reads.

 

Hero plockade upp JJ i SB och synade bara en raise från mellanposition. Knappen synar också.

 

Kommentera inte hans preflopspel utan kolla floppen.

 

K85 regnbåge

 

Nu säger killen som spelar att han mkt väl kan ha bästa handen men han vill tydligen se vad knappen gör när preflopraisaren betar så hero checkar. Mkt väl betar preflopraisaren och knappen foldar.

 

Nu kommer det konstiga som jag inte får att gå ihop.

Killen säger nu att han tror att PFR är svag och att han förmodligen har bästa handen. Och så checkraisar han honom istället för att syna? Han gör om vad som "förmodligen är den bästa handen" till en bluff. Är inte detta jävligt konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Han kanske vill inducera en shove? På den floppen ser ju en check-syn betydligt starkare ut än en check-raise eller?"

 

Jo men han kan ju aldrig syna en push här ändå menar jag.

Man inducerar väl bara bluffar med händer man är vet/verkligen misstänker att de är de starkaste. Han förmodade och det räcker nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför detta skulle vara så dåligt om man spelar allmänt aggresivt och ofta höjer redan floppen med bra händer.

 

Han är förmodligen väldigt säker på att FI kommer lägga mycket här och inte alls ofta kommer orka kontrahöja som en bluff. Om han bara synar finns det många kort han inte vill se på en turn, dessutom kan han få ett jobbigt läge om FI betar ett lagom stort belopp igen eller ceckar turn och betar river.

 

Han vill ha potten här och nu och gör ett utfall mot den,får han motstånd ger han upp(eventuellt utvärderar ny bluff på turn eller river),ett väldigt standard spel av en aggresiv spelare imo.

 

Vilken hand han har JJ(och tror han leder) eller bara skräp spelar ju mindre roll eftersomn enda gången han kommer gå till showdown är när han får syn och det sedan mer eller mindre går check check eller en J dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det i sådana här situationer är viktigt är initiativet. I och med att man har det så har man en stor fördel. Fi, om han är hyggligt balanserad i sitt bettande spelar så att vi måste kasta handen vid ett nytt bett.

Bettar han ex turren så kommer han ha skräp en viss % av gångerna vilket gör att vi torskar mot skräpet. Genom att överta initiativet måste fi lägga sitt skräp.

Jag vill understryka att det många gånger ändå är rätt att låta fi ha kvar initiativet men att man ofta vill veta hur man ska göra vid olika tänkbara scenarion i så fall. I bland kan man syna just för att varianten nedcheckning gör att det blir lönsamt rent pottoddsmässigt. Ex mot en fi som CB ofta men inte fullföljer på turnen. Mot dessa blir det ju billigare att syna ner än att höja i och med att det kostar mer med höjningen de gånger man är slagen. Samtidigt vinner man ju lika mycket de gånger man leder.

Sedan tillkommer utdragningar förståss men dessa ska inte betraktas som huvudargument anser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...